Pages

Friday, May 11, 2012

ေမတၱာ

    ေမတၱာဆုိသည္မွာ ေဒါသ၏ဆန္႔က်င္ဘက္ျဖစ္သည္၊ ပုဂၢိဳလ္ သတၱ၀ါပညတ္ကုိ အာ႐ုံျပဳကာ “ခ်မ္းသာပါေစ၊ ေဘးရန္ကင္းပါေစ” စသည္ျဖင့္ သတၱ၀ါတုိ႔၏ ႀကီးပြားခ်မ္းသာမႈကုိ လုိလား၊ ေတာင့္တေသာ အေဒါသ ေစတသိက္ကုိပင္ “ေမတၱာ”ဟု ေခၚသည္။
    ေမတၱာကုိ ခ်စ္ျခင္းဟု ျမန္မာမႈ ျပဳၾကပါသည္။ ထုိခ်စ္ျခင္းဟူေသာ ေ၀ါဟာရသည္ -

    ၁။ လင္ခ်စ္ မယားခ်စ္ဟူေသာ တဏွာေပမခ်စ္ျခင္း၊
    ၂။ မိဘ ညီအကိုေမာင္ႏွမခ်စ္ ဟူေသာ ေဂဟႆိတေပမခ်စ္ျခင္း၊
    ၃။ သူတစ္ပါး ႀကီးပြားခ်မ္းသာေစလုိမႈ ဟူေသာ ေမတၱာခ်စ္ျခင္း ဟူ၍ (၃)မ်ဳိးရွိသည္။

    တဏွာေပမႏွင့္ ေဂဟႆိတေပမသည္ ခ်စ္ခင္တြယ္တာျခင္း ဟူေသာ ေလာဘသေဘာ၊ တဏွာသေဘာပါ၍ စင္ၾကယ္ေသာ သေဘာတရားဟု မဆုိရ။
    ေမတၱာသည္သာလွ်င္ သူတစ္ပါး၏ ႀကီးပြားမႈ၊ ခ်မ္းသာမႈကုိ လုိလားေသာ ေမတၱာစစ္ျဖစ္၍ စင္ၾကယ္မြန္ျမတ္ေသာ သေဘာတရားျဖစ္သည္။

    ေမတၱာအေယာင္ေဆာင္ ရာဂ

    ေမတၱာႏွင့္စပ္၍ သိမွတ္ဖြယ္ ေကာင္းသည္ကား “ရာဂတရားသည္ ေမတၱာေယာင္ေဆာင္ကာ လွည့္ပတ္တတ္သည္”ဟူ၍ ေနတၱိအ႒ကထာ၌ မိန္႔ဆုိခ်က္အရ သတၱ၀ါမ်ားအေပၚမွာ တကယ့္ေမတၱာစစ္ေမတၱာမွန္ ပြားလုိသူသည္ ေမတၱာေယာင္ေဆာင္သည့္ ရာဂတရားကုိ မပြားမိၾကကုန္ရန္ အထူးသတိျပဳသင့္ပါသည္။
    ၀ိသုဒၶိမဂ္ အ႒ကထာ ျဗဟၼ၀ိဟာရနိေဒၵသ၌လည္း “အမ်က္ေဒါသ၏ ၿငိမ္းျခင္းသည္ ေမတၱာ၏ ျပည့္စုံျခင္းျဖစ္၍ တပ္စြန္းခ်စ္ခင္ေသာ ရာဂျဖစ္ေပၚလာျခင္းသည္ ေမတၱာ၏ ပ်က္စီးျခင္းျဖစ္သည္”ဟု ဖြင့္ျပထား၏။
    အဓိပၸာယ္မွာ မုန္းေနေသာ သူတစ္ေယာက္ကုိ ေမတၱာပြားလုိက္လွ်င္ မုန္းျခင္းတည္းဟူေသာ အမ်က္ေဒါသစိတ္ ေပ်ာက္၍ အက်ဳိးလုိလားသည့္ ေမတၱာတရား သက္၀င္လာ၏။ ဤသုိ႔ မုန္းျခင္းတည္းဟူေသာ အမ်က္ေဒါသ ေပ်ာက္ၿငိမ္းသြားျခင္းသည္ ေမတၱာ၏ ျပည့္စုံျခင္းျဖစ္ေပ၏။
    ဤသုိ႔ ေမတၱာစစ္စစ္ျဖစ္ပြားေနရာမွ ထုိသူအေပၚမွာ တြယ္တာ ခ်စ္ခင္ေသာစိတ္ျဖစ္လာလွ်င္ ေမတၱာအစစ္ ပ်က္သြားၿပီး ရာဂက ေမတၱာေယာင္ေဆာင္၍ အလွည့္ပတ္ခံရေလၿပီဟု ဆုိလုိပါသည္။
    ဤေမတၱာသည္ ပါရမီ (၁၀)ပါး တစ္ပါးအပါအ၀င္ ျဖစ္သည့္အတုိင္း ဘုရားအေလာင္း သု၀ဏၰသာမတုိ႔ကဲ့သုိ႔ မိမိႏွင့္ေတြ႕ႀကဳံသမွ် သတၱ၀ါတုိင္း မိမိအေပၚမွာ ခ်စ္ခင္၍လာသည့္တုိင္ေအာင္ ေမတၱာပါရမီတရား ပြားမ်ားအားထုတ္ရာ၏။
    ဤေမတၱာတရားသည္ ပါရမီ(၁၀)ပါးတြင္ တစ္ပါးအပါအ၀င္ ျဖစ္႐ုံမွ်မက စ်ာန္အဘိညာဥ္ ရေၾကာင္း သမထ ကမၼ႒ာန္းေပါင္း (၄၀)တုိ႔တြင္လည္း တစ္ပါးအပါအ၀င္ျဖစ္သည္။
    ထုိ႔ေၾကာင့္ ေရွးေရွးေသာ ဘုရားအေလာင္း သူေတာ္ေကာင္းတုိ႔သည္ ေမတၱာကုိ ပြားမ်ားလ်က္ ထက္ျမက္ စူးစုိက္ကာ “အပၸနာ”ဟု ေခၚေသာ စ်ာန္အဘိညာဥ္သုိ႔ပင္ ေပါက္ေရာက္ၾကသည္။ ေမတၱာကုိ အေျခခံကာ ၀ိပႆနာပြားက အရဟတၱမဂ္သုိ႔ပင္ ေရာက္ပါသည္။

    ေမတၱာသဟဂေတန -

    ေမတၱာႏွင့္ တကြျဖစ္ေသာ၊ ေစတသာ- စိတ္ျဖင့္၊ သဗၺ ပါဏ ဘူေတသု - အလုံးစုံေသာ သတၱ၀ါတုိ႔အေပၚ၌၊ ဖရိတြာ - ပ်ံ႕ႏွံ႔၍၊ ၀ိဟရဏံ- ေနထုိင္ျခင္းကုိ သမာဒိယာမိ- ေကာင္းစြာေဆာက္တည္ပါ။

ေမတၱာသဟဂေတန ေစတသာ သိကၡာပုဒ္အဓိပၸာယ္

    ရွစ္ပါးသီလ၏ က်င့္၀တ္သိကၡာ (၈)ပါးတြင္ “ေမတၱာသဟဂေတန ေစတသာ” က်င့္၀တ္သီလကုိ ထည့္သြင္းေဆာက္တည္က (၉)ပါးသီလျဖစ္ေၾကာင္း န၀က အဂုၤတၱဳိရ္ပါဠိေတာ္၌ တုိက္႐ုိက္လာ၏။ သို႔ေသာ္ ေမတၱာကား “ပါဏာတိပါတ” စေသာ သိကၡာပုဒ္မ်ားကဲ့သုိ႔ သိကၡာပုဒ္တစ္ပါး မဟုတ္ေခ်။ သူတစ္ပါးအသက္သတ္ျခင္း (ပါဏာတိပါတ)မွ တစ္ေန႔လုံး ေရွာင္ၾကဥ္ေနႏို္င္သလုိ ေမတၱာစိတ္ျဖင့္ တစ္ေန႔လုံး မေနႏုိင္ေသာေၾကာင့္ ျဖစ္သည္။
    သို႔ေသာ္ ေမတၱာကား အက်ဳိးမ်ားလွသျဖင့္ ျမတ္စြာဘုရား သက္ေတာ္ထင္ရွား ရွိေတာ္မူစဥ္ကပင္ အခ်ဳိ႕ပုဂၢိဳလ္မ်ား ေဆာက္တည္ က်င့္သုံးၾကေလသည္။ မည္သုိ႔ပင္ျဖစ္ေစ ေမတၱာဟူသည္ ပြားမ်ားရေသာ ဘာ၀နာတရားျဖစ္၍ (၈)ပါးသီလ ေဆာက္တည္ၿပီးေနာက္ “ေမတၱာသဟဂေတန ေစတသာ”ဟု မဆုိ မေဆာက္တည္ဘဲ စြမ္းႏုိင္သမွ် ေမတၱာပြားေနက (၉)ပါးသီလ မည္ေတာ့သည္သာဟု အာစရိယ၀ါဒတစ္ရပ္ကုိ မိန္႔ဆုိၾကေလသည္။
    ဤစကားမွန္၏၊ “ေမတၱာသဟဂေတန ေစတသာ”ဟု သီလေဆာက္တည္ၿပီးမွ ေမတၱာပြားမ်ားသည္ျဖစ္ေစ၊ မေဆာက္တည္ဘဲ ပြားမ်ားသည္ျဖစ္ေစ မိမိပြားမ်ားမႈႏွင့္ ထုိက္တန္သေလာက္ ေမတၱာပြားမ်ားျခင္း၏ အက်ဳိးရရွိမည္သာ ျဖစ္သည္။ ထုိသုိ႔ဆုိသျဖင့္ “ေမတၱာသဟဂေတန ေစတသာ”ဟု ဆုိ၍ သီလေဆာက္တည္ျခင္းသည္ မလုိ၊ အပုိ-ဟုကား အျပစ္မျမင္သင့္။ ကုသုိလ္ဆုိင္ရာ ႀကံစည္ျခင္း၊ ႐ြတ္ဆုိျခင္းျဖစ္၍ မေနာကံကုသိုလ္၊ ၀စီကံကုသုိလ္မ်ား ရရွိသည္သာ ျဖစ္သည္။
    ၿခဳံ၍ဆုိရလွ်င္ ၉-ပါးသီလ ေဆာက္တည္က်င့္သုံး လုိသူသည္ (၈)ပါးသီလ ေဆာက္တည္ၿပီးေနာက္ “ေမတၱာသဟဂေတန ေစတသာ” စသည္ျဖင့္ ႐ြတ္ဆုိေဆာက္တည္၍ ေမတၱာပြားနည္း တစ္မ်ဳိးမ်ဳိးကုိ ပြားမ်ားေနပါက (၉)ပါးသီလ က်င့္၀တ္သိကၡာပုဒ္ကုိ ေဆာက္တည္က်င့္သုံးျခင္းပင္ျဖစ္ေၾကာင္း မွတ္ယူသင့္ပါသည္။

    ေမတၱာဘာ၀နာ

    သူတစ္ပါး ေကာင္းစားေစလုိေသာစိတ္ကုိ အဖန္ဖန္ အထပ္ထပ္ျဖစ္ပြားေအာင္ ျပဳလုပ္ေပးျခင္း၊ အာ႐ုံျပဳျခင္း၊ ပုိ႔လႊတ္ေပးျခင္းသည္ ေမတၱာဘာ၀နာ ေမတၱာပုိ႔သည္မည္၏။
    သတၱ၀ါတုိ႔အေပၚ၌ ေမတၱာပြား၍ျဖစ္ေစ၊ က႐ုဏာ၊ မုဒိတာ၊ ဥေပကၡာတုိ႔တြင္ တစ္ပါးပါး ပြားမ်ား၍ျဖစ္ေစ ေနျခင္းသည္ ျမင့္ျမတ္ေသာ ေနျခင္းျဖစ္၍ ျဗဟၼ၀ိဟာရ ဟု ေခၚသည္။ ထုိကဲ့သုိ႔ ပြားမ်ားျခင္းသည္ ျမင့္ျမတ္ေသာ အက်င့္ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ျဗဟၼစုိရ္ဟု ေခၚသည္။
    ေမတၱာပြားလွ်င္ ဦးစြာ မိမိကုိယ္ကုိ အလ်င္ပြားရသည္။ “ငါ ခ်မ္းသာခ်င္သကဲ့သုိ႔ အသက္ရွိေသာ သတၱ၀ါတုိင္း ခ်မ္းသာခ်င္ၾကမည္” ဟု ကုိယ္ခ်င္းစာတရား ျဖစ္ပြားေအာင္ လုပ္ျခင္းျဖစ္သည္။ မိမိပုိ႔လႊတ္ေသာ ေမတၱာဓာတ္ကုိ မခံယူႏုိင္ေတာ့သျဖင့္ ေသလြန္ၿပီးသူမ်ားကုိ ေမတၱာမပြားရ။

    ျဗဟၼစိုရ္တရား(၄)ပါး

၁။ ေမတၱာ = သတၱ၀ါအမ်ား ႀကီးပြားခ်မ္းသာသည္ကုိ လုိလားခ်စ္ျမတ္ႏုိးျခင္း။
၂။ က႐ုဏာ = ဆင္းရဲေသာ သတၱ၀ါမ်ားကုိ ျမင္၍ သနားျခင္း၊ ဆင္းရဲမွ ကင္းလြတ္ေစလုိျခင္း။
၃။ မုဒိတာ = ျပည့္စုံခ်မ္းသာေသာ သူတုိ႔ကုိ ျမင္ရလွ်င္ ၀မ္းေျမာက္ျခင္း။
၄။ ဥေပကၡာ = သတၱ၀ါတုိ႔အေပၚ၌ ခ်စ္ျခင္း၊ မုန္းျခင္းမရွိ မွ်မွ်တတ ႐ႈျမင္ျခင္း။

ပါရမီ (၁၀)ပါး၊ အျပား (၃၀)

    ဒါန စေသာပါရမီ (၁၀)ပါးကုိ -
(က) ႐ုိး႐ုိးျဖည့္က်င့္လွ်င္ ပါရမီ ဟုေခၚ၏။
(ခ) ကုိယ္လက္အဂၤါစြန္႔၍ ျဖည့္က်င့္လွ်င္ ဥပပါရမီ ဟုေခၚ၏။
(ဂ) အသက္ကုိစြန္႔၍ ျဖည့္က်င့္လွ်င္မူ ပရမတၳပါရမီ ဟုေခၚ၏။

    ပါရမီတစ္ပါးတစ္ပါးလွ်င္ အႏုအရင့္ ျဖည့္က်င့္ပုံ သုံးမ်ဳိးစီကဲြျပားသျဖင့္ “ပါရမီ ၁၀-ပါး၊ အျပား-၃၀”ဟု ေခၚရသည္။ ဘုရားအေလာင္းေတာ္သည္ ထုိ ပါရမီ ၁၀-ပါး၊ အျပား-၃၀တုိ႔ကုိ ေလးအသေခ်ၤႏွင့္ ကမၻာတစ္သိန္းၾကာေအာင္ ျဖည့္က်င့္ေတာ္မူခဲ့ရာ ေ၀ႆႏၲရာမင္းဘ၀၌ ပါရမီေတာ္အားလုံး ၿပီးျပည့္စုံခဲ့ေလၿပီ။

ေမတၱာပါရမီ ျဖည့္က်င့္ေတာ္မူပုံ

    သူတစ္ဘက္သား ႀကီးပြားခ်မ္းသာေစလုိေသာ စိတ္ထားသည္ ေမတၱာမည္၏။ ေမတၱာစိတ္ထားရွိသူတုိ႔သည္ မိမိအေပၚ သူတစ္ပါးက မေတာ္မတရား ျပဳမူ ေျပာဆုိေစကာမူ ထုိသူတုိ႔၏ အျပစ္ကုိ မ႐ႈ၊ ထုိသူ၏ ေကာင္းကြက္ကုိသာ ရွာၾကည့္ကာ သူ႔အက်ဳိးကုိ ေဆာင္႐ြက္ၿမဲ ေဆာင္႐ြက္ၾကေလသည္။
    ဘုရားအေလာင္းေတာ္သည္ ဘ၀မ်ားစြာ၌ ေမတၱာပါရမီကုိလည္း ျဖည့္က်င့္ခဲ့သည္။ သု၀ဏၰသာမ ရေသ့ျဖစ္စဥ္ ေတာထဲ၌ မ်က္မျမင္ မိဘႏွစ္ပါးကုိ ျပဳစုေန၏။ ျခေသၤ့, သစ္, က်ား, သမင္, ဒရယ္, ေခ်ငယ္, စုိင္,ဆတ္ စေသာ သားေကာင္မ်ားအေပၚ၌ပင္ တကယ့္ေမတၱာစိတ္ျဖင့္ ခ်စ္ခင္ေန၏။ မိမိအား သားေကာင္မွတ္၍ ေလးျဖင့္ပစ္သတ္ခဲ့ေသာ ပီဠိယကၡမင္းကုိပင္ ေမတၱာမပ်က္ခဲ့ေပ၊ ေနာက္ဆုံး ေမတၱာ, သစၥာေၾကာင့္ ျမားဆိပ္လည္းေျပ၊ အသက္လည္း မေသဘဲ မ်က္မျမင္မိဘႏွစ္ပါးလည္း မ်က္စိႏွစ္ကြင္း အလင္းရၾကေလသည္။

ဥေပကၡာပါရမီ ျဖည့္က်င့္ေတာ္မူပုံ

    သူတစ္ဘက္သားအား၊ မုန္းလည္းမမုန္း, ခ်စ္လည္းမခ်စ္၊ ဘက္မလုိက္ မွ်မွ်တတ အလယ္အလတ္ တည့္မတ္ေသာစိတ္ထားကုိ ဥေပကၡာျပဳျခင္း လ်စ္လ်ဴ႐ႈျခင္းဟု ေခၚသည္။ ဘုရားအေလာင္းေတာ္သည္ ဘ၀မ်ားစြာ ဤ ဥေပကၡာပါရမီကုိလည္း ျဖည့္က်င့္ခဲ့သည္၊ ေလာမဟံသ ေခၚေသာ ဘ၀မွာ ထင္ရွားလွေလသည္။
    ဘုရားအေလာင္းသည္ မိဘတုိ႔ကြယ္လြန္ေသာအခါ မ်ားစြာေသာ စည္းစိမ္ဥစၥာတုိ႔ကုိ စြန္႔လႊတ္၍ ေတာသုိ႔၀င္ေလသည္၊ ရေသ့ျပဳလုပ္လုိေသာ္လည္း ရေသ့ျပဳလွ်င္ လူအမ်ားအထင္ႀကီး၍ ခ်ီးမြမ္းၾကမည္ကုိ စုိး႐ြံ႕သျဖင့္ ရေသ့လည္းမလုပ္ပဲ အ၀တ္တစ္ထည္ျဖင့္သာ လွည့္လည္ သြားလာေနခဲ့သည္။
    မိမိအား ေလးစားသမႈ ျပဳမူဆက္ဆံေသာေနရာ၌ ၾကာၾကာမေန၊ တစ္ရက္ေလာက္သာေန၏။ ႐ြာတစ္႐ြာသုိ႔ ေရာက္သြားေသာအခါ ကေလးသူငယ္မ်ားႏွင့္ ေသေသာက္ၾကဴးမ်ားက ျပက္ရယ္ ေျပာင္ေလွာင္ၾကေသာ္လည္း ဘုရားအေလာင္းေတာ္ကား စိတ္မဆုိး။ သုႆန္၌ လူ႐ုိးကုိ ေခါင္းအုံးလ်က္ အိပ္၏။  ကေလးမ်ား ၀ုိင္းအုံလာေရာက္ကာ အေလာင္းေတာ္အား တံေတြးျဖင့္ ေထြးၾက၊ က်င္ႀကီးက်င္ငယ္ စြန္႔ခ်ၾကကုန္၏။ ဘုရားအေလာင္းေတာ္သည္ ထုိသူတုိ႔အေပၚ၌ စိတ္မဆုိး၊ အျပစ္မယူ၊ စိတ္ပ်က္အားငယ္ျခင္းမျဖစ္။ တစ္ခ်ဳိ႕လည္း ပန္းနံ႔သာႏွင့္ စားေကာင္းေသာက္ဖြယ္မ်ားကို ေပးလွဴၾကကုန္၏။ ထုိသူတုိ႔အေပၚ၌လည္း ခ်စ္ခင္တြယ္တာမႈမထား၊ ေကာင္းဆုိးႏွစ္ျဖာ၌ လ်စ္လ်ဴ႐ႈကာ မည္သည့္ဘက္မွ မတိမ္းၫြတ္ဘဲ တည့္မတ္ေသာ စိတ္ထား (ဥေပကၡာ)ျဖင့္သာ ေနေတာ္မူသည္။

ေမတၱာပုိ႔သနည္း

    မိမိေမတၱာပုိ႔မည့္သူကုိ ဓာတ္ပုံ႐ုိက္သကဲ့သုိ႔ ေျခဆုံး၊ ေခါင္းဆုံး တစ္ကုိယ္လုံး ထင္ျမင္ေအာင္ အာ႐ုံယူလ်က္၊ စိတ္ကုိၫြတ္လ်က္ “ခ်မ္းသာပါေစ၊ ေဘးရန္ကင္းပါေစ”ဟူေသာ ေမတၱာဘ၀နာစိတ္ကုိ ထုိသူ႔ထံသုိ႔ ေရာက္ေအာင္ ပုိ႔လႊတ္ျခင္း၊ ျဖန္႔ၾကက္ျခင္းကုိ ေမတၱာပုိ႔သည္ဟု ေခၚသည္။
    မိမိပုိ႔သသည့္ ေမတၱာအစြမ္း ထက္ျမက္လုိပါလွ်င္ ေအာက္ပါအတုိင္း ေမတၱာဘ၀နာ စီးျဖန္းရမည္ -
၁။    ဦးစြာ သီလခံယူပါ။
၂။    တင္ပ်ဥ္ေခြထုိင္၊ ခါးအလယ္ပုိင္းကုိယ္ကုိ မတ္မတ္ထားပါ၊ လက္၀ါးႏွစ္ဘက္ကုိ ပက္လက္ထား၍ ထပ္၍ လက္မထိပ္ခ်င္း ထိထားရမည္၊ ဦးေခါင္းကုိ မငိုက္ေစဘဲ ေမတၱာဘာ၀နာ အာ႐ုံသုိ႔ ဦးတည္ေသာ သတိျဖင့္ ၿငိမ္သက္စြာ ထုိင္ရမည္။
၃။    မိမိေမတၱာပုိ႔လုိေသာ ပုဂၢိဳလ္သတၱ၀ါကုိ မိမိမ်က္စိထဲတြင္ ထင္ျမင္လာေအာင္ အာ႐ုံယူလ်က္၊ စိတ္ၫြတ္လ်က္ ထုိပုဂၢိဳလ္အား “ကုိယ္စိတ္ႏွစ္ျဖာ ခ်မ္းသာပါေစ၊ ေဘးရန္ကင္းပါေစ” စသည္ျဖင့္ ေမတၱာဓာတ္ကုိ ထပ္တလဲလဲ ဇဲြသန္သန္ျဖင့္ တစ္ႀကိမ္လွ်င္ အနည္းဆုံး ၁၅-မိနစ္၊ နာရီ၀က္ခန္႔ ပုိ႔သပြားမ်ားရမည္။
၄။    ပုဂၢိဳလ္ တစ္ဦးဦးကုိ ပုိင္ပုိင္ႏုိင္ႏုိင္ ေမတၱာမ်ား ပုိ႔ႏုိင္လွ်င္ လူအမ်ားစု၊ တစ္႐ြာလုံး၊ တစ္ႏုိင္ငံလုံး၊ တစ္ကမၻာလုံး ၿခဳံၿပီး အာ႐ုံျဖန္႔ကာ ေမတၱာဓာတ္ကုိ ပုိ႔လႊတ္ႏုိင္ေအာင္ ေလ့က်င့္ယူရသည္။
    အေလ့အက်င့္ရလာေသာအခါ အေရွ႕ အေနာက္ ေတာင္ ေျမာက္ ထက္ေအာက္ စသည္ျဖင့္ ျဖန္႔၍ ပုိ႔ရန္လည္း မခက္ေတာ့ၿပီ။

ေမတၱာပုိ႔သမႈအက်ဳိး

    ေမတၱာပုိ႔သျခင္းသည္ ဒါနမႈ၊ သီလမႈတုိ႔ထက္ အက်ဳိးႀကီးသည္။ (သမထလုပ္ငန္းျဖစ္၍ သမာဓိအားေကာင္းမွ မိမိျဖန္႔ျဖဴးပုိ႔သသည့္ ေမတၱာဓာတ္သည္ အစြမ္းထက္မည္၊ ထိခုိက္မည္ကုိ သတိျပဳပါ။ လက္ႏွိပ္ဓာတ္မီး ပမာ ဓာတ္ခဲအား မီးသီးအား ေကာင္းသေလာက္ လင္းသည္။ မွန္ဘီလူးကဲ့သုိ႔ အားေကာင္းသေလာက္ ဆဲြယူႏုိင္သည္ဟုလည္း မွတ္ပါ။)

ေမတၱာပုိ႔သမႈအက်ဳိး (၁၁)ပါး

၁။    ခ်မ္းသာစြာ အိပ္ရျခင္း၊
၂။    ခ်မ္းသာစြာ ႏို္းရျခင္း၊
၃။     မေကာင္းအိပ္မက္ မျမင္မက္ရျခင္း၊
၄။    လူတုိ႔ ခ်စ္ခင္ႏွစ္သက္ျခင္း၊
၅။    နတ္တို႔ ခ်စ္ခင္ျမတ္ႏုိးျခင္း၊
၆။    နတ္တုိ႔ ေစာင့္ေရွာက္ျခင္း၊
၇။    မီး, အဆိပ္, လက္နက္ မသင့္ႏိုု္င္ျခင္း၊
၈။    စိတ္လ်င္ျမန္စြာ တည္ၾကည္ျခင္း၊
၉။    မ်က္ႏွာ ႐ုပ္ဆင္း ၾကည္လင္႐ႊင္ျပျခင္း၊
၁၀။    မေတြေ၀ဘဲ ေသရျခင္း၊
၁၁။    ေသေသာအခါ ျဗဟၼာျပည္သုိ႔ လားရျခင္း။

ေဆာင္ပုဒ္။        ။ အိပ္,ႏုိး, ခ်မ္းသာ၊ ေကာင္းစြာအိပ္မက္၊ ခ်စ္လ်က္ လူနတ္၊ ေစာင့္လတ္နတ္မ်ား၊ မီး, ဆိပ္, ဓားတုိ႔၊ ေရွာင္ရွားကုိယ္မွာ၊ လ်င္စြာစိတ္တည္၊ ႐ႊင္ၾကည္မ်က္ႏွာ၊ ေသခါမေတြ၊ လားေလျဗဟၼာ၊ ဆယ့္တစ္ျဖာသည္၊ ေမတၱာပြားမႈ အက်ဳိးတည္း။
    တစ္ေန႔သုံးခါ၊ အုိးတစ္ရာျဖင့္၊ ခ်က္ကာထမင္း၊ ေကၽြးေမြးျခင္းထက္၊ မယြင္းစင္စစ္၊ ႏုိ႔တစ္ၫႇစ္စာ၊ ႀကိမ္သုံးခါမွ်၊ ေမတၱာပြားမ်ား၊ က်ဳိးႀကီးမားသည္၊ ဘုရားျမတ္စြာ မိန္႔ခြန္းတည္း။

ဗုဒၶဘာသာတရားေတာ္ အေျခခံအဆင့္မွ၊ ဗုဒၶဓမၼျပႆနာ(၉)မွ၊

No comments: