Pages

Friday, May 11, 2012

သက္သတ္လြတ္ႏွင့္ ကုသုိလ္စိတ္

 ျမတ္စြာဘုရားရွင္က ပ႒ာန္းေဒသနာေတာ္ႀကီးမွာ “အစားအစာကလည္း လူတစ္ေယာက္ကုိ ကုသုိလ္ျဖစ္ေအာင္၊ သုိ႔မဟုတ္ အကုသိုလ္ျဖစ္ေအာင္ ေက်းဇူးျပဳႏုိင္တယ္”လုိ႔ ေဟာၾကားေတာ္မူထားပါတယ္။ “ဥပနိႆယ ပစၥေယာ”ဆုိတဲ့ ပ႒ာန္းပစၥည္းရဲ႕ အဖြင့္မွာပါ။ ဥပနိႆယ ပစၥယသတၱိ (အားႀကီးေသာမွီရာ အေၾကာင္းတရားစြမ္းအင္)နဲ႔ ေက်းဇူးျပဳႏုိင္တယ္လုိ႔ ဆုိလုိပါတယ္။
    အစားအစာတစ္ခုေၾကာင့္ လူတစ္ေယာက္မွာ ကုသိုလ္စိတ္လည္း ျဖစ္ႏုိင္သလုိ အကုသုိလ္စိတ္လည္း ျဖစ္ႏုိင္ပါတယ္။ ကုသိုလ္ျဖစ္ေအာင္ ႏွလုံးသြင္းစားရင္ ကုသုိလ္စိတ္ျဖစ္ႏုိင္ၿပီး အကုသိုလ္စိတ္ျဖစ္ေအာင္ ႏွလုံးသြင္းစားရင္ အကုသုိလ္စိတ္ျဖစ္ႏုိင္ပါတယ္။
    အစားအစာသက္သက္ေၾကာင့္ ကုသုိလ္စိတ္၊ အကုသုိလ္စိတ္ျဖစ္တာ မဟုတ္ပါဘူး။ အစားအစာကုိ စားသုံးသူရဲ႕ ႏွလုံးသြင္းစိတ္ေၾကာင့္သာ ကုသုိလ္စိတ္၊ အကုသုိလ္စိတ္ ျဖစ္ရတာပါ။
    အစားအစာကေတာ့ သူ႔ခ်ည္းသက္သက္ ကုသုိလ္စိတ္ျဖစ္ေအာင္လည္း မစြမ္းေဆာင္ႏုိင္သလုိ၊ အကုသိုလ္စိတ္ ျဖစ္ေအာင္လည္း မဖန္းတီးႏုိင္ပါဘူး။ သက္သက္လြတ္အစားအစာကုိ စားလုိက္လုိ႔ အလုိလုိေနရင္း ကုသုိလ္ေတြ ရမသြားႏုိင္သလုိ၊ အသားငါးအစားအစာကုိ စားလုိက္လုိ႔လည္း အလကားေနရင္း အကုသုိလ္ေတြ ျဖစ္မသြားႏုိင္ပါဘူး။ အစားအစာဟာ အစားအစာပါပဲ။ ကုသုိလ္၊ အကုသိုလ္ဟာ ကုသုိလ္၊ အကုသုိလ္ပါပဲ။ တျခားစီပါ။ တုိက္႐ုိက္ ပတ္သက္ျခင္းမရွိပါဘူး။
    “အစားအစာက ကုသိုလ္၊ အကုသုိလ္ျဖစ္ေအာင္ ေက်းဇူးျပဳႏုိင္တယ္” ဆုိတာက အစားအစာကုိ စားသုံးေနသူရဲ႕ စားသုံးေနဆဲမွာျဖစ္ေနတဲ့ စိတ္အေျခအေနရယ္၊ အစားအစာကုိ စားသုံးၿပီးေနာက္ စားသုံးသူမွာ ျဖစ္ေပၚလာမယ့္ ႐ုပ္ပုိင္းဆုိင္ရာ အက်ဳိးသက္ေရာက္မႈကုိ အေျခခံတဲ့ ေနာက္ဆက္တဲြ လုပ္ရပ္ေတြရယ္ကုိ ရည္႐ြယ္ၿပီးေျပာတာပါ။ အစားအစာေ႐ြးခ်ယ္မႈသက္သက္ေၾကာင့္ ကုသိုလ္၊ အကုသုိလ္ျဖစ္တယ္လုိ႔ ေျပာတာမဟုတ္ပါဘူး။
    သက္သက္လြတ္ပဲစားစား၊ သက္သက္မလြတ္ပဲစားစား၊ ဘာ၀နာတစ္ခုခု ပြားရင္း စားရင္ ကုသိုလ္စိတ္ျဖစ္ၿပီး ကုသိုလ္ရပါတယ္။ ဘာ၀နာတစ္ခုခုပြားရင္း စားေနသူရဲ႕ သႏၲာန္မွာ စားေနဆဲ အစားအစာနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး “ေကာင္းလုိက္တာ”ဆုိတဲ့ ေလာဘ၊ “မေကာင္းဘူး”ဆုိတဲ့ ေဒါသ ျဖစ္ခြင့္မရတဲ့အတြက္ အကုသိုလ္စိတ္ ကင္းရွင္းေနပါတယ္။ မိမိပြားတဲ့ ဘာ၀နာနဲ႔ လုိက္ေလ်ာညီေထြတဲ့ ကုသုိလ္စိတ္ျဖစ္ေနတဲ့အတြက္ အစာစားရင္း ကုသုိလ္ရေနပါတယ္။
    သက္သက္လြတ္ပဲစားစား၊ သက္သက္မလြတ္ပဲ စားစား ေလာဘ၊ ေဒါသစတဲ့ ကိေလသာေတြနဲ႔ စားေနရင္ အစာစားရင္း အကုသိုလ္စိတ္ေတြျဖစ္ၿပီး အကုသုိလ္တရားေတြ တုိးပြားေနပါတယ္။ ကုိယ္စားေနဆဲ အစားအစာနဲ႔ ပတ္သက္တဲ့ ေလာဘ၊ ေဒါသပဲျဖစ္ျဖစ္၊ အစာစားရင္း သူမ်ားအေၾကာင္း၊ တျခားအေၾကာင္း ေတြးလုိ႔ ျဖစ္လာတဲ့ ေလာဘ၊ ေဒါသပဲျဖစ္ျဖစ္၊ ေလာဘ၊ ေဒါသမွန္သမွ် အကုသိုလ္ေတြခ်ည္းပါပဲ။
    လူတစ္ေယာက္ သက္သတ္လြတ္ အစားအစာတစ္ခုကုိ စားေနတယ္ဆုိပါစုိ႔။ “ဟယ္..... ၊ အသားတုဟင္းေလးက ရွယ္ပဲ၊ အသားဟင္းအစစ္နဲ႔ေတာင္ မလဲႏုိင္ဘူး၊ ေကာင္းလုိက္တာ” ဆုိရင္ သက္သက္လြတ္စားရင္း ေလာဘကိေလသာနဲ႔ အကုသုိလ္စိတ္ေတြ ျဖစ္ေနပါတယ္။ “ဟြန္း .....၊ ဒီေန႔ သက္သတ္လြတ္စားမွန္း သိရက္သားနဲ႔ ဟင္းကုိ ေကာင္းေကာင္းခ်က္မထားဘူး။ တစ္ခါလာ ကန္စြန္း႐ြက္၊ တစ္ခါလာ ပဲပင္ေပါက္၊ သိပ္စိတ္ညစ္တာပဲ” ဆုိရင္ သက္သတ္လြတ္စားရင္း ေဒါသ ကိေလသာနဲ႔ အကုသုိလ္စိတ္ေတြ ျဖစ္ေနပါတယ္။
    “ဟင္း ..... ဟင္း၊ ငါ မုိ႔လုိ႔ သက္သတ္လြတ္ စားႏုိင္တာ၊ ဟုိေကာင္ေတြ ဟုိေကာင္မေတြ ငါ့လုိ သက္သတ္လြတ္ စားႏုိင္တာမဟုတ္ဘူး” ဆုိရင္ သက္သတ္လြတ္စားရင္း မာနကိေလသာနဲ႔ အကုသုိလ္စိတ္ေတြ ျဖစ္ေနပါတယ္။ “သက္သတ္လြတ္စားမွ ေမတၱာသမား၊ သက္သတ္လြတ္စားတာ ကုသိုလ္ရတယ္။ ငါေတာ့ ဒီေန႔ သက္သတ္လြတ္စားလုိ႔ ကုသုိလ္ေတြ ေတာ္ေတာ္ရသြားၿပီ” ဆုိရင္ သက္သတ္လြတ္စားရင္း ဒိ႒ိကိေလသာနဲ႔ အကုသိုလ္စိတ္ေတြ ျဖစ္ေနပါတယ္။
    ဒါက အစားအစာနဲ႔ တုိက္႐ုိက္ပတ္သက္တဲ့ အကုသိုလ္စိတ္ေတြပါ။ သက္သတ္လြတ္အစားအစာကုိ စားေနရင္း သူမ်ားအေၾကာင္း ေတြးၿပီး ေလာဘ၊ ေဒါသ ျဖစ္ေနမယ္၊ တျခားအေၾကာင္းေတြးၿပီး ဣႆာ၊ မစၧရိယျဖစ္ေနမယ္ဆုိရင္လည္း သက္သတ္လြတ္စားရင္း အကုသိုလ္စိတ္ေတြ တုိးပြားေနတာပါပဲ။
    သက္သတ္လြတ္အစားအစာကုိ စားလုိက္႐ုံနဲ႔ လူတစ္ေယာက္ဟာ အလုိလုိေနရင္း ကုသုိလ္ရမသြားပါဘူး။ ကုသိုလ္စိတ္နဲ႔စားမွ ကုသုိလ္ရႏုိင္ပါတယ္။ ကုသိုလ္စိတ္ကလည္း သက္သတ္လြတ္အစားအစာေၾကာင့္ မျဖစ္ႏုိင္ပါဘူး။ ဘာ၀နာတစ္ခုခုပြားမ်ားျခင္း၊ ေလာဘ၊ ေဒါသ စတဲ့ ကိေလသာမျဖစ္ေအာင္ ႏွလုံးသြင္းဆင္ျခင္ျခင္းေၾကာင့္ပဲ ျဖစ္ႏုိင္ပါတယ္။
    “သက္သတ္လြတ္စားတဲ့ အလုပ္ဟာ ကုသိုလ္အလုပ္ပဲ”၊ “သက္သတ္လြတ္စားရင္ ကုသိုလ္ရတယ္”လုိ႔ ယူဆရင္ အဲဒီအယူအဆဟာ မိစၧာဒိ႒ိ(မွားယြင္းတဲ့အျမင္)ပါပဲ။ ဘာလုိ႔လဲဆုိေတာ့ သက္သတ္လြတ္စား႐ုံသက္သက္နဲ႔ ကုသိုလ္မရႏုိင္လုိ႔ပါ။ သက္သတ္လြတ္ အစားအစာက စားသုံးသူကုိ အလုိအေလ်ာက္ ကုသုိလ္မေပးႏုိင္လုိ႔ပါ။
    သက္သတ္လြတ္အစားအစာ စား႐ုံနဲ႔ ကုသိုလ္ရတယ္ဆုိရင္ သက္သတ္လြတ္ မစားတဲ့သူေတြ အစာစားၿပီး အခ်ဳိတည္းတဲ့အေနနဲ႔ ငွက္ေပ်ာသီး၊ သရက္သီး စားေနတဲ့အခ်ိန္မွာလည္း ကုသိုလ္ရေနမွာေပါ့။ အရက္သမားေတြ အရက္ေသာက္ေနရင္း အာလူးေၾကာ္၊ ေျမပဲေလွာ္ ျမည္းေနတဲ့အခ်ိန္မွာလည္း ကုသိုလ္ရေနမွာေပါ့။ အဲဒါေတြအားလုံး သက္သတ္လြတ္ အစားအစာေတြပဲ မဟုတ္လား။
    သူငယ္ခ်င္းငါးေယာက္ ထမင္း၀ုိင္းဖဲြ႕စားၾကတယ္ဆုိပါစုိ႔။ တစ္ေယာက္က သက္သတ္လြတ္သမား၊ က်န္ေလးေယာက္က အစုံစားသမား၊ သက္သတ္လြတ္သမားက အသီးအ႐ြက္ေတြပဲစားတယ္။ အစုံစားသမားေတြက အသီးအ႐ြက္ေရာ၊ သားငါးေတြေရာ စားၾကတယ္။ ေရာက္တတ္ရာရာ ဟုိအေၾကာင္းေျပာ၊ ဒီအေၾကာင္းေျပာရင္း တစ္ေယာက္နဲ႔ တစ္ေယာက္ စၾက၊ ေနာက္ၾကနဲ႔ တေပ်ာ္တပါးစားၾကတယ္။
    ဟင္းခ်င္းေတာ့ မတူၾကဘူး။ စိတ္ျဖစ္ေနပုံခ်င္းေတာ့ တူၾကတယ္။ စၾက၊ ေနာက္ၾက၊ ေျပာၾကဆုိၾကနဲ႔ တေပ်ာ္တပါး စားေနၾကတာဆုိေတာ့ သူငယ္ခ်င္းငါးေယာက္လုံး အေပ်ာ္စိတ္ေတြ၊ ေလာဘစိတ္ေတြ ျဖစ္ေနၾကတာေပါ့။ ကဲ ...... သက္သတ္လြတ္စားတဲ့ သူငယ္ခ်င္း ကုသိုလ္ရေရာလား။ အစုံစားတဲ့ သူငယ္ခ်င္းေတြပဲ ကြက္ၿပီး အကုသိုလ္ ျဖစ္ရာလား။ မဟုတ္ဘူးေနာ္။ အားလုံုံး အတူတူပဲ။
    အကုသိုလ္အေၾကာင္းေတြ ေျပာရင္း အကုသိုလ္စိတ္ေတြနဲ႔ စားရင္ သူငယ္ခ်င္းငါးေယာက္လုံး အကုသိုလ္ အတူတူျဖစ္ပါတယ္။ ကုသိုလ္အေၾကာင္းေတြ ေျပာရင္း ကုသိုလ္စိတ္ေတြနဲ႔ စားရင္ သူငယ္ခ်င္းငါးေယာက္လုံး ကုသိုလ္အတူတူျဖစ္ပါတယ္။ သက္သတ္လြတ္သမားက အစုံစားသမားေတြထက္ ေခါင္းတစ္လုံးပုိျမင့္ၿပီး ကုသုိလ္ပုိ မရသလုိ၊ အစုံစားသမားေတြကလည္း သက္သတ္လြတ္ သမားေအာက္ ေခါင္းတစ္လုံးပုိနိမ့္ၿပီး အကုသိုလ္မျဖစ္ႏုိင္ပါဘူး။
    အစားအစာမတူေပမယ့္ စိတ္ခ်င္းတူရင္ ကုသိုလ္၊ အကုသိုလ္ ျဖစ္ပုံခ်င္းအတူတူပါပဲ။ အစားအစာ တူေပမယ့္ စိတ္ခ်င္းမတူရင္ ကုသိုလ္၊ အကုသိုလ္ျဖစ္ပုံခ်င္း ကဲြျပားပါတယ္။ အစားအစာက အဓိကမက်ဘဲ စိတ္က အဓိကက်ပါတယ္။ ဘာပဲစားစား၊ ကုသုိလ္စိတ္နဲ႔ စားရင္ ကုသိုလ္ျဖစ္ၿပီး အကုသိုလ္စိတ္နဲ႔ စားရင္ အကုသိုလ္ျဖစ္ပါတယ္။
    သက္သတ္လြတ္စား႐ုံနဲ႔ ကုသုိလ္မရဘူးဆုိတာကုိ အေမးအေျဖပုံစံေလးနဲ႔ တစ္မ်ဳိးေျပာၾကည့္ရေအာင္ပါ။
ေမး။  ။    “သက္သတ္လြတ္စားတာနဲ႔ အသားငါးစားတာ၊ ဘာစားတာက ကုသိုလ္ရလဲ”
ေျဖ။  ။    “သက္သတ္လြတ္စားတာက ကုသိုလ္ရတာေပါ့”

ေမး။  ။    “ေကာင္းၿပီ၊ ဒါဆုိ ထပ္ေမးမယ္၊ လိေမၼာ္သီးစားတဲ့သူနဲ႔ ပန္းသီးစားတဲ့သူ၊ ဘယ္သူ ကုသိုလ္ရလဲ”
ေျဖ။  ။    “ဘယ္သူမွ ကုသိုလ္မရဘူး”
    “ဟင္ .....၊ ခုနကေျပာေတာ့ သက္သတ္လြတ္စားတာ ကုသိုလ္ရတယ္ဆုိ၊ လိေမၼာ္သီးေရာ၊ ပန္းသီးေရာ သက္သတ္လြတ္ေတြပဲ မဟုတ္လား၊ သက္သတ္လြတ္စားတာ ကုသုိလ္ရစတမ္းဆုိရင္ လိေမၼာ္သီးစားသူေရာ၊ ပန္းသီးစားသူပါ ႏွစ္ေယာက္လုံး ကုသုိလ္ရေနမွာေပါ့”
    “ဟဲ  ...... ဟဲ ........ ဒါကေတာ့........”
    “ဒီေလာက္ဆုိ သေဘာေပါက္ပါတယ္ေနာ္”
    သက္သတ္လြတ္စား႐ုံနဲ႔ ကုသိုလ္မရႏိုင္သလုိ အသားငါးစား႐ုံနဲ႔လည္း အကုသိုလ္ မျဖစ္ႏုိင္ပါဘူး။ အသားငါးစား႐ုံနဲ႔ အကုသိုလ္ျဖစ္တယ္လုိ႔ ယူဆရင္ ျမတ္စြာဘုရားရွင္ကုိလည္း အကုသိုလ္စိတ္ ျဖစ္ေသးတယ္လုိ႔ စြပ္စဲြရာေရာက္ပါတယ္။ ဘာလုိ႔လဲဆုိေတာ့ ျမတ္စြာဘုရားရွင္က အသားငါးကုိ ဘုဥ္းေပးေတာ္မူလုိ႔ပါပဲ။
    အသားငါးဘုဥ္းေပးေပမယ့္ ျမတ္စြာဘုရားရဲ႕ သႏၲာန္မွာ အကုသုိလ္စိတ္ လုံး၀မျဖစ္ေတာ့ပါဘူး။ ဘာလုိ႔လဲဆုိေတာ့ အကုသုိလ္စိတ္ျဖစ္ေစႏုိင္တဲ့ ကိေလသာေတြကုိ အရဟတၱမဂ္နဲ႔ အႂကြင္းမဲ့ ပယ္သတ္ထားၿပီးျဖစ္လုိ႔ေပါ့။
    ဒါကုိ ေထာက္႐ႈျခင္းအားျဖင့္ “အစားအစာေၾကာင့္ ကုသုိလ္၊ အကုသိုလ္ျဖစ္တာမဟုတ္ဘူး၊ ကိေလသာ ပယ္ျခင္း၊ မပယ္ျခင္းေၾကာင့္သာ ကုသိုလ္၊ အကုသုိလ္ ျဖစ္တာ” ဆုိတာ ထင္ရွားပါတယ္။ ကိေလသာပယ္ဖုိ႔ကုိေတာ့ မႀကိဳးစားဘဲ အစားအစာပယ္ဖုိ႔ကုိပဲ ႀကိဳးစားေနမယ္ဆုိရင္ေတာ့ လမ္းမွားေလွ်ာက္ေနတာျဖစ္တဲ့အတြက္ စခန္းမွန္၊ ပန္းတုိင္မွန္ကုိ ဘယ္လုိနည္းနဲ႔မွ မေရာက္ႏုိင္ေတာ့ပါဘူး။
    ကုသိုလ္ရတယ္အထင္နဲ႔ သက္သတ္လြတ္စားေနသူေတြကို မုိးကုတ္ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီးက “အေတာ္၀ဋ္ႀကီးတဲ့သူေတြပဲ”လုိ႔ က႐ုဏာသက္ေတာ္မူခဲ့ဖူးသလုိ၊ ဓမၼဒူတဆရာေတာ္ႀကီးကလည္း “၀ဋ္ေႂကြးရွိလုိ႔ အငတ္ခံေနၾကရတာ”လုိ႔ သနားေတာ္မူခဲ့ဖူးပါတယ္။ သက္သတ္လြတ္စားသူတုိင္းကုိ ရည္႐ြယ္ၿပီး မိန္႔ေတာ္မူၾကတာ မဟုတ္ပါဘူး။ ကုသိုလ္ရတယ္အထင္နဲ႔ သက္သတ္လြတ္စားေနၾက သူေတြကုိသာ ရည္႐ြယ္ၿပီး မိန္႔ေတာ္မူၾကတာပါ။
ဒကာမ်ဳိးဦးေရ ......
    စာနယ္ဇင္းေတြထဲက အႏုပညာရွင္မ်ားရဲ႕ အင္တာဗ်ဴးအေမးအေျဖေတြမွာပဲ ျဖစ္ျဖစ္၊ ျပင္ပေလာကမွာ မိတ္ေဆြအခ်င္းခ်င္းေတြ႕ဆုံလုိ႔ တစ္ေယာက္နဲ႔တစ္ေယာက္ ေမးၾကေျပာၾကတဲ့အခါမွာ ပဲျဖစ္ျဖစ္......
    “ဘာသာေရးအေနနဲ႔ ဘာေတြလုပ္ျဖစ္လဲ” ဆုိတဲ့ ေမးခြန္းကုိ ......
    “ေမြးေန႔တုိင္း သက္သတ္လြတ္စားျဖစ္ပါတယ္”
    “၀ါတြင္းသုံးလတုိင္း သက္သတ္လြတ္စားပါတယ္” လုိ႔ ေျဖၾကားတာကုိ မၾကာခဏ ဖတ္ဖူး၊ ၾကားဖူးပါတယ္။
    တကယ္ေတာ့ သက္သတ္လြတ္စားတာဟာ ဘာသာေရးအလုပ္ မဟုတ္ပါဘူး။ တျခားဘာသာေရးေတြရဲ႕ အလုပ္ေတာ့ ဟုတ္ခ်င္ ဟုတ္ပါလိမ့္မယ္။ ေထရ၀ါဒ ဗုဒၶဘာသာေရးရဲ႕ အလုပ္ကေတာ့ လုံး၀ မဟုတ္ပါဘူး။
    ေထရ၀ါဒဗုဒၶဘာသာ၀င္တစ္ေယာက္ လုပ္သင့္လုပ္ထုိက္တဲ့ ကုသိုလ္ရေၾကာင္း အလုပ္ေတြထဲမွာ သက္သတ္လြတ္စားတဲ့အလုပ္ လုံး၀ မပါပါဘူး။ “သက္သတ္လြတ္ စားတဲ့အလုပ္ဟာ ကုသိုလ္အလုပ္လုိ႔ ျမတ္စြာဘုရား ေဟာၾကားမထားဘူး”လုိ႔ ဆုိလုိပါတယ္။
ေထရ၀ါဒဗုဒၶဘာသာ၀င္တစ္ေယာက္ လုပ္သင့္လုပ္ထုိက္တဲ့ ကုသုိလ္ရေၾကာင္းအလုပ္ေတြက ဆယ္မ်ဳိးရွိပါတယ္။

(၁)    စြန္႔ႀကဲေပးကမ္း လွဴဒါန္းျခင္း ဒါနအလုပ္၊
(၂)    ကုိယ္ႏႈတ္လြန္က်ဴးမႈ ေစာင့္ထိန္းျခင္း သီလအလုပ္၊
(၃)    စိတ္ေကာင္းစိတ္ျမတ္ ပြားထုံးျခင္း ဘာ၀နာအလုပ္၊
(၄)    အသက္သိကၡာဂုဏ္၀ါႀကီးသူကုိ ႐ုိေသျခင္း အပစာယနအလုပ္၊
(၅)    ကုသုိလ္ကိစၥကူညီလုပ္ေဆာင္ျခင္း ေ၀ယ်ာ၀စၥအလုပ္၊
(၆)    ကုိယ့္ကုသုိလ္ သူတစ္ပါး မွ်ေ၀ျခင္း ပတၱိဒါနအလုပ္၊
(ရ)    သူတစ္ပါး ကုသုိလ္ ကိုယ္၀မ္းေျမာက္ျခင္း ပတၱာႏုေမာဒနအလုပ္၊
(၈)    သူေတာ္ေကာင္းတရားနာၾကားျခင္း ဓမၼႆ၀နအလုပ္၊
(၉)    သူေတာ္ေကာင္းတရား ေဟာေျပာျခင္း ဓမၼေဒသနာအလုပ္နဲ႔
(၁၀)    အယူ အျမင္ေျဖာင့္မွန္ျခင္း ဒိ႒ိဇုကမၼအလုပ္တုိ႔ ျဖစ္ပါတယ္။

    အဲဒီအလုပ္ဆယ္မ်ဳိးကုိ “ပုညႀကိယ၀တၳဳဆယ္ပါး”လုိ႔ ေခၚပါတယ္။ “ကုသုိလ္လုိလားသူတုိင္း ျပဳသင့္ျပဳထုိက္တဲ့ ခ်မ္းသာစီးပြားေတြရဲ႕ တည္ရာဆယ္ပါး”လုိ႔ ဆုိလုိပါတယ္။ လုိရင္းကေတာ့ “ကုသိုလ္ရေၾကာင္း အလုပ္ဆယ္မ်ဳိး”ေပါ့။ အဲဒီအလုပ္ဆယ္မ်ဳိးထဲက ဘယ္အလုပ္ကုိပဲ လုပ္လုပ္ ကုသိုလ္ရႏုိင္ပါတယ္။
    တကယ္လုိ႔ သက္သတ္လြတ္စားတဲ့ အလုပ္ဟာ ကုသိုလ္ရေၾကာင္းအလုပ္၊ ကုသုိလ္ရေစႏုိင္တဲ့အလုပ္ဆုိရင္ ပုညႀကိယ၀တၳဳေတြထဲမွာ တစ္ပါးအျဖစ္ ျမတ္စြာဘုရားထည့္သြင္းေဟာၾကားေတာ္မူခဲ့ မွာပါ။ သက္သတ္လြတ္စား႐ုံနဲ႔ ကုသိုလ္မရႏုိင္လုိ႔ ျမတ္စြာဘုရား ေဟာၾကားေတာ္မမူခဲ့တာကုိ အထူးသတိျပဳရပါမယ္။
    တစ္ခတ္တစ္ခါတုန္းက ရဟႏၲာလုိ႔ ထင္ရွားေက်ာ္ၾကားခဲ့တဲ့ “ဘုန္းေတာ္ႀကီးဦးသီလ” ဟာ သက္သတ္လြတ္ ဘုဥ္းေပးတဲ့ ဆရာေတာ္ႀကီးတစ္ပါး ျဖစ္ပါတယ္။ ဘုန္းေတာ္ႀကီးနဲ႔ အတူေနၿပီး ဘုန္းေတာ္ႀကီးလုိပဲ သက္သတ္လြတ္စားပါမယ္လုိ႔ ေလွ်ာက္ထားလာတဲ့ ရဟန္းေတာ္တစ္ပါးကုိ ဆရာေတာ္ႀကီးက ......
    “တုိ႔မ်ား သက္သတ္လြတ္စားေနတာကုိ ကုသုိလ္ျဖစ္ က်င့္ေနတယ္လုိ႔မ်ား မထင္လုိက္ပါနဲ႔ကြယ္၊ သြားနာသက္သာလုိ႔ စားေနတာပါ။” လုိ႔ ႐ုိး႐ုိးရွင္းရွင္း မိန္႔ၾကားေတာ္မူခဲ့ဖူးပါတယ္။
    သက္သတ္လြတ္ စားျခင္းကုိ ကုသုိလ္က်င့္စဥ္တစ္ခု၊ သူေတာ္ေကာင္းက်င့္စဥ္တစ္ခုလုိ႔ မွားယြင္းစြာ ထင္မွတ္ယူဆသြားမွာစုိးလုိ႔ ဆရာေတာ္ႀကီးက ပြင့္ပြင့္လင္းလင္း မိန္႔ၾကားေတာ္မူလုိက္တာပါ။
    မွန္ပါတယ္။ သက္သတ္လြတ္စားျခင္းဟာ ကုသိုလ္က်င့္စဥ္တစ္ခု မဟုတ္သလုိ သူေတာ္ေကာင္းက်င့္စဥ္တစ္ခုလည္း မဟုတ္ပါဘူး။ သက္သတ္လြတ္စားျခင္းေၾကာင့္ ကုသုိလ္လည္း ရမသြားႏုိင္သလုိ သူေတာ္ေကာင္းလည္း ျဖစ္မသြားႏုိင္ပါဘူး။
    အတိတ္ သာသနာ၀င္မွာေရာ၊ ပစၥဳပၸန္ သာသနာ၀င္မွာပါ သက္သတ္လြတ္ဘုဥ္းေပးတဲ့ ဆရာေတာ္ႀကီးေတြရွိၾကပါတယ္။ သူတုိ႔ဟာ ကုသိုလ္ရတယ္ ဆုိတဲ့ ခံယူခ်က္နဲ႔ သက္သတ္လြတ္ ဘုဥ္းေပးၾကတာ မဟုတ္ပါဘူး။ သူတုိ႔မွာ ျဖစ္ခဲ့တဲ့၊ ျဖစ္ေနတဲ့ အနာေရာဂါေတြက အသားငါးနဲ႔ မတည့္လုိ႔၊ သူတုိ႔ရဲ႕ က်န္းမာေရးက အသီးအရြက္နဲ႔မွ အဆင္ေျပလုိ႔ အနာေရာဂါနဲ႔ က်န္းမာေရးကုိ ငဲ့ၿပီး သက္သတ္လြတ္ ဘုဥ္းေပးေတာ္မူၾကတာပါ။
    လူတစ္ေယာက္နဲ႔တစ္ေယာက္ ခႏၶာကုိယ္ ေသြးသားတည္ေဆာက္ပုံ မတူညီတဲ့အတြက္ ခႏၶာကုိယ္က ေတာင္းဆုိတဲ့ အာဟာရ လုိအပ္ခ်က္ခ်င္းလည္း တစ္ေယာက္နဲ႔တစ္ေယာက္ မတူညီၾကပါဘူး။ တခ်ဳိ႕က အသီးအရြက္ေလာက္ပဲ စား႐ုံနဲ႔ အာဟာရမွ်တၿပီး၊ က်န္းမာၾကသလုိ၊ တခ်ဳိ႕ကေတာ့ အသီးအရြက္ေရာ၊ အသားငါးပါ အစုံစားမွ အာဟာရ မွ်တၿပီး က်န္းမာၾကပါတယ္။
    အသီးအရြက္စား႐ုံနဲ႔ က်န္းမာေရးအဆင္ေျပတဲ့သူေတြက အသီးအရြက္ပဲ စားၿပီး “သက္သတ္လြတ္သမား ဘ၀” ခံယူပုိင္ခြင့္ရွိသလုိ အစုံစားမွ က်န္းမာေရးအဆင္ေျပတဲ့သူကလည္း အစုံစားၿပီး “အစုံစားသမားဘ၀” ခံယူပုိင္ခြင့္ရွိပါတယ္။ လူသားတုိင္းမွာ ကုိယ္စားလုိတဲ့ အစားအစာကုိ လြတ္လပ္စြာ ေ႐ြးခ်ယ္ပုိင္ခြင့္ ရွိပါတယ္။ ကုိယ္ႀကိဳက္ရာကုိယ္ စားတာ လူ႔သဘာ၀ပဲ မဟုတ္လား။
    ဘယ္အစားအစာကုိပဲ ေ႐ြးခ်ယ္ေ႐ြးခ်ယ္၊ အာဟာရ မွ်တၿပီး အနာေရာဂါ ကင္းရွင္းဖုိ႔၊ က်န္းမာဖုိ႔က အဓိကပါပဲ။ က်န္းမာမွ အလုပ္လုပ္ႏုိင္မယ္ မဟုတ္လား။ က်န္းမာတဲ့ ခႏၶာကုိယ္နဲ႔ ကုသုိလ္အလုပ္ လုပ္ရင္ ကုသိုလ္တရားတုိးပြားၿပီး အကုသိုလ္အလုပ္ လုပ္ရင္ အကုသုိလ္တရားတုိးပြားပါလိမ့္မယ္။ ဒါကုိ ရည္႐ြယ္ၿပီးေတာ့ပဲ ျမတ္စြာဘုရားရွင္က “အစားအစာက ကုသုိလ္ သုိ႔မဟုတ္ အကုသုိလ္ျဖစ္ေအာင္ ေက်းဇူးျပဳတယ္”လုိ႔ မိန္႔ၾကားေတာ္မူခဲ့တာပါ။ အစားအစာသက္သက္ေၾကာင့္ ကုသိုလ္၊ အကုသိုလ္ ျဖစ္တယ္လုိ႔ ဆုိလုိတာမဟုတ္ပါဘူး။
    လူ႔စိတ္ဆုိတာကလည္း သိပ္ဆန္းၾကယ္ပါတယ္။ (ဆန္းၾကယ္လုိ႔လည္း စိတ္လုိ႔ေခၚတာပါ။ စိတ္ = စိတၱ = ဆန္းၾကယ္ေသာအရာ) တခ်ဳိ႕က သက္သတ္လြတ္စားမွ ကုသိုလ္စိတ္ ေမြးႏုိင္ၿပီး ကုသိုလ္အလုပ္ လုပ္ႏုိင္ပါတယ္။ ကုသိုလ္စိတ္တုိင္းကုိေတာ့ မဟုတ္ပါဘူး။ တခ်ဳိ႕ ကုသိုလ္စိတ္ေတြကုိပါ။
    ရက္အကန္႔အသတ္နဲ႔ သက္သတ္လြတ္စားေနတဲ့ လူငယ္ဒကာတစ္ေယာက္ကုိ “သက္သတ္လြတ္စားတာ ဘာအက်ဳိးထူးလဲ”လုိ႔ ေမးၾကည့္ေတာ့ ......
    “သက္သတ္လြတ္စားတာ ငါးပါးသီလ လုံတယ္၊ ငါ သက္သတ္လြတ္စားေနတယ္ဆုိတဲ့ အသိနဲ႔ ျခင္ကအစ မ႐ုိက္ျဖစ္ေတာ့ဘူး၊ စကားကုိလည္း လိမ္ညာၿပီး မေျပာျဖစ္ေတာ့ဘူး။ အထူးသျဖင့္ အရက္၊ ဘီယာ လုံး၀မေသာက္ျဖစ္ေတာ့ဘူး။ အသားငါးစားခြင့္မရေတာ့ အျမည္းမေကာင္းေတာ့လုိ႔၊ ဟဲ ...... ဟဲ .........”
    လုိ႔ ရယ္ရယ္ေမာေမာ ျပန္ေျဖခဲ့ပါတယ္။ သူအေနနဲ႔ အျမည္းမေကာင္းလုိ႔ အရက္၊ ဘီယာ မေသာက္ျဖစ္ေပမယ့္ အာလူးေၾကာ္၊ ေျမပဲေလွာ္၊ အသားတုကင္ စတဲ့ သက္သတ္လြတ္ အျမည္းေတြနဲ႔ အရက္၊ ဘီယာ ေသာက္ေနၾကတဲ့ သက္သတ္လြတ္ အရက္သမားေတြလည္း အမ်ားႀကီးရွိပါတယ္။ သက္သတ္လြတ္ စားၿပီး ကာမဂုဏ္ေဖာက္ျပန္ေနတဲ့ ဒုသနေသာေတြလည္း ဒုနဲ႔ေဒးပါ။
    လူတစ္ေယာက္အတြက္ သက္သတ္လြတ္စားျခင္းက ငါးပါးသီလ လုံၿခဳံေအာင္ ေစာင့္ထိန္းျဖစ္ဖုိ႔ တြန္းအားေပးေပမယ့္ တျခားလူတစ္ေယာက္အတြက္ေတာ့ အဲဒီလုိ ျဖစ္ခ်င္မွျဖစ္မွာေပါ့။ သက္သတ္လြတ္စားၿပီး ငါးပါးသီလ မလုံတဲ့သူေတြ အမ်ားႀကီးရွိပါတယ္။
    ဘယ္လုိပဲျဖစ္ျဖစ္ သက္သတ္လြတ္စားမွ ကုသိုလ္စိတ္ေမြးႏုိင္ၿပီး ကုသိုလ္အလုပ္ လုပ္ျဖစ္တဲ့သူေတြအေနနဲ႔ ကိုယ္စြမ္းႏုိင္သေလာက္ အခ်ိန္ကန္႔သတ္ၿပီး သက္သတ္လြတ္စားတာ သဘာ၀က်ပါတယ္။ (မစားရဘူးလုိ႔ မဆုိပါဘူးကြယ္)။ သက္သတ္လြတ္စားစား၊ မစားစား ကုသုိလ္စိတ္ ေမြးႏုိင္တဲ့သူ၊ ကုသိုလ္အလုပ္ လုပ္ျဖစ္တဲ့သူေတြကေတာ့ “သက္သတ္လြတ္မွ”ရယ္လုိ႔ ေရြးခ်ယ္ေခ်းမ်ား(ဂ်ီးမ်ား)ေနစရာ မလုိဘဲ ရရာအစားအစာကုိ အဆင့္သင့္သလုိ အကုန္ စားသုံးႏုိင္ပါတယ္။
    ဘုရား၊ ရဟႏၲာေတြ၊ သီလ၊ သမာဓိ၊ ပညာနဲ႔ ျပည့္စုံတဲ့ သူေတာ္ေကာင္း၊ သူျမတ္ေလာင္းႀကီးေတြ အသားငါး ေရွာင္ၾကဥ္ေတာ္ မမူၾကတာကုိ ၾကည့္ျခင္းအားျဖင့္ အသားငါးစား႐ုံသက္သက္နဲ႔ အကုသိုလ္ မျဖစ္ႏုိင္ဘူး ဆုိတာ ထင္ရွားၿပီးသားပါ။ အသားငါး ေရွာင္တာ သူေတာ္ေကာင္းအက်င့္လုိ႔ ယူဆရင္ မိစၧာဒိ႒ိျဖစ္ေၾကာင္း “အာမဂႏၶသုတၱန္”မွာ ျမတ္စြာဘုရား တုိက္႐ုိက္ေဟာၾကားထားပါတယ္။
    အသားငါး စား႐ုံသက္သက္နဲ႔ အကုသိုလ္ မျဖစ္ႏုိင္ဘူး ဆုိေပမယ့္ အဲဒီ အသားငါးက ေနာက္ခံသမုိင္းေၾကာင္း မေကာင္းဘူးဆုိရင္ေတာ့ စားသုံးသူမွာ အကုသိုလ္ျဖစ္ႏုိင္ပါတယ္။ “အစြန္းသုံးပါး” မလြတ္တဲ့ အသားငါးကုိ စားသုံးရင္ စားသုံးသူမ်ာ ပါဏာတိပါတကံထုိက္ၿပီး အကုသိုလ္ျဖစ္ပါတယ္။ ရဟန္းေတာ္မ်ားဆုိရင္ေတာ့ ပါဏာတိပါတကံ ထုိက္႐ုံမက ဒုကၠဋ္အာပတ္ပါ သင့္ပါတယ္။
    အစြန္းသုံးပါး ဆုိတာကေတာ့ “ျမင္ျခင္း”၊ “ၾကားျခင္း” နဲ႔ “ယုံမွားျခင္း” တုိ႔ပါပဲ။ “ဒီအသားငါးဟာ ငါ့အတြက္ ရည္စူးၿပီး သတ္ထားတာ၊ ငါစားဖုိ႔ ရည္႐ြယ္ၿပီး သတ္ထားတာ” လုိ႔ ျမင္ခဲ့ရင္၊ သုိ႔မဟုတ္ ၾကားခဲ့ရင္၊ သို႔မဟုတ္ ယုံမွားသံသယျဖစ္ခဲ့ရင္ အဲဒီ အသားငါးဟာ အစြန္းသုံးပါး (တစ္ပါးပါး) မလြတ္တဲ့ အသားငါး ျဖစ္သြားပါၿပီ။ လုံး၀ မစားထုိက္ေတာ့ပါဘူး။ စားရင္ အကုသိုလ္ျဖစ္ပါတယ္။
    လူ၀တ္ေၾကာင္ေတြအေနနဲ႔ အစြန္းသုံးပါး လြတ္ရင္ ဘယ္အသားငါးကုိမဆုိ လြတ္လပ္စြာ စားသုံးႏုိင္ခြင့္ ရွိေပမယ့္ ရဟန္းေတာ္မ်ားကေတာ့ “အသားႀကီးဆယ္မ်ဳိး”ကုိ လုံး၀ေရွာင္ၾကဥ္ေတာ္မူၾကရပါတယ္။ မေရွာင္ဘဲ စားမိရင္ သက္ဆုိင္ရာ အာပတ္သင့္ၿပီး အကုသိုလ္ျဖစ္ပါတယ္။
    အသားႀကီးဆယ္မ်ဳိးကေတာ့ “လူ၊ ေခြး၊ ျမင္း၊ ဆင္၊ က်ား၊ က်ားသစ္၊ ျခေသၤ့၊ ၀ံ၊ ေအာင္း၊ ေႁမြ”တုိ႔ရဲ႕ အသားေတြပါပဲ။ အသားကုိသာ မစားေကာင္းတာ မဟုတ္ပါဘူး။ သူတုိ႔ရဲ႕ အ႐ုိး၊ အေရ၊ အေသြး၊ အေမႊး ဘာကုိမွ အသုံးမျပဳေကာင္းပါဘူး။ (ဆင္စြယ္ပုတီး၊ စပါးႀကီး သည္းေျခေဆး စသည္တုိ႔ကုိ ရဟန္းေတာ္မ်ား လုံး၀ မသုံးေကာင္းပါ)။ အသုံးျပဳရင္ အာပတ္သင့္ၿပီး သုံးတုိင္း သုံးတုိင္း အကုသိုလ္ တရား တုိးပြားပါတယ္။
    သက္သတ္လြတ္ပဲ စားစား၊ ႀကံဳရာ ရရာပဲ စားစား၊ အေရးႀကီးဆုံးကေတာ့ စိတ္ေကာင္းရွိဖုိ႔၊ သူေတာ္ေကာင္းအလုပ္ လုပ္ႏုိင္ဖုိ႔နဲ႔ ဘ၀သံသရာ၀ဋ္ဆင္းရဲက အၿပီးတုိင္ လြတ္ေျမာက္ဖုိ႔ပါပဲ။ “ႀကိဳက္ရာေ႐ြးစား လူ႕ငႏြား” မျဖစ္ေစဘဲ၊ “သင့္ရာစားသူ လူ႕ထက္လူ” ျဖစ္ေစဖုိ႔ အဓိကပါပဲ .........

အပၸမာေဒန သမၸာေဒထ။
အရွင္ဆႏၵာဓိက (ေရႊပါရမီေတာရ)
အင္တာဗ်ဴးဂ်ာနယ္၊ ႏုိ၀င္ဘာ ၇ ႏွင့္ ၁၄၊ ၂၀၀၁။

No comments: