Pages

Friday, May 11, 2012

ခႏၶာမ႐ွဳအမႈမၿငိမ္း

    တရားရွာကုိယ္မွာေတြ႕ ဟူေသာစကားရွိ၏။ ထုိစကားအရ တရားသည္ မိမိခႏၶာ၌သာရွိ၏။ တရားသည္ အျခားတစ္ပါးေသာ ဌာနတုိ႔၌မရွိ။ ဂူထဲ လႈိဏ္ထဲ ေတာထဲ ေတာင္ထဲ ေက်ာင္းထဲ စသည္တုိ႔၌မရွိ။ ထုိ႔ေၾကာင့္ တရားရွာလွ်င္ မိမိခႏၶာ၌ရွာမွသာလွ်င္ တရားေတြ႕ႏုိင္မည္ ျဖစ္ပါသည္။
    ပုထုဇဥ္ သုံးဘုံသူ သုံးဘုံသားမွန္သမွ် တစ္သံသရာလုံးမွ အထင္အျမင္ အသိအယူေတြ လဲြခဲ့၏။ ထုိအလဲြအမွားေတြကုိ ဘုရားရွင္က အမွန္ျမင္ေအာင္ ျပင္ေပး၏။ ျပင္ေပးသျဖင့္ အမွန္ေရာက္က တရားေပါက္၏။ တရားေရာက္၏။ တရားရ၏ ဆုိရ၏။
    အမွန္မေရာက္လွ်င္ မိမိတုိ႔တြင္ ဆံပင္ေမြးၫွင္း ေခါင္း လက္ ကုိယ္ ေျခ အေရအေၾကာ တကယ္ရွိသည္၊ လူပဲ ပုဂၢိဳလ္ သတၱ၀ါပဲ အသက္လိပ္ျပာပဲ ေယာက်္ား မိန္းမပဲ အထည္ ကုိယ္ျဒပ္ႏွင့္ပဲဟု တစ္သံသရာလုံး မွတ္ခဲ့၏။ တလဲြတည္းလဲြခဲ့၏။ ထုိ႔ေၾကာင့္ သံသရာ၀ဋ္မွ မလြတ္ႏုိင္ၾကျခင္းျဖစ္၏။
    အမွားေတြ အကုန္ေပ်ာက္ၿပီး အမွန္ေရာက္လွ်င္ သံသရာ၀ဋ္မွ လြတ္ၾကမည္။ ငါေကာင္ သူေကာင္ ပုဂၢိဳလ္ေကာင္ သတၱ၀ါေကာင္ အယူအစဲြျဖင့္ ဘ၀စဥ္ဆက္ အသစ္အသစ္ကုိ ႏွစ္သက္ခုံမင္ ေနာက္ထပ္လုိခ်င္ေသာအေန၊ ျမတ္ႏုိးေသာအေန ဆက္ကာ ဆက္ကာ ျဖစ္လုိေနေသာ စိတ္ဓာတ္ေတြ ကုန္ဆုံးသြားေအာင္ သတၱ၀ါတုိ႔ႏွစ္သက္သလုိ မဟုတ္ေသာ ထုိအေကာင္ႀကီးကုိ ဘုရားရွင္ကုိယ္ေတာ္ျမတ္က အျပစ္သုံးမ်ဳိးျပၿပီး ေ၀ဖန္ခ်၏။
    ခ်စ္စရာလည္းမဟုတ္၊ ျမတ္ႏုိးစရာလည္းမဟုတ္၊ တြယ္တာစရာလည္းမဟုတ္၊ ဆက္ကာဆက္ကာလုိခ်င္စရာလည္းမဟုတ္ေၾကာင္း ေကာင္းေကာင္းသိေအာင္ ကုိယ္ေတာျမတ္
က ျပေပး၏။ ခႏၶာအျပစ္ေတြကုိျမင္မွ သိမွ ေနာက္ထပ္ခႏၶာအသစ္ေတြ မျဖစ္ခ်င္မွ ခႏၶာငါးပါးဒုကၡတရားႀကီး အျဖစ္ရပ္ၾကမည္။ သုိ႔မွလည္း ခ်မ္းသာအမွန္ ျမတ္နိဗၺာန္သုိ႔ ေရာက္ၾကရၾကမည္ ျဖစ္သည္။
    ထုိ႔အျပင္ ဘုရားရွင္က ခ်စ္သားတုိ႔ စဲြလန္းႏွစ္သက္ေနေသာ ဤခႏၶာႀကီးသည္ သင္တုိ႔ထင္သလုိ ၿမဲေနေသာ နိစၥတရားမ်ဳိးမဟုတ္၊ ခ်မ္းသာေသာ သုခတရားမ်ဳိးလည္းမဟုတ္၊ အာဏာတန္ခုိးအစုိးရေသာ အတၱတရားမ်ဳိးလည္းမဟုတ္ဟု အျပစ္ႏွင့္တကြ ေထာက္ျပပါသည္။
    အနိစၥ၊ ဒုကၡ၊ အနတၱတည္းဟူေသာ ၀ိပႆနာ ကုသုိလ္သည္ သာသနာထင္ရွားရွွိခုိက္သာလွ်င္ အားထုတ္ႏုိင္ပါသည္။ သာသနာကြယ္ပေသာေခတ္တြင္ ေသခ်င္ေအာင္ အားထုတ္လုိေသာ္လည္း မည္သုိ႔မွ် မျဖစ္ႏုိင္ပါ။ ယခုအခါသည္ ၀ိပႆနာတရားအားထုတ္ရန္ အခြင့္ေကာင္း အခါေကာင္းျဖစ္ပါသည္။ အလြန္႔အလြန္ႀကဳံခဲေသာ အခြင့္ေကာင္းႀကီးျဖစ္ပါသည္။
    ဒါန၊ သီလ၊ သမထ ကုသုိလ္တရားမ်ားကုိ သာသနာတြင္း သာသနာပ ႏွစ္႒ာနစလုံး ျပဳလုပ္ႏုိင္ေသာ အခြင့္ရွိပါသည္။ ယင္းအတြက္ စုိးရိမ္ေၾကာင့္ၾကရန္မရွိ၊ အတိတ္ဘ၀ေပါင္း မ်ားစြာမွလည္း ျပဳခဲ့ေပါင္းမ်ားခဲ့ၿပီ။ အမွန္တကယ္ေၾကာင့္ၾကဖြယ္သည္ ၀ိပႆနာကုသိုလ္ျပဳေရးသာ ျဖစ္ပါသည္။ အခ်ိန္အခါ အခြင့္ကာလ ငဲ့ရေသာ လမ္းစဥ္ျဖစ္ပါသည္။ သို႔ျဖစ္ပါ၍ အေရးႀကီးဆုံးကုိ ေရွ႕တန္းထား ေဆာင္႐ြက္ၾကရပါမည္။
    ခႏၶာမ႐ွဳက အမႈမၿငိမ္းပါ။ အမႈဆုိသည္ကား၊ သံသရာ့၀ဋ္အတြင္းမွမလြတ္ကင္းျခင္း အမႈႀကီးပါတည္း။ ခႏၶာငါးပါးကုိ လကၡဏာယာဥ္တရားသုံးပါးျဖင့္ တင္၍ ဆင္ျခင္႐ွဳပြားျခင္းျဖင့္ ဒုကၡခပ္သိမ္းမွ လြတ္ၿငိမ္းမည္၊ မ႐ွဳပြားက သံသရာ၀ဋ္မွ မကၽြတ္မလြတ္ႏုိင္၊ မကၽြတ္မလြတ္ျခင္းသည္ပင္လွ်င္၊ အမႈႀကီးတစ္ခုျဖစ္ပါသည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ခႏၶာမ႐ွဳ အမႈမၿငိမ္းဟု ဆုိျခင္းျဖစ္ပါသည္။
    အနိစၥတစ္လုံးကုိျဖစ္ေစ၊ ဒုကၡတစ္လုံးကုိျဖစ္ေစ၊ အနတၱတစ္လုံးကုိျဖစ္ေစ၊ တတ္စြမ္းႏုိင္သမွ် ႐ွဳမွတ္ပြားမ်ားပါ၊ ထုိ႔ထက္အလြန္ တက္ႏုိင္ပါလွ်င္ သုံးလုံးစလုံး ပြားမ်ားႏုိင္သည္ျဖစ္က ပုိအက်ဳိးရွိ၏။
    အနိစၥသညာ ဘိကၡေ၀ ဘာ၀ိတာ ဗဟုလိကတာ၊
    မဟပၹလာ ေဟာတိ မဟာနိသံသာ အမေတာဂတာ၊
    အမတပရိေယာသာနာ၊ ဟု ေဟာေတာ္မူသည္။
    ဘိကၡေ၀ ခ်စ္သားတုိ႔၊ အနိစၥသညာ၊ ခႏၶာငါးပါးကုိ အနိစၥဟူ၍ (၀ါ) အနိစၥဟူေသာ သညာျဖင့္။ ပြားမ်ားသည္ရွိေသာ္ ဗဟုလိကတာ၊ ႀကိမ္ဖန္မ်ားစြာ ပြားမ်ားသည္ရွိေသာ္။ မဟပၹ လာ၊ မ်ားေသာအက်ဳိးရွိသည္။ ေဟာတိ၊ ျဖစ္၏။ မဟာနိသံသာ၊ မ်ားေသာအာနိသင္ရွိသည္။ ေဟာတိ၊ ျဖစ္၏။ အမေတာဂတာ၊ နိဗၺာန္တုိင္ေအာင္ ေရာက္ေစႏုိင္၏။ အမတပရိေယာသာနာ၊ နိဗၺာန္လွ်င္ အဆုံးရွိ၏။
    လမ္းကုန္တန္းကုန္ ပုိ႔ေဆာင္ထားပါသည္။ ထုိ႔ထက္အလြန္ လားေရာက္ရန္မရွိေတာ့ပါ။ နိဗၺာန္သုိ႔ တုိက္႐ုိက္ပုိ႔ထားေသာ တရားအစစ္ျဖစ္ပါသည္။ ေလာကသံသရာ ႏွစ္ျဖာအက်ဳိး ကြန္႔ၿဖဳိးေစေသာ တရားျဖစ္ပါသည္။
    ဘာ၀ိတာဆုိသည္မွာ၊ တစ္ခါတစ္ရံပြားမ်ားျခင္း၊
    ဗဟုလိကတာဆုိသည္မွာ ႀကိမ္ဖန္မ်ားစြာ ပြားမ်ားျခင္း ျဖစ္ပါသည္။
    ဘာ၀ိတာအေနျဖင့္လည္း ပြားမ်ားပါ၊ ဗဟုလိကတာ အေနျဖင့္လည္း တုိးပုိ ပြားမ်ားပါ။ အလြန္အက်ဳိးမ်ားသည္၊ ေနရာေကာင္း၊ ေခ်ာင္ေကာင္း ေ႐ြးခ်ယ္ရန္မလုိပါ။ လူသံတိတ္ဆိတ္ ေတာရိပ္ေညာင္ေစာင္း၊ သခၤမ္းေက်ာင္းလည္း မလုိပါ။
    သုညာဂါေရ၊ လူသံတိတ္ဆိတ္၊ ေတာရိပ္ေညာင္ေစာင္း၊ သခၤမ္းေက်ာင္း၌ အဘိရမာဘိ၊ ေမြ႕ေလ်ာ္အံ့။ သုညာဂါရဟူသည္၊ လူသူမနီးသည့္ ေတာႀကီး ေတာင္ႀကီးအတြင္းရွိ ေက်ာင္းကုိဆုိလုိသည္မဟုတ္ပါ။ ငါးျဖာအာ႐ုံ ကာမဂုဏ္တရားတုိ႔ ဆိတ္ညံေသာ ေနရာမွန္လွ်င္ သုညာဂါရခ်ည္းျဖစ္၏။
    ထုိ႔အေၾကာင္းႏွင့္ စပ္၍ အ႒ကထာဖြင့္ဆုိခ်က္သည္ မွတ္ဖြယ္ေကာင္း၏။ ပရိသတ္တစ္ေကာင္ႏွင့္ ပရိသတ္ တစ္ေထာင္ ပမာေဆာင္ျပပါသည္။
    ပရိသတ္တစ္ေကာင္တည္းျဖစ္ပါမူလည္း၊ ၀ိတက္သုံးပါးႏွင့္ ေနလွ်င္၊ ပရိသတ္တစ္ေထာင္ႏွင့္ ဆက္ဆံေနသည္ႏွင့္မျခားပါ။ ပရိသတ္တစ္ေထာင္အတြင္းေနေစကာမူ ခႏၶာငါးပါးအေပၚ လကၡဏာယာဥ္သုံးပါး တစ္ပါးပါးျဖင့္ ဆင္ျခင္ပြားမ်ားေနပါလွ်င္ ပရိသတ္တစ္ေကာင္တည္း ေနသည္ႏွင့္ တူပါသည္။ အဘယ္ေၾကာင့္ဆုိေသာ္ ၀ိတက္ သုံးပါး ၿငိစြန္းမႈမရွိေသာေၾကာင့္ ျဖစ္၏။
    ၀ိတက္-သုံးပါး။ ကာမ၀ိတက္၊ ဗ်ာပါဒ၀ိတက္၊ ၀ိဟႎသာ၀ိတက္ ဤ(၃)ပါးကုိ ေခၚ၏။
၁။ ကာမ၀ိတက္
    ႐ူပါ႐ုံ၊ သဒၶါ႐ုံ စေသာ ငါးျဖာအာ႐ုံ ကာမဂုဏ္အေၾကာင္း ကာမဂုဏ္မႈတုိ႔အတြက္ ေလာဘႏွင့္ မကင္းေသာ ႀကံစည္ျခင္းမ်ားကုိ ကာမ၀ိတက္ဟုေခၚ၏။
၂။ ဗ်ာပါဒ၀ိတက္
    သူတစ္ပါးကုိ ပ်က္စီးေစလုိေသာ ေသေစလုိေသာ ေဒါသႏွင့္ ယွဥ္ေသာ အႀကံအစည္ကုိ ဗ်ာပါဒ၀ိတက္ ေခၚ၏။
၃။ ၀ိဟႎသာ၀ိတက္
    သူတစ္ပါးကုိ ၫႇင္းဆဲႏွိပ္စက္လုိျခင္း၊ ေဒါသႏွင့္ယွဥ္၍ ႐ုိက္ပုတ္သတ္ျဖတ္ရန္ႏွင့္ ဆင္းရဲဒုကၡေရာက္ရန္ ႀကံစည္ျခင္းမ်ားကုိ ၀ိဟႎသာ၀ိတက္ ေခၚ၏။
    လကၡဏာေရးသုံးပါး၊ လကၡဏာကား၊ မွတ္ေၾကာင္းမွတ္စရာလကၡဏာ၊ ထုိမွတ္စရာသုံးပါးျဖင့္ မွတ္အပ္ေသာ လကၡဏ၀ႏၲခႏၶာငါးပါး တရားကုိယ္တရားသားကုိ ႐ွဳမွတ္ရန္ျဖစ္၏။
    ထုိ႔ေၾကာင့္ အနိစၥ၊ ဒုကၡ၊ အနတၱ ဤသုံးပါးသည္ လကၡဏာမည္၏။ ခႏၶာငါးပါးတရားသည္ မွတ္အပ္ေသာ လကၡဏ ၀ႏၲမည္၏။
    လကၡဏာႏွင့္ လကၡဏ၀ႏၲ ကဲြျပားေအာင္ ခဲြျခားမွတ္သားပါ။ အနိစၥ အၿမဲမရွိ။ ဒုကၡ ဆင္းရဲျခင္း၊ အနတၱ ငါ၏ကုိယ္မဟုတ္ဟု ဆင္ျခင္သည္ျဖစ္က၊ လကၡဏာေပၚ၌သာ ထင္ေနသည္ျဖစ္၍ လကၡဏ၀ႏၲေခၚ တရားကုိယ္ တရားသားေပၚ မေရာက္ေတာ့ပါ။
    အနိစၥ၊ ဒုကၡ၊ အနတၱ လကၡဏာသုံးပါးျဖင့္ ခႏၶာငါးပါးတည္းဟူေသာ လကၡဏာ၀ႏၲ တရားကုိယ္ တရားသားကုိ ႐ွဳမွတ္ပါလွ်င္ မၿမဲေသာသေဘာ၊ ဆင္းရဲေသာသေဘာ၊ အစုိးမရအလုိမလုိက္ အႏွစ္သာရ ရွာမရေသာ သေဘာတရား အျပစ္သုံးပါးႏွင့္တကြ ျပတ္သားထင္ရွားစြာ သိလာ ျမင္လာ၏။
    ထုိ႔ေၾကာင့္ ခႏၶာငါးပါးသည္၊ လုိခ်င္စရာမဟုတ္၊ ႏွစ္သက္စရာမဟုတ္၊ ျမတ္ႏုိးစရာမဟုတ္၊ ထုိခႏၶာရွိေနသမွ် ဒုကၡပဲဟု ျမင္ေသာအခါ၊ ခႏၶာငါးပါးကုိ ႐ြံလာ၏။ မုန္းလာ၏။ စိတ္ပ်က္လာ၏။ ကပ္ၿငိျခင္းကင္းလာ၏။ ေနာက္ထပ္တစ္ဖန္လုိခ်င္ေသာ စိတ္ဓာတ္ေတြ ကုန္ခန္း၏။ ထုိ႔ေၾကာင့္လည္း ေနာက္တစ္ဖန္ ခႏၶာသစ္ျဖစ္ရာျဖစ္ေၾကာင္း အလုပ္မ်ားကုိ မလုပ္ေတာ့ေပ။ တရားစစ္ တရားမွန္ကုိ ဤတြင္ လာေတြ႕၏။
    ယခင္က၊ ထုိသုိ႔ မသိမျမင္ခဲ့ေသာေၾကာင့္၊ ခႏၶာသစ္ေတြ မျဖစ္ျဖစ္ေအာင္ အားသြန္ခြန္စုိက္ ႏွစ္ႏွစ္ၿခိဳက္ၿခိဳက္ ခႏၶာပင္ စိုက္ပ်ဳိး၏။ ခႏၶာမ်ဳိးေစ့ေတြ ခ်ခဲ့၏။ ယေန႔က်ေအာင္ျဖစ္၏။ မသိပါက ေနာက္ေနာင္လည္း ခႏၶာမ်ဳိးေစ့ေတြ ခ်ဦးမည္သာျဖစ္၏။
    ခႏၶာမ်ဳိးေစ့ခ်သည္ဆုိျခင္းမွာ အျခားမဟုတ္၊ ၀ဋ္သုံးပါးအတြင္းလည္ေစတတ္ေသာ ျဖစ္ေစတတ္ေသာ (တစ္နည္း) ေနာင္အခါ၌ ပဋိသေႏၶအသစ္ကုိ ဆက္ကာဆက္ကာ ျဖစ္ေစတတ္ေသာ၊ ကုသုိလ္ကံႏွင့္ အကုသုိလ္ကံတရား ထုိႏွစ္ပါးကုိ ႀကိဳးစားမယုတ္ ျပဳလုပ္အားထုတ္ျခင္းသည္ ခႏၶာမ်ဳိးေစ့ခ်ျခင္းပင္ ျဖစ္၏။
    ၀ဋ္သုံးပါး (တစ္နည္း) ဘ၀သုံးပါး၊ ဘုံသုံးပါးသုိ႔ ေတာင့္တျပဳလုပ္ေသာ ၀ဋၬပါဒ ကုသိုလ္မ်ဳိး ႀကိဳးစားျခင္းသည္ ခႏၶာမ်ဳိးေစ့ခ်ေသာ လုပ္ရပ္ျဖစ္ျခင္းေၾကာင္း ဘုရားရွင္ကုိယ္ေတာ္ျမတ္လုိလားေတာ္ မမူပါ။ ႐ႈံ႕ခ်ေတာ္မူပါသည္။ အကုသိုလ္ကုိကား အထူးဆုိဖြယ္မရွိပါ။
    ၀ဋ္သုံးပါး၊ ဘ၀သုံးပါး၊ ဘုံသုံးပါးမွ လြတ္ရာလြတ္ေၾကာင္းျဖစ္ေသာ တစ္မဂ္တစ္ဖုိလ္ရရာ ရေၾကာင္းျဖစ္ေသာ၊ ၀ိ၀ဋၬပါဒ ကုသုိလ္မ်ဳိးကုိ ႀကိဳးစားျပဳလုပ္အားထုတ္ျခင္းကုိမူ ဘုရားကုိယ္ေတာ္ျမတ္က အျပစ္မဆုိပါ။ ခ်ီးမြမ္းေတာ္မူပါသည္။ ျပဳႏုိင္သမွ် ျပဳၾကပါ။ ျပဳႏုိင္ေလ ေကာင္းေလဟု အားေပးတုိက္တြန္းသမႈ ျပဳေတာ္မူပါသည္။
    ယခု ႐ုပ္နာမ္ခႏၶာတုိ႔အေပၚ၌ ႏွစ္သက္မႈ ခင္တြယ္မႈမရွိ၊ ခႏၶာသစ္ မျဖစ္ခ်င္ေသာ အသိဉာဏ္မ်ဳိးရေသာအခါ ဒုကၡခပ္သိမ္း ကင္းၿငိမ္းျခင္း သုခစစ္ သုခမွန္ ျမတ္နိဗၺာန္ကုိ အႏုမာန မ်က္မွန္းဆ၍ ေယာဂါ၀ဓရ ပုဂၢိဳလ္၏ ဉာဏ္၀၌ ျမင္လာ၏။ ထုိ ဉာဏ္မ်ဳိးကုိ သႏၲိပဒဉာဏ္ေခၚပါ၏။ နိဗၺာန္ကုိ ကြက္ေက်ာ္လွမ္း၍ အာ႐ုံျပဳႏုိင္၏။
    ထုိ႔ေၾကာင့္ ခႏၶာပင္စုိက္ပ်ဳိး၍ ခႏၶာမ်ဳိးေစ့ခ်ေသာ အလုပ္မ်ား အားလုံးကုန္ျပဳတ္၏ ခ်ဳပ္၏။ ဘုရားရွင္ကုိယ္ေတာ္ျမတ္ (၃၁)ဘုံ အကုန္ၿခဳံလ်က္ ေဟာသြားေတာ္မူေသာ ေဒသနာ၏ လုိရင္းပဓာနအခ်က္သည္ ဤသည္ပင္ျဖစ္ပါသည္။
    မိမိတုိ႔ သႏၲာန္၌ ျဖစ္ေနေသာ ႐ုပ္နာမ္အေပၚတြင္ အထင္အျမင္ လဲြမွားေနသမွ်တုိ႔ကုိ သိေအာင္ ျမင္ေအာင္ ျပသြားေသာ တရားတုိ႔ကုိ အမွန္အကန္ သိၾကလွ်င္ နိဗၺာန္ႏွင့္ မေ၀း ေတာ့ပါ။
    ဘုရားရွင္ကုိယ္ေတာ္ျမတ္က သုံးဘုံသူ သုံးဘုံသားတုိ႔ သံသရာ၀ဋ္အတြင္းမွ လြတ္ကင္းေအာင္ ကယ္မေတာ္မူသည့္အရာတြင္ အနိစၥ၊ ဒုကၡ၊ အနတၱ လကၡဏာေရးသုံးပါး အမွဴးထား၍ ေဟာၾကားေသာ ေဒသနာျဖစ္ပါ၏။ ထုိတရားသုံးပါးကုိ သြားရင္း လာရင္း၊ ေနရင္း၊ ထုိင္ရင္း၊ အိပ္ရင္း၊ ေလ်ာင္းရင္း စသည့္အခုိက္အတန္႔တုိ႔၌ ႏွလုံးသြင္း ဆင္ျခင္ႏုိင္ပါ၏။ အလြန္လည္း လြယ္ကူပါ၏။ ဤသို႔ျပဳကာမွ်ျဖင့္ မဂ္ဉာဏ္ ဖုိလ္ဉာဏ္ ရႏုိင္ပါမည္လားဟု ေမးလွ်င္ ရ၏ဟု ဘုရားကုိယ္ေတာ္ျမတ္ ေဟာၾကားေတာ္မူပါသည္။
    ယႆ သဒၶါစ ဗလ၀တီ တႆ အာရဒၶါ ၀ိပႆကာ
    တိ႒ႏၲႆ ဂစၧႏၲႆ ဘုၪၨႏၲႆ ခါဒႏၲႆ နိပၸဇၨႏၲႆ
    မဂၢ ဖလ ပဋိေ၀ေဓာနာမ နေဟာတီတိ နတၳိ။ (၀ိသုဒၶိမဂ္ ႒ကထာ)
    ယႆ၊ အၾကင္ပုဂၢိဳလ္အား။ သဒၶါစ၊ တရား၌ ယုံၾကည္ေသာ သဒၶါတရားသည္။ ဗလ၀တီ၊ အားရွိသည္။ ေဟာတိ၊ ျဖစ္၏။ အာရဒၶါ ၀ိပႆကာ၊ ၀ိပႆနာတည္းဟူေသာ ႐ုပ္ နာမ္ ခႏၶာ၌ အနိစၥ ဒုကၡ အနတၱဟူ၍ အၿမဲမျပတ္ အားထုတ္ျခင္းရွိသည္၊ ေဟာတိ၊ ျဖစ္၏။ တႆ၊ ထုိပုဂၢိဳလ္အား။ တိ႒ႏၲႆစ၊ ရပ္ေနစဥ္၌လည္းေကာင္း။ ဂစၧႏၲႆစ၊ သြားေနစဥ္၌လည္းေကာင္း။ ဘုၪၨႏၲႆစ၊ စားေနစဥ္၌လည္းေကာင္း။ ခါဒႏၲႆစ၊ ခဲေနစဥ္၌လည္းေကာင္း။ နိပၸဇၨႏၲႆစ၊ ေလ်ာင္းေနစဥ္၌လည္းေကာင္း။ မဂၢဖလပဋိေ၀ေဓာနာမ၊ မဂ္ဉာဏ္ ဖုိလ္ဉာဏ္ကုိ ထုိးထြင္း၍ သိျခင္းမည္သည္။ နေဟာတိ၊ မျဖစ္ဟူ၍။ နိတၳိ၊ မရွိ။ ေဟာတိဧ၀၊ ျဖစ္သည္သာလွ်င္တည္း။ (ဧ၀အက်ဳိး ရွိစႏုိး ထည့္႐ုိး ဧ၀ဟူ)
    မဂ္ဉာဏ္ ဖုိလ္ဉာဏ္ ရလုိပါက တရား၌ ယုံၾကည္မႈအျပည့္အ၀ရွိပါ။ ဘုရားရွင္၏ တရားေတာ္မွန္က လဲြမွားသည္ မရွိေကာင္းပါ။ မိမိတုိ႔ အဇၩတၱသႏၲာန္၌ ျဖစ္ပ်က္ေနေသာ ႐ုပ္အစဥ္ နာမ္အစဥ္ ခႏၶာအစဥ္တုိ႔သည္ မ်က္ေတာင္တစ္ခတ္ ကာလအတြင္း သိန္းသန္း ကုေဋ မေရမတြက္ႏုိင္ေအာင္ လ်င္ျမန္ေသာ ျဖစ္ျခင္းျဖင့္ ျဖစ္၍၊ လ်င္ျမန္ေသာ ပ်က္ျခင္းျဖင့္ ပ်က္ေနေသာ သေဘာတုိ႔ကုိ ႏွလုံးသြင္း ဆင္ျခင္ပြားမ်ားပါေလ။

ပခုကၠဴ ၀ိပႆနာသင္တန္း၊ အရည္စစ္စာတမ္း(ဒု)

No comments: