Pages

Wednesday, May 9, 2012

သားတစ္ရတဲ့ က်ီးလုိ

    စီးပြားရွာလုိ႔ ပစၥည္းဥစၥာျပည့္စုံေနတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ဟာ ဘာနဲ႔တူသလဲဆုိရင္၊ က်ီးတစ္ေကာင္ အမဲသားတစ္ရတာနဲ႔ တူတယ္လုိ႔ ဘုရားကေဟာတယ္။ က်ီးကန္းတစ္ေကာင္ဟာ သားတစ္ တစ္ခုရထားတယ္။ ဒီ သားတစ္ကုိ ဟုိက်ီးကလည္းစားခ်င္၊ ဒီက်ီးကလည္းစားခ်င္ေတာ့၊ အမဲသားတစ္ရထားတဲ့ က်ီးေနာက္ကုိ အကုန္ၿပဳံလုိက္ၾကၿပီး ထုိးၾက၊ ဆိတ္ၾက၊ လုၾကတယ္။ ဒီက်ီးဟာ နဂုိကအထုိးမခံရဘူး။ အခုသားတစ္ရမွ အထုိးခံရတာ၊ ပါးစပ္ထဲကသားတစ္ ျပဳတ္က်လာေအာင္ နာက်င္လာေအာင္ ႏႈတ္သီးနဲ႔ ထုိးဆိတ္လုိက္ အေတာင္နဲ႔႐ုိက္လုိက္နဲ႔ လုယက္ၾကတယ္။ ဒါ သားတစ္ေၾကာင့္ အထုိး အဆိတ္ခံရတာ။ သားတစ္ကုိလႊတ္လုိက္ေတာ့ ဒီက်ီးအထုိးမခံရေတာ့ဘူး။ ဒီက်ီးကုိ မထုိးေတာ့ဘဲ ဒီသားတစ္ရသြားတဲ့ ေနာက္က်ီးကုိပဲ တျခားက်ီးေတြက လုိက္ၿပီး ထုိးၾက ဆိတ္ၾကျပန္တာပဲ။

    ခင္ဗ်ားတုိ႔လည္း ဒီလုိဘဲ။ ကုိယ့္ကုိယ္ကုိ ခင္ေနတာဟာ သားတစ္ခ်ီထားတာပဲ။ ပစၥည္းဥစၥာေတြ ခင္တြယ္ေနတာဟာလည္း သားတစ္ခ်ီထားတာပဲ။ သားလင္ခင္ပြန္းနဲ႔ တုိက္တာေတြ ခင္ေနတာလဲ သားတစ္ကုိခ်ီထားတာပဲ။ ဒါေတြ ခ်ီထားေတာ့ အစုိးရက “ေပးပါအိမ္ခြန္၊ ေပးပါအျမတ္ေတာ္ေၾကး”ဆုိေတာ့ ဒါ အထုိးခံရတာပဲ။ သူခုိးဓားျပကလဲ ေခ်ာင္းၿပီး လစ္ရင္ လူသတ္ပစၥည္းယူမယ္ဆုိတာေတြလဲ လာမွာပဲ။ ဒါ ခင္ဗ်ားတုိ႔က မလႊတ္ႏုိင္ရင္ ေသမွာပဲ။ ခင္ဗ်ားတုိ႔က ကုိယ္ရထားတာကုိ ကုိက္ထားေတာ့ ၀ုိင္းၿပီး ထုိးဆိတ္ခံၾကရမွာပဲ။ ခင္ဗ်ားတုိ႔က အထုိးခံရတဲ့ဘက္ကခ်ည္းပဲ ေနၾကရတယ္။ ဘာျဖစ္လုိ႔၊ သားတစ္နဲ႔တူတဲ့ ပစၥည္းေတြကုိ ကိုက္ထားလုိ႔၊ “ငါ့ဟာ၊ ငါ့ဟာနဲ႔”၊ ငါ့ဟာေတာ့ အထိမခံႏုိင္ဘူးဆိုၿပီး တအားကုိက္ထားၾကတယ္။ ဒီေတာ့ မင္း၊ ခုိးသူ၊ ရန္သူမ်ဳိးငါးပါး၊ အေမြလုိခ်င္တဲ့လူေတြက လာလာၿပီး ထုိးၾကဆိတ္ၾကေတာ့ ခင္ဗ်ားတုိ႔ စိတ္မခ်မ္းမသာတာေတြမ်ားရတယ္။ ဘာေၾကာင့္တုံးဆုိေတာ့ ခ်ီထားလုိ႔ေပါ့။

    ခင္ဗ်ားတုိ႔ကုန္သည္ေတြ ဆုိင္ကေလးႀကီးလာေတာ့ ဟုိကမလုိ၊ ဒီကမလုိနဲ႔ ထုိးဆိတ္ခံၾကရတယ္။ မနာလုိသူေတြက အစုိးရဆီသြားၿပီး တုိ႔ၾက ႐ႈိ႕ၾကတယ္။ ခင္ဗ်ားတုိ႔က ခ်ီထားေတာ့ အထုိးအဆိတ္္ခံရတာေပါ့။ ဒါျဖင့္ လႊတ္ပစ္လုိက္ပါလား။ လႊတ္ပစ္လုိက္ရင္ ဘယ္ဆုိင္နီးခ်င္းကမွ မ်က္ေစာင္းထုိးေတာ့မွာ မဟုတ္ဘူး။ ခင္ဗ်ားတုိ႔က ဒါႀကီး ခ်ီထားၿပီး “ကုိယ္က လူတလုံး သူတလုံး လုပ္ေနတာ”လုိ႔ ထင္ေနေသးတယ္။ လူပုံအလယ္မွာ ဆုိင္ႀကီးကနားႀကီး ပုိင္ရွင္ႀကီးအေနနဲ႔ေနရတာ ဂုဏ္ရွိတယ္လုိ႔ထင္ေနၾကတယ္။ အထုိးခံရတာလဲလြန္ေနၿပီ၊ အမ်ဳိးမ်ဳိးအဖုံဖုံ အၫွင္းခံရတာလဲ မနည္းဘူး။ ဒါေတြကုိ မလႊတ္ဘဲ ကုိက္ထားေတာ့ ဘယ္ေန႔မ်ား စိတ္ခ်မ္းသာ လက္ခ်မ္းသာနဲ႔ အသက္မွန္မွန္ ႐ႈရတဲ့ေန႔မ်ားရွိသတုံးဆုိေတာ့ တစ္ေန႔မွမရွိဘူး။ ဟုိေၾကာက္ရ ဒီလန္႔ရ စုိးရိမ္ေၾကာင့္ၾက ဗ်ာပါရေတြနဲ႔ပဲ ေနၾကရတယ္။ ဒါေတြဟာ ကိုယ္ရွာထားတဲ့ ပစၥည္းေတြကုိ မလႊတ္လုိ႔ပဲ။ သားတစ္ရတဲ့က်ီး ၀ုိင္းၿပီးအထုိးအဆိတ္ခံေနရသလုိပဲ။

    ဒါေၾကာင့္ ငါးပါးအာ႐ုံကာမဂုဏ္ဆုိတဲ့ ပစၥည္းေတြကုိ ခင္ဗ်ားတုိ႔ သိမ္းပုိက္ထားတာ က်ီးကန္းသားတစ္ရတာနဲ႔ အတူတူပဲ။ “ေဆြမ်ဳိးေတြကလည္း သူတုိ႔ဆုိင္ႀကီး ကနားႀကီးနဲ႔ ေနတာေတာင္မွ ဒုိ႔ဘက္ကုိ တစ္ျပားတစ္ခ်ပ္မွ မက်ပါဘူး”ဆုိၿပီး ထုိးလုိက္ေသးတာပဲ။ ကိုယ္နဲ႔ တန္းတူေတြကလည္း “ဒီေကာင္ဘယ္ေတာ့ျပဳတ္ပါ့မလဲ” ဆုိၿပီးေတာ့ ထုိးဆိတ္ေနတာပဲ။ ဘယ္အခ်ိန္မွ အထုိးအဆိတ္က မလြတ္ဘူးေနာ္။ ဒါေၾကာင့္ ဘုရားရွင္က “ခႏၶာရွိရင္ ဒီပစၥည္းေတြလည္းရွိရမယ္၊ ဒီပစၥည္းေတြရွိရင္ ဒီလုိအထုိးခံရမယ္”လုိ႔ ေဟာထားတာ။ ခင္ဗ်ားတုိ႔ကလည္း ဒါေတြလြတ္ပစ္ရင္ ခ်မ္းသာမယ္ဆုိတာမသိေတာ့ ဒီအထုပ္ႀကီးေတြပဲ ခ်ီၿပီး ေျပးေနၾကတယ္။ စစ္အတြင္းကမ်ားဆုိရင္ ေျပးလုိက္ရတာ ဘယ္ဆီ ခ်ီသြားရမတုံးဆုိၿပီးေတာ့ အင္း၀ဘက္မ်ား ခ်ီေျပးလုိက္ေသးတယ္။ ခင္ဗ်ားတုိ႔က ပါးကုိမပါးဘူး။ ဒါေတြရွိမွ ခ်မ္းသာတယ္ဆုိတဲ့ အႀကံမဲြဉာဏ္မဲြကလည္း လာေသးတယ္။ ဒါေတြမရွိမွ ခ်မ္းသာတာ၊ ဒါေတြမရွိေတာ့ အိမ္အျပင္ထြက္ ေလၫွင္းခံၿပီး အိပ္လုိက္၊ ဘာမွမျဖစ္ဘူး။ အခုေတာ့ အခန္းေတြ တံခါးေတြ အထပ္ထပ္လုံေအာင္ပိတ္ၿပီး ျခင္ေထာင္ထဲ ေခၽြးတဒီးဒီးနဲ႔ေနရာတာ ခ်မ္းသာရဲ႕လား။ မခ်မ္းသာပါဘူး။

    မခ်မ္းသာေပမဲ့ တဏွာကေခ်ာ့ထားေတာ့ ခင္ဗ်ားတုိ႔က ခ်မ္းသာတယ္လုိ႔ ထင္ေနၾကတယ္။ တဏွာက “ေရႊရွိမွ ခ်မ္းသာတယ္၊ ေငြရွိမွ ခ်မ္းသာတယ္”လုိ႔ေျပာေတာ့ ခင္ဗ်ားတုိ႔ကလည္း ယုံတာပဲ။ တခ်ဳိ႕မ်ား အငတ္ခံၿပီး ရွာေဖြၾကတယ္။ ဒါ တဏွာက အငတ္ခုိင္းတာပဲ။ စစ္အတြင္းက ေနာက္ကေနၿပီး ဗုံးေတြလဲႀကဲရက္၊ စစ္ကလဲတုိက္ရက္၊ ကုိယ္ကလည္းသားတစ္ႀကီးကို မလြတ္ႏုိင္လုိ႔ခ်ီရက္။ အံမာေလး အ႐ူးၾကလုိက္တဲ့ျဖစ္ျခင္း၊ ဗုံးႀကဲမဲ့ေလယဥ္ပ်ံေတြလာတယ္ဆုိရင္ ကိုယ့္ကုိယ္ကုိေတာင္ ဂ႐ုမစိုက္ႏုိင္ဘူး။ ပစၥည္းထားတဲ့ေနရာကုိပဲ လြတ္မွလြတ္ပါမလားဆုိၿပီး ေၾကာင့္ၾကပူ စုိးရိမ္ပူ ေသာကပူ ဗ်ာပါပူေတြ အကုန္လာေတာ့တာပဲ။ ဒီအပူေတြဟာ ဒီသားတစ္(ဥစၥာထုပ္)ႀကီး ကုိက္ထားလုိ႔ရတာ။ သူ႔လြတ္လုိက္ရင္ေတာ့ ေအးသြားမယ္။ ေအးခ်င္လုိ႔ရွိရင္ သူ႔ကုိလြတ္ပစ္ရမယ္။ ကိုက္မထားရဘူး။ ခင္ဗ်ားတုိ႔ကေတာ့ ကုိက္ထားမွ ေအးတယ္လုိ႔ ထင္ေနတယ္။ ကုိက္ထားရင္ အမ်ားရဲ႕အထုိးအဆိတ္ခံရမယ္။ ခင္ဗ်ားတုိ႔ စားရမယ့္ အခ်ိန္နဲ႔ အထုိးအဆိတ္ခံရတဲ့အခ်ိန္ ဘယ္အခ်ိန္ကမ်ားသလဲဆုိရင္ အထုိးအဆိတ္ခံရတဲ့ အခ်ိန္က မ်ားတယ္။

    ေနာက္ဆုံးပိတ္ ဒီပစၥည္းေတြကုိမလႊတ္ပဲ မစြန္႔ပဲ ခင္တြယ္စဲြလမ္းၿပီးေသသြားရင္ အပါယ္ေလးပါးက်ေအာင္ တြန္းပုိ႔လုိက္ဦးမယ္။ စဲြလမ္းၿပီးေသတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ဟာ အပါယ္က်တာမ်ားတယ္။ ဒါေတြကုိ စြန္႔ပစ္လုိက္ၿပီး ခင္တြယ္စဲြလမ္းမႈမရွိတဲ့ ပုဂၢိဳလ္က်ေတာ့ ေနေတာ့လဲ အေနေကာင္း၊ ေသေတာ့လဲ သုဂတိေရာက္ရလုိ႔ အေသေကာင္းျဖစ္တယ္။ “စြန္႔ပစ္”ဆုိတာ သူတစ္ပါးကုိေ၀ပစ္လုိက္ရမွာလားဆုိေတာ့ ဒီလုိလဲလုပ္ဖုိ႔ မလုိပါဘူး။ “ဉာဏ္နဲ႔သာ ငါ့ကုိယ္မဟုတ္၊ ငါ့ဥစၥာမဟုတ္”လုိ႔ သိၿပီး မခင္တြယ္ရင္ စြန္႔လႊတ္တာမည္တယ္။ ဒါေတြဟာ မၿမဲတဲ့ အနိစၥေတြပဲ။ မပုိင္တဲ အနတၱေတြပဲလုိ႔ မဂ္ဉာဏ္နဲ႔ျမင္ေအာင္ၾကည့္၊ အနိစၥျမင္ေအာင္ ကို္ယ့္ခႏၶာကုိယ္လည္းၾကည့္။ ပစၥည္းေတြကုိလည္း ၾကည့္ရမယ္။ ၾကည့္လုိ႔ အနိစၥျမင္လာတဲ့ အခါက်ေတာ့ “ေၾသာ္ .... ငါ့ခႏၶာနဲ႔တကြ ပစၥည္းေတြဟာမၿမဲပါကလား”ဆုိၿပီး အရင္ကလုိ မခင္ေတာ့ဘူး မတြယ္တာေတာ့ဘူး။ မၿမဲမွန္းသိေတာ့ လုိခ်င္တပ္မက္မႈလဲ မရွိေတာ့ဘူး။ ရန္သူမွန္းသိေတာ့ မကပ္ခ်င္ေတာ့ဘူး။ ဒါေၾကာင့္ ဒီခႏၶာနဲ႔ ပစၥည္းေတြကုိ ၀ိပႆနာ႐ႈေပးလုိ႔ေျပာတာ။ ၀ိပႆနာမ႐ႈလုိ႔ အနိစၥမထင္ပဲ နိစၥထင္ေနေတာ့ “တဏွာ”နဲ႔ ခ်ီထားကုိက္ထားတာေပါ့။

    ကုိက္ထားဆုိ ပါးစပ္ထဲကလႊတ္ကုိမလႊတ္တာ။ တခ်ဳိ႕မ်ား အငတ္ခံၿပီး စီးပြားရွာၾကတယ္။ ဒါ ခင္တဲ့တဏွာက အငတ္ခုိင္းတာ။ အငုိခုိင္းတာလဲ သူက အငုိခုိင္းတာပဲ။ အၿပဳံးခုိင္းတာလဲ သူကအၿပဳံးခုိင္းတာပဲ။ “ျမတ္ရင္ၿပဳံး၊ ႐ႈံးရင္ငုိေပါ့” ဟုတ္လား။ ဒါ အ႐ူးၿပံဳး ၿပဳံးတာ၊ အေကာင္းၿပဳံးတာ မဟုတ္ဘူး။ စကၠဴက စိန္ကေလးျဖစ္လာရင္ ၿပဳံးၿပီ။ ကားကေလးျဖစ္လာရင္ ၿပဳံးၿပီ၊ အေရာင္းအ၀ယ္မျဖစ္၊ စီးပြားပ်က္လာေတာ့ မဲ့ၿပီ။ ငုိၿပီ။ ဒီေတာ့ ခင္ဗ်ားတုိ႔ဟာ “တဏွာ”က ၿပဳံးဆုိၿပဳံးလုိက္ရၿပီ၊ မဲ့ဆုိမဲ့လုိက္ရၿပီ။ ဒါျဖင့္ ခင္ဗ်ားတုိ႔ဟာ အ႐ူးၿပဳံးနဲ႔ အ႐ူးမဲ့ ဒီ ႏွစ္မ်ဳိးပဲရွိတယ္။ ဒီ “ၿပဳံး-မဲ့” ဇာတ္ႀကီးပဲ ခင္းေနၾကတယ္။ မလႊတ္ႏုိင္လုိ႔ ဒီဇာတ္ႀကီးခင္းေနရတာ၊ လႊတ္လုိက္ရင္ ဒီဇာတ္ႀကီးသိမ္းတာပဲ။ ဒီေတာ့ ဉာဏ္နဲ႔ စြန္႔လႊတ္ရမယ္။ ၀ိပႆနာဉာဏ္နဲ႔ “ဒါေတြဟာ အနိစၥတရားေတြပဲ”။ ငါ့ကုိယ္၊ ငါ့ဟာ၊ ငါ့ဥစၥာ မဟုတ္ဆုိတဲ့ အနတၱေတြပဲလုိ႔ ခႏၶာက ပစၥည္းေတြက ေျပာတဲ့အတုိင္း ျမင္ေအာင္ၾကည့္ရမယ္။ ဒီလုိဉာဏ္ကျမင္လာရင္ ဒါေတြကုိ ခင္တြယ္စဲြလမ္းခ်င္တဲ့သေဘာ ခ်ီကုိက္ထားခ်င္တဲ့သေဘာမရွိဘူး။ ဒါျဖင့္ ဉာဏ္၀င္လုိက္႐ံုပဲရွိတာပဲ။

    ခင္ဗ်ားတုိ႔ကလဲ ဒီေရာက္ေအာင္ ဉာဏ္ကမလွည့္ႏုိင္ၾကဘူး။ မလွည့္ႏုိင္ေတာ့ မိမိခႏၶာနဲ႔ ပစၥည္းေတြကုိ “တဏွာဥပါဒါန္”နဲ႔ ခင္တြယ္စဲြလမ္းၿပီး တခါတည္း မလႊတ္ပဲ ကုိက္ထားမ်ဳိထားေတာ့တာပဲ။ ဒီလုိခင္တြယ္စဲြလမ္းရင္းနဲ႔ပဲ ေသသြားမယ္ဆုိရင္ အပါယ္ေရာက္ရတယ္ဆုိေတာ့ ေနတုန္းကလည္းအေနဆုိး၊ ေသေတာ့လည္းအေသဆုိးပဲ။ “အေနဆုိးေသဆုိးဟာ” ခင္ဗ်ားတုိ႔ကုိယ္ပုိင္ပစၥည္းမွတ္။ အဲဒါ ဉာဏ္မ၀င္ရင္ ဒီအတုိင္းသြားမယ္။ ဉာဏ္၀င္လုိက္ရင္ သိပ္ၿပီးအဖုိးတန္မွာပဲ။ “ဒါေတြဟာ အနိစၥေတြပဲ ဒုကၡေတြပဲ အနတၱေတြပဲ”လုိ႔ တခုခုျမင္ေအာင္႐ႈေပးပါ။ ႐ႈလုိက္ရင္ ခင္ဗ်ားတုိ႔ ဉာဏ္ထဲမွာ “ငါလည္းမဟုတ္ပါလား၊ ငါ့ဥစၥာလည္းမဟုတ္ပါလား၊ အနိစၥ၊ ဒုကၡ၊ အနတၱေတြပဲလုိ႔” သိလာမယ္။ ဒီလုိသိလာရင္ “ပစၥည္းေတြ အခုိးခံရလည္း၊ မတုန္လႈပ္ေတာ့ဘူး။” ဟာ အခုမွ အထုိးအဆိတ္ လြတ္ၿပီးခ်မ္းသာရသြားတာပဲ။

    ၀ိပႆနာ႐ႈဖန္မ်ားလုိ႔ ဥာဏ္အျမင္သန္လာရင္ ဒါေတြမခင္တြယ္တဲ့အျပင္ မလုိခ်င္ေတာ့ဘူး။ ဒါေတြကုိ ၿငီးေငြ႕လာမယ္၊ ႐ြံလာမယ္၊ မုန္းလာမယ္။ အဲ ...မုန္းလာတဲ့အခါ ဆက္႐ႈပါ၊ ဆက္႐ႈေတာ့ မဂ္ဉာဏ္ေတြရၿပီး ဒါေတြကုိ ခင္တဲ့တဏွာဟာ အျမစ္ပါ ျပတ္သြားမယ္။ အဲ........ တဏွာ=သမုဒယခ်ဳပ္ရင္ ဒုကၡဟာ အလုိလုိခ်ဳပ္ေတာ့တာပဲ။ ဒုကၡခ်ဳပ္ရင္ နိဗၺာန္ေရာက္တာပဲ။

မုိးကုတ္ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး ၏ ၾသ၀ါဒတရားမ်ား

No comments: