Pages

Thursday, May 10, 2012

မဂၢသစၥာ၏ (အေျဖာင့္သြားပုံ) ေဟတြ႒အနက္ (၂)

    အခု မဂၢသစၥာ၏ ေဟတြ႒= နိဗၺာန္သုိ႔ မေကြ႕ မေထာင့္ ေျဖာင့္ေျဖာင့္သြားပုံကုိ ေျပာေတာ့မယ္။ ေျပာေတာ့ ေ၀ဒနာ ၃-ပါးကုိပဲ ျပန္တည္ရမယ္။ ေ၀ဒနာဟာ သုခေ၀ဒနာ၊ ဒုကၡေ၀ဒနာ၊ ဥေပကၡာေ၀ဒနာလုိ႔ ၃-မ်ဳိးရွိတယ္။ ခင္ဗ်ားတုိ႔ ခႏၶာကုိယ္မွာ ဒီေ၀ဒနာ ၃-ပါးတြင္ တပါးပါးဟာ အၿမဲတမ္း ျဖစ္ေပၚေနတာပဲ။
    (၁) ေနေကာင္းတဲ့အခါ သုခေ၀ဒနာ ေပၚတယ္။ အစားေကာင္း၊ အေနေကာင္း၊ ဥတုေကာင္း၊ အ၀တ္ေကာင္းနဲ႔ ေတြ႕ႀကံဳတဲ့အခါ သုခ၀ေဒနာေပၚတယ္။ ဒီေတာ့ သုခေ၀ဒနာဟာ ျပဳျပင္တဲ့အေၾကာင္းတရားေၾကာင့္ေပၚတာ။ အလုိလုိေပၚလာတာ မဟုတ္ဘူး။ (၂) ေနမေကာင္းတဲ့အခါ ဒုကၡေ၀ဒနာ ေပၚတယ္။ မတဲ့တဲ့အစာ၊ မတဲ့တဲ့ဥတု၊ မတဲ့တဲ့ေနရာဌာန၊ မတဲ့တဲ့ေရေတြေၾကာင့္ ဒုကၡေ၀ဒနာေပၚတယ္။ ဒီေတာ့ ဒုကၡေ၀ဒနာလဲ ျပဳျပင္တဲ့ အေၾကာင္းတရားေၾကာင့္ေပၚတာ။ အလုိလုိေပၚတာမဟုတ္ဘူး။ (၃) ေနေကာင္းသည္လည္းမဟုတ္၊ မေကာင္းသည္လည္းမဟုတ္၊ အသင့္အတင့္ရွိတဲ့အခါ ဥေပကၡာေ၀ဒနာေပၚတယ္။ ဥေပကၡာေ၀ဒနာဟာ မ်က္စိ၊ နား၊ ႏွာ၊ လွ်ာ၊ ဟဒယ၀တၳဳဆုိတဲ့ ၅-ေနရာမွာေပၚတယ္။ ဥေပကၡာေ၀ဒနာလဲ ဟုိက အာ႐ုံနဲ႔ ျပဳျပင္မွေပၚတာ။ မျပဳျပင္ရင္ မေပၚဘူး။ (ျမင္ကာမတၱ၊ ၾကားကာမတၱ၊ နံကာမတၱ၊ စားကာမတၱျဖစ္တဲ့အခါ ဥေပကၡာေ၀ဒနာေပၚတယ္။ သားသမီး ပစၥည္းဥစၥာနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ကမၼႆကာလုိ႔ ထားတဲ့အခါ၊ စိတ္ထဲ-၀မ္းထဲမွာ ဥေပကၡာေ၀ဒနာေပၚတယ္။)
    သေဗၺသခၤါရာအနိစၥာ။        ။ ဒါျဖင့္ ခင္ဗ်ားတုိ႔ ခႏၶာကုိယ္မွာေပၚတဲ့ ေ၀ဒနာ ၃-ပါးဟာ အေၾကာင္းတရားေတြက ျပဳျပင္လုိ႔၊ အာ႐ုံဒြါရ တုိက္ဆုိင္လုိ႔ ေပၚလာရတာျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ဒီ ေ၀ဒနာေတြဟာ သခၤါရတရားေတြပဲ။ ဒီသခၤါရတရားေတြဟာ အေၾကာင္းတုိက္ဆုိင္လုိ႔ ေပၚလာရတာျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ခင္ဗ်ားတုိ႔နဲ႔ ဘာမွမဆုိင္ဘူး။ ခင္ဗ်ားတုိ႔ ျပဳျပင္ထားတာ မဟုတ္ဘူး။ ခင္ဗ်ား ပုိင္တာမဟုတ္ဘူး။ ဒီ သခၤါရတရားဟာ အေၾကာင္းတုိက္ဆုိင္တဲ့အခါမွာေပၚမယ္။ အေၾကာင္းမတုိက္ဆုိင္တဲ့အခါ အေၾကာင္းတရားေတြ ခ်ဳပ္ေပ်ာက္တဲ့အခါမွာ ပ်က္မွာပဲ။ အနိစၥေရာက္မွာပဲ။ ဒီေတာ့ သခၤါရတရားဟာ အနိစၥမွာလမ္းဆုံးတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ဘုရားက သေဗၺသခၤါရာအနိစၥာ (သခၤါရတရားဟူသမွ်ဟာ အနိစၥခ်ည္းပဲ)လုိ႔ ေဟာတာ။
    ခင္ဗ်ားတုိ႔ ႐ူပကၡႏၶာ၊ ခႏၶာကုိယ္ဟာ ဇရပ္ႀကီးနဲ႔တူတယ္။ ခႏၶာကုိယ္ဇရပ္ႀကီးထဲမွာ ေ၀ဒနာ ၃-ခု တခုခုဟာ သူ႔ အေၾကာင္းတုိက္ဆုိင္ရင္ လာမွာပဲ။ လာေတာ့ ဒီေ၀ဒနာဟာ ဧည့္သည္ေပါ့။ ဇရပ္ေဆာက္ထားလုိ႔ လူနာေရာက္လာတယ္။ လူနာလဲေရာက္တယ္။ လူခ်မ္းသာလဲ ေရာက္တယ္။ အလတ္စားလဲ ေရာက္တယ္။ (ေ၀ဒနာ ၃-ပါး)။ ခင္ဗ်ားတုိ႔ရဲ ႐ူပကၡႏၶာဟာ ဇရပ္ႀကီးျဖစ္လုိ႔ လူနာေတြလာၾကေတာ့၊ ခင္ဗ်ားတုိ႔က ေၾသာ္....  သူ႔ဟာသူလာၿပီး သူ႔ဟာသူသြားၾကတာပဲ။ ကုိယ္ကလဲ စတုဒိသာဇရပ္ႀကီးပဲ၊ လူခ်မ္းသာလဲ သူ႔ဟာသူလာၿပီး သူ႔ဟာသူသြားမွာပဲ၊ လူလတ္တန္းစားလဲ သူ႔ဟာသူလာၿပီး သူ႔ဟာသူသြားမွာပဲ၊ ခင္ဗ်ားတုိ႔ ဇရပ္ပုိင္ရွင္နဲ႔ ဘာမွမဆုိင္ဘူး။ ေၾသာ္ ..... သူ႔အေၾကာင္းနဲ႔သူ တုိက္ဆုိင္လုိ႔ သူလာခဲ့တယ္ သူ႔ကိစၥၿပီးေတာ့ သူသြားမွာပဲ။
    ၀ိပႆနာဆုိတာ။    ။ ဒီလုိထုိင္ၾကည့္တာကုိ ၀ိပႆနာလုိ႔ ေခၚတယ္။ ဒီ မဂၢင္ ၅-ပါးနဲ႔ ထုိင္ၾကည့္တာကုိ ၀ိပႆနာလုိ႔ ေခၚတယ္။ အဖန္ဖန္႐ႈတာ ၀ိပႆနာဆုိေတာ့ သူျပန္သြားတာ မရွိတာလဲျမင္တာပဲ။ ဒီေတာ့ ၀ိပႆနာဆုိတာ မရွိတာကုိ သိတာ။ မရွိတာက ေ၀ဒနာ ၃-ပါး၊ သိတာက မဂၢင္ ၅-ပါး။ ဒီ မဂၢင္ ၅-ပါးဟာ ေဟတြ႒၊ နိဗၺာန္သုိ႔ အေျဖာင့္သြားတဲ့တရားပဲ၊ နိဗၺာနံ ဂစၧတီတိ မေဂၢါ (နိဗၺာန္သုိ႔ သြားတတ္ေသာေၾကာင့္ မဂ္မည္၏)လုိ႔ ဆုိေတာ့ ဒီ မဂၢင္ ၅-ပါးဟာ မဂ္ပဲ။ နိဗၺာန္သုိ႔ အေျဖာင့္သြားတတ္တဲ့ မဂ္ကုိ ၃၁-ဘုံအတြင္း ေကြ႕ေကာက္လွည့္လည္သြားေနတဲ့တဏွာက ကန္႔ကြက္ခ်ဳပ္ခ်ယ္လုိ႔မရဘူး။ အဲ ..... ေ၀ဒနာျဖစ္ၿပီး ပ်က္သြားတာကုိ ျမင္လုိက္ၿပီဆုိရင္ ေ၀ဒနာေနာက္က လုိက္မယ့္တဏွာဟာ ခ်ဳပ္သြားတာပဲ။ ေကာက္က်စ္တဲ့တဏွာ ေသသြားၿပီေပါ့။ ဘာျပဳလုိ႔ တဏွာ ေသရသတုံးဆုိေတာ့၊ တဏွာျဖစ္မယ့္ ေနရာမွာ မဂ္ေပၚလုိ႔။ မဂ္ေပၚလာေတာ့ တဏွာလာခြင့္မရေတာ့ဘူး။ မလာေတာ့ဘူး။ ခ်ဳပ္ေပ်ာက္သြားတယ္။ ဒီေတာ့ ဒီ မဂ္ဟာ တဏွာကုိ သတ္ပစ္ၿပီးေတာ့ နိဗၺာန္ကုိ ေျဖာင့္ေျဖာင့္ သြားတတ္တဲ့ သူ႔ သေဘာအတုိင္း အေျဖာင့္သြား႐ုံပဲရွိေတာ့တယ္။ ဒီ မဂ္ဟာ တဏွာကုိလဲ သတ္တယ္။ နိဗၺာန္ကုိလည္း အေျဖာင့္သြားတယ္။ ဒါေၾကာင့္ မဂၢင္=၀ိပႆနာလုပ္ရင္ နိဗၺာန္ကုိ အေျဖာင့္သြားၿပီလုိ႔မွတ္။
    ယဒါပညာယပႆတိ။        ။ ယဒါ= အနိစၥေရာက္ရင္ ခ်ဳပ္ေပ်ာက္ေသာအခါ။ ပညာယ= မဂ္ဉာဏ္ျဖင့္ (၀ါ) မဂၢင္ ၅-ပါးျဖင့္၊ ပႆတိ=႐ႈ၏။ ႐ႈေပး။ ဒီေတာ့ ေ၀ဒနာအနိစၥေရာက္လုိ႔ ခ်ုပ္ေပ်ာက္တဲ့အခါမွ မဂၢင္ ၅-ပါးနဲ႔ ႐ႈေပးရမယ္။ ေ၀ဒနာ႐ႈခုိင္းတာမဟုတ္ဘူး။ ေ၀ဒနာျဖစ္ၿပီး ပ်က္သြားတာကုိ ႐ႈခုိင္းတာ။ ဘုရားက အနိစၥကုိ႐ႈေစခ်င္တယ္။ ဘယ္သူ႔အနိစၥလဲ ေမးစရာရွိုလုိ႔ ေ၀ဒနာရဲ႕အနိစၥ႐ႈဆုိၿပီး ေ၀ဒနာ နာမည္တပ္ေပးရတာ။ တကယ္႐ႈရမွာက ေ၀ဒနာမဟုတ္ဘူး။ အနိစၥ႐ႈရမွာ။ ဒါေၾကာင့္ သေဗၺသခၤါရာအနိစၥာ၊ ယဒါပညာယပႆတိ။ ဆုိတဲ ပါ႒ိေတာ္ ၂-ရပ္ကုိ စပ္ယူလုိက္ရင္ အနိစၥေရာက္သြား ခ်ဳပ္ေပ်ာက္သြားတဲ့ ေ၀ဒနာဆုိတဲ့ သခၤါရတရားကုိ အ႐ႈခုိင္းတာ။ ႐ႈရမွာဆုိတာ ရွင္းေနပါတယ္။
    ခင္ဗ်ားတုိ႔ ခႏၶာကုိယ္မွာ ေ၀ဒနာ ၃-ပါးဟာ လွည့္ေပၚေနမွာပဲ။ ေပၚၿပီးခ်ဳပ္ေပ်ာက္သြားမွာပဲ။ ဒီေတာ့ ဘယ္ေ၀ဒနာ ေပၚၿပီးခ်ဳပ္သြားသြား ေနာက္က မဂၢင္ ၅-ပါး လုိက္ၿပီး ႐ႈေပးရမယ္။ ၀ိပႆနာဉာဏ္နဲ႔ ႐ႈေပးရမယ္။ ေ၀ဒနာကေတာ့ သူ႔နိယာမသေဘာအတုိင္း ခဏခဏေပၚၿပီး ခဏခဏခ်ဳပ္ေပ်ာက္ေနမွာပဲ။ ဒီလုိ ေ၀ဒနာခ်ဳပ္သြားတုိင္း ခ်ဳပ္သြားတုိင္း ေနာက္က ၀ိပႆနာဉာဏ္နဲ႔ လုိက္ၿပီး ႐ႈ....႐ႈ ေပးသြားရမယ္။ ဟုိက အနိစၥေရာက္တယ္၊ ဒီက ပညာနဲ႔ၾကည့္ေပး။ ယဒါဆုိသျဖင့္ ဟုိက အနိစၥေရာက္တဲ့အခ်ိန္မွၾကည့္။ ေ၀ဒနာကုိ မၾကည့္နဲ႔။ အနိစၥေရာက္တဲ့အခ်ိန္မွာ မဂၢင္= ၀ိပႆနာပညာနဲ႔ ႐ႈရမွာ။ အနိစၥေရာက္တုိင္း ေရာက္တုိင္း ေနာက္က ခ်က္ခ်င္း ပညာနဲ႔ လုိက္႐ႈေပးရမယ္။ အဲဒီေတာ့ ခင္ဗ်ားတုိ႔ နိဗၺာန္မေရာက္တာက ေ၀ဒနာက အနိစၥမေရာက္လုိ႔လား ပညာမေရာက္လုိ႔လားဆုိေတာ့၊ ပညာမေရာက္လုိ႔ပဲ။ ေ၀ဒနာကေတာ့ ခဏခဏေပၚၿပီး ခဏခဏအနိစၥေရာက္တာ ျပေနတာပဲ။ အဲဒီ အနိစၥျဖစ္တုိင္းျဖစ္တုိင္း ခင္ဗ်ားတုိ႔က ပညာနဲ႔ ႐ႈ-႐ႈမေပးလုိ႔ နိဗၺာန္မေရာက္တာ။ ၃၁-ဘုံထဲ ေကြ႔ေကာက္သြားေနတာ ဘာေၾကာင့္၊ ပညာမလာပဲ တဏွာက၀င္လာလုိ႔။
    ၀ိပႆနာအလုပ္မွာ ဒီ ယဒါပညာယပႆတိနဲ႔ စတာပဲ။ ဒါ ပထမဉာဏ္ (ယထာဘူတဉာဏ္)ကုိ ေဟာတာပဲ။ ၀ိပႆနာလုပ္ရင္ ဒီဉာဏ္နဲ႔စလုပ္။ ဒီျပင္ဟာေတြနဲ႔ စ မေနနဲ႔။ ႐ုပ္နာမ္မသိရင္ ဆရာ့သြားေမး၊ ဒါေမးလုိ႔ သိရင္ ၿပီးတာပဲ။ ကိုယ္႐ႈဖုိ႔ မဟုတ္ဘူး။ ကုိယ္႐ႈဖုိ႔အလုပ္ကေတာ့ ဒီ ပထမဉာဏ္က စရမယ္။ ဒီေတာ့ ယဒါပညာယပႆတိဟာ ကုိယ့္တာ၀န္ပဲ၊ အနိစၥ ေရာက္တုိင္းေရာက္တုိင္း ေနာက္က ယဒါပညာယပႆတိလုိက္ေပး။ လုိက္ရင္ ျဖစ္ပ်က္ျမင္ၿပီ။ ျဖစ္ပ်က္ျမင္ရင္ ေဟတြေ႒ာ= နိဗၺာန္သြားတဲ့လမ္း ေျဖာင့္သြားၿပီ။ ဒါ အလုပ္လုပ္မွ ေျဖာင့္မွာ။ သူကအလုိလုိေပၚမလာဘူး။ ျဖစ္ပ်က္မ႐ႈလုိ႔ မျမင္လုိ႔ရွိရင္ မဂ္မလာပဲ တဏွာလာလိမ့္မယ္။ တဏွာလာရင္ လမ္းေကာက္သြားၿပီ။ ဒီေတာ့ ေ၀ဒနာျဖစ္ပ်က္ မ႐ႈတဲ့ ပုဂၢိဳလ္မွာ တဏွာလာမယ္။ ႐ႈတဲ့ပုဂၢိဳလ္က်ေတာ့ ပညာလာမယ္။ တဏွာမလာေတာ့ဘူး။ ဒီလုိဆုိ ေျဖာင့္ၿပီမွတ္။
    အထနိဗၺိႏၵတိဒုေကၡ။    ။ အထ=ထုိသုိ႔ ျဖစ္ပ်က္ျမင္ၿပီးးေသာအခါ၊ ဒုေကၡ= ျဖစ္ပ်က္ဒုကၡသစၥာ၌။ နိဗၺိႏၵတိ= ၿငီးေငြ႕လာ၏။ အနိစၥ၊ ဒုကၡျဖစ္တဲ့တရား၌ ၿငီးေငြ႕ေအာင္ဆက္လုပ္တဲ့။ ျဖစ္ပ်က္ျမင္ၿပီးေနာက္ ဆက္႐ႈလုိ႔ အနိစၥျဖစ္တဲ့ ဒုကၡျဖစ္တဲ့တရား၌ ၿငီးေငြ႔လာရင္ ဒုတိယဉာဏ္ (နိဗၺိဒါဉာဏ္)ရလာၿပီ။ ဒီေတာ့ ေ၀ဒနာျဖစ္ပ်က္႐ႈလုိ႔ ျမင္လာရင္ ေနာက္ .... ဒီ ျဖစ္ပ်က္၌ ၿငီးေငြ႔တဲ့ ဉာဏ္ (နိဗၺိဒါဉာဏ္)ရေအာင္ ဆက္လုပ္ရမယ္။
    ေသမေဂၢါ၀ိသုဒၶိယာ။    ။ ေသမေဂၢါ= မဂၢင္ ၅-ပါးမွ ၈-ပါးျပည့္လာေသာမဂ္သည္၊ ၀ိသုဒၶိယာ= စင္ၾကယ္ျခင္းငွာ (၀ါ) ကိေလသ၀ဋ္ ကမၼ၀ဋ္ ၀ိပါက၀ဋ္ဆုိတဲ့ ၀ဋ္ ၃-ပါး စင္ၾကယ္သြားျခင္းငွာ ျဖစ္၏။ ဒုတိယဉာဏ္ရၿပီးေနာက္၊ တတိယဉာဏ္ကုိ ဆက္တက္ရမယ္။ ဒုတိယဉာဏ္တုန္းက ျဖစ္ပ်က္ဒုကၡသစၥာကုိ ၿငီးေငြ႕လာတယ္။ အဲဒီဉာဏ္ထဲ ထင္ေနတဲ့ျဖစ္ပ်က္ကုိ မၾကည့္ခ်င္ပဲ ၿငီးေငြ႕လ်က္နဲ႔ပဲ ဆက္ၿပီးေတာ့ ေပ႐ႈရမယ္။ ေပ႐ႈဖန္မ်ားၿပီး ၾကာေတာ့ ဒီျဖစ္ပ်က္ႀကီးဟာ ဒုကၡသစၥာ အစစ္ပါလား။ ဒီဒုကၡသစၥာႀကီးေတာ့ မလုိခ်င္ေတာ့ပါဘူးလုိ႔ ဒုကၡသစၥာႀကီးကုိ ပုိင္းျခားသိျမင္ၿပီး ယတိျပတ္ စြန္႔ပစ္လုိက္တဲ့ အခါမွာ (ေ၀ဒနာ) ျဖစ္ပ်က္ဟာ ေပ်ာက္ထြက္သြားတယ္။ (ခ်ဳပ္ဆုံးသြားတယ္)၊ ျဖစ္ပ်က္ဒုကၡသစၥာႀကီး ေပ်ာက္ထြက္သြားတယ္။ ဒီဒုကၡသစၥာႀကီးကုိ ႏွစ္သက္လုိခ်င္တဲ့ တဏွာလဲ တခါတည္း အျမစ္ပါ ခ်ဳပ္ေပ်ာက္သြားတယ္။ ယခင္႐ႈခဲ့တဲ့ မဂၢင္ ၅-ပါးဟာလဲ ၈-ပါးျပည့္သြားၿပီးေတာ့ ေလာကုတၱရာမဂ္အစစ္ျဖစ္လာတယ္။ အဲ (ေ၀ဒနာ) ျဖစ္ပ်က္ဆုံးသြားေတာ့ ျဖစ္ပ်က္ဒုကၡသစၥာလဲ မရွိေတာ့ဘူး။ အပါယ္ကုိက်ေစတတ္တဲ့ တဏွာဒိ႒ိ ၀ိစိကိစၧာဆုိတဲ့ ကိေလသာ အညစ္အေၾကးေတြလဲမရွိေတာ့ဘူး။ ၀ဋ္ ၃-ပါးစလုံး စင္ၾကယ္သြားၿပီး ၀ိသုဒၶိျဖစ္သြားၿပီ။
    ဒီေတာ့ တတိယဉာဏ္ျဖစ္တဲ့ မဂ္ဉာဏ္ (ေလာကုတၱရာမဂ္ဉာဏ္) ေပၚလာတဲ့အခါမွာ ၀ိသုဒၶိစင္ၾကယ္သြားၿပီ။ ဘာေတြစင္ၾကယ္သြားသလဲ။ အပါယ္က်ေစတတ္တဲ့ ဒိ႒ိ၀ိစိကိစၧာ တဏွာစတဲ့ အကုသုိလ္ကိေလသာ အညစ္အေၾကးေတြ စင္ၾကယ္သြားတယ္။ အပါယ္က်ေစတတ္တဲ့ ေနာက္ေနာက္က အကုသုိလ္ကံေတြလဲ ခ်ဳပ္ေပ်ာက္သြားလုိ႔ (အေဟာသိကံျဖစ္သြားလုိ႔) စင္ၾကယ္သြားတယ္။ အပါယ္ ၄-ပါး၌ ျဖစ္ရမယ့္ အက်ဳိး၀ိပါက္ေတြလဲ ခ်ဳပ္ၿငိမ္းလုိ႔ စင္ၾကယ္သြားတယ္။ အပါယ္ေရာက္ေစတတ္တဲ့ ကိေလသာကံေတြ (အေၾကာင္းေတြ) ခ်ဳပ္သြားေတာ့ အပါယ္စပ္တဲ့ အက်ဳိး၀ိပါက္ (ခႏၶာ)ေတြလဲ အကုန္ခ်ဳပ္သြားတယ္။ ဒီေတာ့ မဂ္အစစ္ျဖစ္လာရင္ အပါယ္နဲ႔စပ္ၿပီး ကိေလသာ၀ိသုဒၶိ ကမၼ၀ိသုဒၶိျဖစ္သြားၿပီလုိ႔မွတ္။
    အထက္ကျပခဲ့တဲ့ ပါဠိဂါထာကေလးမွာ ၄-ပုိင္းပါတယ္။ ဒီ ၄-ပုိင္းတြင္ (၁) သေဗၺသခၤါရာ အနိစၥာဆုိတဲ့ ပထမပုိင္းက သခၤါရဟူသမွ် အနိစၥျဖစ္ေၾကာင္း ျပတယ္။ (၂) ယဒါပညာယပႆတိဆုိတဲ့ ဒုတိယပုိင္းက ျဖစ္ပ်က္= အနိစၥကုိ ႐ႈျမင္လာတဲ့ ယထာဘူတဉာဏ္ဆုိတဲ့ ပထမ၀ိပႆနာဉာဏ္ကုိ ျပတယ္။ (၃) အထနိဗၺိႏၵတိဒုေကၡဆုိတဲ့ တတိယပုိင္းက ျဖစ္ပ်က္= ဒုကၡသစၥာကုိ ၿငီးေငြ႔လာတဲ့ နိဗၺိဒါဉာဏ္ဆုိတဲ့ ဒုတိယ၀ိပႆနာဉာဏ္ကုိျပတယ္။ (၄) ဧသမေဂၢါ၀ိသုဒၶိယာဆုိတဲ့ စတုတၳအပုိင္းက ျဖစ္ပ်က္-ဒုကၡသစၥာ ခ်ဳပ္ဆုံးလုိ႔ စင္ၾကယ္သြားတဲ့ တတိယဉာဏ္လုိ႔ေခၚတဲ့ ေလာကုတၱရာမဂ္ဉာဏ္ အစစ္ကုိျပတယ္။
    ဒီေတာ့ ဒီပါဠိဂါထာကေလးဟာ သခၤါရ တရားေတြရဲ႕ ပင္ကုိယ္သေဘာကုိလည္းေကာင္း၊ ၀ိပႆနာအားထုတ္ရာမွာ အစဥ္အတုိင္းတက္သြားရမယ့္ ဉာဏ္ ၃-ဆင့္ကုိ လည္းေကာင္း ျပထားတဲ့အတြက္ တုိတုိကေလးနဲ႔ အလြန္အခ်က္က်တဲ့ ဂါထာကေလးျဖစ္တယ္။ ဒီေတာ့ ဒီဂါထာပါ သေဘာသြားအတုိင္း အလုပ္လုပ္ရင္ ေဟတြေ႒ာ ျဖစ္ၿပီး နိဗၺာန္အေျဖာင့္သြားၿပီလုိ႔မွတ္။

မုိးကုတ္ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး၏ သစၥာအနက္ ၁၆-ခ်က္ တရားေတာ္မ်ားမွ

No comments: