Pages

Thursday, May 10, 2012

နိေရာဓသစၥာ၏ အမတ႒အနက္ (၄)

    နိဗၺာန္ဟာ အမတ႒သေဘာရွိတယ္။ အမတ႒ဆုိတာ မအုိ၊ မနာ၊ မေသ အၿမဲေနတဲ့သေဘာကုိဆုိတာပဲ။ ခႏၶာႀကီးကေတာ့ အၿမဲပဲ အုိလုိက္၊ နာလုိက္၊ ေသလုိက္ ျဖစ္ေနတာပဲ။ ဒီေတာ့ ခင္ဗ်ားတုိ႔ ေနတဲ့ ေနရာဟာ အုိ၊ နာ၊ ေသ အၿမဲရွိေနတဲ့ ေနရာပဲ။ ဒီဘ၀မွာလဲ အုိ, နာ, ေသ၊ ေနာက္ဘ၀ ေရာက္ျပန္ေတာ့လဲ အုိ, နာ, ေသ၊ ဟုိဘ၀ကူးျပန္ေတာ့လဲ အုိ, နာ, ေသ။ ေၾသာ္..... နိဗၺာန္နဲ႔ ခင္ဗ်ားတုိ႔ေနတဲ့ ေနရာနဲ႔ေတာ့ အေတာ္ကြာျခားေနပါလား။ ခင္ဗ်ားတုိ႔က နိဗၺာန္အေၾကာင္းလဲ ေကာင္းေကာင္းသေဘာမက်၊ နိဗၺာန္ေရာက္ေၾကာင္း လမ္းေကာင္းလဲမစီမံတတ္ေသာေၾကာင့္ သြားေတာ့သြားေနတာပဲ၊ သြားေတာ့ ဘယ္ေရာက္, အုိလမ္း, နာလမ္း, ေသလမ္းသာ ေရာက္ေနတယ္။ မအုိခ်င္လုိ႔၊ မနာခ်င္လုိ႔၊ မေသခ်င္လုိ႔၊ ေဆး၀ါးေတြနဲ႔ကု၊ ပရိတ္ေတြ မႏၲန္ေတြနဲ႔ ကာကြယ္ ေစာင့္ေရွာက္ၾကေသာ္လဲ၊ ခႏၶာကုိယ္ႀကီးက အုိတတ္၊ နာတတ္၊ ေသတတ္တဲ့ အမ်ဳိးဆုိေတာ့ ဘယ့္ႏွယ္မွ မတတ္ႏုိင္ဘူး။ ခႏၶာကုိယ္ႀကီးဟာ သခၤ်ဳိင္းကုိ အၿမဲမ်က္ေစာင္းထုိးေနတာပဲ၊ နတ္ျပည္ေရာက္လဲ, ျဗဟၼာျပည္ေရာက္လဲ သခၤ်ဳိင္းကုိ မ်က္ေစာင္းထုိးၿပီးေနတာပဲ။
    ခင္ဗ်ားတုိ႔ ခႏၶာအေၾကာင္း ေကာင္းေကာင္းမသိလုိ႔ ဒီခႏၶာႀကီးကုိ လုိခ်င္ေနတာ။ ဆုေတာင္းယူေနတာ။ ခႏၶာအေၾကာင္း ေကာင္းေကာင္းမသိရင္ ခႏၶာကုိ လုိခ်င္ေနရင္ ခင္ဗ်ားတုိ႔ ဘယ္ေတာ့မွ နိဗၺာန္ကုိလုိခ်င္မွာမဟုတ္ဘူး။ ခႏၶာႀကီးအေၾကာင္း ခင္ဗ်ားတုိ႔ ေကာင္းေကာင္းသိရင္ ဒီခႏၶာႀကီးကုိ လုိခ်င္မွာမဟုတ္ဘူး။ ဒီေတာ့ ခႏၶာႀကီးအေၾကာင္း ခင္ဗ်ားတုိ႔ ေကာင္းေကာင္းသိမွ နိဗၺာန္ကုိလုိခ်င္မွာ။ နိဗၺာန္ကေတာ့ မအုိ မေသအၿမဲေနတဲ့ေနရာပဲ။ ပဋိသမီၻဒါမဂ္အ႒ကထာဆရာက ခႏၶာကုိယ္အဆိပ္ပင္ႀကီးဟာ သူ႔အဆိပ္နဲ႔ သူ ေသတဲ့သေဘာကုိျမင္သျဖင့္ မအုိ မေသ အၿမဲေနတဲ့ နိဗၺာန္ကုိ ဉာဏ္၌ထင္ျမင္ လုိခ်င္လာ၏ဟု ဆုိထားတယ္။ ဒီေတာ့ မအုိ-မေသ အၿမဲေနတဲ့ နိဗၺာန္ကုိ သေဘာက်ဖုိ႔ လုိခ်င္လာဖုိ႔ရာ ခႏၶာႀကီးအေၾကာင္း ေကာင္းေကာင္းသိရမယ္။
    ဒီခႏၶာႀကီးဟာ အဆိပ္ပင္ႀကီးပဲ။ သူ႔မွာ ဇရာ, ဗ်ာဓိ, မရဏ= အုိ နာ ေသဆုိတဲ့ အဆိပ္ေတြ ေမြးကထဲက တခါတည္းပါလာတယ္။ ယူလာတယ္။ ဒီေတာ့ သူ႔အဆိပ္နဲ႔ သူေသမွာပဲ။ ခႏၶာကုိယ္ႀကီးဟာ ဘယ္ေတာ့မွ ဆုေတာင္းမျပည့္တဲ့ ခႏၶာႀကီး။ မအုိပါရေစနဲ႔၊ မနာပါရေစနဲ႔၊ မေသပါရေစနဲ႔လုိ႔ ဆုေတာင္းလုိ႔ရရဲ႕လား။ မရဘူးေနာ္။ သူယူလာတဲ့ အုိနာ အဆိပ္နဲ႔ သူေသရမွာပဲ။ အသက္ထြက္ရမွာပဲ။ ဒီခႏၶာအဆိပ္ပင္ႀကီးဟာ အုိဖုိ႔ရာလဲ သူ႔အဆိပ္နဲ႔သူ၊ နာဖုိ႔ရာလဲ သူ႔အဆိပ္နဲ႔သူ၊ ေသဖုိ႔ရာလဲ သူ႔အဆိပ္နဲ႔သူ တခါတည္း ပါလာတာပဲ။ ဒါေၾကာင့္ ဒီခႏၶာႀကီး ရတဲ့ပုဂၢိဳလ္အေပါင္းဟာ ဘယ္နည္းနဲ႔မွ ခ်မ္းသာလိမ့္မယ္ ေဘးကင္းလိမ့္မယ္မဟုတ္ဘူး။ ဆင္းရဲတြင္းမွာ အုိပဲြ, နာပဲြ, ေသပဲြနဲ႔ပဲ ဇာတ္သိမ္းရမယ္။ ဒီခႏၶာႀကီးဟာ သူ႔အဆိပ္နဲ႔သူ ေသရတာ။ ေနရာမေ႐ြးဘူးေနာ္။ နတ္ျပည္ေရာက္လဲ ေသမွာပဲ။ ျဗဟၼာျပည္ေရာက္လဲ ေသမွပဲ။ လူ႔ျပည္, နတ္ျပည္, ျဗဟၼာျပည္မွာ အႀကိမ္ႀကိမ္ခံစားရ၍လုိ႔ ဆုေတာင္းရင္ ဒါကုိယ့္အဆိပ္နဲ႔ကုိယ္ အဖန္ဖန္ေသရ၍ဆုိတဲ့ အဓိပၸါယ္ပဲ။ ဒီေတာ့ သစၥာမသိေသးရင္ ဒီခႏၶာႀကီးကုိ ဆုေတာင္းယူၾကမွာပဲ။
    ခႏၶာႀကီးမွာ အုိနာေသဟာ တခါတည္း ပါေနေတာ့ သူဟာ ဒုကၡသစၥာအစစ္ပဲ။ ခႏၶာႀကီးရွိသေ႐ြ႕ ဒုကၡေရာက္ေနမွာပဲ။ ဒုကၡသစၥာဆုိတာ ဆင္းရဲတာအမွန္။ ခႏၶာရတဲ့ပုဂၢိဳလ္ျဖင့္ မဆင္းရဲတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ရယ္လုိ႔ မရွိဘူးေနာ္။ ေတာ္ေတာ္ၾကာ အုိရျပန္ၿပီ၊ နာရျပန္ၿပီ၊ ေသရျပန္ၿပီ။ ေနာက္တစ္ခါရျပန္လဲ အုိရ-နာရ ေသရျပန္တာပဲ။ ေနာင္ဘ၀မ်ားစြာ အႀကိမ္ႀကိမ္ရျပန္ေတာ့လဲ အုိရ-နာရ-ေသရမွာပဲ။ ဒီလုိ ခႏၶာႀကီးကုိ ခင္ဗ်ားတုိ႔ႀကိဳက္ေနတာကျဖင့္ စုံလုံးကန္း လုိ႔ပဲ။ ေသသြားတဲ့ မိဘ၊ ေဆြမ်ဳိး၊ မိတ္ေဆြေတြကုိ သုႆန္သုိ႔ အႀကိမ္ႀကိမ္လုိက္ပုိ႔ခဲ့ ၿပီးျငားေသာ္လဲ၊ ဒီဘ၀ ငါေသရဦးမယ္ဆုိတာလဲ မျမင္။ ေနာက္ ဘ၀ေရာက္လဲ ေသရဦးမယ္ဆုိတာလဲ မျမင္ဘူးဆုိေတာ့ ႏွစ္ဖက္ စုံလုံးကန္းတာပဲ။ ခႏၶာဒုကၡသစၥာႀကီးကုိ လြယ္ထားရပါလ်က္ ဒုကၡသစၥာမွန္းမသိတာလဲ ေၾကာင္ေတာင္ကန္း လုိ႔ မသိတာပဲ။ မနာၾကနဲ႔။ ဒါ ခင္ဗ်ားတုိ႔ျဖစ္စဥ္ပဲ။ ခႏၶာႀကီးဟာ အုိ-နာ-ေသ တခါတည္း ကပ္ပါလာေတာ့၊ မအုိ, မနာ, မေသေအာင္ ပရိတ္ေတြ႐ြတ္ ကာကြယ္ေသာ္လဲ မရဘူး။ မုိးႀကိဳးပစ္တာကုိ ထန္းလ်က္နဲ႔ကာလုိ႔ မရဘူးေနာ္။
    အဆိပ္သီးနဲ႔ ငွက္။    ။ ဟိမ၀ႏၲာေတာမွာ ၁၂-ရာသီပြင့္ၿပီး ၁၂-ရာသီသီးတဲ့ အဆိပ္ေတာႀကီး တခုရွိတယ္။ ဒီေတာ ေရာက္သြားတဲ့ သတၱ၀ါေတြဟာ ဒီအဆိပ္သီးရဲ႕ အနံသာ႐ႈ႐ႈိက္မိလုိ႔ရွိရင္ မစားပဲမေနႏုိင္ေလာက္ေအာင္ကုိ ေမႊးႀကိဳင္တယ္။ အဆင္း၊ အနံ႔ အရသာ သိပ္ေကာင္းတယ္။ စားမိလုိ႔ ၀မ္းထဲေရာက္ရင္ေတာ့ ေသတာပဲ။ ဒီအပင္ေအာက္သြားၾကည့္ရင္  ငွက္႐ုိးေတြ သားေကာင္႐ုိးေတြ ပုံေနတာပဲ။ ေနာက္ အေတာင္စုံၿပီး ပ်ံလာၾကတဲ့ငွက္ေတါကလဲ ဒီအနံ႔ရၿပီး စားခ်င္စိတ္ေပါက္လာျပန္တာပဲ။ သူတုိ႔မိဘအ႐ုိးေတြ သစ္ပင္ေအာက္မွာျမင္ေပမယ့္ ေၾသာ္... သူတုိ႔သာေသတာ ဒို႔မေသဘူးဆုိၿပီး စားျပန္ေတာ့ ေသၾကျပန္တာပဲ။ ေနာက္ အေကာင္ေတြလာလဲ စားေသတာပဲ။ ဒီေတာ့ အ႐ုိးေပၚ အ႐ုိးထပ္ေသၾကတယ္တဲ့။
    ဒီေတာ့ တိရစၧာန္ေလးေတြ တယ္မုိက္တာပဲလုိ႔ မဆုိထုိက္ဘူးလား။ ဆုိထုိက္တယ္။ ေသတဲ့မိဘအ႐ုိးေတြ ျမင္လ်က္သားနဲ႔ အသီးရဲ႕အနံ႔ မခံႏုိင္တာနဲ႔ စားၿပီးေတာ့ေသၾကတယ္။ အ႐ုိးေပၚ အ႐ုိးထပ္ ေသပဲြ၀င္ၾကတယ္။ ခင္ဗ်ားတုိ႔လဲ ဒီတိရစၧာန္ေတြနဲ႔ ဘာထူးေသးသလဲ၊ ခင္ဗ်ားတုိ႔လဲ ကုိယ့္အေဖအေမေတြ အဖုိးအဖြားေတြဟာ ခ်မ္းသာမႈ သုခေ၀ဒနာကုိ ႀကိဳက္လုိ႔ သူ႔ေနာက္ လုိက္ၿပီး စီးပြားေရးေတြ ေန႔မအား ညမအားလုပ္ကိုင္ၾကတယ္။ အဲဒါ သုခေ၀ဒနာအဆိပ္သီးကုိ ရွာၾကတာပဲ။ သုခေ၀ဒနာကုိ စားရင္းမတ္တတ္နဲ႔ပဲ အုိ-နာ-ေသ သြားၾကရတယ္။ သြားၾကလုိ႔ ခင္ဗ်ားတုိ႔ကုိယ္တုိင္ သုႆန္ပုိ႔ခဲ့ၾကရၿပီမဟုတ္လား။ ဒီအဆိပ္သီးစားရင္ ဒီအဆိပ္သီးက သတ္တာနဲ႔ ေသမွာပဲ။ ေသၾကလုိ႔ မိဘဘုိးဘြားေတြရဲ႕ အ႐ုိးေတြေတာင္လုိပုံရတယ္။ ဒါေပမယ့္ ခင္ဗ်ားတုိ႔က သူတုိ႔သာ ဒီအသီးစားၿပီးေသတာ။ ဒုိ႔စားရင္မေသဘူးဆုိၿပီး ဒီေ၀ဒနာအဆိပ္သီးကုိ ေရွာက္ရွာၿပီးစားၾကေတာ့ ေသျခင္းဆုိးနဲ႔ေသၾကေတာ့တာပဲ။ ေသေတာ့ အရင္ အ႐ုိးေတြေပၚ ခင္ဗ်ားတုိ႔ အ႐ုိးေတြ ထပ္ျပန္တာပဲ။ ေနာက္ ခင္ဗ်ားတုိ႔အမ်ဳိးဟာ အဆိပ္စားတဲ့အမ်ဳိး ေသျခင္းဆုိးေသတဲ့အမ်ဳိးလုိ႔ ဆုိထုိက္တာေပါ့။ အံမာေလး ...... တိရစၧာန္ေတြထက္ မုိက္ေသးပါကလား။ ဒါေၾကာင့္ ခင္ဗ်ားတုိ႔ ဒုကၡသစၥာမသိသေ႐ြ႕ အဆိပ္စားၾကဦးမွာပဲ။ စားၿပီး ေသျခင္းဆုိးနဲ႔ ေသၾကဦးမွာပဲ။
    သူသတ္သမားေ၀ဒနာ။        ။ သံယုတ္ပါ႒ိေတာ္မွာ ဘုရားက ေ၀ဒနာမာေရာ= ေ၀ဒနာဟာ သူသတ္သမား လုိ႔ ေဟာထားတယ္။ ေ၀ဒနာ ၆-မ်ဳိးရွိတယ္။ မ်က္စိ၊ နား၊ ႏွာ၊ လွ်ာ၊ ကုိယ္ စိတ္တုိ႔ေၾကာင့္ ျဖစ္ေပၚလာတဲ့ေ၀ဒနာဟာ ၆-မ်ဳိးရွိတယ္။ ေ၀ဒနာ ၆-ပါးဟာ သူသတ္သမား ၆-ေယာက္တဲ့။ ဟုတ္ရဲ႕လား။ ဒီေ၀ဒနာကုိ စားရင္း ေသၾကတာပဲ။ ဒီ ေ၀ဒနာကုိ လုိခ်င္၊ ရခ်င္လုိ႔၊ မ်က္စိခ်မ္းသာခ်င္လုိ႔၊ နားခ်မ္းသာခ်င္လုိ႔၊ ႏွာေခါင္းခ်မ္းသာခ်င္လုိ႔၊ လွ်ာခ်မ္းသာခ်င္လုိ႔၊ လုိက္ရွာၾကတယ္။ အဲဒါ အဆိပ္ရွာၾကတာ။ သူသတ္သမား ရွာၾကတာ။ တခ်ဳိ႕ဆုိ ရွာရင္းမတ္တတ္နဲ႔ေသတယ္။ တခ်ဳိ႕ေတာ့ မ်ဳိရင္းေသတယ္။ တခ်ဳိ႕ အနံ႔ သင့္ၿပီးေသတယ္။ ခုနက တိရစၧာန္ေတြကေတာ့ တိရစၧာန္မုိ႔ မသိလုိ႔ စားၿပီးေသတယ္။ ခင္ဗ်ားတုိ႔မွာ လူလုိ႔ေတာ့ ဆုိင္းဘုတ္ဆဲြထားပါရဲ႕။ ဒါေပမယ့္ စားပုံေသာက္ပုံေတြကေတာ့ တိရစၧာန္ စားပုံေသာက္ပုံနဲ႔ အတူတူပါပဲ။ ႏႈတ္သီးနဲ႔ ပါးစပ္ပဲ ကြာတာပဲ။ ၃၁-ဘုံ ေလွ်ာက္ၾကည့္။ ဒီေ၀ဒနာသတ္တာနဲ႔ ေသၾကတာခ်ည္းပဲ။ ဒီခႏၶာအဆိပ္ပင္က သီးတဲ့ ေ၀ဒနာအဆိပ္သီးေတြ စားမိတာနဲ႔ ေသၾကတာပဲ။
    ခင္ဗ်ားတုိ႔က သုခႀကိဳက္ေတြ ျဖစ္ေနေတာ့ သုခကုိပဲ ေရွာက္ရွာတာပဲ။ ရွာၿပီးေတာ့ စားတဲ့လူကုိ သုခကသတ္တာပဲ။ ခင္ဗ်ားတုိ႔ကလဲ (သုခ) ေ၀ဒနာ ၆-မ်ဳိးကုိခ်ည္း လုိက္ရွာေနၾကတာပဲ။ ဒီ သတ္မယ့္လူမေတြ႕ေသးလုိ႔ရွိရင္ ဒီေန႔ စိတ္မခ်မ္းမသာ ျဖစ္ၾကတယ္။ သတ္မယ့္လူေတြ႕မွ ခ်မ္းသာတယ္တဲ့။ ဘယ္ေလာက္မ်က္စိလည္ေနသလဲ။ ခင္ဗ်ားတုိ႔ မသိတာကေတာ့ျဖင့္ ေဟာတဲ့ပုဂၢဳိလ္ေတာင္ သံေ၀ဂရလာတယ္။ ခင္ဗ်ားတုိ႔က ထူလြန္း အ,လြန္းလုိ႔ ေျပာတဲ့ပုဂၢိဳလ္ေတာင္ မေျပာခ်င္ေလာက္ေအာင္ ျဖစ္လာတယ္။ ခင္ဗ်ားတုိ႔မွာ မ်က္စိခ်မ္းသာမႈ၊ နားခ်မ္းသာမႈ၊ ႏွာေခါင္းခ်မ္းသာမႈ၊ လွ်ာခ်မ္းသာမႈ၊ ကုိယ္ခ်မ္းသာမႈ၊ စိတ္ခ်မ္းသာမႈမရရင္ စိတ္ဆင္းရဲၿပီး ေနထုိင္ မေကာင္းေတာင္ ျဖစ္လာၾကတယ္။ ဘာျပဳလုိ႔။ သတ္မယ့္လူ မလာလုိ႔။ အဲဒီက်ေအာင္ ဉာဏ္ေရာက္ထားေတာ့မွ ေၾသာ္.... ခႏၶာ ၅-ပါး အဆိပ္ပင္ႀကီးက ဒီအဆိပ္သီးေတြ သီးေနသေ႐ြ႕ ဒီအသီးေတြစားေနသေ႐ြ႕ ဘယ္ဘုံေရာက္ေရာက္ ေသျခင္းဆုိး ေသမွာခ်ည္းပဲလုိ႔ ျမင္လာမယ္။ ျမင္လာမွ ဒီ ခႏၶာႀကီးကုိ မႀကိဳက္ေတာ့မွာ။ မႀကိဳက္ရင္ မေသရာရွာေတာ့မယ္။ အမတ= မေသရာနိဗၺာန္ဘက္သုိ႔ လွည့္လာမယ္။ သေဘာက်လာမယ္။ အခုေတာ့ ခင္ဗ်ားတုိ႔ဟာ ခႏၶာအဆိပ္ပင္ႀကီးကထြက္လာတဲ့ ေ၀ဒနာ= အဆိပ္သီးကုိ သားစဥ္ေျမးဆက္စားစားၿပီး ေသေသလာခဲ့ၾကတာျဖစ္ေတာ့ ဒီအမ်ဳိးဟာ အဆိပ္စား ေသတဲ့အမ်ဳိးေပါ့။ မင္းမ်ဳိးလား သူေဌးမ်ဳိးလားလုိ႔ စဥ္းစားမေနပါနဲ႔ေတာ့။ ကုိယ့္အမ်ဳိးကုိယ္ သိၿပီလား။ ခင္ဗ်ားတုိ႔ ေသခ်င္ၾကသလား။ မေသခ်င္ဘူးတဲ့။ မေသခ်င္တာေတာ့အမွန္ပဲ။ ဒါေပမယ့္ ကုိယ္လည္ပင္းကုိယ္ ႀကိဳးတပ္လာတာကေတာ့ ျဖဳတ္မရပဲျဖစ္ေနတယ္။ ေသရမွာေတာ့ ဧကန္ပဲ။
    အခုလုိ ခႏၶာရဲ႕သေဘာကုိ သိလာေတာ့မွ မေသရာဘက္ကုိ နဲနဲကေလးၫြတ္လာသလုိ ရွိလာတယ္။ ကဲ ေနာင္မေသခ်င္ရင္ေတာ့ မေသရာရွာၾကရမယ္။ တကယ္ရွာရင္ တကယ္ေတြ႕မွာပဲ။ အဲဒါရွာခ်င္ရင္ ခႏၶာႀကီးကုိ မခင္နဲ႔၊ သမုဒယခ်ဳပ္ၿပီး ခင္ဗ်ားတုိ႔ (၁) ျဖစ္ပ်က္ျမင္ေအာင္ၾကည့္၊ (၂) ျဖစ္ပ်က္မုန္းေအာင္ၾကည့္ (၃) ျဖစ္ပ်က္ဆုံးေအာင္ၾကည့္လုိ႔ရွိရင္ ခႏၶာႀကီးရဲ႕ ေသတတ္တဲ့သေဘာကုိ ေကာင္းေကာင္းႀကီးသိလာမယ္။ ဒါသိၿပီးေတာ့၊ ေသတတ္တဲ့ ေသတတ္တာႀကီးကုိျဖင့္ မႀကိဳက္ေတာ့ပါဘူးလုိ႔သာ မဂ္ဉာဏ္ေပၚေအာင္ ၾကည့္လုိက္။ မလုိခ်င္တဲ့အထိေရာက္ေအာင္႐ႈလုိက္။ ဒီလုိ႐ႈလုိက္လုိ႔ တကယ့္ကုိမလုိခ်င္ေတာ့ဘူးဆုိရင္ မေသရာအမွန္ ျမတ္နိဗၺာန္ဟာ တခါတည္းေပၚလာတယ္။ မေသရာကုိ ခုကတည္းက ေတြ႕ေအာင္ရွာထားပါ။ ေသမွေတာ့ မေတြ႕ႏုိင္ဘူး။ ဒယ္အုိး (ငရဲထဲ)ေရာက္ရင္ သြားၿပီ။
    မေသရာရွာနည္းကေတာ့ ေျပာေနက်အတုိင္းပဲ။ ဒီ ေ၀ဒနာသာ ျဖစ္ပ်က္ျမင္ေအာင္ ႐ႈပါ။ ဒြါရ ၆-ပါးအရ ေ၀ဒနာ အသီးသီးမွာ ၆-မ်ဳိးျပားေသာ္လဲ၊ စင္စစ္ေတာ့ ေ၀ဒနာဟာ သုခ၊ ဒုကၡ၊ ဥေပကၡာလုိ႔ ၃-မ်ဳိးတည္းပါပဲ။ အဲဒီေ၀ဒနာ ၃-မ်ဳိး (တမ်ဳိးမ်ဳိး)ကုိ ႐ႈလုိက္ၿပီဆုိမွျဖင့္ ေ၀ဒနာ ၃-မ်ဳိးျဖစ္ပ်က္က အနိစၥ၊ ႐ႈတာက မဂၢ ျဖစ္တယ္။ ႐ႈေတာ့ တဏွာမလာေတာ့ဘူး။ ဒီေ၀ဒနာဟာ နဂုိတုန္းက ေ၀ဒနာအျဖစ္နဲ႔ ေနရင္သာ အဆိပ္ျဖစ္တာ။ အခုျဖစ္ပ်က္႐ႈလုိက္ေတာ့ အဆိပ္မျဖစ္ေတာ့ဘူး။ အနိစၥျဖစ္သြားတယ္။ အဆိပ္မျဖစ္ရင္ သူဟာ အုိ-နာ-ေသ လက္နက္ ၃-မ်ဳိးနဲ႔ ဒီ႐ႈတဲ့ပုဂၢိဳလ္ကုိ သတ္မယ့္အလုပ္ မလုပ္ႏုိင္ေတာ့ဘူး။ မလုပ္ႏုိင္ေအာင္ မဂ္က တားထားတယ္။ ဒီလုိ ျဖစ္ပ်က္-မဂ္ ႐ႈတဲ့ အလုပ္ကုိမွ မေသရာကုိ ေတြ႕မွာ ေရာက္မွာ။
    ဒီေ၀ဒနာ ၃-ခု ျဖစ္ပ်က္တာဒုကၡသစၥာ၊ သိတာက မဂၢသစၥာ၊ မဂၢသစၥာေပၚလာရင္ သူက ဒုကၡတင္သိတာမဟုတ္ဘူး။ သူ႔ကိစၥက နိေရာဓ(နိဗၺာန္)လဲ ျမင္တယ္။ သမုဒယ (တဏွာ)ကုိလဲ သတ္တယ္။ သစၥာ ၄-ခ်က္ကုိ တၿပိဳင္နက္သိတယ္။ ဒါျဖင့္ အလုပ္လုပ္မွျမင္မွာ၊ အလုပ္လုပ္တဲ့အခါ၊ ဒုကၡသစၥာကုိျဖစ္ပ်က္ ႐ႈမႈႀကိဳးစားၾကပါ။ ႐ႈလုိ႔ ဒုကၡသစၥာအဖန္ဖန္ ေသတာႀကီးျမင္မွတာ အမတေ႒ာဆုိတာကုိ သေဘာက်မယ္။ ဒီေတာ့ ေ၀ဒနာကုိျဖစ္ပ်က္ နာနာ႐ႈ၊ ႐ႈရင္ ကုိယ္ကေ၀ဒနာကုိ သတ္ပစ္တာပဲ။ မ႐ႈရင္ ေ၀ဒနာက ကုိယ့္ကုိယ္ကုိ သတ္မယ္။ ဒီေတာ့ ေ၀ဒနာနဲ႔စစ္ထုိးဖုိ႔ ခါးေတာင္းႀကိဳက္ၾက။ ေ၀ဒနာေပၚလာတုိင္း ျဖစ္ပ်က္႐ႈရမယ္။ ေ၀ဒနာသာ သူသတ္သမား မဟုတ္ေသးဘူး။ ခႏၶာငါးပါးစလုံး လူသတ္သမားခ်ည္းပဲတဲ့၊ ခႏၶာငါးပါးဟာ သူသတ္သမားခ်ည္းျဖစ္ေတာ့ သူတုိ႔မရွိမွ အေသလြတ္မွာပဲ။ သူတုိ႔ရွိေနရင္ ေသဦးမွာပဲ။ ဒီေတာ့ ခႏၶာငါးပါးထဲက ဘယ္ခႏၶာျဖစ္ျဖစ္ ႀကိဳက္ရာကုိ ျဖစ္ပ်က္႐ႈႏုိင္တယ္။ သူသတ္သမားကုိ ကုိယ္က ျပန္သတ္ တယ္ေပါ့။သတ္ေတာ့ ခႏၶာေနာက္က တဏွာ စတဲ့အေဖာ္ေတြလဲ ေသသြားတာပဲ။ အဲဒါ မဂ္နဲ႔သတ္တာ။ ေရွ႕ကျဖစ္ပ်က္- ေနာက္ကမဂ္ဆုိရင္ ဒါ သတ္ၿပီးသားပဲ။ မဂ္နဲ႔သတ္လုိက္ေတာ့ ခႏၶာငါးပါးဆုိတဲ့ ဒုကၡသစၥာ အေသဓာတ္ေတြ ကုန္ဆုံးသြားၿပီ၊အေသဓာတ္ ေနရာမွာ မေသဓာတ္ အစားထုိးလာတယ္။ ဒါဆုိ မေသရာနိဗၺာန္သုိ႔ ေရာက္ၿပီမွတ္။

မုိးကုတ္ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး၏ သစၥာအနက္ ၁၆-ခ်က္ တရားေတာ္မ်ားမွ

No comments: