Pages

Thursday, May 10, 2012

သမုဒယသစၥာ၏ ပလိေဗာဓ႒အနက္ (၄)

    ခႏၶာငါးပါးကုိခင္လုိ႔ ငါ ငါ့ဥစၥာဆုိတာ လာတာ။ တဏွာသမုဒယရွိလုိ႔လာတာ၊ (သမုဒယ)ဟာ သကၠာယဒိ႒ိနဲ႔အတူတကြ ျဖစ္ဖက္ပဲ။ ဒီေတာ့ေလာဘရွိရင္ သကၠာယဒိ႒ိျဖစ္တာပဲ။ ေလာဘသတ္လုိက္လုိ႔ရွိရင္ သကၠာယဒိ႒ိ အကုန္ျပဳတ္တာပဲ။ ဒီေတာ့ တဏွာ=ေလာဘဟာ အဆုိးဆုံး ေၾကာက္စရာအေကာင္းဆုံးတရားပဲ။ အခု သမုဒယ၏ ပလိေဗာဓ႒ အနက္သေဘာကုိ ေဟာရမယ္။ ပလိေဗာဓ႒ဆုိတာက သမုဒယဆုိတဲ့ေလာဘဟာ ထြက္ရပ္လမ္းမႀကီး မဂ္ခရီးကုိ တားဆီးေႏွာက္ယွက္ ကန္႔ကြက္တတ္တဲ့သေဘာပဲ။ ထြက္ရပ္လမ္းဟူသေ႐ြ႕ကုိ ကန္႔ကြက္တယ္။ မဂ္ဖုိလ္ကုိ ကန္႔ကြက္တယ္ဆုိပါေတာ့။ သမုဒယက သံသရာဆုိတဲ့ လူ႔ဘုံနတ္ဘုံ ျဗဟၼာ့ဘုံထဲမွာ ခင္ဗ်ားတုိ႔ အုိေဘး နာေဘးႀကီးထမ္းၿပီး လွည့္လည္ေနတာကုိ ႀကိဳက္တယ္။ သံသရာအျပင္ဘက္ ထြက္သြားမွာေတာ့ သူကေၾကာက္တယ္။ ခင္ဗ်ားတုိ႔ သံသရာႀကီးထဲမွာ ဒုကၡပင္လယ္ေ၀ေနေလ သူကႀကိဳက္ေလပဲ။
    ေနာင္ဘ၀ေပါမ်ားဖုိ႔ အလွဴေလးေပးေနာ္။ အသက္ရွည္ဖုိ႔ သီလေလးေဆာက္တည္ေနာ္-တဲ့။ ေနာင္ဘ၀ ေကာင္းစားဖုိ႔ေတာ့ သမုဒယကတုိက္တြန္းတယ္။ နိဗၺာန္ေရာက္ေၾကာင္းေတာ့ သူကအလုပ္မခုိင္းဘူး။ ဒီေတာ့ မင္းတုိ႔ ၀၀စားၿပီး ေသျခင္းဆုိး ေသၾကကြလုိ႔ေျပာတာနဲ႔ အတူတူပဲ။ ဗုဒၶဘာသာထုံးစံအတုိင္း ေပးၾကလွဴၾကလုိ႔ရွိရင္ တခါတည္း ေနာင္ဘ၀ေတာင့္တတဲ့ သေဘာကေလးကပါလာတယ္၊ ေနာင္ဘ၀ထပ္ႏွစ္သက္တာဟာ သမုဒယတဏွာပဲ။ သူက ေနာင္ဘ၀ကုိ ေတာင့္တခုိင္းတယ္။ ဘ၀ဆုံးသံသရာကုိေတာ့ အသြားမခုိင္းဘူး။ ဘ၀ဆုံးရာနိဗၺာန္ကုိေတာ့ ကန္႔ကြက္တယ္။ ၃၁-ဘုံအတြင္းမွာ လွည့္လည္ေနဖုိ႔အတြက္ ဘ၀ေကာင္းစားေရး လုပ္ေပါ့တဲ့။ တဏွာက၀ဋ္လည္ေအာင္သာ အလုပ္ခုိင္းတာ။ ၀ဋ္မွ ထြက္ေအာင္ေတာ့ အလုပ္မခုိင္းဘူး။
    ဘာကေလးလွဴလွဴ အႏၲရာယ္ကင္း ေဘးရွင္းဖုိ႔ဆုိေတာ့ ဒီ ခႏၶာႀကီးခင္လုိ႔လာတာ။ ဒီ ခႏၶာကို ခင္မင္မႈနဲ႔ လုပ္တဲ့။ ဒီ ခႏၶာလြတ္ၿငိမ္းတဲ့ နိဗၺာန္ဆီသြားဖုိ႔ေတာ့ မလုပ္နဲ႔တဲ့။ သမုဒယကေျပာတာ။ ခင္ဗ်ားတုိ႔မွာ တဏွာအျခယ္အလွယ္ခံေနရေတာ့။ ကုသုိလ္ျပဳရင္ သုဂတိေရာက္ခ်င္တဲ့စိတ္က အရင္လာတာ။ နိဗၺာန္ေရာက္ခ်င္တဲ့ စိတ္ေတာ့မလာဘူး။ အခုတုိ႔စားေနရတာဟာ ေနာင္ဘ၀က ဒီလုိျပဳခဲ့လုိ႔-ဟုတ္လား။ ဒီေတာ့ အေဟာင္းစား မျဖစ္ရေအာင္ အသစ္ကုိလဲမ်ဳိးႀကဲ၊ ေနာင္ဘ၀ စားေသာက္ရေအာင္ဆုိတာ ပါၿပီးသား ျဖစ္ေနတယ္။ နိဗၺာန္ေတာ့မပါဘူး။ ေနာင္ဘ၀ စားဖုိ႔သာပါတယ္။ အဲဒီလုိ ေနာင္ဘ၀မ်ားစြာစားဖုိ႔ကုိ သူက ကန္႔သတ္လုိက္သျဖင့္ နိဗၺန္ဆီကုိ မေရာက္ေတာ့ဘူး။ ဘ၀အႀကိမ္ႀကိမ္ သူက စားခ်င္ေသာက္ခ်င္တယ္။ ႀကီးပြားခ်င္တယ္၊ သူေဌးသူႂကြယ္ျဖစ္ခ်င္တယ္၊ ဒါ သမုဒယသတၱိပဲ။ ခင္ဗ်ားတုိ႔ ဘယ္ကုသိုလ္လုပ္လုပ္ သူမပါတာ အေတာ္နည္းတယ္။
    ဒီ ဘ၀ သားသမီးနည္းလုိ႔ ေနာင္ဘ၀က်လုိ႔ရွိရင္ ေႁခြရံမ်ားေအာင္ အိမ္နီးခ်င္းလဲထည့္ဟ လာေသးတာပဲ။ ကုိယ္လည္းႀကိဳးစားၿပီးမ်ားမ်ားထည့္။ အိမ္နီးနားခ်င္းလဲ မ်ားမ်ားထည့္ပေစ။ ဒါမွ ေနာင္ဘ၀ တုိ႔အေႁခြအရံမ်ားမယ္တဲ့။ ပစၥည္းလဲေပါ အေႁခြအရံလဲေပါခ်င္တဲ့ သေဘာေပါ့၊ နိဗၺာန္ေတာ့ မပါဘူး။ ဒီေတာ့ အလွဴႀကီးတစ္လွဴသာ ၿပီးသြားတယ္၊ ၀ဋ္မွ ထြက္ေအာင္ လွဴတဲ့အလွဴ ေတာ္ေတာ္ရွားတယ္။
    ဓမၼပဒပါဠိေတာ္မွာ တဏွာဟာ အမိနဲ႔တူတယ္။ အ၀ိဇၨာက အဖနဲ႔တူတယ္လုိ႔ ေဟာထားတယ္။ တဏွာကအေခ်ာ့ေကာင္းလုိ႔ သားသမီးမ်ားေပ်ာ္ေအာင္ ေခ်ာ့ႏုိင္တဲ့ အမိနဲ႔တူတယ္တဲ့။ တဏွာကလဲ အင္မတန္အေခ်ာ့ေကာင္းတယ္။ ခင္ဗ်ားတုိ႔ သႏၲာန္မွာရွိတဲ့ မိခင္ႀကီးက တဏွာသမုဒယပဲ။ သမုဒယက ေက်ာင္းကန္ဘုရား သြားေတာ့မယ္ဆုိရင္ ရက္ရွည္ကေလးေစာင့္ႏုိင္မွ သြားပါ့လားတဲ့၊ ေခ်ာ့ထားတယ္။ မသြားနဲ႔လုိ႔ေတာ့ မဆုိဘူး။ သြားပါလုိ႔လဲ မဆုိဘူး။ ရက္ရွည္ေစာင့္ႏုိင္မွ သြားပါတဲ့။ ဒီ ေနာက္ပုိင္းကေလးလုံေတာ့ သာမေကာင္းဘူးလားတဲ့။ ေနာက္ပုိင္းကလဲ ဘယ္ေတာ့မွမလုံဘူး။ ေနာက္ပုိင္းစိတ္ခ်ရမွ သြားတာေပါ့တဲ့။ ေနာက္ပုိင္းကလဲ ဘယ္ေတာ့မွ စိတ္မခ်ရဘူး၊ မခ်ရေတာ့သြားျဖစ္ေသးရဲ႕လား။ မသြားျဖစ္ေတာ့ဘူး။ ဒီေတာ့ ေက်ာင္းနဲ႔ေ၀း။ ဘုရားနဲ႔ေ၀း။ တရားနဲ႔ေ၀း။ အလုပ္တရားေတြနဲ႔ ေ၀းတာသည္ သမုဒယလက္ခ်က္ပဲ။ ဒီလုိေခ်ာ့ထားလုိက္ေတာ့ ခင္ဗ်ားတုိ႔ကလဲ ေပ်ာ့သြားတာပဲ။
    ေခ်ာ့ထားတာမွ ေဟာဒီကုန္ေတြ ေခတ္စားေနတယ္။ ဒီကုန္ေတြ ဒီအခ်ိန္ပဲ တြင္က်ယ္ေနတယ္။ ဒါေလးၿပီးမွ သြားတာေပါ့တဲ့။ ေရာင္းေကာင္းျပန္ေတာ့ ေကာင္းလုိ႔ဆုိင္းပါဦး၊ အေရာင္းအ၀ယ္ပ်က္ေနေတာ့လဲ ေနရာမက်ေသးလုိ႔ ဆုိင္းပါဦး။ အေၾကာင္းမညီၫြတ္လုိ႔ ေႂကြးတင္ေတာ့ ဒီေႂကြးေလးေက်မွတဲ့၊ ဒီလုိေခ်ာ့ထားတာ။ ထြက္ရပ္လမ္းကုိမပါဘူး။ ဒီေနရာမွာ ၀န္ပိၿပီး၊ ပိျပားၿပီးေသလုိ႔ရွိရင္ သူ႔အႀကိဳက္ပဲ။ တရားအားထုတ္ဖုိ႔ ထြက္သြားမွာေတာ့ သူကစုိးရိမ္တယ္။
    ပိတ္ပင္တာက သမုဒယ။ ပိတ္ပင္လုိ႔ရရွိတာက ဒုကၡမ်ဳိးစုံ ျဖစ္ေနတယ္။ ခင္ဗ်ားတုိ႔ အခုရထားတဲ့ ဒုကၡမ်ဳိးစုံဟာ သမုဒယက လာတာခ်ည္းပဲ။ သမုဒယဟာ ဒုကၡမ်ဳိးစုံရဲ႕ လက္သည္ပဲ၊ ဒီေတာ့ လက္သည္အေၾကာင္းကုိ ေကာင္းေကာင္းသိမွ ဒုကၡမွထြက္ခ်င္မွာ။ မသိရင္ထြက္ခ်င္မွာ မဟုတ္ဘူး။ ဒါျဖင့္ လက္ရွိ ဒုကၡမ်ဳိးစုံမွ ထြက္ေျမာက္ခ်င္ရင္ ဒုကၡရဲ႕အေၾကာင္း လက္သည္ကုိ သတ္လုိက္ေပါ့။ အေၾကာင္းသမုဒယ၊ (တဏွာ)ကုိ ျဖစ္ပ်က္႐ႈေပး။ ႐ႈေပးလုိ႔ သမုဒယခ်ဳပ္ရင္ အက်ဳိးျဖစ္တဲ့ ဒုကၡမ်ဳိးစုံဟာ မလာေတာ့ဘူး။ သမုဒယမလာေတာ့ ဒုကၡခ်ဳပ္တာပဲ။ ဒုကၡခ်ဳပ္ရင္ နိဗၺာန္ေရာက္တာပဲ။ ဒီေတာ့ တဏွာ=ေလာဘ (သမုဒယ) လာတုိင္းလာတုိင္း ျဖစ္ပ်က္သာနာနာ႐ႈၾကေတာ့။ တနည္းအားျဖင့္ - ဒီတဏွာဟာ သုခေ၀ဒနာကလာတာ ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ တဏွာမလာခင္မွာ သုခေ၀ဒနာကုိ ျဖစ္ပ်က္႐ႈေပး၊ ေ၀ဒနာ၀ိပႆနာကုိ ဖိၿပီး႐ႈ၊ ႐ႈတဲ့ေ၀ဒနာမလာရင္ တဏွာဟာ အလုိလုိခ်ဳပ္သြားတာပဲ။ တဏွာခ်ဳပ္ရင္ ဒုကၡလဲ အလုိလုိခ်ဳပ္သြားတာပဲ။ ဒီေတာ့ ၀ဋ္ဒုကၡမွ လြတ္ခ်င္ရင္၊ နိဗၺာန္ေရာက္ခ်င္ရင္ ေ၀ဒနာေပၚတုိင္း ျဖစ္ပ်က္႐ႈေပေတာ့။

မုိးကုတ္ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး၏ သစၥာအနက္ ၁၆-ခ်က္ တရားေတာ္မ်ားမွ

No comments: