Pages

Thursday, May 10, 2012

“ျမင္၊ ၾကား၊ နံ၊ စား၊ ထိ၊ သိ” တုိင္း ျဖစ္ပ်က္႐ႈ

    ရခဲလွတဲ့ “ဒုလႅဘတရား ၅-ပါး”မွာ ဘ၀တုိင္း ဘ၀တုိင္းမွာ သဒၶါတရားျပည့္စုံမႈ ရွိခ်င္မွရွိမယ္။ ဒါေၾကာင့္ ယခုအခါ သဒၶါတရားနဲ႔ ျပည့္စုံတုန္း ျမန္ျမန္မဂ္ဉာဏ္ ရေအာင္လုပ္ပါ။ ေသမွာကုိေၾကာက္ရင္ မဂ္ဉာဏ္ကုိ ရေအာင္ယူ၊ မဂ္ဉာဏ္ကုိရရင္ ေသမင္း မျမင္ႏုိင္ေတာ့ဘူး။ ေသမင္း ရွာမေတြ႕ႏုိင္ေတာ့ဘူး။ ဒါေၾကာင့္ ၀ိပႆနာအလုပ္ကုိ မလုပ္ပဲ ေနေနရင္ “နင္ေသခ်င္လုိ႔လား”လုိ႔ ကုိယ့္ကုိယ္ကုိျပန္ေမးပါ။ မေသခ်င္ရင္ ခႏၶာငါးပါးအေပၚမွာ ေပၚတုိင္းေပၚတုိင္း ျဖစ္ဒုကၡ၊ ပ်က္ဒုကၡကုိသာ ႐ႈေပေတာ့။ ဘုန္းႀကီးတရားကုိေတာ့ ကုသိုလ္ရခ်င္႐ုံနဲ႔ မနာၾကနဲ႔၊ နိဗၺာန္ေရာက္ေအာင္လုပ္ၾကဖုိ႔ တရားေဟာေပးေနတာ၊ ရေအာင္လုပ္ၾကပါ။ ၀ိပႆနာရဲ႕ အက်ဳိးေက်းဇူးမ်ားပုံကုိ ေျပာျပရဦးမယ္။
    ဘုရားရွင္လက္ထက္က ဘိကၡဴနီမ ငါးရာက သြန္သင္ဆုံးမပါဦးဘုရားလုိ႔ ေလွ်ာက္ထားတာနဲ႔၊ ရွင္နႏၵက ေဟာၾကားဆုံးမတယ္။ သူေဟာၾကားဆုံးမတဲ့တရားကေတာ့၊ “ကုိယ္ရယ္၊ ေလရယ္၊ ေနရယ္”  ဒီ သုံးခုရွိေနမွ “ဖႆ”ဆုိတဲ့ ေတြ႔ထိမႈ ျဖစ္ေပၚလာတယ္။ အခံဓာတ္၊ အဖိဓာတ္၊ အထိဓာတ္လုိ႔ ေခၚတယ္။ ဒီ ၃-မ်ဳိးေၾကာင့္ အေပၚဓာတ္ေပၚလာတယ္။ ဒီေပၚလာတဲ့ အေပၚဓာတ္ဟာ အေၾကာင္း ၃-မ်ဳိးေၾကာင့္ေပၚလာတာ၊ ေ၀ဒနာေပၚလာတာဟာ အေၾကာင္းေၾကာင့္ေပၚတာ။ ေရ၊ ေျမ၊ ေလ၊ ေနတုိ႔နဲ႔ လြတ္ေအာင္မေနႏုိင္ေတာ့ဘူး၊ ၎တုိ႔နဲ႔ေတြ႔ရင္ “ေ၀ဒနာ” ေပၚရမယ္။ “ေမႊးတယ္, နံတယ္, ေအးတယ္, ပူတယ္”ဆုိတာ ေ၀ဒနာေတြပဲ၊ ခႏၶာကုိယ္ထဲက ျဖစ္ေပၚလာတဲ့ “ကာယ, ေဖာ႒ဗၺ, ဖႆ, ေ၀ဒနာ (ကုိယ္၊ ေတြ႔ထိဖြယ္၊ ေတြ႔ထိမႈ၊ ခံစားရမႈ) ေပၚတုိင္း ျဖစ္ပ်က္႐ႈေပး”လုိ႔ ရွင္နႏၵက ေဟာလုိက္တယ္။ ဥပမာျပဳရရင္- မီးထြန္းတဲ့အခါ “ဆီ၊ မီးစာ၊ မီးေတာက္” ဒီ ၃-ခုေပါင္းမွ အလင္းေရာင္ထြက္လာတာလုိပဲ၊ ေ၀ဒနာဟာ မၿမဲတဲ့အနိစၥ၊ ဆင္းရဲတဲ့ဒုကၡ၊ အစုိးမရတဲ့ အနတၱ တရားေတြပဲလုိ႔ ေ၀ဒနာေပၚတုိင္း ျဖစ္ပ်က္ကုိသာ ႐ႈၾကေပေတာ့။
    စိတ္တမ်ဳိးတမ်ဳိးေပၚတုိင္းလဲ ျဖစ္ပ်က္႐ႈ၊ ႐ုပ္ကေလး တမ်ဳိးတမ်ဳိး ေျပာင္းလဲတုိင္းလဲ ျဖစ္ပ်က္႐ႈပါ၊ ခင္ဗ်ားတုိ႔ အဘုိးအဘြားေတြ ဘယ္ေရာက္ကုန္သလဲလုိ႔ေမးရင္ အနိစၥေရာက္ကုန္ၿပီလုိ႔ ေျပာၾကပါမယ္။ ခင္ဗ်ားတုိ႔လဲ အနိစၥေတြက ေမြးခဲ့လုိ႔ အနိစၥေတြပဲ၊ ခင္ဗ်ားတုိ႔က ေမြးမယ့္ကေလးေတြလဲ အနိစၥပဲ၊ သူတုိ႔ကတဆင့္ ေမြးမွာလဲ အနိစၥခ်ည္းပဲ၊ ဒါေၾကာင့္ ျမင္၊ ၾကား၊ နံ၊ စား၊ ထိ၊ သိတုိင္း ျဖစ္ပ်က္႐ႈပါ၊ ျဖစ္တာလဲဒုကၡ၊ ပ်က္တာလဲဒုကၡလုိ႔ ျမင္ေအာင္႐ႈပါလုိ႔ ရွင္နႏၵက ေဟာျပေတာ့ ဘိကၡဴနီမ(ရဟန္းမ) ငါးရာဟာ ေသာတာပန္၊ သကဒါဂါမ္၊ အနာဂါမ္၊ ရဟႏၲာေတြ အသီးသီး ျဖစ္ကုန္ၾကတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ေ၀ဒနာ႐ႈရင္ တဏွာကုန္တယ္၊ တဏွာကုန္ရင္ နိဗၺာန္ေရာက္ေတာ့တာပါပဲ။
    ႐ႈပုံ႐ႈနည္းခ်ည့္ ေဟာေနပါတယ္။ ႐ႈပုံ႐ႈနည္း နားလည္တဲ့ လူေတြမ်ားၿပီ။ ဒီ “ဖႆေ၀ဒနာ” တုိ႔ဟာ ေရာေနေတာ့၊ တခု႐ႈရင္ အကုန္ပါေတာ့တာပဲ၊ ၀ိပႆနာအရာမွာ စိတ္ေပၚေပၚ၊ ေ၀ဒနာေပၚေပၚ ျဖစ္တာနဲ႔ ပ်က္တာလုိ႔သာ ႐ႈေပးဖုိ႔လုိပါတယ္။ ကုိယ္ေပၚမွာ “သုခ”ေပၚေပၚ “ဒုကၡ”ေပၚေပၚ ျဖစ္တာနဲ႔ပ်က္တာပဲ ေပၚတာပါ။ ၀ိညာဏ္၊ နာမ္႐ုပ္၊ သဠာယတန၊ ဖႆ၊ ေ၀ဒနာ၊ စိတ္ေစတသိက္႐ုပ္ေတြကုိလဲ ေပၚလာတုိင္း ေပၚလာတုိင္းသာ ေစာင့္႐ႈပါ၊ ႐ႈရင္ ႐ြံစရာ မုန္းစရာေတြပါကလားလုိ႔ ၿငီးေငြ႕တဲ့စိတ္ေတြ ေပၚလာေတာ့တာပါပဲ။ ျဖစ္ပ်က္ကုိသာ ႐ႈဖန္မ်ားလာရင္ ဉာဏ္ေတြ အဆင့္ဆင့္ ရင့္သန္လာၿပီး ဒီခႏၶာႀကီးကုိ မလုိခ်င္ေတာ့ဘူး၊ ႐ြံမုန္းလာၿပီး ခႏၶာရဲ႕ လြတ္ရာလြတ္ေၾကာင္းကုိ သူႀကံစည္ေတာ့တာပဲ။ ဒါဟာ ဒုကၡပုိင္းျခားသိတဲ့ဉာဏ္ပဲ၊ ျဖစ္ျဖစ္သမွ်ဟာ ဒုကၡေတြခ်ည့္ျဖစ္ေနလုိ႔ ျဖစ္ပ်က္ကုိသာ႐ႈ၊ ျဖစ္ပ်က္မွတပါး ဘာမွ်မရွိဘူး၊ ျဖစ္ေပၚၿပီး ပ်က္တာခ်ည္းပဲ၊ ဒါေၾကာင့္ ျဖစ္ဒုကၡ ပ်က္ဒုကၡသာ႐ႈၾက။ သတိ, ပညာႏွင့္ ႐ုပ္ပ်က္, နာမ္ပ်က္တုိ႔ကုိ ၾကည့္႐ႈေနလုိ႔  ေဖာက္ျပန္ပ်က္စီးၿပီး ေနတာပါကလားလုိ႔ သိလာၿပီး ဒုကၡသစၥာကုိ ပုိင္းျခားသိလာရင္ မဂ္ဉဏ္ေပၚလာေတာ့တာပဲ။
    ဘုရားသခင္က ေဟာတယ္၊ ၀ိပႆနာမ႐ႈေသာ သူဟာ အပါယ္ငရဲေဘးေတြနဲ႔ေတြ႕ရမယ္။ ေသခါနီး သား, သမီး, လင္မယား, ပစၥည္းခင္တြယ္တာေတြေၾကာင့္ အပါယ္ေဘးနဲ႔ နီးလြန္းလွတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ၀ိပႆနာဉာဏ္က မဂ္ဉာဏ္ကုိ ရေအာင္ေရာက္ေအာင္ လုပ္ၾကရမယ္။ ၀ိပႆနာဉာဏ္က မဂ္ဉာဏ္ကူးမွ အပါယ္ငရဲေဘးမွလြတ္ၾကမယ္။ ေသာတာပန္မ်ားဟာ ေသရမွာ မေၾကာက္ၾကေတာ့ဘူး၊ အပါယ္ငရဲဆုိတဲ့ ေအာက္သံသရာေဘး မက်ေရာက္ေတာ့လုိ႔ မေၾကာက္ၾကတာ၊ မဂ္ဉာဏ္ေရာက္မွ ဒီေဘးကလြန္ၿပီး (လြတ္ၿပီး) လားရာဂတိၿမဲမယ္။ ဘုရားေတာင္မွ တရားက်င့္မွ ဘုရားျဖစ္ရတယ္။ ဘုရားေတာင္ တရားကို ပူေဇာ္ကုိးကြယ္ေသးတယ္။ ေရွးတုန္းက တကၠသိုလ္ျပည့္ရွင္ “ပကၠဳသာတိ” မင္းႀကီးဟာ ဤတရား ရတနာကုိ “ရတနာအမွန္ဧကန္ျဖစ္ေၾကာင္း” သိသျဖင့္ ထီးနန္းကုိ စြန္႔ၿပီး တကၠသိုလ္ကခြာ၍ ဘုရားရွင္ထံ အေရာက္သြားရန္ရည္မွန္းၿပီး ၁၉၂-ယူဇနာေ၀းတဲ့ ခရီးခဲႀကီးကုိ ထီးမေဆာင္း ဖိနပ္မစီးပဲ ဇဲြႀကီးစြာျဖင့္ ဒုကၡအမ်ဳိးမ်ဳိးခံလ်က္ သြားေလရာ ရာဇၿဂိဳဟ္ျပည္၌ ဘုရားရွင္ထံေမွာက္ေရာက္ၿပီး တရားနာယူက်င့္သုံးတာနဲ႔ ကၽြတ္တမ္း၀င္သြားတယ္။ ဒီေတာ့ အဲဒီ “ပကၠဳသာတိမင္းႀကီး”ကုိ ႏွလုံးမူၿပီး မင္းတုိ႔ ႀကိဳးစားၾကပါလုိ႔ သတိေပးပါတယ္။
    အဲဒီ “ပကၠဳသာတိ” မင္းကုိ ေဟာတဲ့ တရားကေတာ့ “ပထ၀ီဓာတ္၊ အာေပါဓာတ္၊ ေတေဇာဓာတ္၊ ၀ါေယာဓာတ္၊ အာကာသဓာတ္၊ ၀ိညာဏဓာတ္”လုိ႔  ဓာတ္ေျခာက္ပါးရွိတယ္။ ဓာတ္ဆုိတာ သူ႔သေဘာသူလုပ္၊ သူ႔သေဘာသူေဆာင္တာပဲ။ လူတုိ႔ရဲ႕သေဘာကုိ မလုိက္ဘူး။ သတၱ၀ါဆုိတာ ဒီ ဓာတ္ ၆-ပါး အစုအေ၀းႀကီးပဲ၊ ဒီ ဓာတ္  ၆-ပါးဟာ သူ႔သေဘာအတုိင္း ျဖစ္ေပၚလာၿပီး ပ်က္သြားတာပဲ၊ သူ႔သေဘာ သူေဆာင္တာပဲ၊ ဒီလုိ ဓာတ္ ၆-ပါးရဲ႕ ျဖစ္ပ်က္ သေဘာကုိ ျမင္ေအာင္႐ႈ၊ “သတၱ၀ါဆုိတာ ဓာတ္ေကာင္၊ ဓာတ္စု၊ ဓာတ္ခဲပါလား၊ သူ႔သေဘာ သူေဆာင္ေနတာပါလား၊ မိမိ အလုိ မလုိက္ပါကလား၊ အစုိးမရပါကလား၊ အနတၱတရားပါကလား”လုိ႔ ဓာတ္ေတြရဲ႕ ေဖာက္ျပန္ ပ်က္စီး ယုိယြင္း ပ်က္စီးေနပုံကုိ အထပ္ထပ္ ဆင္ျခင္ မျပတ္မလပ္ထင္ျမင္လွ်င္ ပကၠဳသာတိမင္းႀကီးလုိ မဂ္ဖုိလ္ကုိ ရက္တုိတုိနဲ႔ ရမွာမုိ႔၊ ဓာတ္ ၆-ပါးကုိသာ ျဖစ္ပ်က္႐ႈၾကေပေတာ့ ဒကာ.... ဒကာမတုိ႔။

မုိးကုတ္ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး၏ ၾသ၀ါဒတရားမ်ားမွ
(၁၃၁၇-ခု၊ ေတာ္သလင္းလဆန္း ၁၄-ရက္ေန႔၌ ေဟာၾကားသည္)

No comments: