Pages

Thursday, May 10, 2012

တဏွာ သမုဒယ၏ အေကာက္သြားပုံ

    မဂၢသစၥာမွာ ေဟတြ႒သေဘာရွိတယ္။ ေဟတြ႒ဆုိတာ နိဗၺာန္သို႔ မေကြ႕မေထာက္ ေျဖာင့္ေျဖာင့္သြားတဲ့ ခရီးမွန္ ခရီးေျဖာင့္လုိ႔ အဓိပၸာယ္ရွိတယ္။ မဂ္တရားဟာ မအုိမေသ အၿမဲေနတဲ့ နိဗၺာန္သို႔ ...... မေကြ႕မေထာက္ ေျဖာင့္ေျဖာင့္သြားတဲ့တရားပဲ။ တဏွာသမုဒယလမ္းကေတာ့ ခရီးမွားခရီးေကာက္ျဖစ္တယ္။ ဘယ္ေလာက္မွား၍ ဘယ္ေလာက္ေကာက္သလဲဆုိရင္ အအုိေရာက္ေအာင္မွားတယ္။ ေကာက္တယ္။ အနာေရာက္ေအာင္မွားတယ္။ ေကာက္တယ္။ အေသေရာက္ေအာင္မွားတယ္။ ေကာက္တယ္။ ခရီးမွန္ခရီးေျဖာင့္ကုိ ေျပာမယ္ဆုိရင္ ခရီးမွားခရီးေကာက္ကုိ ေရွးဦးစြာသိမွ ခရီးမွန္ခရီးေျဖာင့္ကုိျမင္မယ္။
    ဒီေတာ့ တဏွာ=သမုဒယခရီးဟာ မမွန္ဆုံး မေျဖာင့္ဆုံး အေကာက္ဆုံးပဲ။ တဏွာ=သမုဒယက ဘယ္ေလာက္ေကာက္က်စ္သလဲဆုိရင္ ဒီေနရာနဲ႔ဒီၿခံ၊ ဒီမွာေမြး၊ ဒီမွာေနဆုိၿပီး ထြက္ရပ္လမ္းမရွိေအာင္ ပိတ္ပင္ဆီးတား ကန္႔ကြက္ထားလုိက္တယ္။ ၃၁-ဘုံမွာျဖင့္ ခင္ဗ်ားတုိ႔ဟာ ကုိယ့္အိမ္၊ ကိုယ့္ယာနဲ႔ပဲ ေပ်ာ္ၾကတယ္။ သူမ်ားအိမ္မွာ မေပ်ာ္ၾကဘူး၊ ကုိယ့္အိမ္ ကုိယ့္ယာ ကုိယ္အားထုတ္ၿပီးေတာ့၊ မရွိ ရွိတဲ့ေငြနဲ႔ ႀကံဖန္ေဆာက္ၿပီး နည္းအမ်ဳိးမ်ဳိးနဲ႔ျခယ္သၿပီး ေနၾကတယ္။ ဒါကုိ ေထာက္လုိက္ေတာ့ ဒီေနရာဟာ မင္းမွာ စိတ္ခ်မ္းသာ ကုိယ္ခ်မ္းသာျဖစ္တဲ့ ေနရာဆုိၿပီး တဏွာက ေခ်ာ့ထားလုိက္တယ္။ စိတ္ခ်မ္းသာ ကုိယ္ခ်မ္းသာေတြဟာ ျဖစ္ၿပီးပ်က္ေသာေၾကာင့္ ဒုကၡသစၥာပဲ။ အဲဒီဒုကၡကုိပင္လွ်င္ ခင္ဗ်ားတုိ႔မွာ ကုိယ့္အိမ္ ကုိယ့္ယာေနရေတာ့ စိတ္ခ်မ္းသာ ကုိယ္ခ်မ္းသာရွိတယ္လုိ႔ သမုဒယကေခ်ာ့ထားတယ္။ ကိုယ့္အလုပ္ကုိယ့္ရာထူးကေလးနဲ႔ ေက်နပ္ၿပီး မစြန္႔ႏုိင္တာ ဒီထက္ ရာထူး တုိးတက္ခ်င္တာေတြကလဲ သမုဒယက ေကာက္က်စ္ထားတာပဲ။
    ဒါဒုကၡသိမ္းတဲ့အလုပ္လား၊ ဒုကၡပြားတဲ့အလုပ္လားဆုိေတာ့ ဒုကၡပြားတဲ့အလုပ္ပဲ။ ဒုကၡပြားတဲ့အလုပ္ကုိပင္ သမုဒယသစၥာက ဒီဂုဏ္ထူးရာထူးနဲ႔ဆုိရင္ ေလာကႀကီးမွာ နိဗၺာန္ေပါ့ကြာ။ မင္း အင္မတန္အေၾကာင္းညီၫြတ္ ေနတာပဲဆုိၿပီး ဒီဒုကၡသစၥာထဲက မထြက္ႏုိင္ေအာင္ ပုိၿပီးဒုကၡေရာက္တာကုိပင္ ႀကိဳက္ေနေအာင္ ေခ်ာ့ၿပီးထားတာဟာ ဘယ္သူတုံး။ သမုဒယသစၥာပဲ။ ေကာက္က်စ္လုိက္တာကေတာ့ ခင္ဗ်ားတုိ႔ ထြက္ခြင့္ကုိ မရဘူးမဟုတ္လား။ အိမ္ေထာင္က်တယ္ဆုိရင္ပဲ ေယာက္်ားလုပ္တဲ့လူက ဇနီး၏ဒုကၡကုိ သူကုိယ္တုိင္ထမ္းရေတာ့မယ္ ဆုိတာကုိပင္၊ ဒါဟာဆင္းရဲဖုိ႔မဟုတ္ဘူး ခ်မ္းသာဖုိ႔အတြက္ အကူအညီရတာ။ လက္ေဆးၿပီးထမင္းစားလုိက္႐ုံ ဖန္တီးေပးတာလုိ႔ ခင္ဗ်ားတုိ႔ကုိ လွည့္ပတ္ေျပာတာလဲ သမုဒယသစၥာပဲ။ ဟင္ ...စင္စစ္ေတာ့ ရွာရေဖြရတာက အရင္လူပ်ဳိတုန္းက တစ္ေယာက္တည္းစာ၊ အခုအိမ္ေထာင္က်ေတာ့ ႏွစ္ေယာက္စာဆုိေတာ့ ရွာေဖြေနရာမွာ ဒုကၡတုိးတာအမွန္ပဲ။ ဒါေပမယ့္ သမုဒယသစၥာက မင္းအရင္တုန္းကဆုိ ဟုိဆုိင္စားရ၊ ဒီဆုိင္စားရနဲ႔ ဒုကၡေရာက္ရတယ္။ အခုေတာ့ မင္းဣေႁႏၵရရနဲ႔(ဇိမ္က်က်နဲ႔) စားရလုိ႔ ခ်မ္းသာပါေပါ့လားဆုိၿပီး ခုနင္က ႐ုန္းထားတာေတြ အကုန္ေပ်ာက္ေအာင္ တခါတည္းေခ်ာ့ထားလုိက္တယ္။ ဒါေပမယ့္ စဥ္းစားၾကည့္စမ္း၊ အရင္ကထက္ပုိၿပီး ခ်မ္းသာသြားသလား၊ ဆင္းရဲသြားသလား၊ အရင္ကထက္ပုိရွာရေတာ့ တုိးၿပီးဆင္းရဲသြားတာအမွန္ပဲ။
    ခင္ဗ်ားတုိ႔ အိမ္စုတ္တဲကုပ္နဲ႔ ေနရတာေတာင္ သူက ကုိယ္အိမ္ကုိ ေရႊအိမ္ေရႊနန္းႀကီးထင္ေအာင္၊ မာနတက္ေအာင္ လုပ္လုိက္ေသးတယ္။ သူကေခ်ာ့ထားေတာ့ ခင္ဗ်ားတုိ႔ကလဲ ေရႊအိမ္ေရႊနန္းႀကီးလုိ႔ကုိ စိတ္ထဲမွာ ထင္ၾကတယ္။ အင္း ..... ေသျခင္းေသလဲ ဒီအိမ္မွာ ေသပါရေစေတာ့၊ ေနျခင္းေနလဲ ဒီအိမ္မွာေနပါရေစေတာ့၊ ေနာင္ဘ၀ျပန္ျဖစ္ေတာင္မွ ဒီမွာျဖစ္ပါရေစဆုိေတာ့၊ ဒီေနရာပဲေက်နပ္ေနၾကတယ္ မဟုတ္လား၊ တကယ္ေတာ့ ဒီေနရာမွ အႀကီးအက်ယ္ဒုကၡေပးတဲ့ေနရာ၊ သူမ်ားအိမ္သြားရင္ တံျမက္စီးမလွည္းရဘူး။ အညစ္အေၾကးေတြ မသုတ္သင္ရဘူး။ ကုိယ့္အိမ္မွာေတာ့ တံျမက္လွည္း အမႈိက္က်ဳံး၊ အိမ္သာေဆးစသည္ေတြကုိ မနားမေနလုပ္ရတယ္။ ဒီဒုကၡေရာက္မယ့္ ေနရာကုိ ေရႊအိမ္ေရႊနန္းထင္ေအာင္ ဘယ္သူလုပ္တာတုံး၊ သမုဒယသစၥာ။ မင္းဟာေလနဲ႔မင္းကြာ ၾကက္လုိပဲ ခ်ီးက်ရာ ေပ်ာ္ကြလုိ႔ေရာက္ရာဘ၀ ေရာက္ရာအရပ္မွာ ေပ်ာ္ေနေအာင္ေခ်ာ့ထားတာလဲ သမုဒယသစၥာပဲ။
    ခင္ဗ်ားတုိ႔ တစ္သံသရာလုံး သူ႔ေနရာႏွင့္သူ မထြက္ျဖစ္ေအာင္၊ ဒီေနရာကသြား၊ ဒီေနရာမွာေနၿပီး အပါယ္ေလးပါးသြား၊ နတ္႐ြာသုဂတိသြားလုိ႔ ေရာက္ရာမွာ ေလာင္တုိက္ရွိတဲ့ေနရာမွာေနၿပီး ထုိေနရာကုိပင္ ေရႊအိမ္ေရႊနန္းထင္ေအာင္ သူကေခ်ာ့ေမာ့ထားတယ္။ ေခ်ာ့ထားေတာ့ ခင္ဗ်ားတုိ႔မွာ ဘုရားဖူးသြားမွာလည္း ဒီေရႊအိမ္ေရႊနန္းကုိ ပစ္ထားခဲ့ရမွာ ခက္တာနဲ႔ မသြားျဖစ္ဘူး။ တရားနာသြားလဲ မသြားျဖစ္ဘူး။ ကုိယ့္ေရႊအိမ္ေရႊနန္း လူလုကုန္မွာစုိးလုိ႔ စိတ္မခ်တာနဲ႔ မသြားျဖစ္ေတာ့၊ ဘုရားပြင့္တာေတာင္မွ ေရႊအိမ္ေရႊနန္းခင္လုိ႔ ဘုရားေက်ာင္းမေရာက္ၾကတာေတြ တစ္ပုံႀကီးရွိတယ္။ ဘယ္သူကႏွိပ္စက္တာလဲ၊ သမုဒယက။ သူက ဘယ္လုိမ်ားေျပာထားတုံး။ မင္းတုိ႔ေနတာဟာ မင္းတုိ႔အက်ဳိးေပးနဲ႔မင္းတုိ႔ သိပ္ေနရာက်တာပဲ။ ရွာမွရွား၊ မင္းတုိ႔အဆင့္အတန္းနဲ႔ မင္းတုိ႔ၾကည့္မယ္ဆုိ ဘယ္ေလာက္မ်ား က်က္သေရမဂၤလာရွိသတုံးတဲ့။ ခင္ဗ်ားတုိ႔ ကိုယ့္အိမ္ကုိ ေရႊအိမ္ေရႊနန္းထင္လုိ႔ စိတ္မခ်ၿပီး မစြန္႔ႏုိင္တာနဲ႔ ဘုရားဖူး တရားနာမသြားျဖစ္တာ။ သမုဒယက ဒီလုိေခ်ာ့ထားၿပီး နိဗၺာန္ေရာက္မယ့္လမ္းကုိ မသြားျဖစ္ေအာင္ ကန္႔ကြက္ထားတယ္။
    ဒါေတြဟာ သမုဒယရဲ႕ ေကာက္က်စ္ထားပုံေတြေနာ္၊ လူေတြ စုတိနဲ႔ ပဋိသေႏၶ စပ္ၿပီးေနတာဟာ သူ႔အႀကိဳက္ပဲ။ လြတ္ထြက္သြားမွာက်ေတာ့ သူက သေဘာမတူဘူး။ ဒါျဖင့္ အေကာင္းဟူသေ႐ြ႕ သူကသေဘာမတူဘူး၊ အဆုိးဟူသေ႐ြ႕ေတာ့ သူက လုပ္ေပးလိမ့္မယ္။ ေလာကီအလုပ္ လုပ္ခ်င္တာဟူသေ႐ြ႕ေတာ့ သူ အားေပးတယ္။ ေလာကုတၱရာမဂ္အလုပ္က်ရင္ အေၾကာင္းျပၿပီး ကန္႔ကြက္တယ္။ ဒါ သမုဒယရဲ႕သတၱိ၊ ဒီေတာ့ ထြက္ရပ္လမ္းဟူသေ႐ြ႕ကုိ သူက ကန္႔ကြက္တယ္။ ျမဳပ္လမ္း ေမ်ာလမ္း ဟူသေ႐ြ႕ေတာ့ သူကအားေပးတယ္။ အခု ဘုန္းႀကီးက ေဖၚေျပာေတာ့မွ သူကုိး သူကုိးလုိ႔ လက္ၫႈိးထုိးေဖာ္ ရလာတယ္။ မင္းနဲ႔ ငါ ေသခန္းရွင္ခန္း ျဖတ္ၾကစုိ႔ဆုိေတာ့၊ ခင္ဗ်ားတုိ႔က ပါးစပ္ကုိ မဟရဲဘူး။ ဘာျပဳလုိ႔ ခင္ဗ်ားတုိ႔က ငယ္ေၾကာက္ျဖစ္ေနလုိ႔။ သူက ဒီအတုိင္းသြားဆုိရင္ ခင္ဗ်ားတုိ႔က ဆုိက္ဆုိက္သြားတာပဲ၊ သူက ျပန္ခဲ့ဆုိရင္လဲ ဆုိက္ဆုိက္လာတာပဲဆုိေတာ့ ဒါ ငယ္ေၾကာက္ျဖစ္ေနလုိ႔ေပါ့။ ဘုရားေဟာထားတာေလး ေျပာျပဦးမယ္။

ေမ်ာက္ႏွဲေစး
    ေမ်ာက္သားစားလုိတဲ့ မုဆုိးက ေမ်ာက္ေထာင္တဲ့ ေညာင္ေစးေတြ ဘာေတြခ်က္ၿပီး သစ္ကုိင္းေပၚမွာ သုတ္လိမ္းၿပီးခ်ထားတယ္ (ဒီအေစးကုိ ေမ်ာက္ႏွဲေစးလုိ႔ေခၚတယ္။) ေမ်ာက္က ဒီသစ္ကုိင္းေပၚမွာ ေလွ်ာက္ၿပီးလာတယ္၊ လာေတာ့ ညာဘက္လက္နဲ႔ ေညာင္ေစးကုိင္မိတဲ့အခါ ညာဘက္လက္ခြာမရေအာင္ ကပ္ၿငိသြားတယ္။ တစ္ခါ ဘယ္လက္တြန္းၿပီး ခြာျပန္တာ့ ဘယ္လက္ပါၿငိတာပဲ။ ေနာက္ ...... ညာေျခနဲ႔ကန္ၿပီး႐ုန္းျပန္ေတာ့ ဒီအတုိင္းပဲကပ္ေနတာပဲ။ တစ္ခါ ဘယ္ေျခနဲ႔ကန္႐ုန္းျပန္ေတာ့လဲ ကပ္သြားတာပဲ။ ေနာက္ ....သူက ေခါင္းနဲ႔ အားျပဳျပန္ေတာ့ ေခါင္းပါကပ္သြားတယ္။ ဒီေတာ့ ေမ်ာက္ဟာ ေျခလက္ေခါင္း ၅-ခုစလုံး တဲြေနတာနဲ႔ မွီရာ တည္ရာမရွိေတာ့ဘူး။ မရွိေတာ့ တစ္ခါတည္းေအာက္က်တာပဲ။ က်ေတာ့ မုဆုိးကလုပ္ခ်င္သလုိ လုပ္႐ုံပဲရွိေတာ့တယ္။

ခႏၶာနဲ႔ တဏွာ
    ထုိ႔အတူပဲ သမုဒယသစၥာဆုိတဲ့ တဏွာတရားဟာလဲ ခင္ဗ်ားတုိ႔ ခႏၶာငါးပါးစလုံးမွာရွိတယ္။ ဒီ ခႏၶာငါးပါးဟာ အေစးေထာင္ထားတဲ့ ေနရာခ်ည္းပဲ။ ႐ူပကၡႏၶာၾကည္လုိက္ျပန္လဲ အင္း..... သူ၀ဖုိ႔ လွဖုိ႔ကုိပဲ ေကၽြးရမွာဆုိေတာ့ ဒါ ကုိယ့္ကုိယ္လုိ႔မွတ္ၿပီး သူတုိ႔နဲ႔လဲခင္ေနတာပဲ။ ခင္ေတာ့ ႐ူပကၡႏၶာကလဲ တဏွာတည္းဟူေသာအေစးနဲ႔ ကပ္လ်က္ပဲရွိတယ္။ ေ၀ဒနာကၡႏၶာနဲ႔ဆုိေတာ့ ခင္ဗ်ားတုိ႔က ခ်မ္းသာကုိ အလုိရွိတယ္မဟုတ္လား၊ အလုိရွိေနေတာ့ ခ်မ္းသာကို မစြန္႔ႏုိင္ဘူး။ မစြန္႔ႏုိင္ေတာ့ ခ်မ္းသာနဲ႔ ကပ္ၿငိေနတာေပါ့။ သညာကၡႏၶာကလဲ ကုိယ္ႏွစ္သက္တဲ့ ပစၥည္းေတြကုိ ေသေသခ်ာခ်ာ မွတ္သားထားတယ္။ ဒါကုိ အေရးတယူျပဳတယ္။ အလြန္ႏွစ္သက္စရာလုိ႔ထင္ေနေအာင္ သူက လုပ္ထားတယ္။ အဲဒီ သညာ=အမွတ္အသားကေလးနဲ႔ပဲ ေတြးၿပီးေက်နပ္ေနတယ္။ သညာနဲ႔ကပ္ေနတာေပါ့။ သခၤါရကၡႏၶာဆုိတဲ့ ေစတနာ။ ၀ိညာဏကၡႏၶာဆုိတဲ့ စိတ္ကေလး။ ဒီ စိတ္ေစတနာေတြနဲ႔လဲ ခင္ဗ်ားတုိ႔ကပ္ေနတာပဲ။ က်ဳပ္ စိတ္ေစတနာမ်ဳိး ၿမိဳ႕ထဲေရွာက္ရွာၾကည့္ မေတြ႕ဘူး၊ အထင္မလဲြနဲ႔ စသည္ျဖင့္ ကုိယ့္ဟာကုိ အမႊန္းတင္ေနတယ္ဆုိေတာ့ စိတ္ေစတနာမွာ ခင္တြယ္ကပ္ၿငိေနတာပဲ။ ဒီေတာ့ ခင္ဗ်ားတုိ႔ဟာ ဒီခႏၶာငါးပါးစလုံးမွာ ကပ္ၿငိေနေတာ့ ေမ်ာက္လုိျဖစ္ေနၿပီေပါ့။
    ဒီခႏၶာငါးပါးနဲ႔ ဒီတဏွာ အေစးနဲ႔တဲြလ်က္ျဖစ္ေနေတာ့၊ ဒီ ခႏၶာငါးပါး ႐ုပ္နာမ္ဓမၼဟာ ဘယ္မွာထြက္ေပါက္ ကၽြတ္ေပါက္ဆုိတာ ျဖစ္ႏုိင္ေတာ့မလဲ။ ဒီ ခႏၶာငါးပါးမွာ တဏွာအေစးပါတယ္။ သုတ္လိမ္းထားတယ္။ ဒီေတာ့ ခင္ဗ်ားတုိ႔ ဒီခႏၶာငါးပါးမွာ ကပ္ၿငိေနၿပီ ၿငိေနၿပီပဲ။ အခုကပ္ၿငိေနတာက သိပ္ကိစၥမရွိေသးဘူး။ ေသခါနီးက်မွ ပုိဆုိးမယ္။ ငါေတာ့ျဖင့္ မေနလုိ႔ ေသရေတာ့မယ္။ မေသခ်င္ပဲ ေသရေတာ့မယ္ဆုိေတာ့ ေသခါနီးမွာ လက္ရွိခႏၶာငါးပါးကုိ တခါတည္း မခဲြခ်င္ေအာင္ကပ္ၿငိေနတယ္။ တဏွာနဲ႔ကပ္ၿငိေနၾကတယ္။ ဥပါဒါန္နဲ႔ကပ္ၿငိေနၾကတယ္။ ဒီ ခႏၶာငါးပါး ဒုကၡသစၥာႀကီးနဲ႔ ခဲြရေတာ့မယ္ဆုိရင္ မ်က္ရည္ႀကီးငယ္က်ၾကတယ္။ ဘုရား ရဟႏၲာေတြက်ေတာ့ ဒီ ခႏၶာ၀န္ႀကီး ဒုကၡသစၥာႀကီးကုိ စြန္႔ရေတာ့မယ္ဆုိရင္ ၿပဳံးၾကတယ္။ ခင္ဗ်ားတုိ႔ကေတာ့ ငုိၾက ႐ြဲ႕ၾက မဲ့ၾကတယ္။ ေၾသာ္ ..... ခင္ဗ်ားတုိ႔က တယ္...... ဒုကၡ သိပ္ႀကိဳက္ၾကတာပဲ။ ယီးတီးယားတား မဟုတ္ဘူးေနာ္ ဒါ ေသၾကည့္မွ သိမယ္။
    ေသၾကည့္ေတာ့မွ ဒီ ခႏၶာငါးပါးကုိ ဘယ္အထိခင္သတုံးဆုိရင္ လုံး၀ကုိ မခဲြပါရေစနဲ႔ဆုိတာ လာတာပဲ။ ဒါ တဏွာ အေစးနဲ႔ ႐ုပ္နာမ္ဓမၼနဲ႔ ကပ္ေနလုိ႔လာတာ။ ခင္ဗ်ားတုိ႔ ဒါနဲ႔ဒါ ကပ္ၿငိၿပီး မစြန္႔ခ်င္ မခဲြခ်င္ပဲနဲ႔ ေသရတယ္ဆုိေတာ့ ၿငိၿပီးေသၾကတာပဲ။ အဲ ...... ၿငိၿပီးေသရင္ ေအာက္(ဒုဂၢတိ)ပဲရွိတယ္။ အထက္ (သုဂတိ)မပါဘူး။ ေမ်ာက္ႏွဲေစးနဲ႔ ကပ္ၿငိေနတဲ့ ေမ်ာက္ဟာ ေအာက္ကုိပဲက်တယ္။ အထက္ပ်ံမတက္ဘူး။ ခင္ဗ်ားတုိ႔လဲ အပါယ္ေလးပါးဆုိတဲ့ ေအာက္ပဲက်မွာပဲ။ ဒီ ခႏၶာငါးပါးနဲ႔ ၿငိေနရင္ ေအာက္က်မွာပဲ။ ၿငိေနတာကုိး။ ၿငိေတာ့ ဘယ္ဟာမွ မ႐ုန္းႏုိင္ေတာ့ဘူး။ ဒီေတာ့ ခႏၶာငါးပါး ႐ုပ္နာမ္ဓမၼနဲ႔ တဏွာနဲ႔ ကပ္ၿငိေနတာက ျဖဳတ္လုိ႔ ေျဖလုိ႔ကုိ မရဘူးေနာ္။ မရေတာ့ ေအာက္လမ္း သြားဖုိ႔ ေသခ်ာတာပဲ။ အဲ ဒုကၡသစၥာမွန္းသိတဲ့ အရိယာပုဂၢိဳလ္ေတြကေတာ့ ေၾသာ္ ... ဒုကၡ၀န္ႀကီး မထမ္းရေတာ့ဘူး။ ကၽြတ္ၿပီလြတ္ၿပီဆုိၿပီး ၿပဳံးၾကတယ္။ ခင္ဗ်ားတုိ႔ကေတာ့ ဒါႀကီးနဲ႔ခဲြရေတာ့မယ္ဆုိ ..... မဲ့ၾကတယ္။ မဲ့ရင္းမတ္တတ္နဲ႔ ေသသြားတာပဲ။ ဒါ သမုဒယ သတၱိေနာ္။ ပုထုဇဥ္ေတြ ေသတာကုိ ေသေသခ်ာခ်ာၾကည့္၊ ၿပဳံးေသသလား၊ မဲ့ေသသလား၊ မဲ့ၿပီးေသၾကတယ္။ ဒီ ဒုကၡသစၥာႀကီးကုိ ဒုကၡသစၥာမွန္းသိၿပီး ခဲြရတာ ၀မ္းသာတဲ့ အေျခအေနေရာက္မွ ၿပဳံးတဲ့ဘက္ျဖစ္မယ္။ ႏုိ႔မုိ႔ယင္ မဲ့ေသ႐ြဲ႕ေသပဲျဖစ္မယ္။
    ေမ်ာက္ဟာ ေျခ လက္ ေခါင္း ငါးဘက္စလုံး ၿငိၿပီးေသေတာ့ ေအာက္မုဆုိး၏ စားဖတ္ ၀ါးဖတ္ ျဖစ္ရတယ္။ ဒီမွာလဲ ခင္ဗ်ားတုိ႔ဟာ ခႏၶာငါးပါးကုိ ဒုကၡသစၥာမွန္းမသိေတာ့ ဒါႀကီးနဲ႔ တဏွာနဲ႔ ၿငိတြယ္ရင္းမတ္တတ္နဲ႔ ေသေတာ့ ေအာက္က်ရမွာပဲ။ ေအာက္သြားရမွာပဲ။ ေကာင္းၿပီ။ ေအာက္သြားအထက္သြားဆုိတာ ဘယ္ဟာအဓိကလဲဆုိေတာ့ ဒုကၡသစၥာသိမႈနဲ႔ မသိမႈဟာ အဓိကပဲ။ ခႏၶာငါးပါးကုိ ခင္မႈနဲ႔ မခင္မႈဟာ အဓိကပဲ။ ဒုကၡသစၥာမသိရင္ ခႏၶာငါးပါးကုိခင္ရင္ ဒါ ေအာက္သြားမွာပဲ။ ဒုကၡသစၥာသိရင္ ခႏၶာငါးပါးကုိမခင္ရင္ ဒါအထက္သြားမွာပဲ။ အဲ ခင္ဗ်ားတုိ႔ ခင္တာကေတာ့ ခႏၶာငါးပါးကုိ မကဘူး။ ကုိယ့္ ခႏၶာငါးပါးတင္မကဘူး။ မယားရဲ႕ ခႏၶာငါးပါး၊ သားရဲ႕ ခႏၶာငါးပါး၊ သမီးရဲ႕ ခႏၶာငါးပါး၊ ေဆြမ်ဳိးရဲ႕ ခႏၶာငါးပါးဆုိေတာ့ အုိ ..... ေရကုိ မေရႏုိင္ေအာင္မ်ားေနတယ္။ ဒါေတြ အကုန္ၿငိေနေတာ့၊ ၿငိခ်က္က ေမ်ာက္ထက္ဆုိးေနတယ္။ ေမ်ာက္က ငါးခုဆုိရင္ ကုန္ၿပီ။ ခင္ဗ်ားတုိ႔ ၿငိခ်က္က မေရမတြက္ႏုိင္ဘူး။ (ရီမေနနဲ႔ ေသခါနီးမွ သိမယ္)
    ဒါ ခင္ဗ်ားတုိ႔ရဲ႕ အျဖစ္ဆုိးေတြ။ ဒါေၾကာင့္ ဘုရားကေဟာတယ္။ လူေသရင္ အပါယ္ေလးပါးဟာ မင္းတုိ႔ အၿမဲေနတဲ့အိမ္ကြ။ လူ႔ျပည္ နတ္ျပည္ဆုိတာ ခဏအလည္လာတာတဲ့။ မေဟာသင့္ဘူးလား၊ ေဟာသင့္တာေပါ့။ ခင္ဗ်ားတုိ႔ ခႏၶာငါးပါးနဲ႔ ခင္မႈနဲ႔ဟာ ၿငိကပ္ေနေတာ့၊ ၿငိ - ၿငိၿပီး ေအာက္ခ်ည္းက်တာပဲ။ ခႏၶာငါးပါး၊ အဲ ခႏၶာေတြ အမ်ားႀကီးခင္မင္ရက္နဲ႔ ေသသြားေတာ့ အကုန္လုံးခ်ည္ၿပီး တုပ္ၿပီးသား က်သြားတာပဲ။ တဏွာ=အေစးေတြနဲ႔ အကုန္ကပ္ၿငိၿပီး က်သြားတာကုိး။ ေသတဲ့ လူေတြၾကည့္လုိက္ေတာ့ ဒီ အေစးနဲ႔ကပ္ၿငိၿပီး ေမ်ာက္က် က်တာခ်ည္း မ်ားတယ္၊ (ေခြးက် က်တယ္လုိ႔လဲ ဆုိခ်င္ဆုိေပါ့)။ မ်ားဆုိ အထက္တစ္ေယာက္မွ မသြားဘူး။ ေအာက္ခ်ည္း သြားေနၾကတာပဲ။ ေအာက္ခ်ည္းက်မွာေပါ့။ ၿငိတာက ေမ်ာက္ထက္မ်ားေန ဆုိးေနတာကုိး။ ပုိဆုိးေတာ့ ခင္ဗ်ားတုိ႔မွာ ေအာက္ကုိလုံးလ်က္ႀကီး က်တာေပ့ါ။ လက္ကလဲ လွမ္းမဆဲြႏုိင္ေတာ့ ေအာက္ကုိ ေတာက္ေလွ်ာက္ က်သြားတာပဲ။ ဒါ တဏွသမုဒယက တြန္းခ်တာ။ တဏွာက ဖမ္းၿပီးခ်ည္တုပ္ၿပီး ေခ်ာက္ထဲတြန္းခ်ေတာ့ ခင္ဗ်ားတုိ႔(အပါယ္)ေခ်ာက္ႀကီးထဲ ထုိးက်တာပဲ။ တဏွာသမုဒယဆုိးပုံ ေပၚၿပီလား။
    ဒါေၾကာင့္ ဘုရားက ၀ိသတၱိကာလုိ႔ ေဟာတယ္။ ၀ိသတၱိကာဆုိတာ ခႏၶာငါးပါး ကာမဂုဏ္မ်ား၌ ကပ္ၿငိေနတဲ့တဏွာကုိ ဆုိတာ။ တဏွာေလာဘက ေတြ႕ေတာ့ၿငိတာပဲ။ ဒီအိမ္ေနလုိ႔ရွိရင္ ဒီအိမ္နဲ႔ဒီခႏၶာၿငိတာပဲ။ ၿငိရာမွာလဲ ေနရာမေ႐ြးဘူး။ မေ႐ြးေတာ့ ဘယ္ေနရာေရာက္ေရာက္ သူကၿငိတာပဲ။ ၿငိေတာ့ သူက ထြက္ရပ္လမ္းကုိ အခြင့္မျပဳဘူး။ ဘုရားေရွ႕သြားၿပီးရွိခုိးဆုေတာင္းတာၾကည့္။ သူခႏၶာကုိယ္၏ က်န္းမာမႈ ခ်မ္းသာမႈ။ သူ႔ ခႏၶာ၏ ေနာင္ေကာင္းစားမႈေတြပဲ ေတာင္းတာ။ ေတာင္းေတာ့ ဒါ တဏွာနဲ႔ကပ္ၿငိေနတာပဲ။ တဏွာနဲ႔ ကပ္ၿငိေနတာကမ်ားတယ္။ ဒုကၡ၀ဋ္မွ ကၽြတ္လုိလုိ႔ ဘုရားရွိခုိးတဲ့လူက ရွာမွရွားဗ်။ ကုိယ့္ခႏၶာကုိ ဒုကၡသစၥာလုိ႔မသိပဲနဲ႔၊ မသိလုိ႔ခင္တာနဲ႔ ဘုရားဆီသြားၿပီး ရွိခုိးတဲ့ပုဂၢိဳလ္ကမ်ားတယ္။  ဒုကၡသစၥာသိၿပီး ဒုကၡ၀ဋ္မွ ကၽြတ္လုိတဲ့သေဘာနဲ႔ ရွိခုိးတဲ့ပုဂၢိဳလ္ဟာ ရွာမွရွားမယ္။ ဒုကၡ၀ဋ္မွ မကၽြတ္ခ်င္ပဲ၊ ဒုကၡ၀ဋ္နဲ႔ ေနာက္တစ္ဖန္မခဲြဖုိ႔ ရွိခုိးတာကမ်ားတယ္။ ဒီေတာ့ ခင္ဗ်ားတုိ႔လုပ္ပုံေတြဟာ တဏွာဦးစီးေနတာပဲ။ ေနရာတုိင္းမွာ ဒီသမုဒယ-တဏွာပဲ ၀င္႐ႈပ္ေနတာ။ သူ၀င္႐ႈပ္တာနဲ႔ ခင္ဗ်ားတုိ႔မွာ ၃၁-ဘုံအတြင္း ၀ဋ္ဆင္းရဲထဲမွာ လွည့္လည္သြားေနရၿပီး ဒုကၡခ်ဳပ္ရာ နိဗၺာန္သုိ႔ ဦးမလွည့္ပဲျဖစ္ေနတာ။
    ကဲ ..... သမုဒယသစၥာ၏ အေကာက္သြားပုံကုိ ေဟာၿပီး မဂၢသစၥာ၏ အေျဖာင့္သြားပုံကုိ ဆက္လက္၍ ေဟာေျပာေပးပါ့မယ္။

မုိးကုတ္ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး၏ သစၥာအနက္ ၁၆-ခ်က္ တရားေတာ္မ်ားမွ

No comments: