Pages

Thursday, May 10, 2012

သခၤတသေဘာ

    နိဗၺာန္သည္ အသခၤတ႒ သေဘာရွိတယ္။ အသခၤတ႒ဆုိတာ နည္းနည္းမွ ျပဳျပင္ၿပီးထားတဲ့ တရားမဟုတ္၊ အဖန္ဖန္ ျပဳျပင္ျခင္းမရွိတဲ့သေဘာ ျဖစ္တယ္။ ဒါေၾကာင့္ နိဗၺာန္ဟာ အဖန္ဖန္ ျပဳျပင္ျခင္း မရွိေသာေၾကာင့္ ပကတိ ခုိင္ၿမဲတဲ့တရားလုိ႔ မွတ္။ အသခၤတ သေဘာကုိ ရွင္းရရင္ သခၤတသေဘာကုိ အရင္ေျပာရမယ္။
    သခၤတသေဘာသည္ အသခၤတနဲ႔ ဆန္႔က်င္ဘက္၊ အသခၤတနဲ႔လုံး၀မတူတဲ့တရားပဲ။ သခၤတတရားေတြဆုိတာ ခႏၶာငါးပါး ႐ုပ္နာမ္ေတြ ဘုံေတြပဲ။ ဒါဟာ ျပဳျပင္ထားလုိ႔ ျဖစ္လာၾကတဲ့ အရာေတြျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ပ်က္စီးတဲ့ သေဘာရွိတယ္လု႔ိမွတ္။ ခႏၶာငါးပါး ႐ုပ္နာမ္တရားေတြ လူ နတ္ ျဗဟၼာ သတၱ၀ါေတြ လူ႔ဘုံ နတ္ဘုံ ျဗဟၼာ့ဘုံေတြဟာ ေတာေတာင္ေရေျမေတြဟာသခၤတတရားေတြ ျပဳျပင္တုန္းပဲ ေခတၱတည္တံ့ႏုိင္တဲ့တရားေတြပဲ။ ျပဳျပင္တတ္တဲ့ ျပဳျပင္စီမံေပးတဲ့ အေၾကာင္းတရားေတြရဲ႕ သတၱိအရွိန္အေစာ္ အာႏုေဘာ္ကုန္လုိ႔ရွိရင္ ပ်က္သြားၾကရတယ္။ အပ်က္မွာ လမ္းဆုံးတယ္ေပါ့။ ခႏၶာငါပါး ႐ုပ္နာမ္ဆုိတဲ့ သခၤတတရားေတြဟာ ဘယ္မွာပဲျဖစ္ျဖစ္ (လူ႔ျပည္ျဖစ္ျဖစ္ နတ္ျပည္ျဖစ္ျဖစ္ ျဗဟၼာ့ျပည္ျဖစ္ျဖစ္) ကံ၊ စိတ္၊ ဥတု၊ အာဟာရ ဆုိတဲ့ အေၾကာင္းတရားေလးပါးနဲ႔ ျပဳျပင္ထားတာျဖစ္ေသာေၾကာင့္ျပဳျပင္တဲ့ သေဘာသတၱိ ကုန္ဆုံးတာနဲ႔ တၿပိဳင္နက္ ပ်က္စီးၾကတာခ်ည္းပဲ။
    ခင္ဗ်ားတုိ႔ ဒါနမႈ သီလမႈ သမထအလုပ္ဆုိတဲ့ လူနတ္ျဗဟၼာျပည္ ေရာက္ေၾကာင္း အလုပ္ေတြ လုပ္ၾကတယ္ဆုိပါစုိ႔။ သူ႔နည္းသူ ျပဳျပင္လုိက္ေတာ့၊ သူ႔အေၾကာင္းရွိသေလာက္ အက်ဳိးေတာ့ေပးတာေပါ့။ ဒါေပမယ့္အေၾကာင္းတရားေတြရဲ႕ အရွိန္အေစာ္အာႏုေဘာ္ေတြ ကုန္တဲ့အခါက်ေတာ့ လူနတ္ျဗဟၼာဆုိတဲ့ အက်ဳိးတရားေတြဟာ ပ်က္စီးသြားၾကတာပဲ။ ျပဳျပင္လုိ႔ရထားတဲ့ ျဖစ္လာတဲ့ တရားဟူသေ႐ြ႕ဟာ ခုိင္ၿမဲတယ္မရွိဘူး။ မျပဳျပင္ပဲနဲ႔ ရတဲ့ေနရာျဖစ္ေသာ အသခၤတနိဗၺာန္ကမွ အၿမဲတည္တံ့ခုိင္ၿမဲတာ။
    ခင္ဗ်ားတုိ႔ဟာ သခၤတအက်ဳိးတရားေတြအတြက္ သခၤတအေၾကာင္းေတြကုိပဲ အားထုတ္ေနတယ္။ သခၤတအေၾကာင္းေတြအားထုတ္ေတာ့ သခၤတ အက်ဳိးေတြပဲရမွာပဲ။ သခၤတ= ပ်က္ေၾကာင္းတရားေတြ လုပ္ေတာ့ သခၤတ= ပ်က္က်ဳိးေတြပဲ ရမွာပဲ။ အေၾကာင္းတရား (၄)ပါးရဲ႕ သတၱိအရွိန္ကုန္သြားရင္ ခင္ဗ်ားတုိ႔ ရထားတဲ့ ခႏၶာငါးပါးဟာ ပ်က္သြားမွာပဲ။ ပ်က္သြားလုိ႔ တစ္ခါ အေၾကာင္းတရား ၄-ပါးနဲ႔ ႀကိဳးစားၾကျပန္တယ္။ ႀကိဳးစားျပန္ေတာ့ သခၤတအက်ဳိး ေပၚျပန္တာပဲ။ တခါ ဒီအေၾကာင္းရဲ႕သတၱိကုန္ျပန္ေတာ့ သခၤတအက်ဳိးေတြဟာ ပ်က္ျပန္တာပဲ။ ဒီေတာ့ ခင္ဗ်ားတုိ႔ဟာ ပ်က္မႈနဲ႔ ျပဳျပင္မႈပဲ လုပ္ေနတာပဲ။ ဒါေတြလုပ္ေနရင္ ဘယ္ေတာ့မွ ၿပီးမွာမဟုတ္ဘူး။ ျပဳျပင္လုိက္- ပ်က္လုိက္ တခါ ျပဳျပင္လုိက္ ပ်က္လုိက္။ ဒီလုိပဲ လွည့္ပတ္သြားေနမွာပဲ။ ဒီေတာ့ ခင္ဗ်ားတုိ႔ဟာ မၿပီးတဲ့အလုပ္ကုိပဲ ထပ္ခါတလဲလဲ လုပ္ေနတာပဲဆုိရင္ မလဲြဘူးေပါ့။
    ခင္ဗ်ားတုိ႔ အခုရထားတဲ့ ႐ုပ္နာမ္ခႏၶာႀကီးဟာ သခၤတတရားပဲ။ ေနာက္ဘ၀က ကံကျပဳထားလုိ႔ ေပၚလာတာ။ ဒီဘ၀က်ေတာ့ စိတ္၊ ဥတု၊ အာဟာရက ျပဳျပင္ထားတယ္။ ေနာင္ဘ၀က်ေတာ့ ဒီဘ၀ကလုပ္တဲ့ ကံကေနၿပီးလုပ္လိမ့္မယ္။ ကံကေနၿပီးလုပ္ေတာ့ ကမၼဇ႐ုပ္ေတြ စိတၱဇ႐ုပ္ေတြ ဆက္ျဖစ္လာတယ္။ အျပင္ဘက္က အာဟာရ၊ ဥတုေတြကလဲ ေထာက္ပံ့ေပးၾကတယ္။ ဒီ တရားေလးပါးနဲ႔ ျပဳလုပ္တည္ေထာင္ထားတာျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ဒီ ႐ုပ္နာမ္ခႏၶာႀကီးဟာ သခၤတတရားပဲ။ ကံကုန္ရင္လည္း ၿဗဳံးကနဲပ်က္မယ္။ စိတ္ကုန္ျပန္ရင္လဲ ပ်က္မယ္။ ဥတုကုန္ရင္လဲ ပ်က္မယ္။ အာဟာရကုန္ရင္လဲ ပ်က္မယ္။ ဘာျဖစ္လုိ႔ ပ်က္-သခၤတတရားျဖစ္လုိ႔။ သူမ်ားျပဳျပင္လုိ႔ ေပၚေနတဲ့ သခၤတတရား ျဖစ္ေသာေၾကာင့္၊ ျပဳျပင္တဲ့တရား ကုန္သြားရင္ ခင္ဗ်ားတုိ႔ ဘုံးကနဲ လဲေသမွာ။ ဒီေတာ့ ခင္ဗ်ားတုိ႔ဟာ ကံ။ စိတ္၊ ဥတု၊ အာဟာရတုိ႔ရဲ႕ စီမံသလုိ ခံေနရတာေပါ့။ ဒါေတြကုိ မသိေတာ့ ေပ်ာ္ေနၾကတာပဲ။ မသိေပ်ာ္ ေပ်ာ္ေနၾကတယ္။ အေၾကာင္းတရား ၄-ပါးက ျဖစ္ဆုိျဖစ္၊ ပ်က္ဆုိပ်က္၊ ေသဆုိေသ၊ မီးေလာင္ေသဆုိ ေသ၊ ထမင္းငတ္ေသဆုိ ေသ၊ ဆုိေတာ့ ခင္ဗ်ားတုိ႔ဟာ ခင္ဗ်ားတို႔ ခႏၶာဟာ အေၾကာင္းတရား ၄-ပါးရဲ႕ စီမံသလုိခံေနရတဲ့ သခၤတ(သခၤါရ)တရားေတြပဲ။
    ​မႏၲေလးၿမိဳ႕ႀကီးမွာ ေရွးႏွစ္ေပါင္းတစ္ရာကလူေတြ ရွိေသးသလား။ မရွိေတာ့ဘူး - ေသကုန္ၿပီ။ သခၤတေတြမုိ႔ ပ်က္ဆုံးသြားၾကၿပီ။ ေနာက္လာတဲ့လူေတြလဲ သူတုိ႔သက္တမ္းေစ့ရင္ မေနႏုိင္ဘူး။ ေသၾကရမွာပဲ။ ဒါျဖင့္ သခၤတတရားေတြရွိတဲ့ ေနရာဟာ ေသတဲ့ေနရာႀကီးပဲလုိ႔မွတ္။ အရင္လူေတြလဲ ဒီေနရာမွာ ေသသြားတယ္။ အခုလူေတြလဲ ဒီေနရာမွာပဲ ေသၾကရမယ္။ ေနာက္လူေတြလဲ ဒီေနရာမွာပဲ ေသၾကလိမ့္မယ္။ တခ်ဳိ႕က ဒီသခၤတတရား အဖုိးအဖြားေတြကုိ လြမ္းေတာင္လြမ္းေနၾကေသးတယ္။ ဓာတ္ပုံကေလး ၾကည့္ၾကည့္ၿပီး မ်က္ရည္ သုတ္ခါသုတ္ခါ လာေသးတယ္။ သခၤတရားကုိပင္ လြမ္းဆြတ္ေနေသးတယ္ဆုိေတာ့ ဟုိသခၤတေတြနဲ႔ အခုရွိတဲ့ သခၤတနဲ႔ ျပန္ေပါင္းခ်င္ေသးတဲ့ အဓိပၸါယ္ေပါ့။ ဘာျပဳလုိ႔၊ အတူတူပ်က္ရေအာင္လုိ႔။ ဒီေတာ့ အသခၤတကုိ သေဘာက်ေအာင္ဟာ သခၤတအေၾကာင္းကုိ မိမိရေျပာရမယ္။ သခၤတသေဘာနားလည္လာေတာ့မွ ဒီအလုပ္မဟုတ္ပါလားဆုိတာလာမယ္။ လာေတာ့မွ အသခၤတဘက္ လွည့္လာမယ္။
    သခၤတတရားဆုိတာ ဒုကၡသစၥာပဲ။ ခႏၶာငါးပါးဟာ အဖန္ဖန္ ျပဳျပင္ရတဲ့ ဒုကၡသစၥာျဖစ္လုိ႔ ဒုကၡေရာက္ရင္း ျပန္အစားထုိးရင္း ဒီလုိ အဖန္ဖန္ျပဳျပင္ ေနရေတာ့ အားလပ္ခြင့္ကုိမရွိဘူး။ ဒုကၡသစၥာအလုပ္က အၿမဲဒုကၡေရာက္ေနတာပဲ။ အဖန္ဖန္အားထုတ္ေနရတာ အၿမဲဒုကၡ ေရာက္ေနတာေပါ့။ အဖန္ဖန္အားထုတ္ရ မထုတ္ရ ကုိယ့္ကုိယ္ကုိပဲခ်ိန္ၾကည့္။ ဒီေန႔ မနက္စာစားၿပီး ညစာ မစားေတာ့ဘူးကြဆုိတဲ့ရက္ဟာ အင္မတန္နည္းတယ္။ ညတုိင္းပါ စားတဲ့ရက္ကမ်ားတယ္။ ဒီေန႔ေတာ့ ၂-ထပ္စလုံးစားၿပီးၿပီ။ ၂-ထပ္စလုံး ခုိမယ္ မစားေတာ့ဘူးလုိ႔ ေနလုိ႔ရရဲ႕လား။ မရဘူး။ ခႏၶာကုိယ္ႀကီးဟာ အရင္ ျပဳျပင္ထားတဲ့ အရွိန္အေစာ္ကုန္သြားလုိ႔ ဆာေလာင္မြတ္သိပ္တဲ့ ေ၀ဒနာရလာတယ္။ အဲဒီေတာ့ ခႏၶာက ငါ့ကုိျပဳျပင္ဦး။ ေနာက္ထပ္ ၂-ထပ္ေကၽြးဦးလုိ႔လာတာပဲ။ သန္ဘက္ခါက်ေတာ့လဲ ၂-ထပ္ ေကၽြးရတာပဲ။ ဘာျပဳလုိ႔ ဒီေလာက္ျပဳျပင္ေနရတာတုန္း။ အုိ ...... ျပဳျပင္မွ ေတာ္႐ုံက်တဲ့ ခႏၶာငါးပါးျဖစ္လုိ႔၊ ခင္ဗ်ားတုိ႔ခႏၶာဟာ ျပဳျပင္ႏုိင္မွ ေတာ္႐ုံက်တာ။ မီးဖုိနဲ႔ ထင္းေကာ ျပတ္ရဲ႕လား။ မျပတ္ဘူး။ ဒယ္အုိးနဲ႔ ဖုိခေနာက္ေကာ ျပတ္ရဲ႕လား။ မျပတ္ဘူး။ ေသရာေတာင္ ယူသြားရဦးမွာလား။ ယူသြားရတယ္။ ဟုိဘ၀ေရာက္လဲ ဒီလုိပဲမျပတ္ရဘူး။ လူတခါျပန္ျဖစ္ရင္ ဒီျပဳျပင္မႈေတြလုပ္ရမွာပဲ။ နတ္ျပည္ေရာက္ရင္ ေကာင္းပါရဲ႕ဆုိေတာ့ နတ္ျပည္လဲ ဒီလုိပဲ ေစာင့္ေရွာက္ျပဳျပင္ရမွာပဲ။ ဒီေတာ့ ဘယ္ခႏၶာျဖစ္ျဖစ္ ခႏၶာဟူသေ႐ြ႕ဟာ သခၤတခႏၶာ ဒုကၡသစၥာ ဆုိေတာ့ အၿမဲတမ္း ျပဳျပင္ေနရၿပီး ပ်က္စီးျခင္းမွာပဲ ဆုံးသြားတာပဲ။
    လူ႔ျပည္မွာ အပ်က္မ်ားလွတယ္။ နတ္ျပည္သြားၿပီး အပ်က္ျပင္ဦးမွပဲဆုိရင္ ဒါ ၀ပ္ေရွာ့ေျပာင္းတာနဲ႔ အတူတူပဲ။ နတ္ျပည္ေရာက္လဲ ၀ပ္ေရွာ့ျပန္အပ္ရတာပဲ။ ခႏၶာက အၿမဲတမ္းခ်က္ေနေတာ့ အၿမဲတမ္းပဲ ၀ပ္ေရွာ့ ေျပာင္းေနရတာေပါ့။ ခင္ဗ်ားတုိ႔ ဟုိဆုေတာင္း ဒီဆုေတာင္းဆုိတာ ပ်က္လုိ႔ျပင္ဖုိ႔ ေတာင္းတာေပါ့။ လူ႔ျပည္မွာတြင္ပဲ ဒီခႏၶာႀကီးကုိ ေကၽြးေမြးျပဳျပင္ေပးဖုိ႔အတြက္ လုပ္ငန္းေတြ အမ်ဳိးမ်ဳးိထူေထာင္ရတယ္ဆုိေတာ့ ဒါ ၀ပ္ေရွာ့အပ္ေနရတာပဲ။
    ဒီ ခႏၶာႀကီး ျပင္ေနရတဲ့အတြက္ အားတယ္လုိ႔ရွိေသးရဲ႕လား။ အၿငိမ္ေကာ ေနရရဲ႕လား။ ဒီခႏၶာႀကီးကုိ ၀ပ္ေရွာ့ေျပာင္းအပ္ၿပီး ျပင္ေနရတာျဖင့္ ၃၁-ဘုံမွာ ခင္ဗ်ားတုိ႔ ေျခရာထပ္ေနၿပီ။ မပ်င္းၾကေသးဘူးလား။ မေမာၾကေသးဘူးလား။ သစၥာမသိသေ႐ြ႕ေတာ့ ဒီအတုိင္းခ်ည္း မွတ္ေပေတာ့။ ဘယ္၀ပ္ေရွာ့ႀကိဳက္သတုံး။ ၀ပ္ေရွာ့တစ္ခုက ခဏပဲ ျပင္ေပးႏုိင္တာ။ ၾကာၾကာခံေအာင္ လုပ္မေပးႏုိင္ဘူး။
    ဒီ ခႏၶာႀကီးျပဳျပင္ရတဲ့ သခၤတတရားေတြဟာ နည္းတာေတြမဟုတ္ဘူး။ တခ်ဳိ႕ သခၤတတရားက ျပဳျပင္ေပးတယ္။ တခ်ဳိ႕ သခၤတတရားက အျပဳျပင္ခံရတယ္။ ျပဳျပင္တတ္တဲ့ တရားလဲျဖစ္ၿပီး (ျပဳျပင္ေပးၿပီး) ပ်က္တတ္ေသာေၾကာင့္ သူလဲ သခၤတတရားပဲ။ အျပဳျပင္ခံရတဲ့တရားလဲ ျဖစ္ၿပီးပ်က္ရေသာေၾကာင့္ (ျပဳျပင္ေပးတုန္း တည္တံ့ၿပီး၊ ျပဳျပင္တဲ့တရားပ်က္ရင္ ပ်က္ရေသာေၾကာင့္) သူလဲ သခၤတတရားပဲ။ ဒီေတာ့ သခၤတ ၂-ခုစလုံး ျဖစ္ပ်က္ခ်ည္းျဖစ္ေသာေၾကာင့္၊ ေၾသာ္..... ႏႈတ္ခမ္းပဲ့ခ်င္း မီးမႈတ္ေနတာပါလား။ သခၤတဆုိတာ ခဏခဏ ျပင္လုိက္ပ်က္လုိက္၊ ျပင္လုိက္ပ်က္လုိက္နဲ႔ စင္စစ္ေတာ့ ဒုကၡခ်ည္းေရာက္ေနတာပါလား။ ဒါျဖင့္ သခၤတရား= သခၤတနယ္ မေကာင္းေၾကာင္း ေကာင္းေကာင္းသိမွ မအုိ မေသ အၿမဲေနတဲ့ နိဗၺာန္ဆုိတဲ့ အသခၤတနိဗၺာန္ ေကာင္းတာကုိ ဉာဏ္ထဲထင္လာမယ္။
    သခၤတဒုကၡျဖစ္တဲ့ ဒီ ခႏၶာကုိယ္ႀကီးဟာ အမ်ဳိးမ်ဳိးအဖုံဖုံ အၿမဲျပဳင္ျပင္တယ္။ ခင္ဗ်ားတုိ႔ ဒီလာေတာ့ ဒီခႏၶာႀကီးကုိ ထမင္းလဲေကၽြးလာခဲ့ရတာပဲ။ ၿခံဳထည္အမ်ဳိးမ်ဳိးနဲ႔ ပူေဇာ္ခဲ့ရတယ္။ လမ္းက်ျပန္ေတာ့လဲ ကားနဲ႔ ဟုိဟာဒီဟာနဲ႔ တုိက္မိမွာစုိးလုိ႔ မ်က္လုံးနဲ႔ ဟုိၾကည့္ဒီၾကည့္ၿပီး ဒုကၡခံ ေစာင့္ေရွာက္လာခဲ့ရတယ္။ သူ႔အတြက္ ဘယ္ေလာက္ ေၾကာင့္ၾကစုိက္ရသလဲဆုိတာ လမ္းမွာ ခင္ဗ်ားတုိ႔ မရိပ္မိဘူး။ သခၤတခႏၶာရွိေနရင္ ဘယ္ေတာ့မွ ေဘးအႏၲရာယ္ ကင္းမယ္မဟုတ္ဘူး။ သူ႔မွာ ေ၀ဒနာေတြဟာ အမ်ဳိးမ်ဳိးေပၚတယ္။ က်င္ႀကီး က်င္ငယ္ကိစၥ၊ ထမင္းေကၽြး၊ ေရတုိက္ရတဲ့ကိစၥ၊ အုိ တစ္ခါတည္း အနာမ်ဳိးစုံအတြက္ ျပဳျပင္ေပးလုိက္ရတာ ႐ႈပ္ေနတာပဲ။ ဘယ္အခ်ိန္မွ မနားရ မအားရဘူး။ မျပဳျပင္ပဲသာ ထားလုိက္လုိ႔ရွိရင္ ခင္ဗ်ားတုိ႔ကုိ ဠင္းတေတြေတာင္ ၀ဲေလာက္ပါရဲ႕။ ဒီေလာက္ေတာင္ ျပဳျပင္ေပးရတယ္။ အိပ္ရာထဲ မ်က္လုံးမွိတ္ေနတာေတာင္မွ မအားရဘူး။ ခႏၶာႀကီး ေစာင္းလုိက္ လွိမ့္လုိက္ ေစာင္ဆဲြၿခဳံေပးလုိက္နဲ႔ အမ်ဳိးမ်ဳိးလုပ္ေပးရတာ အားတယ္ကုိမရွိဘူး ေခြးနာ ေလာက္ကုိက္၊ ေခြးနာ အယားေဖ်ာက္တာက အားေသးတယ္။ ခင္ဗ်ားတုိ႔မွာ အနာမ်ဳိးစုံေပါက္လုိ႔ ျပဳျပင္ေပးရတာ အားတယ္လုိ႔မရွိဘူး။ ေခြးနာက ဟုိကိစၥ ဒီကိစၥရွိတာ မဟုတ္ဘူး။ ခင္ဗ်ားတုိ႔မွာေတာ့ သာေရး နာေရး လူမႈေရးကိစၥေတြနဲ႔ မအားလပ္ေအာင္ ႐ႈပ္ေနတာပဲ။ ဘာျပဳလုိ႔ ဒီေလာက္ေတာင္ အားလပ္ခြင့္မရသတုံးဆုိေတာ့ သခၤတဒုကၡ  သစၥာႀကီးရထားလုိ႔၊ ဒီဘ၀ကုိက အလုပ္ေပါင္းကနည္းသလား၊ အႏွိပ္သည္ရွာရ၊ အ၀တ္ရွာ အစာေရစာ ရွာရ။ အနာေတြကုဖုိ႔ ေဆးေတြေဆာင္ထားရတာနဲ႔ အလုပ္ေတြ႐ႈပ္ေနတာပဲ။ ဒီအထဲ ေနာက္ဘ၀အတြက္ ေပးကမ္းစြန္႔ႀကဲမႈစတဲ့ အလုပ္ေတြ ႀကိဳလုပ္ေနရေသးတယ္။ ဒီေတာ့ ဒီသခၤတခႏၶာႀကီးဟာ သူ႔ခင္တဲ့ ပုဂၢိဳလ္ကုိ အၿမဲႏွိပ္စက္ေနတာပဲ။ ဒီ ခႏၶာႀကီးမရွိမွ ေအးမွာပဲ။
    ခင္ဗ်ားတုိ႔ဟာ ပ်က္စီးတတ္တဲ့ သခၤတတရားဆုိတဲ့ ဒုကၡ- သစၥာကုိ မသိလုိ႔သာ၊ လူေကာင္, နတ္ေကာင္, ျဗဟၼာေကာင္ဆုိတဲ့ သခၤတတရားဆုိတဲ့ ဒုကၡသစၥာကုိ မသိလုိ႔သာ သခၤတတရားေတြကုိ ရေအာင္အားထုတ္ယူေနၾကတာ။ သခၤတ ဒုကၡသစၥာကုိသိရင္ ခင္ဗ်ားတုိ႔ ဒီ သခၤတတရားကုိ ေနာက္ထပ္တည္ေထာင္ၾကမွာ မဟုတ္ဘူး။ ဒုကၡသစၥာမသိလုိ႔ တည္ေထာင္ၾကတာပဲ။ သခၤတတရားဆုိတာ ျဖစ္ၿပီးပ်က္တာပဲ။ ေမြးၿပီး ေသတာပဲ။ ေမြးေသပဲ။ အသခၤတဟာ ေမြးလဲ မေမြးဘူး။ ေသလဲ မေသဘူး။ အျဖစ္လဲ မရွိဘူး။ အပ်က္လဲ မရွိဘူး။ သဘာ၀အားျဖင့္ ခုိင္ခံ့တည္ၿမဲေနတယ္။ ဒီေတာ့ အသခၤတဓာတ္ နိဗၺာန္ေရာက္ေၾကာင္း အလုပ္မွတစ္ပါး က်န္တဲ့ သခၤတအလုပ္ကေတာ့ လုပ္ခ်င္တာလုပ္ ပ်က္ဖုိ႔ လုပ္တာခ်ည္းပဲ။ ဘယ္ေလာက္နဲ႔ ရင္ႏွီးလုပ္ေပမယ့္ ပ်က္မွာပဲ။ ဒုကၡခံလုပ္ခဲ့ရၿပီး ပ်က္သြားတယ္ဆုိေတာ့ ခဲေလသမွ်သဲေရက် ဆုိတဲ့ အလုပ္မ်ဳိးေပါ့။ ဘာ့ေၾကာင့္ ဒီအလုပ္မ်ဳိး လုပ္ေနရသတုံး။ သစၥာ မသိလုိ႔ေပါ့။
    သခၤတနဲ႔ အသခၤတ, ဒုကၡသစၥာနဲ႔ သုခသစၥာ ကဲြကဲြျပားျပား မသိသေ႐ြ႕ ခင္ဗ်ားတုိ႔ဟာ သခၤတနယ္ (အပ်က္နယ္)ထဲက လြတ္မွာမဟုတ္ဘူး။ သခၤတဆုိတာ အပ်က္ပါေနေတာ့ ဒုကၡသစၥာေပါ့။ အသခၤတဆုိတဲ့ နိဗၺာန္ဟာ အပ်က္မပါေတာ့ သုခသစၥာေပါ့။ ခင္ဗ်ားတုိ႔က ဒီသစၥာ ၂-ပါးလဲ မကဲြဘူး။ တစ္ပါးခ်င္းလဲ မသိဘူး။ သခၤတကုိ ဒုကၡသစၥာလုိ႔ မသိေတာ့ ဆင္ကန္းေတာတုိးသလုိ မဟုတ္တဲ့ သခၤတတရားပဲ ႀကိဳးစားေနတာပဲ။ အသခၤတဘက္ သြားရမွန္းမသိလုိ႔ မသြား။ သခၤတကုိ ဒုကၡသစၥာမွန္းမသိလုိ႔ သခၤတဘက္ခ်ည္းသြားေနေတာ့ ခင္ဗ်ားတုိ႔မွာ မၿပီးႏုိင္မဆုံးႏုိင္တဲ့ သခၤတအလုပ္ေတြခ်ည္း လုပ္ေနေတာ့တာပဲ။ ဒါေၾကာင့္ သခၤတဆုိတဲ့ ဒုကၡသစၥာ၊ အသခၤတဆုိတဲ့ သုခသစၥာ၊ ဒီသစၥာ ၂-ပါးအေၾကာင္း ေကာင္းေကာင္းသိဖုိ႔ အေရးႀကီးတယ္။ သိေတာ့မွ သခၤတဒုကၡသစၥာႀကီးကုိ ႐ြံမုန္းၿပီး မလုိခ်င္ေတာ့ပဲ အသခၤတ သုခသစၥာ ေကာင္းေကာင္းသိၿပီး ႀကိဳက္လာမယ္။
    အခုအသခၤတေကာင္းပုံ၊ ရေအာင္လုပ္ပုံကုိ ဆက္၍ၾကည့္ၾကဦးစုိ႔။

မုိးကုတ္ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး၏ သစၥာအနက္ ၁၆-ခ်က္ တရားေတာ္မ်ားမွ

No comments: