Pages

Thursday, May 10, 2012

ပုန္းေအာင္းၿပီး ေခ်ာင္းဖမ္းပါ

    မိလိႏၵမင္းႀကီးက ရွင္နာဂသိန္ကုိ၊ “အနိစၥ, ဒုကၡ, အနတၱ ဆုိတဲ့တရားကုိ ဘယ္လုိမ်ား ၀ိပႆနာ ႐ႈရပါသလဲ”လုိ႔ ေမးေလွ်ာက္တယ္။ ရွင္နာဂသိန္က ဒီလုိေျပာလုိက္တယ္။ မင္းႀကီး၊ က်ား, ျခေသၤ့, သစ္တုိ႔ဟာ သားသမင္ေတြကုိ ဖမ္းတဲ့အခါ သူတုိ႔ေျပးရာကုိ လုိက္ဖမ္းလုိ႔ အလြယ္တကူ မရဘူး။ ေစာင့္ဖမ္းမွ ေခ်ာင္းဖမ္းမွ အလြယ္တကူနဲ႔ ရႏုိင္တယ္။ အဲဒီလုိပဲ ေယာဂီပုဂၢိဳလ္ဟာ ေပၚလာတဲ့ အာ႐ုံေတြေနာက္ကုိ လုိက္မေနရဘူး။ ေပၚလာတာကေလးကုိ အနိစၥ၊ ဒုကၡ၊ အနတၱ မိေအာင္ ေစာင့္ၿပီးၾကည့္ရမယ္။ စိတ္ေပၚတုိင္း ျဖစ္ပ်က္ကုိသာ႐ႈပါ။ စိတ္ေျပးတုိင္း လုိက္ဖမ္းေနဖုိ႔မလုိဘူး။ ေစာင့္ၿပီး ေပၚတာကုိ ၾကည့္၊ ျဖစ္ပ်က္ကုိသာ ႐ႈပါ။ သတိကေလးနဲ႔ ေခ်ာင္းၿပီးဖမ္းရမယ္လုိ႔ ေဟာလုိက္တယ္။ အဲဒီေတာ့ ခင္ဗ်ားတုိ႔ သႏၲာန္မွာ နာမ္တရားေပၚေပၚ, ႐ုပ္တရားေပၚေပၚ, ေ၀ဒနာေပၚေပၚ ေပၚတာကုိ ေခ်ာင္းဖမ္းေပေတာ့။ ဒါေၾကာင့္ ေယာဂီမ်ားဟာ ေအာင္းလဲေအာင္း ေခ်ာင္းလဲေခ်ာင္း ဆုိတဲ့ စကားလုိ မိမိတုိ႔အိမ္မွာပဲျဖစ္ျဖစ္ ဆိတ္ၿငိမ္တဲ့ေနရာ ဆိတ္ၿငိမ္တဲ့ အခ်ိန္ကုိ ေ႐ြးခ်ယ္ၿပီး အားထုတ္ပါ။ ဆိတ္ၿငိမ္တဲ့ေနရာကေတာ့ ေတာပါပဲ။ ဒီလုိ ဆိတ္ၿငိမ္တဲ့ေနရာမွာေနၿပီး သားေကာင္နဲ႔တူတဲ့ စိတ္အမ်ဳိးမ်ဳိးေပၚလာတာကုိမိေအာင္ သတိနဲ႔ ေစာင့္ၿပီး မိေအာင္ဖမ္းပါ။
    အဲဒီေတာ့ ၀ိပႆနာအားထုတ္တဲ့ေနရာမွာ “ပုန္းေအာင္းမႈနဲ႔ ေခ်ာင္းေျမာင္းမႈ” ဒီ ၂-ခုကုိ စဲြကုိင္ထားပါ။ ပုန္းေအာင္မႈအတြက္ ဆိတ္ၿငိမ္ရာကုိရွာပါ။ ထုိင္ပါ၊ ထုိင္ၿပီးေတာ့ သတိ၊ သမာဓိနဲ႔ ေခ်ာင္းေျမာင္းၿပီး ေပၚလာတာဟူသမွ်ကုိ ပညာနဲ႔မိေအာင္ျဖစ္ပ်က္႐ႈပါ။ ဒီေတာ့ဆိတ္ၿငိမ္တဲ့ေနရာမွာ ေအာင္းၿပီးေပၚလာတဲ့႐ုပ္နာမ္ (သားေကာင္)ကုိ သတိသမာဓိနဲ႔ ေခ်ာင္းၿပီး ပညာနဲ႔ အနိစၥ၊ ဒုကၡ၊ အနတၱ မိေအာင္ဖမ္းပါ။ ႐ႈတဲ့အခါမွာ ပထ၀ီ၊ အာေပါ၊ ေတေဇာ၊ ၀ါေယာ၊ အာကာသ၊ ၀ိညာဏဆုိတဲ့ ဓါတ္ ၆-ပါးကုိ ႐ႈႏိုင္တယ္။ ဓာတ္ဆုိတာ သူ႔သေဘာနဲ႔ သူေဆာင္ၿပီး ျဖစ္ပ်က္ေနၾကတာပဲ။ ဒီ ဓာတ္ေတြ ျဖစ္ပ်က္ ေနၾကတာကုိ သိလုိက္ရင္ ၀ိပႆနာဉာဏ္က မဂ္ဉာဏ္ကုိ ရႏုိင္တယ္။ ဒုကၡသစၥာကုိ တကယ္ျမင္ရင္ နိဗၺာန္ရေတာ့တာပဲ။ ဒါေၾကာင့္ ဓာတ္ ၆-ပါးကုိ ႐ႈၾကပါ။ ၀ိညာဏဓာတ္ဆုိတဲ့ စိတ္ေပၚတုိင္းျဖစ္ပ်က္႐ႈပါ။ ဓာတ္ ၆-ပါးကုိ ႀကိဳက္ရာ႐ႈပါ။ သုိ႔မဟုတ္ ေ၀ဒနာ ေတြကုိလဲ ေပၚရာ႐ႈပါ။ ဒါမွမဟုတ္ မ်က္လုံးနဲ႔ အဆင္း၊ နားနဲ႔အသံ၊ လွ်ာနဲ႔ အရသာ၊ ကုိယ္နဲ႔ အထိအေတြ႕၊ စိတ္နဲ႔ အာ႐ုံေတြ႕တာ ေတြဟာ ဖႆ ေပၚတာပဲ။ ဒီ ဖႆဟာ အေၾကာင္းတုိက္ဆုိင္လုိ႔ ေပၚလာၿပီး ခ်ဳပ္ေပ်ာက္သြားတာပဲလုိ႔ သိေနပါ။
    ဒီလုိသိလုိက္ေတာ့၊ ေၾသာ္.... “ဒီ တရားေတြဟာ သူ႔အေၾကာင္းနဲ႔သူ။ သူ႔သေဘာနဲ႔သူ ျဖစ္ေပၚၿပီး ေပ်ာက္ပ်က္သြားပါကလား၊ အစုိးမရတဲ့ အနတၱတရားေတြပါကလား” ဆုိတာသိေတာ့ အနတၱဉာဏ္ ရလာေတာ့တာပဲ။ အနတၱဉာဏ္ရရင္ နိဗၺာန္ေရာက္ေတာ့တာပဲ၊ ဥပမာ- ခႏၶာကုိယ္မွာ ေ၀ဒနာေပၚတယ္။ ဒီေ၀ဒနာဟာ သူ႔သေဘာနဲ႔သူ၊ အေၾကာင္းတုိက္ဆုိင္လုိ႔ ေပၚလာတာပဲ။ ျဖစ္ၿပီးပ်က္သြားတာပဲလုိ႔ သိေပးပါ။ ဒီလုိ ေ၀ဒနာသေဘာကုိ မသိပဲ ငါနာတယ္၊ ငါဖ်ားတယ္လုိ႔ ငါစဲြ စဲြေနရင္ တဏွာလုိက္ေနမယ္။ တဏွာလုိက္ရင္ ဥပါဒါန္၊ ကံေတြလုိက္ၿပီး သံသရာလည္ေတာ့တာပဲ၊ ဒီေတာ့ ေ၀ဒနာေပၚတုိင္း ျဖစ္ပ်က္႐ႈ၊ သူ႔သေဘာအတုိင္း အေၾကာင္းတုိက္ဆုိင္လုိ႔ ေပၚလာတာပဲ။ ဒါ “ဓာတ္သေဘာပဲ၊ ငါမဟုတ္ဘူး၊ ငါနဲ႔ မဆုိင္ဘူးလုိ႔” သိရင္ ေ၀ဒနာ ေနာက္က တဏွာမလုိက္ေတာ့ဘူး။ တဏွာခ်ဳပ္သြားတယ္။ တဏွာခ်ဳပ္ရင္ ဥပါဒါန္၊ ကံေတြခ်ဳပ္ေတာ့၊ နိဗၺာန္ေရာက္ေတာ့တာပဲ၊ ဒီေတာ့ ေ၀ဒနာေနာက္က တဏွာမလုိက္ေအာင္ ေ၀ဒနာကုိ ျဖစ္ပ်က္႐ႈ၊ ေ၀ဒနာ ျဖစ္ပ်က္ျမင္ရင္ တဏွာခ်ဳပ္တယ္။ အဲ...... တဏွာခ်ဳပ္ရင္ နိဗၺာန္ရတာပဲ။

မုိးကုတ္ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး၏ ၾသ၀ါဒတရားမ်ားမွ
(၁၃၁၇-ခု၊ ေတာ္သလင္းလျပည့္ေန႔၌ ေဟာၾကားသည္)

No comments: