Pages

Thursday, May 10, 2012

ပုထုဇဥ္ႏွင့္ ဒြန္းစ႑ား

    မဂၢသစၥာမွာ အဓိပေတယ်႒သေဘာရွိတယ္။ အဓိပေတယ်႒ဆုိတာ မဂ္၏အဓိသီလ အဓိစိတၱ အဓိပညာ သိကၡာ ၃-ခု။ ရဟန္းမႈတြင္ သူ႔ျပင္မရွိ ႀကီးဘိတုလတ္ အထြတ္အထိပ္ျဖစ္ေသာ သေဘာကုိဆုိလုိတယ္။ ေ၀ဒနာျဖစ္ျဖစ္ စိတ္ျဖစ္ျဖစ္ ႐ႈေတာ့ ျဖစ္ပ်က္ဒုကၡေတြျမင္ ျဖစ္ပ်က္ဒုကၡေတြမုန္း ျဖစ္ပ်က္ဒုကၡေတြဆုံးသြားရင္ မဂ္ဉာဏ္ေပၚလာမယ္။ မဂ္ဉာဏ္ေပၚလာရင္ အဓိသီလ၊ အဓိစိတၱ၊ အဓိပညာျဖစ္တယ္။ အဓိဆုိတာ အႀကီးအကဲ လြန္ျမင့္ျမတ္ျခင္း အဓိပၸါယ္ရွိတယ္။ ၀ိပႆနာ႐ႈတုန္းမွာရွိတဲ့ သီလ၊ သမာဓိ(စိတၱ) ပညာတုိ႔ဟာ သာမည သီလ၊ သမာဓိ၊ ပညာေလာက္ပဲရွိေသးေတာ့ မခုိင္ၿမဲေသးဘူး။ အလႈပ္မခံဘူး။ စုေတၿပီးေနာက္လည္း ပ်က္စီး သြားႏုိင္တယ္။ မဂ္ဉာဏ္ေပၚတဲ့အခါ ျဖစ္လာတဲ့ သီလ၊ သမာဓိ၊ ပညာကေတာ့ ထူးကဲျမင့္ျမတ္ အႀကီးအကဲျဖစ္လာတဲ့ အဓိသီလ၊ အဓိစိတၱ၊ အဓိပညာမ်ဳိး ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ခုိင္ၿမဲသြားတယ္။ အလႈပ္ခံႏုိင္တယ္။ စုေတၿပီးေနာက္လည္း ဘယ္ေတာ့မွ မပ်က္စီးေတာ့ဘူး။ ဒီေတာ့ ပုထုဇဥ္မွာရွိတာက သာမညသီလ သမာဓိ ပညာေလာက္ပဲရွိတာ။ အရိယာ ျဖစ္လာတဲ့အခါမွာေတာ့ ဒါေတြဟာ အဓိသီလ အဓိစိတၱ(သမာဓိ) အဓိပညာျဖစ္သြားတယ္။
    အဲဒီေတာ့ အဓိသီလ၊ အဓိစိတၱ၊ အဓိပညာ ျဖစ္ဖုိ႔ရန္မွာ မဂ္ဉာဏ္ရမွ အရိယာျဖစ္မွျဖစ္တယ္။ မဂ္ဉာဏ္ရဖုိ႔ရန္မွာ နိေရာဓနိဗၺာန္ျမင္မွ ျဖစ္တာ။ နိေရာဓ နိဗၺာန္ခ်မ္းသာျမင္ဖုိ႔ရန္လည္း ဒုကၡသစၥာ= ဆင္းရဲမႈကုိ ေသေသခ်ာခ်ာ သိျမင္မွ ျဖစ္တာ။ ဒီေတာ့ ဆင္းရဲတာျမင္မွ ခ်မ္းသာတာ ထင္ရွားလာမယ္။ ဆင္းရဲသာမျမင္ဖူးတဲ့ပုဂၢိဳလ္မွာ ခ်မ္းသာတာမထင္ရွားဘူး။ ခ်မ္းသာတာျမင္မွလည္း ဆင္းရဲတာဟာ ပုိထင္ရွားမယ္။ “ဒုကၡျမင္ရင္ နိဗၺာန္ျမင္တယ္” ဆုိေတာ့ ပုထုဇဥ္ေတြဟာ မိမိတုိ႔ရထားတဲ့ ခႏၶာ၊ ေနရတဲ့ ဘ၀ကုိ ဒုကၡႀကီးပဲလုိ႔ျမင္ဖုိ႔ အေရးႀကီးတယ္။ ဒါ မျမင္ေသးသေ႐ြ႕ေတာ့ တကယ္ခ်မ္းသာအစစ္ကုိ လုိခ်င္မွာ မဟုတ္ဘူး။ ဒါေၾကာင့္ ခင္ဗ်ားတုိ႔ ဒုကၡသစၥာျမင္ဖုိ႔ အေရးအတြက္ သုဘရာဇာ=ဒြန္းစ႑ားဘ၀ အေၾကာင္းနဲ႔ အက်ယ္တ၀င့္ ေျပာျပမယ္။

ဒြန္းစ႑ား
    မႏၲေလးမွာ ႐ြာဟုိင္း(ဟုိတုန္းက)သုႆာန္ဆုိတာရွိတယ္။ အဲဒီမွာ သုဘရာဇာ=ဒြန္းစ႑ားေတြရွိတယ္။ သူတုိ႔မွာ ဒီအထဲမွာပဲေမြး၊ သူတုိ႔အေဖအေမေတြလဲ ဒီမွာ အိမ္ေထာင္က် - ဒီမွာေမြး ဒီမွာ ေနဆုိေတာ့ သူတုိ႔မွာ အထူးေၾကာက္လန္႔တယ္လုိ႔ မရွိဘူး။ ဘာေၾကာင့္တုံး။ ဒီေမြး ဒီေနလုိ႔ေပါ့။ သူတုိ႔မွာ မသာ=အသုဘလာလုိ႔ရွိရင္ ၀မ္းသာတယ္။ အသုဘလာေလ ၀မ္းသာေလပဲ၊ သူတုိ႔အဖုိ႔ ဒါဟာ လာဘ္ႀကီးတစ္ခု ျဖစ္ေနတယ္။ ၿမိဳ႕ထဲကလူေတြက်ေတာ့ မသာ=အသုဘ ကုိယ့္လမ္းကသြားတာကုိ မေက်နပ္ဘူး။ ႏွာေခါင္း႐ႈံ႕ၾကတယ္။ ေၾကာက္ၾကလန္႔ၾကတယ္။ ဒီေတာ့ အျမင္တစ္မ်ဳိးစီ ျဖစ္ေနတာေပါ့။ ၿမိဳ႕ထဲကလူေတြက အျမင္တစ္မ်ဳိး၊ သုဘရာဇာ=ဒြန္းစ႑ားအျမင္ကတစ္မ်ဳိး၊ ၿမိဳ႕ထဲကလူေတြက အသုဘဆုိလုိ႔ရွိရင္ မဂၤလာမရွိ ႐ြံစရာေၾကာက္စရာလုိ႔ သေဘာထားၾကတယ္။ ဒြန္းစ႑ားေတြမွာေတာ့ ဒီဟာလာရင္ ကူးတုိ႔ခတုိ႔ တြင္းတူးခတုိ႔ လဘက္ ကြမ္း ေဆးလိပ္စသည္ရဖုိ႔ ျဖစ္ေတာ့ လာဘ္႐ႊင္တဲ့ေန႔ေပါ့။ သူတုိ႔ေတာ့ လာဘ္႐ႊင္တဲ့ေန႔။ ခင္ဗ်ားတုိ႔က အမဂၤလာေန႔။ ဘာမ်ားထူျခားေနတုန္းဆုိေတာ့ ေမြးဇာတိထူးျခားေနတယ္။ သူတုိ႔မွာ ဒီအထဲမွာေန ဒီေျမပုံေပၚမွာ က်က္စားၾကတာပဲ။ အသုဘမွာ ျမင္းေဘာင္းတုိ႔ မ်က္ႏွာက်က္တုိ႔ ပါလာရင္ သူတုိ႔က အိမ္ေဆာက္ဖုိ႔ ကာရံဖုိ႔ ယူငင္ၾကတယ္။ ဒီေတာ့ အသုဘလာေလ သူတုိ႔၀မ္းသာေလပဲ။ ခင္ဗ်ားတုိ႔ကေတာ့ အိမ္ေရွ႕လာမျဖတ္နဲ႔။ ဟုတ္လား၊ အံမာ ခင္ဗ်ားတုိ႔ကလဲ ေသြးႀကီး ေမြးႀကီးရွိလုိက္တာ။ သူတုိ႔ကေတာ့ လာဘ္ႀကီးျဖစ္ေနတယ္။
    အဲဒါဘယ္ႏွယ့္ေၾကာင့္ လာဘ္ႀကီးျဖစ္ေနရသတုံး ဆုိေတာ့ သူတုိ႔က နန္းေတာ္နဲ႔တူတဲ့ ေရႊေျပာင္ေျပာင္နဲ႔ အလြန္ခမ္းနားႀကီးက်ယ္တဲ့ ေနရာမေရာက္ဘူးေတာ့ သူတုိ႔ေနရာေလးနဲ႔ သူတုိ႔ေတာ့ တလားပ်က္တုိ႔ ျမင္းေဘာင္တုိ႔စသည္နဲ႔ ေဆာက္ထားတဲ့ အိမ္ေလးနဲ႔ ေနထုိင္ရေတာ့ သူတုိ႔အခ်င္းခ်င္း အိမ္ခ်င္းၿပိဳင္ေပါ့ဗ်ာ။ သူတုိ႔ဟာနဲ႔သူတုိ႔ေတာ့ အတင္းတိမ္ႀကီး တင္းတိမ္ေနတယ္။ ဘာျပဳလုိ႔တုံး ဒီအထဲေမြး ဒီအထဲႀကီးလုိ႔။ နန္းေတာ္ အိမ္ေတာ္မေရာက္ဘူးေတာ့ ကုိယ့္အိမ္နဲ႔ကုိယ္ ေက်နပ္ေနၾကတယ္။ ေပ်ာ္ေနတာပဲ။ ဒါေပမယ့္ သူတုိ႔ဟာ သူဆင္းရဲ အမဲြေနာ္။ သူတုိ႔အမ်ဳိးနဲ႔ သူတုိ႔အ႐ုိးနဲ႔ သူတုိ႔ျဖစ္လာတာမုိ႔ သူတုိ႔မဂၤလာက တစ္မ်ဳိးဗ်ာ။ သူတုိ႔မဂၤလာက ၿမိဳ႕ထဲကမသာမ်ားမ်ား လာေလေလ သူတုိ႔မွာ လာဘ္ရႊင္ေလေလ မဂၤလာရွိေလေလ အက်ဳိးေပးသန္ေလေလပဲ။ ဒီလုိျဖစ္ေနတယ္။ ၿမိဳ႕ထဲကလူေတြကေတာ့ ဒီမသာေတြျမင္ရေလေလ အမဂၤလာ ျဖစ္ေလေလ အႏၲရာယ္ကင္း ပရိတ္႐ြတ္ေလပဲ။ သူတုိ႔မွာေတာ့ ဒါေတြလာေနတဲ့ေန႔မွာ အက်ဳိးေပးသန္တဲ့ေန႔ပဲ။ တြင္းတူးတဲ့လူက တြင္းမ်ားမ်ားတူးရလုိ႔ ႏွစ္က်ပ္၊ သုံးက်ပ္(ဟုိတုန္းက) စသည္ရတယ္ဆုိၿပီး ေငြ၀င္မ်ားတာေပါ့ဗ်ာ။ သူတုိ႔မွာ ဒီေနရာမွာ ေၾကာက္တယ္လန္႔တယ္လုိ႔ မရွိဘူး။ သူဟာနဲ႔သူေပ်ာ္ေနတာပဲ။ ခင္ဗ်ားတုိ႔ကေတာ့ ဒီမသာေတြ လုိက္ပုိ႔ေနရတာနဲ႔ ၾကာေတာ့ ေအာ္ဂလီဆန္ အန္ၿပီး ပုိ႔ပဲ မပုိ႔ခ်င္ေတာ့ဘူး။ မတတ္သာလုိ႔သာပုိ႔ေနရတယ္လုိ႔ လာမွာဗ်ာ။ ဘာေၾကာင့္။ အမဂၤလာ-မသာအသုဘနဲ႔ လုိက္ေနရလုိ႔။ ခင္ဗ်ားတုိ႔က ႏွာေခါင္း႐ႈံ႕ေလေလ သူတုိ႔ကေတာ့ မဂၤလာရွိေလေလပဲ။
    ဒီမွာလဲ ၀ိပႆနာ႐ႈေနတာ နိဗၺာန္ဆုိတဲ့ နိေရာဓသစၥာႀကီးကုိ မျမင္ရေသးေတာ့ ကုိယ့္ခႏၶာကုိ အသုဘရယ္လုိ႔ ယူေလ့မရွိဘူး။ ဒုကၡသစၥာရယ္လုိ႔ ယူေလ့မရွိဘူး။ ကုိယ့္အိမ္ကုိယ့္ယာကုိလဲ အင္မတန္ေကာင္းတဲ့ ခန္႔တဲ့အိမ္ အင္မတန္က်က္သေရမဂၤလာရွိတဲ့အိမ္လုိ႔ ထင္ေနတာလဲ ဒြန္းစ႑ားစိတ္ေပါက္လုိ႔ေပါ့။ ရိပ္မိရဲ႕လား။ သူဟာ စင္စစ္ေတာ့ ဒုကၡ သစၥာပဲ။ ဒီအထဲမွာ အိမ္ဟာလဲ ဘာတုံးလုိ႔ ေမးရင္ ေလာင္တုိက္တလားေတြေပါ့။ ခဏခဏ ျဖစ္ပ်က္ေနတာ ဒုကၡသစၥာမဟုတ္လား။ စားရ ေသာက္ရတာဒုကၡသစၥာ၊ အိမ္သာတုိ႔ကလဲ အသုဘေတြစြန္႔ရာ မဟုတ္လား၊ ေနထုိင္ၾကတဲ့ သားသမီးခႏၶာေတြကလဲ ဒုကၡသစၥာ၊ အသုဘေတြမဟုတ္လား၊ ဒါေပမယ့္ နိဗၺာန္မျမင္ဖူးေသးေတာ့ ကုိယ့္ခႏၶာကအသုဘ သားသမီးခႏၶာအသုဘေတြၾကည့္ၿပီး အေတာ္ဟုတ္ေနတာပဲ။ ဘာျပဳလုိ႔ ေပ်ာ္ေမြ႕ေနၾကတာတုံးဆုိေတာ့ ခုနက ခ်မ္းသာတဲ့နိဗၺာန္ကုိ မျမင္ဖူးေသးေတာ့ ဒီဒုကၡသစၥာဆုိတဲ့ ဒြန္းစ႑ား႐ြာ ဒြန္းစ႑ားအိမ္ ဒြန္းစ႑ားအျပဳအမူကုိပင္ ေပ်ာ္စရာလုိ႔ထင္ေနၾကတယ္။ ဘယ္ႏွယ့္ေၾကာင့္ ေပ်ာ္ပါလိမ့္။ ဒီထက္ေကာင္းတာမျမင္ဘူးေသးလုိ႔၊ ဒီထက္ေကာင္းတဲ့ နိေရာဓသစၥာနိဗၺာန္ကုိ မျမင္ဖူးေသးလုိ႔ေပါ့။ အဲဒါ မျမင္ဘူးေသးေတာ့ ကုိယ့္ငါးခ်ဥ္ကုိယ္ခ်ဥ္ ေနၾကတာေပါ့။
    ဒါျဖင့္ ခင္ဗ်ားတုိ႔ ေနထုိင္ၾကတဲ့ တအိမ္လုံးကုိၾကည့္ပါ။ ဘယ္အိမ္မွာ မသာ=အသုဘကင္းသတုံး။ ေမးၾကည့္။ ဘယ္အိမ္မွ မကင္းဘူး။ ဒါျဖင့္ အသုဘေတြပဲ။ ေဘးက အကာအရံေတြကလဲ ဒီအသုဘေတြကုိ ကာရံထားတာပဲမဟုတ္လား။ အ၀တ္ေတြ ဘာေတြ ဘယ္လုိပဲအဖုိးတန္ တန္ဆာပလာေတြ ၀တ္ထားတာကလဲ ဒါ အသုဘေတြ ဖုံးၾကတာပဲ။ အင္း..... နိဗၺာန္မျမင္ဖူးေသးေတာ့ ကုိယ့္ဟာနဲ႔ကိုယ္ေတာ့ အံမယ္ ငါက ဒီ႐ြာထဲမွာ ေတာ္ေတာ္ ထယ္ထယ္၀ါ၀ါ အိမ္နဲ႔ေနႏုိင္တယ္လုိ႔ ၿပိဳင္လုိက္ဆုိင္လုိက္ေသးတယ္။ ဒါဟာ.... ဒြန္းစ႑ားခ်င္း ၿပိဳင္တာေပါ့။ ဒါ နိဗၺာန္မျမင္ေသးခင္ ျဖစ္ေနတဲ့အျဖစ္ကုိ ေျပာေနတာ။ နိဗၺာန္ကုိ မျမင္ေသးခင္သာ ခင္ဗ်ားတုိ႔ ကုိယ့္ဟာနဲ႔ကုိယ္ ဟုတ္လွၿပီလုိ႔ ထင္ေနၾကတာ။ ခ်မ္းသာအစစ္ကုိ မျမင္ဘူးေသးေတာ့ ခုနက ဒြန္းစ႑ားကေလးေတြလုိပဲ သူတုိ႔အိမ္ပဲ သူတုိ႔႐ြာပဲဆုိၿပီး အေတာ္ မဂၤလာရွိေနသလုိ ျဖစ္ေနတယ္။ ခင္ဗ်ားတုိ႔လည္း ေသေသခ်ာခ်ာ စဥ္းစားၾကည့္ေတာ့ ဘယ္အိမ္မွာပဲၾကည့္ၾကည့္ ေထြးခံတုိ႔ ေနာက္ေဖးအုိးတုိ႔ အဆင္သင့္ရွိထားၾကရတယ္။ ဘာလုပ္ဖုိ႔။ အသုဘျဖစ္တဲ့ပစၥည္းေတြစြန္႔ဖုိ႔။ ဒီျပင္ ဘာေျပာစရာရွိေသးလဲ။ လက္သုတ္ပ၀ါ၊ မ်က္ႏွာသုတ္ပ၀ါ လက္ကုိင္ပ၀ါေတြထားရတာလဲ အသုဘေတြအတြက္ အကုန္ျပင္ဆင္ထားရတဲ့ အဓိပၸါယ္ေပါ့။
    သုိ႔ေသာ္လည္း ကုိယ့္အိမ္ေလး ကုိယ္ဟာေလးနဲ႔ ေနရတာကုိ ေၾသာ္...... ဒီေလာက္အက်ဳိးေပးရင္ ေတာ္ေသးရဲ႕ဆုိေတာ့၊ ဒါ ဒြန္းစ႑ားမ်ဳိး ေက်နပ္၀မ္းသာေနတာလုိပဲ မဟုတ္လား။ ဒီ အသုဘေတြမ်ားေလေလ ၀မ္းသာေလေလပဲ မဟုတ္လား။ သားသမီးေတြနဲ႔ ၿမိဳင္ၿမိဳင္ဆုိင္ဆုိင္ေလး ေနရေလေလ ၀မ္းသာေလေလ မဟုတ္လား။ အံမာေလး ေသြးႀကီးလုိက္တဲ့ျဖစ္ျခင္း။ မေျပာပါနဲ႔ေတာ့။ ဘာျပဳလုိ႔တုံး။ အသုဘေတြ မ်ားလုိ႔တဲ့။ အဲ နိဗၺာန္မျမင္ရေသးခင္ေတာ့ ဒီလုိပဲ ဘ၀င္ျမင့္ေနတာေပါ့။ ဒီထက္ခ်မ္းသာတာ မျမင္ဖူးေသးေတာ့ ကုိယ့္ငါးခ်ဥ္ ကုိယ္ခ်ဥ္ေနတာေပါ့။ အဲဒီေတာ့ ခင္ဗ်ားတုိ႔ ဒီအျမင္မေျပာင္းရင္ အျဖစ္မွန္ မရေသးရင္ေတာ့ ဒြန္းစ႑ားစိတ္ေပါက္ၿပီး ဒြန္းစ႑ားအျမင္ပဲ ရွိေသးတယ္။ အခု ကုိယ္ဟာေလးနဲ႔ကုိယ္ အသုဘေတြနဲ႔ေနလဲ ေက်နပ္ေနတာပဲမဟုတ္လား။ ေဆး႐ုံေပၚ တက္ေနရလဲ ေက်နပ္ေနတာပဲ။ ငါက ဆယ့္ႏွစ္က်ပ္တန္း၊ ဆယ့္သုံးက်ပ္တန္း (ခုေခတ္ေတာ့ ႏွစ္ေသာင္း၊ သုံးေသာင္းေပါ့)တက္ႏုိင္တယ္ဆုိၿပီး အံမယ္ ဘ၀င္မ်ား ျမင့္ေနလုိက္ေသးတယ္။ ဒီ အသုဘထားရာ ႒ာနႀကီးမွာ ေနရတာကုိပင္ ဘ၀င္ျမင့္ၿပီးေနေသးတယ္။ ခင္ဗ်ားတုိ႔က ဆယ္ႏွစ္က်ပ္တန္း၊ ဆယ့္သုံးက်ပ္တန္းတက္လုိ႔။ အင္း မမာေပမယ့္ ေတာ္ေသးရဲ႕လုိ႔ လာခ်င္ေသးတယ္။ အဲဒါ ဒြန္းစ႑ားစိတ္ေပါက္ၿပီး ဘ၀င္ျမင့္ေနတာပဲ မဟုတ္လား။ ဒီေတာ့ နိဗၺာန္မျမင္ရေသးရင္ ဒြန္းစ႑ား ဘ၀င္ျမင့္ေနတာခ်ည္းပဲ။
    ဒါေၾကာင့္ ပဋိသမၻီဒါမဂ္မွာ ဖြင့္ထားတာက ကပဏဇနသဒိသ ဒုကၡဒႆေနန။ အထီးက်န္ လူဆင္းရဲ အမဲြဒြန္းစ႑ားနဲ႔ တူတာကုိျမင္သျဖင့္ ကုလာဘ ကုလသဒိသ အဓိပေတယ်ေ႒ာ ျပန္႔ေျပာေသာ အမ်ဳိးနဲ႔တူတဲ့ အစုိးရျခင္း လကၡဏာရွိေသာ နိဗၺာန္သည္ ထင္ရွားျဖစ္လာ၏။ နိဗၺာန္ကုိ ျမင္မွ ဒြန္းစ႑ားအရပ္ စြန္႔ခ်င္တဲ့စိတ္ ေျပာင္းမွာ။ ဒီေနရာက ဟုတ္ေသးတယ္လုိ႔ ျဖစ္ေနရင္ မေျပာင္းခ်င္ပါဘူး။ ဒါေၾကာင့္ ခင္ဗ်ားတုိ႔ နိဗၺာန္မရတာ ဒါ ဘာျပဳလုိ႔တုံးဆုိေတာ့ ကိုယ့္ဒြန္းစ႑ား႐ြာကုိ လြမ္းေနတာကုိး။ မဟုတ္ဘူးလား။ ခင္ဗ်ားတုိ႔ အသုဘေတြေနတဲ့အရပ္ဟာ ဒြန္းစ႑ား႐ြာႀကီး၊ အသုဘ႐ြာႀကီးပဲ မဟုတ္လား။
    ဒီေတာ့ ကုိယ့္ခႏၶာ ကုိယ္အသုံးအေဆာင္ေတြဟာ အကုန္ ဒုကၡသစၥာခ်ည္းပဲလုိ႔ ဒုကၡသစၥာကုိ ပရိေညယ်နဲ႔ ပုိင္းျခားသိမွ ဒီဘက္သုခသစၥာ (နိဗၺာန္)ဘက္ ကူးမွာ၊ ဒါေလး သုဘထင္ေနေသးရင္ ကုိယ့္ကုိယ္လဲသုခ(သုဘ) ထင္ေနေသးရင္ ဘယ္ေတာ့မွ နိဗၺာန္မကူးဘူး၊ ဘယ္ကူးမလဲ၊ တဏွာကမကုန္ပဲကုိး။ မကုန္ေတာ့ သူ႔ အေတြးနဲ႔သူဟာ သူ႔ ငါးခ်ဥ္သူခ်ဥ္ၿပီး သူ႔အေရးနဲ႔ သူ႔အရာနဲ႔ ဟုတ္လွၿပီထင္ေနမွာေပါ့။ အင္း ...... ဟုတ္လွၿပီသာထင္ရတာ ေတာ္ေတာ္ၾကာက်ေတာ့ ဒုကၡသစၥာ=အသုဘသစၥာ ေငါေငါႀကီးေပၚလာတာပဲ။ ကဲ တစ္ေယာက္ ေသၾကည္စမ္း။ ဘယ္သူကမ်ား ဒီဥစၥာႀကီးကုိ ပူေဇာ္ထုိက္တယ္လုိ႔ ထားခ်င္ေသးတုံး။ မထားခ်င္ဘူး။ ဘာျဖစ္လုိ႔တုံး။ အသုဘမုိ႔။ အသုဘမုိ႔ ျမန္ျမန္လားေႏွးေႏွးလား၊ ျမန္ျမန္ပဲ။ သူ႔ဘက္ကုိယ္ဘက္ငဲ့ရလုိ႔ ေျပာမေကာင္းလုိ႔သာ။ အဲဒီေတာ့ ဒီဟာအသုဘမုိ႔ အသုဘထြက္ ထြက္တာပဲ။
    အိမ္ေနာက္ေဖးမွာ အိမ္သာေတြဘာေတြဟာလဲ အိမ္ေပၚကအသုဘအတြက္ ထားရတာမဟုတ္လား။ အသုဘေတြမုိ႔ အျပည့္အစုံထားရတယ္။ ခင္ဗ်ားတုိ႔ဟာ အသုဘေတြျဖစ္လုိ႔ အ၀တ္လဲရတာနဲ႔ ေရခ်ဳိးရတာနဲ႔ ဖီးလိမ္းျပဳျပင္ရတာနဲ႔ အခ်ိန္ေတြကုန္ေနတာပဲ။ အ၀တ္အထည္ေတြဆုိတာလဲ အသုဘကုိ ဖုံးဖုိ႔ ႐ုံဖုိ႔ပဲ။ အိမ္ေတြဘာေတြေဆာက္ထားတာလဲ မမာတဲ့ ဒုကၡခႏၶာကုိယ္ႀကီးမွာ ဒုကၡပုိမေရာက္ေအာင္ ကာကြယ္ထားရတဲ့ ေဆး႐ုံႀကီးသေဘာပဲ မဟုတ္လား။ အ၀တ္အထည္ေတြကလည္း အသုဘဖုိ႔ ပတ္တီးေတြပဲ မဟုတ္လား။ ထမင္း ခဲဘြယ္ ေဘာဇဥ္ေတြကလဲ ေဆးေတြပဲ။ ဒီခႏၶာႀကီးဟာ တစ္ေန႔အႀကိမ္မ်ားစြာ အနာေပါက္လုိ႔ ေဆးမ်ဳိးစုံထားရတယ္။ စားစရာေသာက္စရာ ဟူသေ႐ြ႕ဟာ ေဆးခ်ည္းပဲ။ ေဆးဆုိတာ လူမမာစားရတာ။ ခင္ဗ်ားတုိ႔ ခႏၶာကုိယ္ႀကီးဟာ လူမမာမုိ႔ ဒီေလာက္ေဆးေတြ ေဆာင္ထားရတာေပါ့။ အမ်ားႀကီးေဆာင္ထားရတယ္ဆုိေတာ့ သာမညလူမမာမဟုတ္ဘူးေနာ္ .... အေတာ္ႀကီးတဲ့ လူမမာပဲ။
    ေအး.. ဒါေၾကာင့္ မင္းတုိ႔ဟာ တကယ့္ အထီးက်န္ လူဆင္းရဲ အမဲြေရာဂါသည္၊ နာတာရွည္ဗ်၊ နာတာရွည္ကုိ မကုရတဲ့ေန႔မ်ား ရွိရဲ႕လား၊ မရွိဘူးတဲ့။ အင္း .... နာတာရွည္လွခ်ည္လား။ ရွည္ဆုိ ေမြးကတည္းက စကုလာခဲ့ရတာပဲ။ ထမင္းနဲ႔ကု၊ ေရနဲ႔ကု၊ အ၀တ္နဲ႔ကုရတယ္၊ မကုရတဲ့ေန႔မ်ားရွိရင္ ခင္ဗ်ားတုိ႔ အေတာ္ထူးတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ပဲ။ ကုိယ့္ကုိယ္ကုိ မကုႏုိင္ခင္တုန္းက အေဖအေမေတြ၀ုိင္းကုရတယ္။ ဒါနဲ႔ပဲ သူေပးလူေပးနဲ႔ ေတာ္ေတာ္ေလး လူလားေျမာက္လာၿပီဆုိေတာ့ ကုိယ့္ကုိယ္တုိင္ရွာေဖြၿပီးကုရတယ္။ အၿမဲကုေနရေတာ့ အားကုိအားၾကေသးရဲ႕လား။ မအားဘူးတဲ့။ ဘယ္ေတာ့အားမွာလဲ။ ဘယ္ေတာ့မွ မအားဘူးတဲ့။ ဘာျပဳလုိ႔ ဒီေလာက္မအားရတာတုံး။ ေရာဂါသည္ နာတာရွည္ ဆုိတာ အထီးက်န္ေပါ့ဗ်ာ။
    ဒါေပမယ့္ ခင္ဗ်ားတုိ႔ကေတာ့ ဒုကၡသစၥာထဲမွာပင္ ဒြန္းစ႑ားေပ်ာ္ - ေပ်ာ္ေနၾကတယ္။ ဒီလုိေျပာတာနာသလား။ မနာနဲ႔။ ဒီထက္ဆုိးတာေျပာလိမ့္ဦးမယ္၊ ဒါကုိ မနာနဲ႔ေတာ့။ တကယ့္ကုိ ျဖစ္ေနတာ။ နိဗၺာန္မျမင္ေသးခင္ေတာ့ ကုိယ့္ဟာေလးနဲ႔ကုိယ္ဟာ ဟုတ္ေနတာပဲ။ ဒြန္းစ႑ားေတြ နန္းေတာ္အိမ္ေတာ္ ေရာက္သြားမယ္ဆုိရင္ ကုိယ့္ဟာေတြကုိ အကုန္ကန္ခ်ခ်င္မွာပဲ။ သူစားေနတဲ့ ပစၥည္းေတြလဲ ကန္ခ်မွာပဲ။ ဒြန္းစ႑ား႐ြာကုိလည္း ျပန္ခ်င္ေတာ့မွာမဟုတ္ဘူး။ အခုေတာ့ ကုိယ့္ငါးခ်ဥ္ကုိယ္ခ်ဥ္ေနတာပဲ။ ဒါေၾကာင့္မုိ႔ ခင္ဗ်ားတုိ႔ ဘုရားေရွ႕သြားၿပီး ဆြမ္းေတာ္ပဲြနဲ႔ ဖေယာင္းတုိင္နဲ႔ ဒီဘ၀ကေန စုေတမေနေသလြန္လုိ႔ရွိရင္ နတ္ျပည္ေရာက္ရပါလုိ၏လုိ႔ ဆုေတာင္ၾကေသးတာေပါ့။ အနာေရာဂါေတြ ဆက္ကုပါရေစလုိ႔ ဆုေတာင္းတာပဲ မဟုတ္လား။ ဒါ ေဆး႐ုံေျပာင္းခ်င္တာေပါ့။ နတ္ျပည္ေရာက္ခ်င္တာဟာ ေဆး႐ုံေျပာင္းခ်င္တာပဲ။ ဒါ ဒုကၡသစၥာကုိ ေဟာေနတာ။ အဲဒီ ဒုကၡသစၥာကုိ ဒီေလာက္ဆုိးမွန္းမသိေသးရင္ နိေရာဓသစၥာကုိ မ်က္ေမွာက္ျပဳဖုိ႔ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္မရွိဘူး။ ဒီအတုိင္းသြားေနမွာပဲ။
    ခင္ဗ်ားတုိ႔ေနရတာ စားရတာေတြကုိ စဥ္းစားၾကည့္စမ္း။ စားရတဲ့အစာေတြ ၀တ္ရတဲ့အ၀တ္ေတြဟာ မလႊဲသာလုိ႔ စားရ ၀တ္ရ ကုိင္ရတဲ့ ပစၥည္းေတြခ်ည္းပဲ၊ မစားပဲ မေသာက္ပဲ မ၀တ္ပဲသာ က်န္းမာေနမယ္၊ ဆာေလာင္မြတ္သိပ္တဲ့ အနာေတြ မေပါက္ဘူးဆုိရင္ ခင္ဗ်ားတုိ႔ ဒီအ၀တ္ေတြ ၀တ္ျဖစ္မွာ မဟုတ္ဘူး။ ဒီအစားေတြ စားျဖစ္မွာ မဟုတ္ဘူး။ အခုေတာ့ ဒီဆာေလာင္တဲ့အနာ၊ အပူနာ၊ အေအးနာေတြေပါက္ေနလုိ႔ မလႊဲသာလုိ႔ ဒီအစားေတြစားရ ဒီအ၀တ္ေတြ၀တ္ရ ၿခဳံရတာ။ ဒါေတြဟာ စင္စစ္ေတာ့ အသုဘ ျပင္ဆင္မႈခ်ည္းပဲ။ အသုဘ အနာေတြ ကုဖုိ႔ပဲမဟုတ္လား။ ဒါေတြနဲ႔ အၿမဲကုေနေပမယ့္ နာတာရွည္က ေပ်ာက္ရဲ႕လား။ မေပ်ာက္ဘူး။ အင္း... နိဗၺာန္က်မွ ခင္ဗ်ားတုိ႔ နာတာရွည္ေပ်ာက္မွာ။ ဒီၾကားမွာျဖင့္ သူလဲ ေ၀ဒနာသည္၊ ငါလဲေ၀ဒနာသည္။ အေဖအားကိုးေတာ့ အေဖလဲ ေ၀ဒနာသည္ပဲ။ သားလဲ ေ၀ဒနာသည္ပဲ။ ဘယ္သူက ဘယ္သူ႔ကုိ ကယ္တင္ႏုိင္သလဲ။ မကယ္တင္ႏုိင္ဘူး။ ကုိယ္လဲ ဒြန္းစ႑ားအမဲြ။ သူလဲ ဒြန္းစ႑ားအမဲြဆုိေတာ့ ခြက္ခ်င္းခုတ္ေနဖုိ႔ မလုိဘူး။
    အေမက သားကုိခ်စ္ပါတယ္ဆုိလဲ မကယ္ႏုိင္ဘူး။ သားက အေမကုိ ခ်စ္ပါတယ္ဆုိလဲ မကယ္ႏုိင္ဘူး။ ေလာကြတ္ေတြေတာ့ ေျပာၾကမွာေပါ့။ အဟုတ္တမ္းက်ေတာ့ သားနဲ႔အေမကဲြၾကမွာပဲ။ ေသကဲြနဲ႔ရွင္ကဲြ တကဲြကဲြေပါ့ဗ်ာ။ အေမလဲ အႏွိပ္စက္ခံေနရတဲ့ ဒုကၡသည္၊ သားလဲ အႏွိပ္စက္ခံေနရတဲ့ ဒုကၡသည္။ အဲဒီေတာ့ ဘယ္သူက ဘယ္သူ႔ကုိမွ ကယ္လုိ႔မရတာကုိ ေထာက္ၾကည့္ေတာ့မွ ေၾသာ္... ဒီအထဲသာေနလုိ႔ရွိရင္ ဒုကၡက ႏႈတ္ခမ္းပဲ့ခ်င္း မီးမႈတ္ ေနရမွာပဲဆုိတာ ေပၚလာတာပဲ။ သားေလးခ်စ္ပါတယ္ဆုိလုိ႔လဲ ေတာ္ေတာ္ၾကာ သားက ေထာ္ေလာ္ကန္႔လန္႔ ျဖစ္တာကတစ္မ်ဳိး။ ေသပဲြ၀င္တာကတမ်ဳိး။ ေရာဂါေတြ စဲြကပ္လာတာကတစ္မ်ဳိး၊ အေမမိဘ ဘာတတ္ႏိုင္ေသးသတုံး၊ မတတ္ႏုိင္ဘူးတဲ့။ ဘာျပဳလုိ႔ အားလုံးဒုကၡသစၥာ အသုဘေတြခ်ည္းမုိ႔။ အဲဒီေလာကြတ္ေတြကုိ ခင္ဗ်ားတုိ႔က အဟုတ္ယုံၾကည္ေနေတာ့ ဒုကၡသစၥာက ကြယ္ေနတယ္။ ဒါ ခင္ဗ်ားတုိ႔ျဖစ္စဥ္၊ အဲဒါ အေမက သားသမီးေျပာလဲယုံတာပဲ။ သားသမီးက အေမကုိ ကႏဲြ႕ကယနဲ႔ ေျပာျပန္ေတာ့လဲ ယုံတာပဲ။ ေၾသာ္ ... ဒုကၡသစၥာ မျမင္လုိ႔ယုံတာ။
    ဒါျဖင့္ ခင္ဗ်ားတုိ႔ သစၥာဆုိတာ စာထဲမွာသာ ဖတ္တတ္တာေပါ့။ ခႏၶာကုိယ္ထဲမွာ မျမင္ဘူးဆုိတဲ့ အဓိပၸါယ္ေရာက္ေနတာေပါ့။ ဒီအဓိပၸါယ္ ေရာက္ေနလုိ႔ေပါ့။ ခင္ဗ်ားတုိ႔ သစၥာဉာဏ္လဲမရ၊ ကိစၥဉာဏ္လဲမရလုိ႔ အခုဒါေတြေျပာေနရတာ။ ဒီေတာ့ ခင္ဗ်ားတုိ႔ အေျခအေနအားျဖင့္ ဒုကၡသစၥာေတြကုိ လႊဲလုိ႔ကုိမရပဲ ကုိယ္တုိင္ ခံစားေနရတဲ့ အတြက္ ကုိယ္ျဖစ္စဥ္ဟူသေ႐ြ႕ အကုန္ျဖဳတ္၊ တခုမွအေကာင္းမရွိဘူး။ မပါဘူး။ ဒြန္းစ႑ား စိတ္ေပါက္ၿပီး ဒြန္းစ႑ား အေနမ်ဳိးေနရ၊ ဒြန္းစ႑ားအစာမ်ဳိးေတြ စားေနရတယ္ဆုိတဲ့ အဓိပၸါယ္ပဲ။ ဘာျပဳလုိ႔တုံး။ နိဗၺာန္က်ေတာ့ ဒီအနာေတြ မရွိေတာ့ဘူး။ သူေပးလူေပးေတြ ယူဖုိ႔မလုိ႔ေတာ့ဘူး။ ဘာျပဳလုိ႔တုံးဆုိေတာ့ သဘာ၀ေကာင္းလုိ႔ေပါ့ဗ်ာ။ မျပဳျပင္ပဲနဲ႔ ေကာင္းတဲ့ အသခၤတကုိး။ အသခၤတဆုိတာ မျပဳျပင္ပဲနဲ႔ ေကာင္းေနတာ။ ဒါျဖင့္ ခင္ဗ်ားတုိ႔ ျပဳျပင္ေနရတာကုိ ေထာက္သျဖင့္ ေၾသာ္ .... သခၤါရ ဒုကၡပါလားဆုိတာ ေပၚလာတယ္။ ခင္ဗ်ားတုိ႔ဟာ ဒီသခၤါရဒုကၡကုိ မသိေသးေတာ့ နည္းနည္းခ်ဲ႕ေပးရဦးမယ္။

သခၤါရဒုကၡ
    ကဲ .... ၀က္သားဟင္း ၾကက္သားဟင္း တခုခုစားခ်င္တယ္ ဆုိပါေတာ့၊ ေစ်းသြားၿပီး အ၀ယ္ခုိင္းရတာနဲ႔၊ ဆား၊ ဆီ နႏြင္းေတြနဲ႔ လုပ္ကုိင္ ခ်က္ျပဳတ္ရတာနဲ႔ဆုိေတာ့ ဒါ သခၤါရခ်ည္းပဲ။ ၿပီးေတာ့ ဒီ ျပဳျပင္လုိက္တဲ့ဟင္း စားေတာ့ လွ်ာေပၚမွာ သုခေလးေပၚတယ္။ ၀မ္းထဲလဲ ေသာမနႆေလးေပၚတယ္။ ဒီသုခေလးဟာလဲ ၾကာရဲ႕လား။ မၾကာဘူး။ ခဏေလးနဲ႔ ပ်က္သြားတယ္။ ပ်က္သြားတာ့ ဒုကၡေပါ့ဗ်ာ။ သုခေ၀ဒနာ ဒုကၡေတာ ဒ႒ဗၺာ (သုခေ၀ဒနာကုိ ဒုကၡအားျဖင့္သိအပ္၏)လုိ႔ ဘုရားကေဟာတယ္။ ဒါျဖင့္ သခၤါရရယ္ ဒုကၡရယ္ ဒါပဲရွိတယ္။ သခၤါရဆုိတာ ျပဳျပင္ေနရတာပဲ။ သူလဲ ဒုကၡတစ္မ်ဳိးပဲ။ ျပဳျပင္လုိ႔ ေပၚလာတဲ့ သုခေ၀ဒနာေလးကလဲ ပ်က္တဲ့ဒုကၡမွာလမ္းဆုံးတာပဲ။ ဒီေတာ့ သခၤါရနဲ႔ ဒုကၡေပါင္းရင္ သခၤါရဒုကၡပဲ။ ခင္ဗ်ားတုိ႔ အခုေနခဲ့ၾကရတာ ႏွစ္ေပါင္းလည္း မ်ားလွၿပီ။ ဘာနဲ႔အခ်ိန္ကုန္ရတုံး။ သခၤါရ ဒုကၡနဲ႔ပဲ အခ်ိန္ကုန္ရတယ္တဲ့။ သုခကုိ မလာဘူး။ ဒါျဖင့္ တသက္လုံးရွာေနတာက သခၤါရ၊ ေနာက္နဲနဲခ်မ္းသာေယာင္ေလးေပၚလာၿပီး ပ်က္စီးသြားေတာ့ ဒုကၡလမ္းဆုံးတယ္။ ဒီေတာ့ ခင္ဗ်ားတုိ႔ ခႏၶာကုိယ္ထဲမွာ သုခကုိ အပ္ဖ်ားနဲ႔ေထာက္(ရွာ)လုိ႔ တေထာက္စာမွမရွိ (မေတြ႕)ဘူး။ ဘာေတြရွိသလဲ။ ဒုကၡေတြသာရွိတယ္။ ဘာဒုကၡလဲ။ သခၤါရဒုကၡ။ ေနရတာလဲ ဘာနဲ႔ေနရသတုံး။ သခၤါရဒုကၡနဲ႔သာ ေနရတယ္။ သခၤါရေတြက မနဲထူမေနရတယ္။ ေနာက္ သုခေလးရမလား ေအာက္ေမ့ခါရွိေသး၊ တခါတည္း ဒုကၡ၀င္လာတာပဲ။ သက္သာရာမ်ား ပါေသးရဲ႕လား။ မပါဘူးတဲ့။ ဒီလုိသခၤါရဒုကၡနဲ႔ခ်ည္း အခ်ိန္ေတြ ကုန္ရျငားေသာ္လည္း ဒီသခၤါရဒုကၡကုိ ခင္ဗ်ားတုိ႔က သုခထင္ေနၿပီး ကုိယ့္ဟာကုိယ္ အေတာ္ဟုတ္ေနၿပီ ထင္ေနတာ အဲဒါ ဒြန္းစ႑ားစိတ္ေပါက္လုိ႔ေပါ့။
    အဲဒီဒုကၡသစၥာႀကီးကုိ ခင္ဗ်ားတုိ႔က ရွင္းရွင္းလင္းလင္း ပုိင္ပုိင္ႏုိင္ႏုိင္လဲ မျမင္ေသး၊ သူ႔အေပၚလဲ အက်ဳိးအျပစ္ေတြ မသိေသးေတာ့ ခင္ဗ်ားတုိ႔မွာ သခၤါရဒုကၡကုိ ႀကိဳက္ေနတယ္။ သခၤါရဒုကၡကုိ ႀကိဳက္ေနရင္ အသခၤတသုခ ကုိ ဘယ္ေတာ့မွမရဘူးမွတ္။ ဒါျဖင့္ သခၤါရဒုကၡကုိ ဒြန္းစ႑ားႀကိဳက္ ႀကိဳက္ေနတယ္။ ကိုယ့္ဟာေလးနဲ႔ကုိပဲ အဟုတ္လုပ္ၿပီး ေပ်ာ္ေနေတာ့ ဒါ ဒြန္းစ႑ားေပ်ာ္ ေပ်ာ္ေနတာေပါ့။ အဲဒါ ဒုကၡသစၥာကုိ သုခထင္ေနလုိ႔ ေပ်ာ္ေပ်ာ္ေနႏုိင္ၾကတာ။ စင္စစ္ေတာ့ ေပ်ာ္စရာကုိ တကြက္မွမပါဘူး။ ဒီေတာ့ ခင္ဗ်ားတုိ႔ ဘာေၾကာင့္ နိဗၺာန္မေရာက္တာဆုိတာ ေပါေလာႀကီး ေပၚလာတယ္။ ခင္ဗ်ားတုိ႔က ဒုကၡသစၥာကုိလည္းမျမင္ ဒုကၡသစၥာကုိလဲ သုခလုိ႔ ထင္ေနတာမုိ႔ ဒြန္းစ႑ားေပ်ာ္ ေပ်ာ္ေနတာ။ အဲဒါေၾကာင့္ နန္းေတာ္အိမ္ေတာ္နဲ႔တူတဲ့ နိဗၺာန္မေရာက္တာ။ ဒါျဖင့္ ဒီ ဒြန္းစ႑ားစိတ္မေပ်ာက္သေ႐ြ႕ ဘယ္ေတာ့မွ ရွင္ဘုရင္စိတ္ေပါက္မွာ မဟုတ္ဘူး။ ကၽြန္စိတ္၊ ကူလီစိတ္ ဒြန္းစ႑ားစိတ္ပဲ ေပါက္ေနမွာပဲ။
    အဲဒီေတာ့ အယင္တုန္းက ဒီ သာမည၀ိပႆနာစိတ္ေတြ သီလေတြ သမာဓိေတြ ပညာေတြဟာ ဒီ ဒြန္းစ႑ားသေဘာကုိ ေကာင္းေကာင္းမေက်ာ္ႏုိင္ေသးဘူး။ ဒြန္းစ႑ားစိတ္ ေပ်ာက္ၿပီး ဒြန္းစ႑ားအထည္ႀကီး စြန္႔ပစ္ေအာင္ မတတ္ႏုိင္ေသးဘူး။ ဒါေသခ်ာတယ္။ ေရွးကေဆာက္တည္ခဲ့တဲ့ သီလ သမာဓိ ပညာေတြဟာ ခင္ဗ်ားတုိ႔မွာ အထုိက္အေလ်ာက္ရွိေပမယ့္ ဒီနိေရာဓ နိဗၺာန္ကုိ မ်က္ေမွာက္ျပဳတဲ့သေဘာ မေရာက္ေသးဘူး။ မေရာက္ေသးေတာ့ သူတုိ႔က ပစ္ခ်လုိက္ရင္ ဒြန္းစ႑ားရြာအထိက်မယ္။ အဲ လူ႔ျပည္ နတ္ျပည္ဆုိတာ ႐ြာႀကီး ႐ြာေလးပဲ ကြာမယ္။ ရြာႀကီးနဲ႔ ရြာေလးပဲ ေျပာင္းခ်င္ ေျပာင္းမယ္ေပါ့။ နန္းေတာ္ႀကီးျဖစ္တဲ့ နိဗၺာန္ကုိေတာ့ မေရာက္ႏုိင္ဘူး။ ဘာ့ေၾကာင့္။ ဒြန္းစ႑ားစိတ္ မေပ်ာက္လုိ႔။ ရွင္ဘုရင္စိတ္ မေပါက္လုိ႔။ ဒါျဖင့္ ဒုကၡသစၥာကုိ ဒုကၡသစၥာအစစ္လုိ႔ မသိသေရြးေတာ့ နိေရာဓသစၥာလာဖုိ႔ရာ ေ၀းပါေသးတယ္။ ဒီေရွ႕ ဒြန္းစ႑ားစိတ္ေပ်ာက္ၿပီး ဒြန္းစ႑ား႐ြာကုိ စြန္႔ပါ။ ဒါမွ ဘုရင္စိတ္ေပါက္ၿပီး နန္းေတာ္ေရာက္မွာ။ ႐ုိးရာစြန္႔ဖုိ႔ေတာ့ တယ္လြယ္မယ္ မထင္ဘူး။
    ဒါေၾကာင့္ မိမိတုိ႔အျဖစ္ဟာ အျဖစ္ဆုိးႀကီးပါလားလုိ႔ ေသခ်ာမွ နိဗၺာန္ႀကိဳက္မွာ၊ ဒီ အျဖစ္ဆုိးႀကီးကုိပင္ အင္း ...... ကုိယ့္ အက်ိဳးေပးနဲ႔ ကုိယ့္ကံနဲ႔ကုိယ္ တန္႐ုံပဲ၊ လွသေလာက္ေတာ့ လွတာပဲနဲ႔ ေက်နပ္ေနရင္ေတာ့ ကုိယ့္႐ြာကုိ အေပ်ာ္ဆုံးပဲ ဟုတ္လား၊ ေပ်ာ္ေနေတာ့ ထြက္ေပါက္ရွာမေတြ႕ေတာ့ဘူး။ ဒါမွားသလား။ မယုံရင္ ကုိယ့္အိမ္ကုိျပန္ၾကည့္၊ ေပ်ာ္မေပ်ာ္၊ သူမ်ားအိမ္ေနရတာနဲ႔ ကုိယ့္အိမ္ေနရတာ ဘယ္ကေပ်ာ္တုံး။ ကုိယ့္အိမ္မွာေပ်ာ္တယ္တဲ့။ ကုိယ္အိမ္ကလဲ တလားပ်က္နဲ႔ ေဆာက္ထားတဲ့ ေလာင္တုိက္ပဲ၊ ရွိတာကလဲ မသာ အသုဘပစၥည္းေတြပဲ။ အိမ္မွာရွိတဲ့ ဆန္၊ ဆီ၊ ဆား၊ ငပိ၊ ငါးေျခာက္ စတဲ့ဟာေတြလဲ ဒီအသုဘခႏၶာႀကီးကုိ ကုသဖုိ႔ပဲ မဟုတ္လား။ အနာနဲ႔ခႏၶာဟာ မကင္းတာနဲ႔ ေဆးကုိအျပတ္ခံလုိ႔ မရဘူးေနာ္။ မျပတ္ေပမယ့္ ကုိယ့္ေဆးနဲ႔ကုိယ္ေတာ့ အေတာ္ေက်နပ္ေနတာပဲ။ အနာေပါက္လုိက္ ေဆးကုလုိက္၊ အနာေပါက္လုိက္ ေဆးကုလုိက္၊ အနာေပါက္လုိ႔ ေဆးကုရ။ ကုလုိ႔ ဒီအနာေပ်ာက္ၿပီး ဟုိအနာေပါက္လာျပန္။ ေပါက္ေတာ့ ကုရျပန္၊ အနာေတြကလဲ ၉၆-ပါး တစ္ခုၿပီးတစ္ခု လွည့္ေပါက္ေနေတာ့ အနာကင္းတယ္လုိ႔ရွိရဲ႕လား။ မရွိဘူး။ ကုလုိ႔ေကာၿပီးရဲ႕လား။ မၿပီးဘူး။ အနာေတြ ေဆးကုရတာနဲ႔ကုိ အားတယ္လုိ႔ မရွိၾကဘူး။ တသံသရာလုံး ေရာဂါနဲ႔ မျပတ္ေတာ့ ေဆးနဲ႔လဲ မျပတ္ခဲ့ဘူး။ ဒါျဖင့္ ၀ဋ္ေကာင္ အစစ္ေပါ့။
    ဒီေလာက္ဆုိးေနတဲ့ဥစၥာ ကုိယ့္ဟာေလးနဲ႔ကုိယ္ တင္းတိမ္ေနၾကတယ္။ ဒါ နန္းေတာ္ အိမ္ေတာ္ မေရာက္ဖူးလုိ႔ တင္းတိမ္ေနတာ။ ဒြန္းစ႑ား စိတ္ေပါက္လုိ႔ တင္းတိမ္ေနတာ။ ႏုိ႔မုိ႔ရင္ တင္းတိမ္မေနပါဘူး။ ကဲ ..... ကုိယ့္အျဖစ္ကုိ ကုိယ္သိၿပီလား။ စားရတာ၊ ၀တ္ရတာ၊ ေနရတာလဲ ဘာမွ လြမ္းစရာမရွိပါဘူး။ ခ်မ္းသာတယ္လုိ႔မွ မရွိပဲ။ ဆန္ရွိေပမယ့္ ဆီကလုိေနျပန္၊ ဆီရွိေပမယ့္ ဆားကလုိေနျပန္၊ အ၀တ္အထည္ေတြ ရွိေပမယ့္ ေရႊကလုိေနျပန္၊ ေရႊရျပန္ေတာ့ စိန္က လုိေနျပန္။ လုိတာခ်ည္း ျဖစ္ေနတယ္။ ဘယ္ေတာ့ ျပည့္စုံမွာလဲ။ မျပည့္စုံဘူးတဲ့။ ဟာ အမဲြခ်ည္းပါလား။ ဘာေၾကာင့္ လုိေနတာေတြ မျပည့္စုံပါလိမ့္။ ဆင္းရဲလြန္းလုိ႔။ ဘယ္ေတာ့မ်ား ဆင္းရဲေပ်ာက္ၿပီး ခ်မ္းသာျခင္းသုိ႔ ေရာက္မွာပါလိမ့္။ ခ်မ္းသာျခင္းမေရာက္ပဲနဲ႔ ေသသြားၾကရတာခ်ည္းပဲ။ အဲဒီေတာ့ ဒီကထြက္မွပဲ ဆင္းရဲလက္စသတ္မွာ၊ ဒါေၾကာင့္ ပဋိသမၻိဒါမဂ္က လာတဲ့အတုိင္း ဒုကၡသစၥာမ်ားမ်ားႀကီးပုိင္ဖုိ႔ အေရးႀကီးတယ္။ ဒုကၡအေၾကာင္း ေကာင္းေကာင္းပုိင္ႏုိင္သိတဲ့အခါက်မွ (ဘုရင္စိတ္ေပါက္ၿပီး) နန္းေတာ္အိမ္ေတာ္နဲ႔တူတဲ့ နိဗၺာန္ေရာက္မွာ။ အဲဒီေရာက္မွပဲ ဒုကၡလက္စသတ္မယ္။
    ဒီလုိ ဒုကၡကုိပုိင္းျခားၿပီး မသိေသးသေရြ႕ ဒြန္းစ႑ားေတြလုိ ကုိယ့္ရြာနဲ႔ ေပ်ာ္ၾကဦးမွာ။ ဒြန္းစ႑ားေလးေတြ ညအခါ ေျမပုံေပၚမွာ ဇရပ္ေပၚမွာ ေလွ်ာက္သြားၿပီး က်ားထုိးရင္း ေဆးလိပ္ေသာက္ရင္း ဆုိသလုိ ကစားၿပီးေပ်ာ္ၾကတယ္။ ကုိယ့္ရြာကုိ က်က္သေရအရွိဆုံး အေပ်ာ္ဆုံးလုိ႔ ထင္ၾကတယ္။ ၿပီးေတာ့ ၀င္ေငြအမွန္ဆုံးလုိ႔ ထင္ထားတယ္။ မေသတဲ့လူမွ မရွိပဲကုိး။ အဲဒီကေနၿပီး ထုိင္ေစာင့္ေန႐ုံပဲ။ အဲဒီေတာ့ ဘယ္မွ မေရာက္ဘူးရင္ သူတုိ႔႐ြာ သူတုိ႔အေပ်ာ္ဆုံး ျဖစ္မွာပဲ။ အဲ ..... ခင္ဗ်ားတုိ႔လဲ နိဗၺာန္မေရာက္ေသးခင္ေတာ့ ကုိယ့္ရြာကုိ ေပ်ာ္ၾကဦးမွာပဲ။ လူ႔ျပည္ေရာက္လဲ ေပ်ာ္မွာပဲ။ နတ္ျပည္ေရာက္လဲ ေပ်ာ္မွာပဲ။ နတ္ျပည္ေရာက္ေတာ့လဲ ဒီ အသုဘခႏၶာေတြနဲ႔ ဒုကၡေရာက္ရမွာပဲ။ ဒါေၾကာင့္ ဒုကၡသစၥာ မပုိင္းျခားႏုိင္ေသးလုိ႔ နိေရာဓသစၥာ မ်က္ေမွာက္မျပဳႏုိင္ေသးတဲ့အတြက္ ခင္ဗ်ားတုိ႔ ၃၁-ဘုံ ဒြန္းစ႑ား႐ြာႀကီးမွာ ဒြန္းစ႑ားေပ်ာ္ ေပ်ာ္ေနၾကတာ။
    ဒါေၾကာင့္ ဒုကၡသစၥာ ပုိင္းျခားမသိပဲနဲ႔ နိဗၺာန္မေရာက္ဘူး။ ဒုကၡပုိင္းျခားသိမွ နိဗၺာန္ေရာက္မွာ၊ အဲ ... မဂၢင္ ၈-ပါးနဲ႔ နိဗၺာန္ကုိ ျမင္ေတာ့မွ ၃၁-ဘုံ ဒြန္းစ႑ား႐ြာႀကီးကုိ မျပန္ေတာ့တဲ့ စိတ္ - လာမွာ။ အဲဒီက်မွ ၿမဲၿမံခုိင္ခံ့တဲ့ ဘယ္ေတာ့မွ မပ်က္စီးတဲ့ အဓိသီလ၊ အဓိစိတၱ၊ အဓိပညာ ျဖစ္မွာ။ ဒီအေျခေရာက္မွ ဒြန္းစ႑ား႐ြာႀကီးကုိ မျပန္ေတာ့တဲ့ေအာင္ ႐ြာအေၾကာင္း ေစ့ေစ့စပ္စပ္ ၾကည့္ေပေတာ့။ တကယ္သိရင္ နိဗၺာန္ေရာက္ၿပီမွတ္။

မုိးကုတ္ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး၏ သစၥာအနက္ ၁၆-ခ်က္ တရားေတာ္မ်ားမွ

No comments: