ၾကားဖူးေနက် စကာတစ္ခြန္းဟာ ၾကာလာတဲ့အခါ ႐ုိးသြားသလုိ ျဖစ္တတ္ပါတယ္။ ထုိ႔အတူ သိဖူးၿပီးသာ အသိ တစ္ခုဟာလည္း ၾကာရင္ ႐ုိးအီလာၿပီး ထုံပ်င္းပ်င္းျဖစ္သြားတတ္ပါတယ္။ ေနာက္ဆုံးေတာ့ ကုိယ္သိထားတဲ့ အသိအေပၚမွာတာင္ အနက္အဓိပၸါယ္ မေကာက္တတ္သလုိ ျဖစ္တတ္ပါတယ္။
ဒီလုိ “ျဖစ္တတ္”တဲ့ သဘာ၀ေတြဟာ စိတ္သႏၲာန္မွာ အၿမဲမွီခုိ ယွက္ဖဲြ႕ေနေလ့ရွိပါတယ္။ ဘာျဖစ္လုိ႔လဲဆုိေတာ့ စိတ္ဟာ အဆန္းႀကိဳက္တဲ့ သဘာ၀ရွိေပတာကုိး။
ၿပီးေတာ့လည္း အာ႐ုံအသစ္ရဲ႕ေနာက္ကုိ တေကာက္ေကာက္လုိက္မိ တတ္တာကုိး။
စိတ္ရဲ႕သဘာ၀ကုိက အာ႐ုံအေဟာင္းကုိ ျပန္လွည့္ၾကည့္ခ်င္စိတ္ မရွိဘူး။ အာ႐ုံအသစ္ေတြရဲ႕ လက္ယပ္ေခၚမႈေနာက္ကုိသာ ဘာမွန္းညာမွန္း မသိဘဲနဲ႔ လုိက္သြားေနခ်င္တာ။ တကယ္ဆုိရင္ အာ႐ုံအေဟာင္းနဲ႔ အသစ္ရဲ႕ ၾကားမွာ လွ်ဳိ႕၀ွက္တဲ့ ကြက္လပ္ကေလးတစ္ခု ရွိေနတယ္။
အာ႐ုံအေဟာင္း ခ်ဳပ္ၿငိမ္းလုိ႔ အာ႐ုံအသစ္ ေပၚလာရတာ။
အာ႐ုံအသစ္ ေပၚလာဖုိ႔အတြက္လည္း အာ႐ုံအေဟာင္းက ခ်ဳပ္ၿငိမ္းေပးရတာ။ အာ႐ုံအသစ္တစ္ခုေပၚလာတယ္။ မဆုိစေလာက္ကေလး တည္ၿမဲသလုိရွိလုိက္တယ္။ ၿပီးေတာ့ သူ႔သေဘာသတၱိ သူေဆာင္ၿပီး ခ်ဳပ္ၿငိမ္းသြားလုိက္တယ္။ ျဖစ္လာပုံ၊ ပ်က္သြားပုံ၊ အစားထုိးလုိက္ပုံေတြဟာ သိပ္ျမန္လြန္းေတာ့ ရိပ္မိဖုိ႔ မလြယ္လွဘူး။
ေမာဟဆုိတဲ့ မသိမႈ အ၀ိဇၨာဓာတ္ခံကလည္း ျဖစ္၊ ပ်က္၊ အစားထုိး ေရစီးေၾကာင္းထဲမွာ အတူေမ်ာပါေနေလေတာ့ သူက တစ္ခ်က္၀င္လွည့္လုိက္တာနဲ႔ အေဟာင္းခ်ဳပ္ၿငိမ္း အသစ္ေပၚ၊ အသစ္ေပၚဖုိ႔ အေဟာင္းခ်ဳပ္ၿငိမ္းရတဲ့ အေၾကာင္းအက်ဳိးဆက္ႏြယ္မႈ သဘာ၀တရားတစ္ခုကုိ ရိပ္မိဖုိ႔ရာ ခက္ခဲလွတယ္။
ဒီေတာ့ကာ ျဖစ္ခဲ့ၿပီးတဲ့ အေဟာင္းနဲ႔ ျဖစ္လာတဲ့ အသစ္ရဲ႕ ၾကားက ကြက္လပ္ကုိ ျမင္ဖုိ႔ရာ အလွမ္းေ၀းလွတယ္။ ဥပါဒ္၊ ဌီ၊ ဘင္ဆုိတဲ့ ျဖစ္-တည္-ပ်က္ တစ္ခုနဲ႔ ေနာက္ ဥပါဒ္၊ ဌီ၊ ဘင္ဆုိတဲ့ ျဖစ္-တည္-ပ်က္ တစ္ခုၾကားထဲမွာရွိတဲ့ ကြက္လပ္ကေတာ့ “ဘင္စြန္း”ပဲေပါ့။
သည္ေနရာမွာ ေက်းဇူးေတာ္ရွင္ စြန္းလြန္းဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး ေ႐ြးခ်ယ္ခဲ့တဲ့ စကားလုံးက သိပ္ကုိတာသြားပါတယ္။
“နိဗၺာန္ကုိ မ်က္ေမွာက္ျပဳခ်င္ရင္ ဘင္စြန္းကုိ ျမင္ေအာင္ၾကည့္ေပါ့”တဲ့။
ေျပာခဲ့၊ ေဟာခဲ့တဲ့ ဆရာသမားေတြက သူတုိ႔ရခဲ့တဲ့ ဉာဏ္ေပၚမွာ ေျခစုံရပ္ၿပီး ေဟာၾကားခဲ့ေပမယ့္ နားေထာင္နာယူတဲ့ တပည့္ေတြက ဆရာသမားေတြ ခ်ျပခဲ့တဲ့ ဉာဏ္ေတြနဲ႔ ေ၀းတဲ့အရပ္က နားေထာင္ေနရေလေတာ့ ေတာ္ေတာ္နဲ႔ နားထဲကုိ မ၀င္ႏုိင္ဘူးေပါ့။
နည္းနည္းေရွ႕တုိးမိရင္ေတာ့ မၾကားတစ္ခ်က္၊ ၾကားတစ္ခ်က္ေပါ့။ သည္ထက္ပုိၿပီး ေရွ႕ကုိတုိးလာရင္ေတာ့ ပုိၿပီး ၾကားလာမွာေပါ့။ ဒါေပမယ့္ ပီပီသသ ၾကည္ၾကည္ျမျမၾကားဖုိ႔ကေတာ့ ေရွ႕ကုိ ထပ္ၿပီး တုိးသည္ထက္ တုိးရေပမေပါ့။
အသံသဲ့သဲ့ၾကားရာကေန အသံရွင္းရွုင္းၾကားခြင့္ရေပမယ့္ အဓိပၸါယ္ကုိ ရွင္းရွင္းလင္းလင္း သိဖုိ႔ရာကလုိေနျပန္ေရာ။ ဒါကေတာ့ ဘ၀သံသရာမွာ အထုံသန္၊ အာ႐ုံျပဳ၊ ဆုေတာင္း၊ တစုိက္မတ္မတ္ က်င့္ႀကံခဲ့တဲ့ စရဏအရွိန္အဟုန္ရဲ႕ သတၱိနဲ႔ အခ်ဳိးညီမွ်ေနျပန္ေရာ။
ခုနကေျပာခဲ့သလုိ ေ၀းရာကေန နီးလာဖုိ႔အသံသဲ့သဲ့ကေန အသံရွင္းရွင္းၾကားႏုိင္ဖုိ႔က သတိပ႒ာန္တရားအေပၚမွာ ကုိယ့္က်င့္ႀကံအားထုတ္မႈ အလုပ္တရားရဲ႕ အရွိန္အဟုန္နဲ႔သာ ခ်ဥ္းကပ္ႏုိင္မွာပါ။ နီးေနပါၿပီ။ အသံ ရွင္းရွင္းၾကားေနပါၿပီ။ အဓိပၸါယ္ ရွင္းရွင္းလင္းလင္းသိႏုိင္ဖုိ႔ကေတာ့ “ပုေဗၺစ ကတ ပုညတာ”က တကယ့္ကုိ အေရးပါလာၿပီ။
ဒါေၾကာင့္မုိ႔ ဘုရားရွင္ကုိယ္ေတာ္ျမတ္ႀကီးက မဂၤလသုတ္ထဲမွာ ေရွးက ျပဳခဲ့ဖူးေသာ ေကာင္းမႈကုသုိလ္ရွိခဲ့ျခင္းကုိ မဂၤလာတရားတစ္ပါးအျဖစ္ တခုတ္တရ မိန္႔မွာခဲ့တာေပါ့။
ဒါေၾကာင့္မုိ႔ နီးလာၿပီ၊ အသံရွင္းရွင္းၾကားရတာခ်င္း တူေပမယ့္ “ဘင္စြန္း”ကုိ ျမင္ႏုိင္၊ မ်က္ေမွာက္ျပဳႏုိင္တဲ့ အဓိပၸါယ္ရွင္းရွင္းသိဖုိ႔က်ေတာ့ ေရွးကျပဳခဲ့တဲ့ ကုသုိလ္ အားသာသူက အရင္ပန္း၀င္သြားစၿမဲပါပဲ။
အေသ၀နပစၥေယာရဲ႕ သတၱိဟာ ဒီေနရာ အေျဖေပးပါၿပီ။
အဖန္တလဲလဲမွီ၀ဲ ထုံမြမ္းအပ္သည္ျဖစ္၍ ေက်းဇူးျပဳတတ္ေသာတရားကုိ သံသရာထဲမွာ ခႏၶာေတြ အဖန္တစ္ရာလဲခဲ့ေပမယ့္ တစုိက္မတ္မတ္ ယုံယုံၾကည္ၾကည္လုပ္ခဲ့တာေၾကာင့္ ေဟာ .... အခုေတာ့ အားျပည့္ခ်ိန္မွာ မ်က္ေမွာက္လက္ငင္း အက်ဳိးေပးခဲ့ပါၿပီ။
တရားေတာ္ရဲ႕ ဂုဏ္ေက်းဇူးကုိ အျပည့္အ၀နားလည္သိျမင္ ခံစားသြားႏုိင္ခဲ့ပါၿပီ။ တရားေတာ္ကေပးတဲ့ ၿငိမ္းေအးမႈကုိလည္း ပညာရွိစာရင္း၀င္သည္အထိ ေဆာင္ထား၊ သိမ္းထားႏုိင္ခဲ့ပါၿပီ။
အာ႐ုံေတြရဲ႕ လူးလာတုံ႔ျပန္ လႈပ္ရွားကစားတတ္တဲ့ သဘာ၀ကုိလည္း ကုိယ္နဲ႔မဆုိင္ ေဘးကေန ထုိင္ၾကည့္ေနရသလုိ ထုိင္ၾကည့္တတ္လာပါၿပီ။
ဒီေတာ့မွ “သခၤါရတရားေတြဟာ ပ်က္စီးတတ္တဲ့ သေဘာရွိကုန္သည္။ မေမ့မေလ်ာ့ မေပါ့မဆတဲ့ သတိတရားနဲ႔ ေနရစ္ၾက” ဆုိတဲ့ ဘုရားရွင္ရဲ႕ ေနာက္ဆုံး အဆုံးအမဟာ ၾကားဖူးေနက်စကား၊ ျမင္ဖူးေနက်စာ၊ သိၿပီးသားစကားရပ္ မဟုတ္ေတာ့ဘဲ တကယ့္ကုိ နက္႐ႈိင္းတဲ့ အဓိပၸါယ္ေတြနဲ႔ ေလးနက္ျပည့္စုံေနတဲ့ တရားေတာ္ပါလားလုိ႔ ဉာဏ္နဲ႔သိျမင္လာၿပီး စိတ္ရွင္းရွင္း၊ ဉာဏ္လင္းလင္းနဲ႔ ကိေလသာ မကုန္မခ်င္း ရပ္နားျခင္းမရွိဘဲ ေရွ႕သို႔ တစ္လွမ္းခ်င္း တုိးရင္း၊ တုိးရင္းက သတိတရားရဲ႕ ေအာင္လံေတာ္ကုိ ဆက္လက္လႊင့္ထူေနျဖစ္မယ္ဆုိတာ .........
ျမသန္းစံ
မခံစားရျခင္း၏ ခ်မ္းသာ စာစုမွ
No comments:
Post a Comment