Pages

Thursday, May 10, 2012

ခႏၶာငါးပါးႏွင့္ သကၠာယဒိ႒ိ

    သြားမႈ, ရပ္မႈ, ထုိင္မႈ, ေလ်ာင္းမႈ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲတာေတြဟာ ႐ူပကၡႏၶာ။ ေကာင္းမေကာင္း ခံစားတတ္တဲ့ ေ၀ဒနာက ေ၀ဒနာကၡႏၶာ။ ျဖဴတယ္နီတယ္ မဲတယ္လုိ႔ မွတ္ထားတဲ့ သညာက သညာကၡႏၶာ။ သြားဖုိ႔ လာဖုိ႔ ေနထုိင္ဖုိ႔ ေစ့ေဆာ္ေနတဲ့ ေစတနာက သခၤါရကၡႏၶာ။ အာ႐ုံဓမၼေတြကုိ သိတဲ့ စိတ္၀ိညာဏ္က ၀ိညာဏ္ဏကၡႏၶာလုိ႔ ခႏၶာငါးပါးရွိတယ္။ ဒီ ခႏၶာငါးပါးကုိ ခႏၶာငါးပါးပဲလုိ႔ မွတ္ရမယ္။ ဒါေတြကို ငါ, ငါ့ဥစၥာလုိ႔ မွတ္ထင္ထားတဲ့သေဘာက လာၿပီဆုိမွျဖင့္ ခင္ဗ်ားတုိ႔ ဒုကၡ, ေဒါမနႆ, ေသာက, ပရိေဒ၀ေတြလုိက္လာမယ္၊ မေန႔က သကၠာယျဖစ္ပုံ ပ်က္ပုံကုိျပတယ္။ ဒီေန႔ေတာ့ သကၠာယဒိ႒ိ ခ်ဳပ္ပုံကုိ တမ်ဳိးျပပါမယ္။
    ႐ုပ္။    ။ ခင္ဗ်ားတုိ႔ ခႏၶာကုိယ္မွာ ႐ုပ္တရားႀကီးရွိတယ္။ မ်က္လုံး႐ုပ္ရွိတယ္။ မ်က္လုံးဟာ ႐ုပ္တရား၊ ကံေၾကာင့္ျဖစ္တဲ့ ႐ုပ္ျဖစ္တယ္။ ကံကလုပ္ထားေသာေၾကာင့္ ဒီမ်က္လုံးဟာ ကံကပုိင္တယ္။ ခင္ဗ်ားတုိ႔ပုိင္တာ မဟုတ္ဘူး။ ဒီေတာ့ ခင္ဗ်ားတုိ႔က ၾကားက၀င္ၿပီး ဒါ ငါ့မ်က္လုံး ငါပဲလုိ႔ သြားမလုပ္လုိက္နဲ႔၊ သြားလုပ္လုိက္ရင္ သူမ်ားပစၥည္းကုိ ကုိယ့္ပစၥည္းရယ္လုိ႔ အထင္မွတ္မွားျခင္းပဲ။ ဒီလုိ အထင္မွတ္မွားရင္ အတၱဆုိတဲ့ သကၠာယဒိ႒ိျဖစ္တယ္။ အထင္မွတ္မွားေတာ့ စကၡဳ႐ုပ္က အနိစၥတရားမို႔ အနိစၥေရာက္သြား ပ်က္စီးသြားတဲ့အခါမွာ ငါ့မွ ျဖစ္ရေလျခင္းဆုိေတာ့ ေသာက, ပရိေဒ၀, ဒုကၡ, ေဒါမနႆေတြ လုိက္လာတယ္။ ဒါေတြဟာ အစဲြမွားလုိ႔ ျဖစ္တာ။ နဂုိက မ်က္လုံးဟာ ကံကလုပ္ထားတာ။ ကံက ျပဳျပင္ထားတာ။ ကံကျဖစ္လာတဲ့ ကမၼဇ႐ုပ္ပဲ။ ဒီေတာ့ကံေၾကာင့္ျဖစ္လာတဲ့ မ်က္လုံးကုိ ငါပဲ ငါပုိင္တဲ့ဥစၥာပဲလုိ႔ မထင္ၾကနဲ႔၊ မစဲြၾကနဲ႔၊ ခင္ဗ်ားတုိ႔ ဥစၥာမဟုတ္ဘူး။
    ေ၀ဒနာ။    ။ ေ၀ဒနာဆုိတာ ဥပမာ- ကုိယ္နဲ႔အပူနဲ႔ေတြ႕ရင္ ပူတဲ့ေ၀ဒနာေပၚတယ္။ ဒုကၡေ၀ဒနာေပၚတယ္။ ပူတဲ့အခါ ေအးတဲ့ေလတုိက္လုိက္ရင္ ခ်မ္းသာတယ္ဆုိတဲ့ သုခေ၀ဒနာေပၚတယ္။ ၀မ္းသာစရာေတြ႕ရင္ ၀မ္းသာတယ္။ ေသာမနႆေ၀ဒနာျဖစ္တယ္။ ၀မ္းနည္းစရာနဲ႔ေတြ႕ရင္ ၀မ္းနည္းတယ္။ ေဒါမနႆျဖစ္တယ္။ ဒါျဖင့္ ၀မ္နည္းတဲ့ ၀မ္းသာတဲ့ သေဘာေလးဟာ ေရွးကအရင္ကေပၚတာ မဟုတ္ဘူး။ ဒြါရနဲ႔ အာ႐ုံဆုိတဲ့အေၾကာင္းတရား တုိက္ဆုိင္လုိ႔ အခုမွ ေပၚလာတာျဖစ္တယ္။ ဒါျဖင့္ ေ၀ဒနာကုိ တုိက္ဆုိင္တဲ့ အေၾကာင္းတရား ၂-ခုကသာ ပုိင္တယ္ေပါ့။ ဒီေတာ့ ဒီေ၀ဒနာကုိ ငါပဲ ငါ့ဥစၥာပဲလုိ႔ မလုပ္ပါနဲ႔။ ေ၀ဒနာဟာ ခင္ဗ်ားတုိ႔ပုိင္တဲ့ ဥစၥာမဟုတ္ဘူး။
    သညာ။    ။ မွတ္ထားတဲ့ သညာေလးေတြဟာလဲ ခင္ဗ်ားတုိ႔ မွတ္လုိက္ ေမ့လုိက္၊ မွတ္လုိက္ ေပ်ာက္လုိက္ ျဖစ္ေနတယ္ မဟုတ္လား။ သညာဟာ ေပၚလာလုိက္ ေပ်ာက္သြားလုိက္ျဖစ္ေတာ့ ဒါ အနိစၥတရားေလးပဲ။ အနိစၥတရားျဖစ္လုိ႔ အနိစၥမၿမဲတဲ့သေဘာကုိ ျပတာပဲ။ ဒီ မွတ္ထားတဲ့ သညာေလးဟာ မၿမဲဘူး။ အာ႐ုံ- ဒြါရဆုိတဲ့ အေၾကာင္းတရား ၂-ပါးတုိက္ဆုိင္လုိ႔ ေပၚလာတာ။ ဒီေတာ့ သညာေလးဟာ အေၾကာင္း ၂-ပါးကပဲ ပုိင္ဆုိင္တာေပါ့။ ခင္ဗ်ားတုိ႔ပုိင္ဆုိင္တာ မဟုတ္ဘူး။ မဟုတ္ေတာ့ ငါ ငါ့ဥစၥာလုိ႔ သြားမလုပ္ပါနဲ႔။
    ေစတနာ။    ။ ေစတနာလဲ ထုိ႔အတူပဲ။ ေစတနာဆုိတာ လွဴဒါန္းခ်င္တယ္၊ ေပးကမ္းခ်င္တယ္၊ သြားခ်င္လာခ်င္တယ္ဆုိတဲ့ ေစတနာေတြဟာ သြားစရာရွိတဲ့ အာ႐ုံေၾကာင့္ ေပၚလာတာ။ ဒီလုိ အာ႐ုံေၾကာင့္ ေပၚလာတဲ့ေစတနာကုိ ငါေစတနာေကာင္းတယ္ဆုိၿပီး ငါ့ဟာ ငါပဲလုိ႔ ၾကားက၀င္ၿပီး မစဲြပါနဲ႔။ ၾကားက၀င္စဲြမႈေၾကာင့္ သကၠာယဒိ႒ိျဖစ္တယ္။
    စိတ္။    ။ စိတ္ကုိလဲ ငါ့စိတ္လုိ႔ မထင္လုိက္ပါနဲ႔။ ငါ့စိတ္ဆုိတာ ရွိကုိမရွိဘူး။ ထမင္းနဲ႔ ေတြ႕မွ ထမင္းစားခ်င္တဲ့စိတ္ေပၚတယ္။ မုန္းစရာနဲ႔ေတြ႕မွ မုန္းစိတ္ေပၚတယ္။ ခင္စရာလူနဲ႔ ေတြ႕မွ ခင္စိတ္ေပၚတယ္။ မုန္းစရာ ခင္စရာဆုိတဲ့ အာ႐ုံနဲ႔ေတြ႕မွ စိတ္ကေပၚတာ။ ဒီေတာ့ စိတ္ကုိ ငါပဲ ငါ့ဥစၥာပဲလုိ႔ မစဲြပါနဲ႔။ စဲြရင္ သကၠာယဒိ႒ိျဖစ္တယ္။
    ႐ုပ္ကုိ ငါပဲ ငါ့ဥစၥာပဲလုိ႔မထင္နဲ႔၊ မိမိကုိယ္က်ေတာ့ ငါပဲလုိ႔ထင္ၾကတယ္။ အဲဒါကုိ အတၱလုိ႔ေခၚတယ္။ မိမိရဲ႕ သားသမီးေတြ ပစၥည္းေတြက်ေတာ့ ငါ့ဥစၥာပဲလို႔ ထင္ၾကတယ္။ ဒီလုိ အတၱ အတၱနိယနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး ငါ ငါ့ဥစၥာလုပ္ရင္ သကၠာယဒိ႒ိ ျဖစ္တယ္။
    သညာဆုိတဲ့ နာမ္ဓမၼေလးကုိ ငါမွတ္ထားတာ၊ ငါ့သညာ ငါ့ဥစၥာလုိ႔ မဆုိပါနဲ႔။ သညာဟာ သညာပဲ၊ ငါလဲမဟုတ္ဘူး။ ငါ့ဥစၥာလဲ မဟုတ္ဘူး။
    ေစတနာဟာ ေစတနာပဲ။ နာမ္ဓမၼသက္သက္ပဲ၊ သခၤါရကၡႏၶာပဲ။ ငါ ငါ့ဥစၥာမဟုတ္ဘူး။ ငါ ငါ့ဥစၥာလုိ႔ သြားမစဲြနဲ႔။ ၿပီးေတာ့ စိတ္ကေလးတခု ဘယ္စိတ္ေပၚေပၚ ငါ့စိတ္ဆုိတာမ်ဳိး မသုံးလုိက္ပါနဲ႔။ စိတ္ကုိ ငါထင္ရင္ ငါ့စိတ္ထင္ရင္ ဒါသကၠာယဒိ႒ိျဖစ္သြားတယ္။
    ဒီ ခႏၶာငါးပါးကုိ ခ်ဳံးလုိက္ရင္ ႐ုပ္ခႏၶာ၊ နာမ္ခႏၶာလုိ႔ ၂-မ်ဳိးပဲရွိတယ္။ ႐ုပ္နာမ္ပဲရွိတယ္။ ႐ုပ္ဆုိတာ ကံ, စိတ္, ဥတု, အာဟာရဆုိတဲ့ အေၾကာင္းတရား ေလးပါးက ျဖစ္လာတာ။ နာမ္ဆုိတာ အာ႐ုံနဲ႔ ဒြါရဆုိတဲ့ အေၾကာင္းတရား ၂-ပါးေၾကာင့္ျဖစ္လာတာ။ ဒီေတာ့ ဒီ႐ုပ္နာမ္ေတြဟာ အေၾကာင္းတရားေတြက ျပဳျပင္စီမံလုပ္ထားလုိ႔ ျဖစ္လာတာ။ အေၾကာင္းတုိက္ဆုိင္ျဖစ္လာရင္ ႐ုပ္နာမ္ေတြျဖစ္လာတယ္။ အေၾကာင္းတရားမရွိရင္ ႐ုပ္နာမ္ေတြဟာ မျဖစ္ႏုိင္ဘူး။ အေၾကာင္းတရားခ်ဳပ္ရင္ ဒီ႐ုပ္နာမ္ေတြဟာ ေပ်ာက္သြားတာပဲ။ ဒီေတာ့ ဒီ႐ုပ္နာမ္ဓမၼေတြဟာ အနိစၥေတြ၊ ဒုကၡေတြ၊ အနတၱေတြပဲ။ အနိစၥက အနိစၥသေဘာျပတယ္။ ဒုကၡက ဒုကၡသေဘာျပတယ္။ အနတၱက အနတၱသေဘာျပတယ္။ သူတုိ႔သေဘာ သူတုိ႔ျပၾကမွာပဲ။ ဘုရားက သေဗၺသခၤါရာ အနိစၥာ၊ ဒုကၡာ၊ အနတၱာလုိ႔ ေဟာထားတာပဲ။ ဒီေတာ့ သူ႔သေဘာနဲ႔သူ၊ သူ႔သေဘာအတုိင္း သူျဖစ္ေနတဲ့ ႐ုပ္နာမ္ဓမၼေတြကုိ ငါ ငါ့ဥစၥာလုိ႔ ထင္မွတ္ရင္ ဒါ ၀ိပၸလႅာသပဲ။ ၀ိပၸလႅာသဆုိတာ ေဖာက္ျပန္တာ၊ မွားတာ။ အမွတ္မွား, အသိမွား, အယူမွားဆုိတာ ၀ိပၸလႅာသလုိ႔ ေခၚတယ္။ ဒီ၀ိပၸလႅာသျဖစ္ရင္ သကၠာယဒိ႒ိျဖစ္ေတာ့တာပဲ။
    ဒီခႏၶာငါးပါး ႐ုပ္နာမ္တရားေတြဟာ အနိစၥျဖစ္ပ်က္ခ်ည္းပဲ။ ဒါေတြကုိ ခင္ဗ်ားတုိ႔က အမွတ္မွားႀကီးနဲ႔ ငါ ငါ့ဥစၥာလုပ္ေနၾကတယ္။ ငါဆုိတာက မိမိကုိယ္ကုိေျပာတာ၊ အတၱ ကုိ ေျပာတာ။ ငါ့ဥစၥာဆုိတာက မိမိ၏ သားမယား မိမိ၏ပစၥည္းေတြကုိ ေျပာတာ။ ဒါကုိ အတၱနိယ လုိ႔ေခၚတယ္။ ငါဆုိ တစ္ပဲ။ ငါ့ဥစၥာဆုိ ႏွစ္ပဲ။ ခင္ဗ်ားတုိ႔က မိမိခႏၶာ၊ သားသမီးခႏၶာ၊ မိမိပစၥည္းေတြကုိ အမွတ္မွားႀကီးနဲ႔ ငါ ငါ့ဥစၥာလုိ႔ တစ္, ႏွစ္ ေရးေနၾကတယ္။ ဒီလုိ ၁, ၂ေတြ ေရးေတာ့ အဲဒီ အနိစၥတရားေတြက အနိစၥသေဘာလဲျပပါေရာ၊ ခင္ဗ်ားတုိ႔ ကုိယ္ဆင္းရဲ စိတ္ဆင္းရဲေတြျဖစ္ၿပီး ငုိပဲြဆင္ၾကတာပဲ။ ျဖစ္မွ ျဖစ္ရေလျခင္း ကုိယ္က်ဳိးနည္းေပါ့ လက္ေမာင္းႀကီးျပဳတ္ေပါ့ စသည္ျဖင့္ ငုိၾကတယ္။ မ်က္ရည္က်ၾကတယ္။ ရင္ထုၾကတယ္။ ေျမလူးၾကတယ္။ ဘာျဖစ္လုိ႔တုံး၊ ငါ ငါ့ဥစၥာလုိ႔ အမွတ္မွားလုိ႔၊ ၁, ၂ အေရးမွားလုိ႔။
    ဒီေတာ့ မိမိခႏၶာအေပၚမွာ ငါထင္တယ္။ မလုပ္နဲ႔ (၁-မေရးနဲ႔)၊ သားသမီးေတြအေပၚမွာ ငါ့ဥစၥာမလုပ္နဲ႔ ပစၥည္းေတြကုိလဲ ငါ့ဥစၥာမလုပ္နဲ႔ (၂-မေရးနဲ႔)၊ ဒါေတြဟာ ျဖစ္ပ်က္ အနိစၥေတြပဲ။ သုညေတြပဲ။ အနတၱ=ကုိယ္ပုိင္တာမဟုတ္ဘူး။ ဒီလုိ သုည ေရးလုိက္ပါ။ သုည ေရးတတ္ရင္ ေရးႏုိင္ရင္ မ်က္ရည္မက်ဘူး။ ဒီေတာ့ ငါ ငါ့ဥစၥာဆုိတဲ့ ၁၊ ၂ အစဲြကုိ ျဖဳတ္ပါ။ ငါလဲျဖဳတ္၊ ငါ့ဥစၥာလဲျဖဳတ္၊ ဒါေတြဟာ သူတုိ႔သေဘာအတုိင္း အနတၱ (အစုိးမရမႈ)ခ်ည္း ျပေနမွာ။ နဂုိကတည္းက ငါ ငါ့ဥစၥာနဲ႔ မဆုိင္ပါလား။ ငါ ငါ့ဥစၥာမွ ဆိတ္သုဥ္းပါလားဆုိတဲ့ သုညခ်ည္းေရးလုိက္ပါ။ သုညခ်ည္းေရးလုိက္ရင္ မ်က္ရည္မက်ေတာ့ဘူး။
    ခင္ပြန္းသည္က မိမိကုိယ္ကုိ ငါ၊ ဇနီးကုိေတာ့ ငါ့ဥစၥာ။ ဇနီးသည္ကလဲ ထုိ႔အတူပဲ ခင္ဗ်ားတုိ႔က ကုိယ့္ကုိယ္ကုိ ငါလုပ္ (၁-ေရး)၊ ကုိယ့္သားမယား ပစၥည္းဥစၥာေတြကုိ ငါ့ဥစၥာလုပ္ (၂-ေရး) ဒီလုိ ဂဏန္းအေရးမွားထားေတာ့၊ အဲဒါေတြက သူ႔သေဘာအတုိင္း အနိစၥသေဘာ၊ အနတၱသေဘာေတြလဲျပပါေရာ။ ခင္ဗ်ားတုိ႔က ျဖစ္မွျဖစ္ရေလျခင္းလုိ႔ ေအာ္ၾကငုိၾကတာပဲ။ ဒါ ကုိယ့္ အတတ္နဲ႔ကုိယ္စူးတာ၊ ဒါေၾကာင့္ သုႆန္မ်ား တေယာက္ပ်က္စီးလုိ႔ ၀ုိင္းၿပီးက်ီးလုိအာၿပီး ငုိၾက ယုိၾက ရင္ထု ေျမလူး အႏွိပ္သည္ေတြနဲ႔ ေနၾကတာေတြဟာ သနားစရာမဟုတ္ဘူးဗ်။ ဘာျပဳလုိ႔တုံးဆုိေတာ့ ဒါ သူ႔အတတ္နဲ႔ သူစူးေနတာျဖစ္လုိ႔ တဘက္က ခင္ဗ်ားတုိ႔ၾကည့္ေနရက္သလားဆုိေတာ့ ခင္ဗ်ားတုိ႔ကလဲ ကပ်ာကရာပ်ာၾကမွာပဲ။ ခင္ဗ်ားတုိ႔ကလည္း ၁-၂ ေရးတဲ့အထဲက ျဖစ္ေနေတာ့ အိမ္ေရွ႕ပူအိမ္ေနာက္မခ်မ္းသာ ဆုိသလုိ ကူသြားမွာပဲ။ ဒီေတာ့ ခင္ဗ်ားတုိ႔ အေမြခံလဲြၿပီေပါ့။ ဟုိကအပူရတာ ခင္ဗ်ားတုိ႔က အပူခံေနတယ္။ အဲဒီ အပူစဲြ စဲြတာဟာ နဂုိက အမွတ္ လဲြလုိ႔။ ဂဏန္းအေရးလဲြလုိ႔ ျဖစ္လာတာ။ ရိပ္မိပလား။ အဲဒါေတြဟာ အနိစၥေတြ၊ သုညေတြမုိ႔ ျဖစ္ပ်က္ေနတာပဲလုိ႔ သုညေရးလုိက္ရင္ အပူၿငိမ္းတာပဲ။ သူတုိ႔ကလဲ သုည၊ ကုိယ္ကလည္း သုညေရးထားေတာ့ ကုိက္ေနတာေပါ့။ ဒါေၾကာင့္ သုညေရးႏုိင္ရင္ အနတၱဉာဏ္ ေကာင္းေကာင္းရပါတယ္။
    ခင္ဗ်ားတုိ႔က ကုိယ့္သားသမီးကေလးေတြ၊ ကုိယ့္ပစၥည္းကေလးေတြနဲ႔ စိတ္ကူးယဥ္ၿပီး ေပ်ာ္ေနၾကတာပဲ။ ကုိယ့္ရွိတဲ့ ပစၥည္းကေလးေတြကုိ တုိးၿပီး ရွိတာကေလးနဲ႔ ရင္းလုိက္လုိ႔ရွိရင္ အုိေတာင္ ကုန္ႏုိင္စရာမရွိဘူး။ ဒီလုိ စိတ္ကူေလးနဲ႔ ေပ်ာ္ေနတယ္။ ငါ့သား ငါ့သမီးေတြ ေနာင္အားကုိးရမွာ၊ အေထာက္ပံ့ရမွာ ေမွ်ာ္လင့္ၿပီး ေပ်ာ္ေနလုိက္ေသးတယ္။ ေနာက္က်ေတာ့ ဒီဇာတ္ထုပ္ေပၚတာပဲ။ အရင္က အားကုိးခဲ့တာ အခုေတာ့ ကုိယ္က်ဳိးႀကီးနည္းေပါ့လုိ႔ လာေတာ့တာပဲ။ ေနာက္ဆုံးပိတ္ အနိစၥမုိ႔ အနိစၥျပၿပီး၊ အထင္နဲ႔အျမင္ တက္တက္စင္ လဲြေတာ့ ခဲေလသမွ်သဲေရက်ျဖစ္ပါေပါ့ဆုိၿပီး ေအာ္ၾကတာပဲ။ အဲဒါ အူ႐ႊင္လုိ႔ေအာ္ရတာ။ နဂုိက အူမ႐ႊင္ရင္ ဒီလုိျဖစ္မွာ မဟုတ္ဘူး။
    ခင္ဗ်ားတုိ႔လူႀကီးေတြ ဘယ္သူကမွ ႐ုိက္လုိ႔ငုိတာမဟုတ္ဘူး။ ကုိယ့္အမွတ္လဲြလုိ႔ ငုိတာခ်ည္းပဲ။ လူႀကီးေတြ စိတ္မခ်မ္းသာ လက္မခ်မ္းသာ မစားႏုိင္ မေသာက္ႏုိင္ ျဖစ္ရတာေတြဟာ နဂုိက အမွတ္မွားလုိ႔၊ ကုိယ္က မသြားႏုိင္မလာႏုိင္ ဖ်ားလုိ႔ နာလုိ႔ ရွိရင္လဲ ကုိယ့္အတြက္နဲ႔ကုိယ္ပဲ စိတ္မခ်မ္းသာဘူး။ ကုိယ့္သားသမီးေတြ မက်န္းမာ မခ်မ္းသရင္လဲ ကုိယ္ပဲ မခ်မ္းမသာျဖစ္ရတာပဲ။ ဒါ အမွတ္မွားလုိ႔၊ ၁- ၂ အေရးမွားလုိ႔ ငုိရတာ၊ စိတ္ဆင္းရဲတာ။ နဂုိက သုညေရးထားလုိ႔ရွိရင္ ကုိယ္ဆင္းရဲ စိတ္ဆင္းရဲမျဖစ္ေတာ့ဘူး။ မ်က္ႏွာမၾကည္ မသာျဖစ္ေနၿပီဆုိရင္ တစ္ ႏွစ္ ႏွိပ္စက္ၿပီလုိ႔မွတ္၊ ႐ြာထဲၿမိဳ႕ထဲမွာ လူေတြ မ်က္ႏွာမၾကည္မသာ ေနၾကထုိင္ၾက စားမ၀င္ အိပ္မေပ်ာ္ျဖစ္ၾကတယ္။ ဘယ္သူမွ အလုိက်မႈဆုိတာ မရွိဘူး။ သူ႔အခ်ဳိးနဲ႔သူေတာ့ စိတ္ဆင္းရဲစရာ ပါတာခ်ည္းပဲ။ ဒီလုိျဖစ္ေနၾကတာဟာ တစ္ ႏွစ္ ႏွိပ္စက္လုိ႔မွတ္။
    ကုိယ့္အတြက္လဲ ကုိယ္ပူရတာပဲကြ။ ကုိယ့္သားမယား ကုိယ့္ပစၥည္းေတြအတြက္လဲ ကုိယ္ပူရတာပဲကြ။ မပူတတ္ဘူးဆုိတဲ့လူ တိရစၧာန္မုိ႔ကြတဲ့။ ဟုတ္လား....... ခင္ဗ်ားတုိ႔က ေျပာင္းျပန္ ေျပာေသးတယ္။ သုညေရးႏုိင္တဲ့လူက တိရစၧာန္ျဖစ္သြားရတယ္။ သားမွန္း သမီးမွန္းမသိလုိ႔တဲ့။ သုညေရးႏုိင္တဲ့လူက နည္းနည္း၊ တစ္ ႏွစ္ ေရးႏုိင္တဲ့လူက မ်ားမ်ားဆုိေတာ့၊ မဲခဲြေတာ့ ႏုိင္သြားတာေပါ့။ ဘယ္သြားသြား မသာအိမ္သြားသြား၊ မသာအိမ္သြားတယ္ဆုိ မ်က္ႏွာေသနဲ႔သြားရတယ္။ မ်က္ရည္က်ေအာင္ ၾကက္သြန္ေတာင္ ေဆာင္သြားရသတဲ့။ သူမ်ားကငုိရင္ ခင္ဗ်ားတုိ႔ကပါ ၀ုိင္းၿပီးငုိၾကရတာပဲ။ မ်က္ရည္မက်ရင္ မသာႏွယ္ ေျခာက္ကပ္ကပ္ႀကီးလုိ႔ေတာင္ ေျပာၾကေသးတယ္။ ခင္ဗ်ားတုိ႔ ဘယ္ေလာက္႐ူးတယ္ဆုိတာ စဥ္းစားၾကည့္။ ရပ္ထဲ႐ြာထဲ အ႐ူးေတြဟာ မ်ားေတာ့ သူတုိ႔က လူေကာင္းျဖစ္ၿပီး မ႐ူးတဲ့လူက (သုညေရးတဲ့လူက) အ႐ူးႀကီး ျဖစ္ရရွာတယ္။ ရပ္ထဲ႐ြာထဲ ေနရတာ မလြယ္ဘူးဗ်။
    ခင္ဗ်ားတုိ႔ ဘ၀မ်ားစြာသံသရာက ကုိယ့္အတြကနဲ႔ ကုိယ့္သားမယား ကုိယ့္ပစၥည္းအတြက္နဲ႔ ငုိခဲ့ရလုိ႔ မ်က္ရည္က်ရတာေတြဟာ သမုဒၵရာေလးစင္းထဲရွိ ေရေတြထက္ မ်ားေသးတယ္တဲ့။ ဘုရားကေဟာတယ္၊ ေရွးဘ၀မ်ားစြာကလဲ ငုိခဲ့ရၿပီ။ ယခုဘ၀မွာလဲ ငုိဆဲပဲ။ ေနာင္ဘ၀မွာလဲ ငုိရဦးမွာပဲ။ ဒီ ၃-ခ်က္ဟာ အမွတ္မွားတဲ့ တစ္, ႏွစ္ အေရးလဲြတဲ့ ခင္ဗ်ားတုိ႔ ကုိယ္ပုိင္ပစၥည္းခ်ည့္မွတ္ေပေတာ့။ ကဲ .... အခု အငုိတိတ္ၾကပါေတာ့။ အငုိတိတ္ေအာင္ဆုိ သုညေရးရမယ္။ ဒီသုညဟာ မ်က္ရည္သိမ္းတဲ့တရားပဲ။ ဒီဘ၀မွာလဲ မ်က္ရည္သိမ္း။ ေနာင္ဘ၀မွာလဲ မ်က္ရည္သိမ္းမယ္။
    ဒီေတာ့ မ်က္ရည္သိမ္းခ်င္ရင္ သုညေရးႏုိင္ေအာင္ ႀကိဳးစားပါ။ အိမ္မွာေရးႏုိင္ဖုိ႔ အေရးႀကီးတယ္။ အိမ္က် သားထင္ သမီးထင္ ငါ့ပစၥည္းထင္ေတာ့မယ္ဆုိရင္ ေဟ့.... အ႐ူးမထနဲ႔ တစ္, ႏွစ္မေရးနဲ႔၊ ေရးရင္ မင္း ငုိရလိမ့္ဦးမယ္လုိ႔  ကုိယ့္ကုိယ္ကုိ ဆုံးမပါ။ သူတစ္ပါးဆုံးမရတာလြယ္တယ္။ ကုိယ့္ကုိယ္ကုိ ဆုံးမရတာ အခက္ဆုံးကြတဲ့ ဘုရားကေဟာတယ္။ ဘုရားကေတာ့ ခႏၶာငါးပါးအေပၚမွာ သုညေရးႏုိင္တဲ့ပုဂၢိဳလ္ကုိ အလြန္ခ်ီးမြမ္းတယ္။ သုညေရးႏုိင္တဲ့ ပုဂၢိဳလ္ဟာ မ်က္ရည္သိမ္းၿပီး နိဗၺာန္ေရာက္မွာပဲ။ သုညမေရးႏုိင္တဲ့ ပုဂၢိဳလ္ကေတာ့ မ်က္ရည္နဲ႔ အပါယ္ေလးပါးေပါ့။ ခင္ဗ်ားတုိ႔က နိဗၺာန္လဲ ေရာက္ခ်င္တယ္ဆုိေသး၊ သုညေရးပါဆုိေတာ့ လက္ကုိတုန္ေနတာပဲ။ အေထြးဆုံးကေလးကုိ သုညေရးပါဆုိရင္ လက္ကုိတုန္ေနတာပဲ။ သုညေရးဖုိ႔တုန္ေနရင္ ဘယ္ေတာ့မွ နိဗၺာန္ေရာက္မွာ မဟုတ္ဘူးမွတ္။

မုိးကုတ္ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး၏ သစၥာအနက္ ၁၆-ခ်က္ တရားေတာ္မ်ားမွ

1 comment:

Unknown said...

သာဓုသာဓုသာဓု