Pages

Friday, May 11, 2012

ဓမၼဒိႏၷာေထရီ

    “ပဒုမုတၱရ ျမတ္စြာဘုရား ပြင့္ေတာ္မူေသာကာလ၊ ဟံသာ၀တီျပည္၀ယ္ သူၾကြယ္တစ္ဦးတြင္ အေစခံမတစ္ေယာက္ရွိေလသည္။ ထုိအေစခံမသည္ မိမိအိမ္သို႔ဆြမ္းလာရပ္ေသာ အဂၢသာ၀က သုဇာတာေထရ္ျမတ္အား ဆြမ္းကြမ္းမျပတ္ လွဴဒါန္းဆက္ကပ္ေလ့ရွိသည္။
    တစ္ရံေသာကာလ၌ ထုိေစခံမသည္ ျမတ္စြားဘုရား၏ တရားသဘင္သို႔သြားေရာက္ကာ တရားေတာ္ကုိ နာယူေသာအခါ သံဃာေတာ္တုိ႔အလယ္၀ယ္ ပညာႀကီးက်ယ္ေသာ ဘိကၡဳနီမ တစ္ပါးအား ျမတ္စြာဘုရားက ဧတဒဂ္ရထား၍ ခ်ီးေျမွာက္ေတာ္မူသည္ကုိ ျမင္ရ၏။ အေစခံမသည္လည္း ထုိအရွင္မကဲ့သုိ႔ ျဖစ္ခ်င္ေသာ ဆႏၵ ျပင္းျပစြာ ျဖစ္သျဖင့္ မိမိကုိးကြယ္ေသာ အရွင္သုဇာတာေထရ္အား အက်ဳိးေၾကာင္းေလွ်ာက္ထားကာ ဘုရားအမႈးရွိေသာ သံဃာေတာ္တုိ႔အား တတ္စြမ္းႏုိင္သမွ်ေသာ အလွဴကုိျပဳကာ “ဤကုသုိလ္အက်ဳိးအားေၾကာင့္ ေနာင္ပြင့္လတၱံေသာ ျမတ္စြာဘုရား၏ သာသနာ၀ယ္ မဟာပညာဧတဒဂ္ရေသာ ဘိကၡဳနီမ ျဖစ္ရပါလုိေသာ”ဟု ဆုေတာင္းခဲ့ေလ၏။
    ထုိအမ်ဳိးသမီးသည္ အသက္တုိင္းေန၍ စုေတေသာ္ နတ္ျပည္ လူ႔ျပည္တုိ႔၌ လူးလားစုန္ဆန္ကာ ဖုႆျမတ္စြာဘုရား ပြင့္ေတာ္မူေသာကာလ၌ ဘုရားညီေတာ္ျဖစ္ေသာ မင္းသားသုံးပါးတုိ႔၏ အေစအပါး တရားသူႀကီး၏ မယား ျဖစ္လာေပ၏။ တရားသူႀကီး မယားသည္ ဒါနသီလ၌ ၀ါသနာထုံ၏။ ပစၥည္းတစ္စုံတစ္ရာကို အလုိရွိ၍ “တစ္ခုေပးပါ”ဟု လာေရာက္ ေတာင္းခံသူရွိလွ်င္ ႏွစ္ခု သုံးခုေပးေလ့ရွိ၏။
    တစ္ခုေသာ ၀ါတြင္းကာလ၌ အရွင္သခင္မင္းသားသုံးပါးသည္ ဆယ္ပါးသီလ ေဆာက္တည္ကာ ဖန္ရည္စြန္းေသာ အ၀တ္ကုိ၀တ္လ်က္ေနၾက၏။ တရားသူႀကီး မယားသည္ သီလေဆာက္တည္ေသာ ထုိမင္းသားတုိ႔အား လည္းေကာင္း၊ ဘုရားအမွဴးျပဳေသာ သံဃာေတာ္ ႏွစ္ေသာင္းအားလည္းေကာင္း လုိေလေသးမရွိရေအာင္ ၀ါတြင္းသုံးလပတ္လုံး လုပ္ေကၽြးျပဳစုရသည္။ ဤသုိ႔ေသာ ေစတနာျဖင့္ တရားသူႀကီးမယားသည္ ဒါနသီလကုိ လြန္စြာအားထုတ္လ်က္ အသက္အတုိင္းေနၿပီးေနာက္ စုေတခဲ့ရာ နတ္႐ြာ လူ႔႐ြာတုိ႔၌ က်င္လည္ေနခဲ့ရေပသည္။
    ထုိတရားသူႀကီးမယားသည္ ကႆပျမတ္စြာဘုရား ထင္ရွားျဖစ္ေတာ္မူေသာ ကာလ၌ ဗာရာဏသီျပည္၀ယ္ ကိကီမငးႀကီး၏ သမီးခုနစ္ေယာက္တုိ႔တြင္ သုဓမၼာ ျဖစ္လာေလသည္။ အစ္မ ညီမတုိ႔ႏွင့္ အတူတကြ ဘုရားအမွဴးရွိေသာ သံဃာေတာ္အရွင္ျမတ္တုိ႔အား ေက်ာင္းအာရာမ္ ေရတြင္း ေရကန္တုိ႔ ေဆာက္လုပ္ လွဴဒါန္းခဲ့၏။ ႏွစ္ေပါင္းႏွစ္ေသာင္း ကာလပတ္လုံးလည္း ျမတ္ေသာအက်င့္ကုိ က်င့္သုံး ေဆာက္တည္ေပ၏။
    သုဓမၼာ မင္းသမီးသည္ ထုိဘ၀မွ စုေတေလေသာ္ တာ၀တႎသာနတ္ပည္၌ သိၾကားမင္း၏ မိဖုရားအျဖစ္ အႀကိမ္ငါးဆယ္၊ သူေဌးသူၾကြယ္ ပေဒသရာဇ္ ဧကရာဇ္မင္းတုိ႔၏ မိဖုရားႀကီးအျဖစ္ အႀကိမ္မ်ားစြာျဖစ္၍ ငါတုိ႔ ဘုရားပြင့္ေတာ္မူေသာအခါ ရာဇၿဂိဳလ္ျပည္၀ယ္ ဥစၥာၾကြယ္၀ေသာ သူေဌး၏ သမီးျဖစ္လာကာ ဓမၼဒိႏၵာဟု အမည္ရွိေလသည္။
    ဓမၼဒိႏၵာသည္ အ႐ြယ္သို႔ေရာက္ေသာအခါ ဗိမၺိသာရမင္းႀကီး၏ သူငယ္ခ်င္းေက်ာင္းေနဖက္ျဖစ္ေသာ ၀ိသာခသူေဌးသားႏွင့္အေၾကာင္းဆက္၍ ေပါင္းဖက္မိၾကေလသည္။ ျမတ္စြာဘုရား ရာဇၿဂိဳလ္ ျပည္သုိ႔ ၾကြလာေတာ္မူစ ကတည္းက ဗိမၺိသာရ မင္းႀကီးႏွင့္အတူ တရားေတာ္ကုိနာရသျဖင့္ ၀ိသာခသည္ ေသာတာပန္ တည္ခဲ့ေပသည္။
    ထုိေနာက္ ကာလရွည္လ်ား၍ တစ္ပါးေသာအခါ၍ တရားေတာ္ကုိနာရျပန္လွ်င္ သကဒါဂါမ္ ျဖစ္ေလသည္။ ထုိေနာက္ တစ္ဖန္တရားေတာ္ကုိ နာရျပန္ေသာအခါ၀ယ္ အနာဂါမ္ ျဖစ္ျပန္ေလသည္။
    အနာဂါမ္တည္ၿပီးေသာ ၀ိသာခသူၾကြယ္သည္ ျမတ္စြာဘုရားထံေတာ္မွ ျပန္လာေသာအခါ ပုထုဇဥ္ျဖစ္ေသာ ေရွးအခါကကဲ့သုိ႔ ေတာင္ေျမာက္ကုိမၾကည့္႐ႈ။ ၿပဳံးျခင္း ရယ္ျခင္းလည္းမရွိ။ ပကတိ ဣေျႏၵျဖင့္ အိမ္သို႔ျပန္လာ၏။
    သူၾကြယ္မ ဓမၼဒိႏၵာသည္လည္း ျခေသၤ့ခံ ေလသာျပတင္းကုိ ဖြင့္၍ လမ္းဘက္ၾကည့္ေမွ်ာ္ေသာအခါ ၀ိသာခသူၾကြယ္၏ သြားပုံ လာပုံ အမူအရာ ေရွးကႏွင့္မတူသည္ကုိ ျမင္၍ အဘယ္သုိ႔ေသာ အေၾကာင္းေၾကာင့္ လာပုံ သြားပုံ အမူအရာ ထူးျခားစြာ ျဖစ္ေလသနည္းဟု အႀကံျဖစ္ကာ ေလွကားဦးသို႔ဆင္းလ်က္ မယားေကာင္းတုိ႔ ျပဳၿမဲ၀တ္အတုိင္း ခရီးဦးႀကိဳဆုိေလသည္။
    ၀ိသာခသည္ ဇနီးသည္၏ အလွအပကုိလည္း ေမာ့မၾကည့္၊ ၿပဳံးရႊင္စြာ ႀကဳိဆုိသည္ကုိလည္း သတိမထားဘဲ ေလွကားအတုိင္း တက္သြားေလသည္။ ဤသုိ႔ ထူးျခားေသာအမူအရာကုိ ထမင္းစားခ်ိန္တြင္ စူးစမ္းမည္ဟု ဓမၼဒိႏၵာသည္ ႀကံစည္စိတ္ကူးထား၏။
    သုိ႔ေသာ္ ၀ိသာခ ဥပါသကာသည္ ခါတုိင္းကဲ့သုိ႔ တစ္ေယာက္မ်က္ႏွာ တစ္ေယာက္ၾကည့္ကာ ၿပဳံးရႊင္ရယ္ေမာစြာ ထမင္းစားသည့္အက်င့္ကုိ စြန္႔လ်က္ ေယာဂ၀စရကမၼ႒ာန္း၀င္ ရဟန္းကဲ့သုိ႔ တစ္ေယာက္တည္းသာလွ်င္ ထမင္းကုိငုံ႔၍ စားေနေခ်သည္။ ဓမၼဒိႏၵာသည္လည္း မိမိကုိလည္း စကားမေျပာ၊ ထမင္းကုိလည္း တစ္ေယာက္တည္း ၿငိမ္သက္စြာစားေသာလင္အား အကဲခတ္ကာ မည္သုိ႔ေသာ အေၾကာင္းေပနည္းဟု အေၾကာင္းရွာမရဘဲ ရွိေလသည္။
    သုိ႔ေၾကာင့္ ညခ်ိန္စက္ခန္းေဆာင္၀င္ေသာခါက်မွ ေမးျမန္းစုံစမ္းေတာ့မည္ဟု စိတ္ကူးေနရေတာ့သည္။ သုိ႔ရာတြင္ ၀ိသာခသည္ ေစခံမ်ားကုိေခၚငင္ကာ အခန္းလြတ္တစ္ခုကုိ ရွင္းခုိင္းသည္။ အိမ္ရာေညာင္ေစာင္းမ်ားကုိ ျပင္ဆင္ခုိင္းသည္။ ေစာင္၊ ေခါင္းအုံးႏွင့္ တင္းထိမ္မ်ား ကာရံေသာအခါ ဓမၼဒိႏၵာႏွင့္ အတူ မအိပ္စက္ေၾကာင္းလည္း ထင္ရွားေလၿပီ။
    ဓမၼဒိႏၵာမွာကား ရင္ထဲတြင္ မီးေတာက္စျပဳေလသည္။ သုိ႔ေသာ္ ပါရမီ ဓာတ္ခံႏွင့္ ပညာသတိရွိေသာမိန္းမ ျဖစ္သည့္အတြက္ အျခားတစ္ပါးေသာ မိန္းမကုိတည္း ေတာင့္တသေလာ၊ တစ္စုံတစ္ေယာက္ကပင္ အထင္လြဲေအာင္ကုန္းတုိက္လုိက္သေလာ၊ ငါ့တြင္ပင္ အျပစ္တစ္စုံတစ္ရာ ရွိေလသေလာ၊ စသည္ျဖင့္ေတြးေတာရင္း ခင္ပြန္းသည္အား အကဲခတ္ေနခဲ့ေလသည္။
    ႏွစ္ရက္သုံးရက္ၾကေသာ္လည္း ၀ိသာခသည္ ဓမၼဒိႏၵာအား မလုိလားျခင္း ၫူစူျခင္းမျပေပ။ ေအးေဆးတိတ္ဆိတ္စြာသာ ေနထုိင္ၿမဲေနထုိင္သည္။ ဓမၼဒိႏၵာမွာ မည္သည့္ေၾကာင္းဟူသည္ကုိ စဥ္းစား ေတြးေတာ၍ မရသျဖင့္ ညခ်မ္းအခါတြင္ ၀ိသာခ၏ အခန္းသုိ႔၀င္ေရာက္ကာ ေမးျမန္းစုံစမ္းရေလေတာ့သည္။
    “အရွင့္သား၊ ကၽြန္ေတာ္မတြင္ အျပစ္တစ္စုံတစ္ရာရွိ၍ စကားမေျပာျခင္းေပေလာ။
    “မဟုတ္ေပ ဓမၼဒိႏၵာ”
    “သုိ႔တည္းမဟုတ္၊ သူတစ္ပါးတုိ႔ ကုန္းစကားေျပာဆုိထား၍ ျဖစ္ပါသလား။
    “မဟုတ္ပါ ဓမၼဒိႏၵာ”
    “အျခားတစ္ပါးေသာ မိန္းမကုိ အလုိရွိ၍ေလာ”
    “သာ၍ပင္ မဟုတ္ေသးသည္ ဓမၼဒိႏၵာ”
    ၀ိသာခသည္ ဓမၼဒိႏၵာ နားလည္ေအာင္ ရွင္းလင္းရန္ စိတ္ကူး၏။ သုိ႔ေသာ္ ေလာကုတၱရာစကားကုိ ထုတ္ေဖၚေျပာျပရွင္းလင္းလွ်င္ ဓမၼဒိႏၵာ နားလည္မည္မဟုတ္။ ဆက္လက္၍ စကားမေျပာဘဲ ေနလွ်င္လည္း ဓမၼဒိႏၵာသည္ ႏွလုံးေသြးပ်က္၍ ေသသြားႏုိင္သည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ နားလည္ေအာင္ ရွင္းျပရေပ၏။
    “ဤသုိ႔ ျဖစ္ေပသည္ ဓမၼဒိႏၵာ။ ငါသည္ ျမတ္စြာဘုရား၏တရားေတာ္ကုိ နာၾကားရသျဖင့္ “ေလာကုတၱရာ တရားထူးကုိ ”ရေပသည္။ ထုိေလာကုတၱရာ တရားအထူးကုိ ရေသာသူသည္ ေရွးအခါမ်ားကဲ့သို႔ တဏွာသႏၲ၀ ျဖင့္ ရႊင္ျပျမဴးထူးျခင္း မျပဳလုိေတာ့ၿပီ။ အကယ္၍ သင္အလုိရွိမူ သင့္၌ပါေသာ ကုေဋေလးဆယ္၊ ငါ၌ပါေသာ ကုေဋေလးဆယ္၊ ဤ ကုေဋရွစ္ဆယ္ကုိ သိမ္းယူအုပ္ခ်ဳပ္၍ ငါ၏ အမိကဲ့သုိ႔ ျဖစ္ေစ၊ ႏွမကဲ့သုိ႔ျဖစ္ေစ ေနေပေတာ့။ ငါမူကား သင္ေကၽြးေမြးေသာ ထမင္းတစ္လုပ္တစ္ဆုပ္ျဖင့္သာ ေရာင့္ရဲတင္းတိမ္ေနေတာ့မည္။
    ထုိမွ တစ္ဖန္ ၀ိသာခသည္ ဓမၼဒိႏၵာ ႏွစ္သက္ေစမည့္ အျခားနည္းလမ္းမ်ားကုိလည္း ဆက္လက္ေျပာျပေသး၏။
    “ဤကဲ့သုိ႔ မေနလုိလွ်င္လည္း၊ ဤပစၥည္းေတြကုိ အကုန္လုံးယူ၍ သင့္မိဘအိမ္သို႔ ျပန္ေပေတာ့။ အကယ္၍ ၾကင္သူအသစ္ကုိ မရွာလုိလွ်င္လည္း သင့္ကုိ ႏွမကဲ့သုိ႔ ျဖစ္ေစ၊ သမီးကဲ့သို႔ျဖစ္ေစ၊ ငါထားပါမည္။
    သာမာန္ေယာက္်ား သာမာန္လူတုိ႔သည္ ဤစကားမ်ိဳးေျပာေလ့မရွိၾကေခ်။ ၎၏ခင္ပြန္းသည္ အမွန္ပင္ သူေျပာသည့္အတုိင္း တရားထူးရဟန္တူသည္ဟုေတြး၍ ဓမၼဒိႏၵာသည္ စူးစမ္းေမးျမန္းျခင္း ျပဳ၏။
    “အရွင့္သား၊ ဤေလာကုတၱရာတရားကုိ ေယာက္်ားတုိ႔သာ သိႏုိင္ျမင္ႏုိင္သေလာ၊ မိန္းမေတြေကာ မသိႏုိင္ မျမင္ႏုိင္သေလာ။”
    “ဤ သို႔မဟုတ္ေပ ဓမၼဒိႏၵာ၊ ထုိတရားကုိ က်င့္ႀကံအားထုတ္လွ်င္ မည္သူမဆုိ ေလာကုတၱရာ တရားအေမြကို သိျမင္ခံစားႏုိင္၏”
    “ထုိသုိ႔ျဖစ္လွ်င္ သူတစ္ပါးေထြးပစ္ေသာ တံေတြးေပါက္ကုိ ကၽြႏု္ပ္ ေကာက္မမ်ဳိျခင္ပါ၊ ကၽြႏု္ပ္အား ရဟန္းျပဳခြင့္ ေပးေစလုိပါသည္။
    “ေကာင္းၿပီ ဓမၼဒိႏၵာ၊ ငါ ခြင့္ျပဳသည္။ သင္ စိတ္မ၀င္စားဘူးထင္၍ မတုိက္တြန္းဘဲ ေနခဲ့မိသည္။”
     ၀ိသာခသည္ ဇနီးအား ေခတၱဆုိင္းရန္ မွာၾကားပစ္ခဲ့ၿပီး နန္းေတာ္သုိ႔ သြားေလသည္။ ဘုရင္မင္းျမတ္လည္း အခ်ိန္အခါမဟုတ္ ေရာက္လာေသာ သူငယ္ခ်င္းအား အက်ဳိးအေၾကာင္းေမးရာ၊ ဓမၼဒိႏၵာ အား ဘိကၡဳနီေက်ာင္းသုိ႔ ပုိ႔လုိေသာ အစီအစဥ္ကုိ သိရသျဖင့္ ၀ိသာခအား ေရႊထမ္းစင္တစ္ခု ေပးလုိက္သည္။ မင္းခ်င္းတုိ႔ကုိလည္း ၿမိဳ႕လမ္းမ်ားကုိ သန္႔ရွင္းျပဳျပင္၍ မီးထြန္းျခင္း၊ တံခြန္ကုကၠား ခ်ိတ္ဆြဲျခင္းစေသာ တန္ဆာဆင္မႈမ်ား ျပဳလုပ္ရန္ အမိန္႔ေပးလုိက္ေလသည္။
    ၀ိသာခသည္ အိမ္သုိ႔ျပန္လာကာ ဓမၼဒိႏၵာကို နံ႔သာရည္ျဖင့္ ေရခ်ဳိးခုိင္းသည္။ ၀တ္ေကာင္းစားလွ ဆင္ယင္ခိုင္းသည္။ ထုိ႔ေနာက္ ေဆြမ်ဳိးမ်ား ၀န္းရံလ်က္ ပန္းနံ႔သာျဖင့္ ပူေဇာ္ကာ ဓမၼဒိႏၵာအား ေရႊထမ္းစင္တြင္တင္၍ ဘိကၡဳနီေက်ာင္းတုိက္သို႔ ပုိ႔ေပးရ၏။ ရဟန္းမိန္းမတုိ႔သည္ ဓမၼဒိႏၵာ၏ ျပစ္ခ်က္ အ႐ႈပ္အေထြးတစ္စုံတစ္ရာ ရွိ မရွိ စစ္ေဆးရာ၊ သဒၶါပဗၺဇိတိ ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသျဖင့္ ၀ိနည္းဓုိရ္ ဘိကၡဳနီ  တစ္ပါးက “ဆံပင္၊ ေမြးၫွင္း၊ ေျခသည္းလက္သည္း၊ သြား၊ အေရခြံ” ဟူေသာ တစပဥၥက ကမၼဠာန္းကုိ သင္ျပၫႊန္ၾကား၍ ဆံပင္တုိ႔ကုိ ရိတ္ျဖတ္၏။ ထုိ႔ေနာက္ သကၤန္း၀တ္ေပးကာ “သာမေဏရီ” ျပဳေပး၏။
    ၀ိသာခသည္ သာေမေဏရီ ဓမၼဒိႏၵာအားရွိခုိး၍ “ေပ်ာ္ေပ်ာ္သာေနပါ၊ အရွင္မ။ ျမတ္စြာဘုရား၏ တရားေတာ္ကုိ နာၾကားရလိမ့္မည္”ဟု ေျပာဆုိကာျပန္သြား၏။
    သာမေဏရီ ဓမၼဒိႏၵာမွာ ဘုရင္ႏွင့္ သိကၽြမ္း၀င္သျဖင့္ မိတ္သဂၤဟ ေပါမ်ားသည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ေဆြမ်ဳိးသားခ်င္းသာမက မ်ားျပားလွေသာ မိတ္ေဆြမ်ားကလည္း လွဴဒါန္းၾကရာ လာဘ္လာဘ သကၠာရ ေပါမ်ားလွသည္။ သုိ႔ေသာ္ ဤအရာမ်ားသည္ ဓမၼဒိႏၵာအား အေႏွာက္အယွက္ျဖစ္သည္။ တရားအားထုတ္၍ မရေပ။
    ထုိအခါ ဓမၼဒိႏၵာသည္ တရားျပေသာဆရာ၊ သင့္မသင့္ ေတာ္မေတာ္ ၫႊန္ၾကားဆုံးမေသာ ဆရာတုိ႔ထံ ခ်ဥ္းကပ္၍ အေႏွာင့္အယွက္ကင္းေသာ ေတာေက်ာင္းသို႔ သြား၍ တရားအားထုတ္လုိေၾကာင္း ေလွ်ာက္ၾကားေလသည္။ ဆရာတုိ႔လည္း ႀကီးက်ယ္ထင္ရွားေသာ လူ႔ဘ၀မွလာေသာ တပည့္မအား မတားျမစ္ႏုိင္ဘဲ အလုိလုိက္ၾကရေလသည္။ ဆရာေကာင္းတပည့္ျဖစ္ျခင္း ”အဘိနီဟာရဗ်ာဒိတ္ရ” မိန္းမျမတ္ျဖစ္ျခင္းတုိ႔ေၾကာင့္ ေလးငါးရက္မွ်ပင္ အနာဂါမိဖုိလ္သုိ႔ ေရာက္ေလ၏။
    ထုိမွတစ္ဖန္ ဆက္လက္၍ ၀ိပႆနာတရားကုိ အားထုတ္ျပန္ရာ မၾကာျမင့္မီပင္ ရဟႏၲာအျဖစ္သုိ႔ေရာက္ေလ၏။ ထုိအခါ ဆရာသမားျဖစ္ေသာ ေထရီအရွင္မမ်ားႏွင့္ အၿခံအရံဘိကၡဳနီမ်ား အေနအစား ဆင္းရဲသည္ကုိ ငဲ့ၫွာ၍ ေနရင္းေက်ာင္းေတာ္သုိ႔ ျပန္လာခဲ့ေလ၏။ ထုိသတင္းကုိ ၾကားေသာ္ ၀ိသာခသည္ “ဓမၼဒိႏၵာဟာ သာသနာ့ေဘာင္မွာ မေပ်ာ္ေမြ႔လုိ႔မ်ား ျပန္လာသလား” ဟု ေတြးလ်က္ စုံစမ္းရန္ ဘိကၡဳနီေက်ာင္းသုိ႔ လာခဲ့၏။
    “ေက်ာင္းသုိ႔ေရာက္လ်င္ ရွိခုိး၍ သင့္ရာေနရာတြင္ ထုိင္ၿပီးလ်င္ သာသနာေတာ္တြင္ ေပ်ာ္ရဲ႕လားေမးလွ်င္ မေကာင္းသျဖင့္ ဤသို႔ ေမးေလွ်ာက္၏။
    “အရွင္မ၊ ဘယ္ဟာကုိ သကၠယလုိ႔ ျမတ္ုရား ေဟာေတာ္မူပါသလဲ”
    “ဤ ဥပါဒါနကၡႏၶာ ငါးပါးတုိ႔ကုိပင္ သကၠာယလုိ႔ ျမတ္ဘုရားေဟာေတာ္မူေပတယ္။ အဲဒါေတြကေတာ့ ႐ူပုပါဒါနကၡႏၶာ၊ ေ၀ဒႏုပါဒါနကၡႏၶာ၊ သၫုပါဒါနကၡႏၶာ၊ သခၤါ႐ုပါဒါနကၡႏၶာ၊ ၀ိညာႏုုပါဒါနကၡႏၶာတုိ႔ပဲ ျဖစ္ၿပီးေတာ့ အဲဒီ ဥပါဒါနကၡႏၶာ ငါးပါးကုိပဲ သကၠာယရယ္လုိ႔ ျမတ္စြာဘုရားေဟာ္ေတာ္မူတယ္။”
    “ေကာင္းပါၿပီအရွင္မ၊ ဘယ္တရားကုိ သကၠာယ သမုဒယလုိ႔ ျမတ္စြာဘုရားေဟာၾကားပါသလဲ။”
    “ေနာင္ဘ၀ကုိ ျဖစ္ေစတတ္တဲ့ ဟုိဘုံ ဒီဘုံ ဟုိဘ၀ ဒီဘ၀ကုိ တပ္မက္ႏွစ္သက္တာဟာ သကၠာယ သမုဒယပဲ ငါ့ရွင္ ၀ိသာခ”
    “ဟုတ္ၿပီ။ သကၠာယနိေရာေဓာ- သကၠာယနိေရာဓာလုိ႔ ဆုိၾကပါတယ္။ ျမတ္စြာဘုရားဟာ ဘယ္တရားကုိ သကၠာယနိေရာဓလုိ႔ ေဟာေတာ္မူပါသလဲ”
    “တဏွာလြတ္ကင္းၿပီး ဘာမွျဖစ္ေပၚမလာဘဲ တဏွာအာလယ ကင္းၿငိမ္းတဲ့နိဗၺာန္ကုိ သကၠာယနိေရာဓလုိ႔ ေခၚတယ္။
    “သကၠာယနိေရာဓ ဂါမိနီပဋိပဒါဆုိတာ သကၠာယမျဖစ္တဲ့နိဗၺာန္ကုိ ေရာက္တဲ့အက်င့္လုိ႔ဆုိပါတယ္။ ဘယ္တရားဟာ သကၠာယ မျဖစ္တဲ့ နိဗၺာန္ေရာက္ေၾကာင္း အက်င့္လုိ႔ ျမတ္စြာဘုရား ေဟာပါသလဲအရွင္မ။”
    “ငါ႔ရွင္ ၀ိသာခ၊ မဂၢင္ရွစ္ပါးျဖစ္တဲ့ သမၼာဒိ႒ိ၊ သမၼာသကၤပၸ၊ သမၼာ၀ါစာ၊ သမၼာကမၼႏၲ၊ သမၼာအာဇီ၀၊ သမၼာ၀ါယာမ၊ သမၼာသတိ၊ သမၼာသမာဓိတုိ႔ကုိ သကၠာယမျဖစ္တဲ့ နိဗၺာန္ေရာက္ေၾကာင္း အက်င့္လုိ႔ ျမတ္စြာဘုရားေဟာေတာ္မူပါတယ္”
    “အရွင္မ ဘုရား၊ ဥပါဒါန္လုိ႔ ဆုိရာမွာ အဲဒီ ဥပါဒါနကၡႏၶာ ငါးပါကုိပဲ ဥပါဒါန္လုိ႔ ဆုိလုိတာပါလား။ ဒါမွမဟုတ္ ဥပါဒါနကၡႏၶာအျပင္ အျခား ဥပါဒါန္လုိ႔ ဆုိခ်င္ပါသလား”
    “အဲဒီ ဥပါဒါနကၡႏၶာငါးပါးကုိ ဥပါဒါန္လုိ႔မဆုိဘူး။ ဒါေပမဲ့ အဲဒီ ဥပါဒါနကၡႏၶာငါးပါးကုိ ဖယ္ၿပီးေတာ့လဲ ဥပါဒါန္လုိ႔ မဆုိဘူး။ ငါ့ရွင္ ၀ိသာခ၊ ဥပါဒါနကၡႏၶာ ငါးပါးမွာ တပ္မက္တာ၊ စဲြလမ္းတာ၊ တြယ္တာ တာ၊ ခင္မင္တာ၊ တဏွာျဖစ္တာကုိ ဥပါဒါန္လုိ႔ ဆုိေပတယ္။”
    “သကၠာယ ဒိ႒ိဟာ ဘယ္လုိျဖစ္ပါသလဲ အရွင္မဘုရား”
    “ ဒီေလာကမွာ အရိယသစၥာကုိ မသိမျမင္တဲ့ ပုထုဇဥ္႐ုပ္ကုိ ကုိယ္လုိ႔ ယုံၾကည္တယ္၊ ႐ုပ္ရွိတဲ့ကုိယ္၊ ကုိယ္မွာ ႐ုပ္ရွိတယ္၊ ႐ုပ္မွာ ကုိယ္ရွိတယ္လုိ႔ ယုံၾကည္ၾကတယ္၊ ေ၀ဒနာကုိ ကုိယ္၊ ေ၀ဒနာရွိတဲ့ကုိယ္၊ ကုိယ္မွာေ၀ဒနာရွိတယ္၊ ေ၀ဒနာမွာကုိယ္ ရွိတယ္။ သညာကုိ ကုိယ္၊ သညာရွိတဲ့ ကုိယ္၊ ကုိယ္မွာသညာ ရွိတယ္၊ သညာမွာ ကုိယ္ရွိတယ္။ သခၤါရကုိ ကုိယ္၊ သခၤါရရွိတဲ့ကုိယ္၊ ကုိယ္မွာ သခၤါရရွိတယ္။ သခၤါရမွာ ကုိယ္ရွိတယ္။ ၀ိညာဥ္ကုိ ကုိယ္၊ ၀ိညာဥ္ရွိတဲ့ကုိယ္၊ ကုိယ္မွာ ၀ိညာဥ္ရွိတယ္၊ ၀ိညာဥ္မွာ ကုိယ္ရွိတယ္လုိ႔ အယူရွိတယ္။ အဲဒီလုိ အယူရွိတာဟာ သကၠာယဒိ႒ိပဲ။
    “ေကာင္းလွပါၿပီ အရွင္မဘုရား၊ အဲဒီလုိဆုိရင္ ဘယ္လုိ အျခင္းအရာနဲ႔ အယူရွိမွ သကၠာယ မျဖစ္ပါသလဲ။”
    “ငါ့ရွင္ ၀ိသာခ ....
    “႐ုပ္ဟာ ကုိယ္မဟုတ္ဘူး။ ႐ုပ္ရွိတဲ့ကုိယ္မဟုတ္၊ ကုိယ္မွာ ႐ုပ္မရွိ၊ ႐ုပ္မွာ ကုိယ္မရွိေပဘူး။”
    “ေ၀ဒနာဟာ ကုိယ္ မဟုတ္ဘူး၊ ေ၀ဒနာရွိတဲ့ ကုိယ္ မဟုတ္ဘူး၊ ကုိယ္မွာ ေ၀ဒနာ မရွိဘူး၊ ေ၀ဒနာမွာလည္း ကုိယ္မရွိေပဘူး။”
    “သညာဟာ ကုိယ္ မဟုတ္ဘူး၊ သညာရွိတဲ့ ကုိယ္လဲ မဟုတ္ဘူး၊ ကုိယ္မွာ သညာမရွိဘူး၊ သညာမွာလည္း ကုိယ္မရွိေပဘူး။”
    “သခၤါရေတြဟာ ကုိယ္မဟုတ္ဘူး၊ သခၤါရရွိတဲ့ ကုိယ္လဲ မဟုတ္ဘူး၊ ကုိယ္မွာ သခၤါရလဲ မရွိဘူး၊ သခၤါရမွာလဲ ကုိယ္ မရွိေပဘူး”
    “စိတ္၀ိညာဥ္ဟာလဲ ကုိယ္မဟုတ္၊ စိတ္၀ိညာဥ္ရွိတဲ့ ကုိယ္မဟုတ္၊ ကုိယ္မွာလဲ စိတ္၀ိညာဥ္ မရွိဘူး၊ စိတ္၀ိညာဥ္မွာလဲ ကုိယ္ မရွိေပဘူး။”
    “အဲဒီလုိ အယူရွိတဲ့ ယုံၾကည္တဲ့ အျခင္းအရာရွိရင္ သကၠာယ ဒိ႒ိ မျဖစ္ပါ။”
    ၀ိသာခ သည္ ထုိမွတစ္ဖန္ ဆက္လက္၍ေမးေလွ်ာကျပန္သည္။
    “မဂၢင္ ရွစ္ပါးဟာ “သခၤတ” တရားလား၊ ဒါမွမဟုတ္ ”အသခၤတ” တရားပါလား”
    “မဂၢင္ရွစ္ပါးဟာ “သခၤတ” တရားေပပဲ”
    “အရွင္မဘုရား၊ အဲဒီ မဂၢင္ရွစ္ပါးနဲ႔ အစုသုံးပါးကုိ ေပါင္းသင့္ပါသလား၊ သုိ႔မဟုတ္ အစုသုံးပါးနဲ႔ မဂၢင္ရွစ္ပါးကုိ ေပါင္းသင့္ပါသလား။”
    “ငါ့ရွင္ ၀ိသာခ၊ မဂၢင္ရွစ္ပါးနဲ႔ အစုသုံးပါးကုိ မေပါင္းရ၊ အစုသုံးပါးနဲ႔သာ မဂၢင္ရွစ္ပါးကုိ ေပါင္းရတယ္။”
    “ငါ့ရွင္ ၀ိသာခ .....
    “သမၼာ၀ါစာ၊ သမၼာကမၼႏၲ၊ သမၼာအာဇီ၀ တုိ႔ကုိ သီလအစုနဲ႔ေပါင္းရမယ္”
    “သမၼာ၀ါယမ၊ သမၼာသတိ၊ သမၼာသမာဓိ တုိ႔ကုိ သမာဓိအစုနဲ႔ ေပါင္းရမယ္”
    “သမၼာဒိ႒ိ၊ သမၼာသကၤၠပၸတုိ႔ကေတာ့ ပညာအစုမွာ ေပါင္းရမယ္”
    “ဘယ္တရားဟာ သမာဓိပါလဲ အရွင္မဘုရား၊ ဘယ္တရားဟာ သမာဓိ နိမိတ္ပါလဲ။ ၿပီးေတာ့ သမာဓိ ပရိကၡရာဆုိတာ ဘယ္တရားပါလဲ”
    “ဧကဂၢတာေစတသိက္ဟာ သမာဓိ။ သတိပ႒ာန္ ေလးပါးဟာ သမာဓိနိမိတ္ ျဖစ္တယ္။ သမာဓိ ပရိကၡရာဆုိတာ သမၼပၸဓာန္ေလးပါးေပပဲ။ အဲဒီ သမာဓိ၊ သမာဓိနိမိတ္၊ သမာဓိ ပရိကၡရာတုိ႔ကုိ မ်ားမ်ားပြါးမ်ားတဲ့ အလုပ္ဟာ သမာဓိ ဘာ၀နာ ျဖစ္ေပတယ္။”
    “သခၤါရ ဘယ္ေလာက္ရွိသလဲ အရွင္မ”
    “ကာယ သခၤါရ၊ ၀စီ သခၤါရ၊ စိတၱ သခၤါရ ဆုိၿပီး သုံးပါးရွိတယ္ ၀ိသာခ”
    “အရွင္မ ဘုရား၊ ဘယ္တရားဟာ ကာယ သခၤါရပါလဲ။ ဘယ္တရားေတြဟာ ၀စီ သခၤါရ၊ စိတၱ သခၤါရေတြပါလဲ”
    “ထြက္သက္ ၀င္သက္ဟာ ကာယ သခၤါရေပပဲ။ ၀ိတက္၀ိစာရဟာ ၀စီသခၤါရပဲ။ သညာရယ္ ေ၀ဒနာရယ္ကုိ စိတၱ သခၤါရ ေခၚတယ္။”
    “ထြက္သက္ ၀င္သက္ကုိဘာျပဳလုိ႔ ကာယသခၤါရ ဆုိရပါသလဲ၊ ၀ိတက္၀ိစာရကုိေကာ ဘာေၾကာင့္ ၀စီသခၤါရ ဆုိရပါသလဲ၊ သညာကုိ ေ၀ဒနာကုိ စိတၱ သခၤါရ ဆုိတာဟာေကာ ဘာျပဳလုိ႔ပါလဲ။”
    “ထြက္သက္ ၀င္သက္ဟာ ကုိယ္နဲ႔ စပ္ဆုိင္တယ္ ၀ိသာခ၊ ဒါေၾကာင့္ ကာယသခၤါရလုိ႔ ဆုိတာျဖစ္တယ္။ ပထမ ႀကံစည္တယ္၊ စူးစမ္းတယ္၊ ၿပီးေတာ့မွ စကားကုိ ျမြက္ဆုိတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ၀ိတက္၀ိစာရတုိ႔ကုိ ၀စီသခၤါရလုိ႔ ဆုိတယ္။ သညာတုိ႔ ေ၀ဒနာတုိ႔ဟာ စိတ္နဲ႔ စပ္ဆုိင္တယ္၊ ဒါေၾကာင့္ သညာေ၀ဒနာကုိ စိတၱသခၤါရဆုိတာပဲ ၀ိသာခ”
    “အရွင္မ ဘုရား၊ နိေရာဓ သမာပတ္ဟာ ဘယ္လုိျဖစ္ပါသလဲ”
    “ငါ့ရွင္ ၀ိသာခ ......
    “ နိေရာဓ သမာပတ္၀င္စားတဲ့ ရဟန္းဟာ နိေရာဓသမာပတ္ကုိ ငါ ၀င္စားမယ္၊ နိေရာဓ သမာပတ္ကုိ ငါ ၀င္စားေနတယ္၊ နိေရာဓသမာပတ္ကုိ ငါ ၀င္စားၿပီးၿပီ ဆုိတာေတြ မရွိဘဲ နိေရာဓ သမာပတ္ကုိ ေရာက္ဖုိ႔ စိတ္ကုိ ပြားမ်ားၿပီး ျဖစ္ေနေလ့ရွိတယ္။”
    “နိေရာဓ သမာပတ္၀င္စားတဲ့ ရဟန္းမွာ ကာယ သခၤါရ၊ ၀စီသခၤါရ၊ စိတၱ သခၤါရေတြထဲက ဘယ္တရားဟာ ဦးဆုံးခ်ဳပ္ၿငိမ္းပါသလဲ ဘုရား”
    “နိေရာဓ သမာပတ္ ၀င္စားေတာ္မူတဲ့ ရဟန္းဟာ ၀စီသခၤါရ ဦးဆုံးခ်ဳပ္ၿငိမ္းတယ္၊ ေနာက္ ကာယသခၤါရ၊ စိတၱသခၤါရတုိ႔ အစဥ္လုိက္ခ်ဳပ္ၿငိမ္းတယ္ ၀ိသာခ”
    “အရွင္မ ဘုရား၊ နိေရာဓသမာပတ္မွ ဘယ္လုိထပါသလဲဘုရား”
    “ငါဟာ နိေရာဓ သမာပတ္မွ ထမယ္၊ ထေနတယ္၊ ထၿပီးၿပီဆုိတာေတြမရွိဘဲ နိေရာဓ သမာပတ္မွ ထဖုိ႔ စိတ္ကုိ ပြားမ်ားၿပီး ျဖစ္ေနတယ္”
    “နိေရာဓ သမာပတ္မွ ထရတဲ့ ရဟန္းဟာ ကာယသခၤါရ၊ ၀စီသခၤါရ၊ စိတၱသခၤါရေတြထဲက ဘယ္တရားဟာ ဦးဆုံးျဖစ္ပါသလဲ အရွင္မဘုရား”
    “ဦးဆုံး စိတၱသခၤါရ ျဖစ္တယ္၊ အဲဒီေနာက္ ကာယသခၤါရ၊ ေနာက္ ၀စီသခၤါရ ျဖစ္ၾကေပတယ္”
    “အရွင္မဘုရား နိေရာဓသမာပတ္က ထေတာ္မူတဲ့ ရဟန္းဟာ ဖႆ ဘယ္ေလာက္ကုိ ေတြ႔ရပါသလဲ ဘုရား”
    “သုညတ ဖႆ၊ အနိမိတၱ ဖႆ၊ အပၸဏိဟိတ ဖႆ၊ အဲဒီ ဖႆသုံးပါးကုိေတြ႕တယ္ ငါ့ရွင္၀ိသာခ”
    “နိေရာဓ သမာပတ္က ထေတာ္မူတဲ့ ရဟန္းဟာ ဘာကုိၫြတ္ကုိင္းတဲ့ စိတ္ ျဖစ္ပါသလဲ ဘုရား”
    “ငါ့ရွင္ ၀ိသာခ၊ နိေရာဓ သမာပတ္မွ ထတဲ့ရဟန္းဟာ “ေ၀၀ိက”ကုိ ၫြတ္ကုိင္းတဲ့ စိတ္ ရွိေပတယ္”
    “ေ၀ဒနာ ဘယ္ေလာက္ရွိပါသလဲ”
    “သုခေ၀ဒနာ၊ ဒုကၡေ၀ဒနာ၊ ဥေပကၡာေ၀ဒနာ ဆုိၿပီး သုံးမ်ဳိးရွိတယ္”
    “ဘယ္ဟာကုိ သုခ ေ၀ဒနာေခၚပါသလဲ၊ ဒုကၡေ၀ဒနာ၊ ဥေပကၡာေ၀ဒနာ ဆုိတာကေကာ ဘယ္ဟာေတြပါလဲ အရွင္မဘုရား”
    “ငါရွင္ ၀ိသာခ .......
    “ကုိယ္မွာ စိတ္မွာ ခ်မ္းသာတာ သက္သာတာဟာ သုခေ၀ဒနာ၊ ကုိယ္မွာ စိတ္မွာ ဆင္းရဲတာ မသက္သာတာဟာ ဒုကၡေ၀ဒနာ၊ ကုိယ္မွာ စိတ္မွာ သက္သာတာလဲမဟုတ္၊ မသက္တာသာလဲ မဟုတ္၊ အဲဒီလုိျဖစ္တာဟာ ဥေပကၡာ ေ၀ဒနာျဖစ္ေပတယ္။”
    “သုခေ၀ဒနာဟာ ဘယ္လုိခ်မ္းသာသလဲ၊ ဘယ္လုိ ဆင္းရဲသလဲ၊ ဒုကၡေ၀ဒနာဟာ ဘယ္လုိျဖစ္ရင္ ခ်မ္းသာၿပီး၊ ဘယ္လုိျဖစ္ရင္ ဆင္းရဲပါသလဲ၊ ဥေပကၡာေ၀ဒနာဟာေကာ ဆင္းရဲခ်မ္းသာ ဘယ္လုိျဖစ္ပါသလဲ။”
    “သုခေ၀ဒနာ တည္ရွိေနရင္ ခ်မ္းသာတယ္။ ေပ်ာက္ျပယ္သြားရင္ ဆင္းရဲတယ္။ ဒုကၡေ၀ဒနာဟာ တည္ရွိေနရင္ ဆင္းရဲၿပီး ေပ်ာက္သြားရင္ ခ်မ္းသာတယ္။ ဥေပကၡာေ၀ဒနာဟာ သိရင္ ခ်မ္းသာၿပီး မသိရင္ ဆင္းရဲတယ္။”
    “အရွင္မဘုရား၊ သုခေ၀ဒနာမွာ ဘယ္ အႏုသယ ကိန္းေအာင္းပါသလဲ။ ဒုကၡေ၀ဒနာနဲ႔ ဥေပကၡာေ၀ဒနာတုိ႔မွာေကာ ဘယ္ အႏုသယ ကိန္းပါသလဲ”
    “သုခေ၀ဒနာမွာ ရာဂါႏုသယ ကိန္းတယ္။ ဒုကၡေ၀ဒနာမွာ ပဋိဃာႏုသယ ကိန္းတယ္။ ဥေပကၡာေ၀ဒနာမွာ အ၀ိဇၨာႏုသယ ကိန္းတယ္ ငါ့ရွင္ ၀ိသာခ”
    “သုခေ၀ဒနာ အကုန္လုံးမွာ ရာဂါႏုသယ ကိန္းပါသလား အရွင္မဘုရား၊ ဒုကၡေ၀ဒနာ အကုန္လုံးမွာ ပဋိဃာႏုသယ ကိန္းပါသလား၊ ဥေပကၡာေ၀ဒနာအားလုံးမွာ အ၀ိဇၹာႏုသယ ကိန္းပါသလား”
    “ငါ့ရွင္ ၀ိသာခ ......
    “အလုံးစုံေသာ သုခေ၀ဒနာ၌ ရာဂါႏုသယမကိန္း၊ အလုံးစုံေသာ ဒုကၡေ၀ဒနာ၌ပဋိဃာႏုသယမကိန္း၊ အလုံးစုံေသာ ဒုကၡေ၀ဒနာ၌ အ၀ိဇၨာႏုသယမကိန္း၊ အခ်ဳိ႕ေသာေ၀ဒနာ၌သာလွ်င္ အႏုသယ ကိန္း၏။”
    “သုခေ၀ဒနာမွာ ဘယ္တရားဟာ ပယ္အပ္တဲ့ ပဟာတဗၺတရားပါလဲ။ ဒုကၡေ၀ဒနာ၊ ဥေပကၡာေ၀ဒနာတုိ႔မွာေကာ ပယ္အပ္တဲ့ ပဟာတဗၺဟာ ဘယ္ဟာေတြပါလဲ”
    “သုခေ၀ဒနာမွာ ေရာဂါႏုသယဟာ ပယ္အပ္တဲ့ ပဟာတဗၺပဲ။ ဒုကၡေ၀ဒနာမွာ ပဋိဃာႏုသယဟာ ပယ္အပ္တဲ့ ပဟာတဗၺ ျဖစ္တယ္၊ ဥေပကၡာေ၀ဒနာမွာ ပယ္အပ္တဲ့ ပဟာတဗၺဟာ အ၀ိဇၨာႏုသယေပပဲ။”
    “အရွင္မ ဘုရား၊ သုခေ၀ဒနာအကုန္လုံးမွာ ရာဂါအႏုသယကုိ ပယ္ရမွာလား၊ ဒုကၡေ၀ဒနာ အကုန္လုံးမွာ ပဋိဃာႏုသယကုိ ပယ္ရမွာလား၊ ဥေပကၡာေ၀ဒနာအားလုံးမွာ အ၀ိဇၨာႏုသယကုိ ပယ္ရမွာလား”
    “မဟုတ္ေပ၊ ငါ့ရွင္ ၀ိသာခ ......
    “ေ၀ဒနာအားလုံးက အႏုသယကုိ မပယ္ရ၊ အႏုသယဟာ ေ၀ဒနာအားလုံးမွာ မကိန္းေပဘူး”
    “ငါ့ရွင္ ၀ိသာခ .....
    “ဤ သာသနာေတာ္၌ အၾကင္ရဟန္းသည္  ပထမစ်ာန္ကုိ ၀င္စား၍ေန၏။ ထုိ ပထမစ်ာန္ ၀င္စားေနေသာ ရဟန္းအား ရာဂကုိမပယ္စြန္႔ေသာ္လည္း ရာဂႏုသယသည္ မကိန္း။”
    “ငါ့ရွင္ ၀ိသာခ .....
    “အၾကင္ ရဟန္းသည္ ကမၼ႒ာန္းကုိ အားထုတ္၍ မဂ္ဖုိလ္ကုိ မရႏုိင္ေသာေၾကာင့္ ငါဟာ ဘယ္အခါမ်ားမွ မဂ္ဖုိလ္ကုိ ရပါမလဲဟူ၍ မဂ္ဖုိလ္တရားတုိ႔၌ ခ်စ္ျခင္းျဖစ္ေစေသာ ရဟန္းအား ခ်စ္ျခင္းတည္းဟူေသာအေၾကာင္းေၾကာင့္ ေဒါမနႆျဖစ္၏။ ထုိရဟန္းအား ပဋိဃကုိ မပယ္စြန္႔ေသာ္လည္း ထုိရဟန္း၌ ပဋိဃာႏုသယ မကိန္းေခ်။”
    “ငါ့ရွင္ ၀ိသာခ ....
    “အၾကင္ရဟန္းသည္ စတုတၳစ်ာန္ ၀င္စားေန၏။ ထုိ ရဟန္းသည္ အ၀ိဇၨာကုိ မပယ္စြန္႔ေသာ္လည္း အ၀ိဇၨာအႏုသယ မကိန္း”
    “အရွင္မ ဘုရား၊ သုခေ၀ဒနာမွာ ဘယ္အရာဟာ ပဋိဘာဂ ျဖစ္ပါသလဲ”
    “သုခေ၀ဒနာမွာ ဒုကၡေ၀ဒနာဟာ ပဋိဘာဂျဖစ္တယ္။”
    “ဒုကၡေ၀ဒနာမွာ ဘယ္အရာဟာ ပဋိဘာဂျဖစ္ပါသလဲ အရွင္မ”
    “ဒုကၡေ၀ဒနာမွာ သုခေ၀ဒနာဟာ ပဋိဘာဂျဖစ္ပါတယ္”
    “အရွင္မဘုရား၊ ဥေပကၡာေ၀ဒနာမွာ ဘယ္အရာဟာ ပဋိဘာဂျဖစ္ပါသလဲ”
    “ဥေပကၡာေ၀ဒနာမွာ အ၀ိဇၨာဟာ ပဋိဘာဂ ျဖစ္တယ္။”
    “အ၀ိဇၨာမွာ ဘယ္အရာဟာ ပဋိဘာဂ ျဖစ္ပါသလဲ ဘုရား”
    “အ၀ိဇၨာ၌ ၀ိဇၨာသည္ ပဋိဘာဂ ျဖစ္တယ္”
    “၀ိဇၨာမွာ ဘယ္အရာဟာ ပဋိဘာဂ ျဖစ္ပါသလဲ အရွင္မဘုရား”
    “၀ိဇၨာမွာ ၀ိမုတၱိဟာ ပဋိဘာဂ ျဖစ္တယ္ ငါ့ရွင္”
    “အရွင္မဘုရား၊ ၀ိမုတၱိမွာ ဘယ္အရာဟာ ပဋိဘာဂ ျဖစ္ပါသလဲ”
    “ငါ့ရွင္ ၀ိသာခ၊ ၀ိမုတၱိမွာ နိဗၺာန္ဟာ ပဋိဘာဂ ျဖစ္ေပတယ္”
    “အုိ အရွင္မ၊ နိဗၺာန္မွာ ဘယ္အရာဟာ ပဋိဘာဂ ျဖစ္ပါသလဲ ဘုရား”
    “ငါ့ရွင္ ၀ိသာခ၊ သင့္ရဲ႕အေမးဟာ လြန္သြားၿပီ။ ျမတ္စြာဘုရားရဲ႕ သာသနာေတာ္မွာ ျဗဟၼစရိယအက်င့္ဟာ နိဗၺာန္မွာ ဆုံးတယ္၊ ငါ့ရွင္၀ိသာခ၊ သင္အလုိရွိေသးတယ္ဆုိရင္ ျမတ္စြာဘုရား ကုိ ေမးေလွ်ာက္ေပေတာ့။  ျမတ္စြာဘုရားေျဖေတာ္မူတဲ့အတုိင္း မွတ္သားက်င့္ေဆာင္ျခင္းျပဳေလ။”
    ၀ိသာခ အနာဂါမ္သည္ သာဓုေခၚကာ ၀မ္းေျမာက္၀မ္းသာ ရွိခုိးလ်က္ ထြက္လာကာ ျမတ္စြာဘုရားေက်ာင္းေတာ္သုိ႔လာခဲ့၍ ဓမၼဒိႏၷာႏွင့္ ေမးျမန္းေျဖဆုိပုံမ်ားကုိ ေလွ်ာက္ထားေလသည္။”
    “၀ိသာခ ဥပါသကာ .....
    “ဓမၼဒိႏၷာဘိကၡဳနီသည္ ႀကီးေသာပညာရွိ၏။ ငါဘုရားအား ထုိပုစၧာကုိ ေမးေလွ်ာက္အံ့၊ ငါဘုရားသည္လည္း ထုိကဲ့သို႔ပင္ ေျဖဆုိအံ့။ ဓမၼဒိႏၷာဘိကၡဳနီ ေျဖဆုိသည့္အတုိင္းသာလွ်င္ မွတ္ေဆာင္ေလေလာ့” ဟု ျမတ္စြာဘုရားသည္ မိန္႔ေတာ္မူ၏။ ဓမၼဒိႏၷာ ရဟႏၲာမသည္ ဓမၼကထိက တရားေဟာေကာင္းေသာ ဘိကၡဳနီရဟန္းမေပါင္းတုိ႔တြင္ အလြန္ကဲဆုံးဟူ၍ ျမတ္စြာဘုရားသည္ ဓမၼကထိက ဧတဒဂ္အရာ၌ ထားေတာ္မူေလသတည္း။

(ဦးသိန္းဇံ ၏ အမ်ဳိးသမီး ရဟႏၲာမ်ား ေကာက္ႏူတ္ေဖၚျပသည္)

No comments: