Pages

Friday, May 11, 2012

ဧတဒဂ္ရ ေထရီ (၁၃)ပါး

  ဧတဒဂၢကုိ ပါဠိသက္ ေ၀ါဟာရအျဖစ္ “ဧတဒဂ္”ဟု ေခၚတြင္ၾကေပ၏။ “ဧတ” ႏွင့္ “အဂၢ” ႏွစ္ပုဒ္တဲြစပ္ေန၍ “ဧတံ အဂၢံ”ဟု ပုဒ္ျဖတ္လုိက္ေသာအခါ “ ဤပုဂၢိဳလ္သည္ ျမတ္၏” ဟူ၍ အဓိပၸါယ္ ရပါသည္။  ဤပုဂၢိဳလ္သည္ ဤအရာ ဤေနရာဌာနတြင္ အထြတ္အျမတ္ ျဖစ္သည္ဟု ဆုိလုိျခင္း ျဖစ္ေပသည္။

(၁)    မဟာ ပဇာပတိ ေဂါတမီ။
    “အဂၢရတၲၫူ ဧတဒဂ္” ရေတာ္မူ၏။
(၂)    ေခမာေထရီ။
    “ႀကီးျမတ္ေသာ ပညာႏွင့္ ျပည့္စုံကုန္ေသာ ဘိကၡဳနီတုိ႔တြင္ ေခမာေထရီသည္ အျမတ္ဆုံးျဖစ္၏” ဟူ၍  “အဂၢမဟာပညာ”  ဧတဒဂ္ရေတာ္မူ၏။
(၃)    ဥပၸလ၀ဏ္ေထရီ။
    “တန္ခုိးျဖင့္ ျပည့္စုံကုန္ေသာ ဘိကၡဳနီတုိ႔တြင္ ဥပၸလ၀ဏ္ ေထရီသည္ အျမတ္ဆုံးျဖစ္၏” ဟူ၍  “ဣဒၶိမႏၲီ”  ဧတဒဂ္ ရေတာ္မူ၏။
(၄)    ပဋာစာရီေထရီ။
    “၀ိနည္းကုိ ေဆာင္ကုန္ေသာ ဘိကၡဳနီတုိ႔တြင္ ပဋာစာရီ ေထရီသည္ အျမတ္ဆုံးျဖစ္၏။” ဟူ၍  “အဂၢ၀ိနယစာရီ”  ဧတဒဂ္ ရေတာ္မူ၏။
(၅)    ဓမၼဒိႏၷာေထရီ။
    “တရားေဟာတတ္ကုန္ေသာ ဘိကၡဳနီတုိ႔တြင္ ဓမၼဒိႏၷာေထရီသည္ အျမတ္ဆုံးျဖစ္၏။” ဟူ၍ “အဂၢဓမၼကထိက”   ဧတဒဂ္ ရေတာ္မူ၏။
(၆)    နႏၵာေထရီ။
    “စ်ာန္၀င္စားျခင္း၌ ေမြ႕ေလ်ာ္ကုန္ေသာ ဘိကၡဳနီတုိ႔တြင္ နႏၵာေထရီသည္ အျမတ္ဆုံးျဖစ္၏။” ဟူ၍ “အဂၢစ်ာယိနီ” ဧတဒဂ္ ရေတာ္မူ၏။
(၇)    ေသာဏာေထရီ။
    “လုံ႔လ ၀ီရိယ ထက္သန္ေသာ ဘိကၡဳနီတုိ႔တြင္ ေသာဏာေထရီသည္ အျမတ္ဆုံးျဖစ္၏။” ဟူ၍ “အဂၢအာရဒၶ၀ီရိယ” ဧတဒဂ္ ရေတာ္မူ၏။
(၈)    ဗာကုလာေထရီ။
    “ဒိဗၺစကၡဳ အဘိညာဥ္ရကုန္ေသာ ဘိကၡဳနီတုိ႔တြင္ ဗာကုလာေထရီသည္ အျမတ္ဆုံး ျဖစ္၏။” ဟူ၍ “ဒိဗၺစကၡဳ အဘိညာဥ္” ဧတဒဂ္ ရေတာ္မူ၏။
(၉)    ကု႑လေကသာေထရီ။
    “အဘိညာဥ္အရာ၌ လ်င္ျမန္ကုန္ေသာ ဘိကၡဳနီတုိ႔တြင္ ဘဒၵါမည္ေသာ ကု႑လေကသာ ေထရီသည္ အျမတ္ဆုံး ျဖစ္၏။” ဟူ၍ “အဂၢခိပၸါဘိည” ဧတဒဂ္ ရေတာ္မူ၏။
(၁၀)    ဘဒၵကာပိလာနီေထရီ။
    “ေရွး၌ ေနဖူးေသာ ခႏၶာအစဥ္ကုိ ေအာက္ေမ့ႏုိင္ကုန္ေသာ ဘိကၡဳနီတုိ႔တြင္ ဘဒၵကာပိလာနီ ေထရီသည္ အျမတ္ဆုံးျဖစ္၏။” ဟူ၍ “ပုေဗၺနိ၀ါသာႏုႆတိ” ဧတဒဂ္ ရေတာ္မူ၏။
(၁၁)    ဘဒၵါကစၥနာယေသာ္ဓရာေထရီ။
    “ျမတ္ေသာ အဘိညာဥ္သို႔ေရာက္ကုန္ေသာ ဘိကၡဳနီတုိ႔တြင္ ရာဟုလာမယ္ေတာ္ ဘဒၵါကစၥနာယေသာ္ဓရာေထရီသည္ အျမတ္ဆုံးျဖစ္၏။” ဟူ၍ “မဟာဘိညာပတၱ”ဧတဒဂ္ ရေတာ္မူ၏။
(၁၂)    ကိသာေဂါတမီေထရီ။
    “ေခါင္းပါးေသာ သကၤန္းကုိေဆာင္ကုန္ေသာ ဘိကၡဳနီတုိ႔တြင္ ကိသာေဂါတမီသည္ အျမတ္ဆုံးျဖစ္၏။” ဟူ၍ “အဂၢလူခစီ၀ရေထရီ” ဧတဒဂ္ ရေတာ္မူ၏။
(၁၃)    သိဂၤါလမာတာေထရီ။
    “သဒၶါတရား အားႀကီးကုန္ေသာ ဘိကၡဳနီတုိ႔တြင္ သိဂၤါလမာတာေထရီသည္ အျမတ္ဆုံးျဖစ္၏။” ဟူ၍ “သဒၶါဓိမုတၱ” ဧတဒဂ္ ရေတာ္မူ၏။

No comments: