Pages

Wednesday, May 9, 2012

အမဲ႐ုိးကုိက္တဲ့ေခြးလုိ

အမဲ႐ုိးကုိက္တဲ့ေခြးလုိ

    သား၊ လင္ ခင္ပြန္းနဲ႔ ပစၥည္းေတြခင္တြယ္ေနတဲ့ ပုဂၢိဳလ္မ်ားဟာ “ေခြး အမဲ႐ုိးကုိက္” တာနဲ႔တူတယ္။ အမဲ႐ိုးရထားေတာ့ ေခြးက ကံေကာင္းတယ္လုိ႔ထင္တယ္။ အမဲ႐ုိးက ႐ုိးတြင္းခ်ဥ္ဆီ အနံ႔ကေလးနဲ႔မုိ႔ အရသာရွိသလုိလုိနဲ႔ ေနာက္ဆုံးပိတ္က်ေတာ့ ၀ါးရင္းေမာလာတာနဲ႔ ပစ္ခ်လုိက္ရတယ္။ ၀ၿပီးျပန္ရတာလား၊ အၫွီနံ႔ကေလးရ႐ုံနဲ႔ ျပန္ရတာလားဆုိေတာ့ အၫွီနံ႔ကေလးရ႐ုံနဲ႔ ရ႐ုံနဲ႔ ျပန္ရတာ။ နက္ျဖန္က်ေတာ့လည္း ဒီအတုိင္းပဲ၊ လာၿပီး၀ါးရျပန္တယ္။ ၀ါးရေတာ့လဲ ၀ၿပီး ျပန္ရတာ မဟုတ္ပဲ အၫွီနံ႔ကေလးရ႐ုံနဲ႔ ျပန္ရတာပဲ။ ၀ါးရတာနဲ႔ အၫွီနံ႔ကေလးရ႐ုံနဲ႔ ေျပာပေလာက္ေအာင္ ခ်မ္းသာမႈ မရၾကပါဘူး။ ထုိ႔အတူပဲ သား လင္ ခင္ပြန္း ပစၥည္းေတြ ခင္တြယ္ၾကရတာ တစ္ေန႔လည္း ဒီဆုိင္နဲ႔ ဒီသားသမီးနဲ႔ သြားၿပီး၀ါးရျပန္တာပဲ၊ နက္ျဖန္သဘက္က်ေတာ့လည္း သြားၿပီး၀ါးရျပန္တာပဲ၊ မုိးခ်ဳပ္ေန၀င္ၾကေတာ့လည္း ၀သလားဆုိေတာ့ မ၀ပဲနဲ႔ျပန္ခဲ့ရတာပဲ။ ေနာက္လဲ ဒီသား လင္ ခင္ပြန္းမ်ား အတြက္ သြားရျပန္တာပဲ။ တစ္ေန႔လုံး၀ါးေနေတာ့တာပဲ။ ညေနေရာက္လုိ႔ စာရင္းတြက္ေတာ့ ၂၀-က်ပ္၊ ၂၅-က်ပ္၊ ၃၀-က်ပ္ အျမတ္ကေလးက်န္မယ္၊ ဒီအၫွီနံ႔ကေလးခံၿပီး ျပန္ခဲ့ရတာပဲ၊ ဘယ္ေလာက္ၾကာၾကာ ၀ါးရမွာလဲလုိ႔ေမးရင္ အုိ .....သြားေတြသာ က်ဳိးစရာအေၾကာင္းရွိတယ္၊ ၀မွာေတာ့ မဟုတ္ဘူး။

    အဲဒီေတာ့ ခင္ဗ်ားတုိ႔ အေရာင္းအ၀ယ္လုပ္ၾကတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ရဲ႕ျဖစ္စဥ္က ေခြးအမဲ႐ုိးကုိက္သလုိပဲ။ ကုိက္လုိ႔ေမာတာနဲ႔ အၫွီနံ႔ကေလးခံရတာနဲ႔ မမွ်ပါဘူး။ အနံ႔ကေလးက မျဖစ္ေလာက္ပါဘူး။ ဒါကုိ တစ္ေန႔လုံးေလာက္ ၀ါးေနရတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ဘုရားရွင္က ငါးပါးအာ႐ုံ ကာမဂုဏ္ေတြဟာ သာယာစရာနည္းနည္းကေလးသာရွိတယ္။ ဒုကၡေတြက သိပ္မ်ားတယ္လုိ႔ ေဟာထားခဲ့တယ္။ ဒီ ေန႔တုိင္း၀ါးေနရတဲ့ အမဲ႐ုိးကုိ စိတ္မပ်က္သေ႐ြ႕ ခင္ဗ်ားတုိ႔သြားၿပီး ၀ါးေနမွာပဲ။ ေသသည့္အထိ ၀ါးေနမွာပဲ။ ေသေတာ့လည္း ၀ရဲ႕လားဆုိေတာ့၊ အုိ .... မ၀ပဲနဲ႔ေသရတာ၊ ေသပဲြ၀င္ေတာ့လည္းမၿပီးေသးဘူး။ ေရာက္ရာဘ၀မွာလည္း ကုိက္အုံး ၀ါးအုံးမွာပဲ။ ၀ၿပီးေသတဲ့သေဘာကုိမပါဘူး။ တန္းလန္းနဲ႔ပဲ ပစ္ထားခဲ့ရတာပဲ။ အမဲ႐ုိးဟာ သာယာစရာ အၫွီနံ႔ေလာက္ပဲရွိသလုိ၊ ခင္ဗ်ားတုိ႔မွာလည္း သားသမီး ပစၥည္းေတြကုိ ခ်စ္ခင္တာ သာယာတာက နည္းနည္းေလး၊ သူတုိ႔အတြက္ ဒုကၡခံရတာေတြက အမ်ားႀကီးပဲလုိ႔ ဘုရားကေဟာခဲ့တယ္။

    ဒါ ဘာေဟာေနတာလဲဆုိေတာ့ တဏွာ သတ္ဖုိ႔ ေဟာေနတာ၊ ဒီတဏွာက ဘယ္ေတာ့မွ ၀-မွာမဟုတ္ဘူး။ ဒုကၡေပးလုိက္တာကေတာ့ ေန႔စဥ္နဲ႔အမွ်ပဲ။ ဆုိင္ခင္တဲ့သူကုိ ဒီဆုိင္က ဒုကၡေပးတယ္။ သားခင္တဲ့သူကုိ ဒီသားက ဒုကၡေပးတယ္၊ မယားခင္တဲ့သူကုိ ဒီမယားက ဒုကၡေပးေနတယ္။ ဒါေပမယ့္ ခင္ဗ်ားတုိ႔က အမဲ႐ုိးရတဲ့ေခြးလုိ ခင္လုိ႔ မ၀၊ ၀ါးလုိ႔ မ၀-ပဲနဲ႔ ေသရတာပဲ။ ၀-ၿပီး ေသတယ္လုိ႔မရွိဘူး။ စားခ်င္ရက္တန္းလန္းနဲ႔ပဲ ေသသြားရတယ္။ အုိလုိ႔သာ ေသသြားရတယ္။ ၀-ေတာ့ မ၀ဘူး။ တဏွာက ဘယ္ေတာ့မွ ၀-႐ုိး ထုံးစံမရွိဘူး။ ဒီ သားခင္ရတာေတာ္ၿပီ၊ ဒီ သမီးခင္ရတာေတာ္ၿပီ၊ ဒီ မယားခင္ရတာေတာ္ၿပီ၊ ဒီ စီးပြားေရးလုပ္ရတာ ေတာ္ၿပီလုိ႔မ်ား ခင္ဗ်ားတုိ႔လာၾကရဲ႕လား။ မလာဘူး။ ေၾသာ္ ..... ေန႔တုိင္း လုပ္ေနရတာလဲ မ၀ဘူး။ ေသခါနီးက်ျပန္ေတာ့လည္း တဏွာနဲ႔ခင္လ်က္ ဥပါဒါန္နဲ႔ စဲြလန္းလ်က္နဲ႔ပဲ ေသသြားရေတာ့ ဘယ္ေရာက္သြားမလဲ၊ အပါယ္ေလးပါးပဲ ေရာက္မယ္။ ဒါ ဘယ္သူ႔သတၱိလဲ မ၀ႏုိင္တဲ့တဏွာ့သတၱိပဲ။ ဒီ တဏွာ မေသသေ႐ြ႕ေတာ့ျဖင့္ အပါယ္ေလးပါးက လြတ္ဖုိ႔ရာ အေၾကာင္းမျမင္ဘူး။ ဒါေၾကာင့္ ၀ိပႆနာလုပ္ၾကပါလုိ႔ တုိက္တြန္းတာ။ ၀ိပႆနာလုပ္ၾကဆုိတာ ဒါေတြကုိ စြန္႔လႊတ္လုိက္လုိ႔ ေျပာတာ။

ျမက္မီး႐ႈး။    ။ ေနာက္ၿပီး ဘုရားရွင္က “ျမက္မီး႐ႈး” ဥပမာနဲ႔ ေဟာျပန္ေသးတယ္။ သားသမီးနဲ႔ ပစၥည္းဥစၥာတည္းဟူးေသာ ငါးပါးအာ႐ုံကာမဂုဏ္ေတြဟာ ျမက္မီး႐ႈးနဲ႔ တူတယ္။ ျမက္ေျခာက္ကေလးေတြကုိ ႀကိဳးနဲ႔စုစည္းၿပီး အဖ်ားကုိ မီး႐ႈိ႕ၿပီး ညအခါလမ္းသြားတာနဲ႔ တူတယ္။ ေလတုိက္တဲ့ဘက္သြားေတာ့ ေလကလဲတုိက္ျပန္၊ မီးကလည္း ေလာင္ျပန္ဆုိေတာ့ ကုိယ့္ဘက္ကုိေလာင္မွာေသခ်ာတယ္။ ဒီ မီးကုိလႊတ္ပစ္လုိက္ရင္ မေလာင္ႏုိင္ဘူး။ ေလာင္မွာသိလ်က္နဲ႔ ဘာေၾကာင့္မလႊတ္ပစ္ႏုိင္သလဲ။ ဒီ မီး႐ႈးကုိခင္တြယ္ေနလုိ႔ လႊတ္မပစ္ႏုိင္ရင္ ခင္ဗ်ားတုိ႔ အေလာင္ခံၿပီး ေသ႐ုံပဲရွိေတာ့မွာပဲ။ ဒီမီးအလင္းကေလး မရွိရင္ မျဖစ္ဘူးဆုိၿပီး တအားဆုပ္ကုိင္ထားတာလုိ ဒီသားသမီး ပစၥည္းဥစၥာကုိလဲ မရွိရင္မျဖစ္ဘူးဆုိၿပီး ဆုပ္ထားတယ္။ ဘုရားရွင္က ဒါေတြဟာ မီးေတြကြ၊ ဆုပ္ထားတဲ့လူကုိ ေလာင္လိမ့္မယ္လုိ႔ေဟာတယ္။ ဒီမီးကုိလႊတ္ပစ္ရင္ေတာ့ မေလာင္ပါဘူး။ မလႊတ္ပဲေနရင္ ေလာင္မွာပဲ။


    ဒါျဖင့္ ဒီမီးကုိ လႊတ္လိုက္ပါလားဆုိေတာ့၊ “မလႊတ္ခ်င္ဘူး၊ ဆုပ္ထားပါရေစတဲ့” ဘာျပဳလုိ႔ဆုပ္ထားရသလဲဆုိေတာ့၊ အပူခံခ်င္လုိ႔ အေလာင္ခံခ်င္လုိ႔ေပါ့။ ေလာင္တာေတာင္ မလႊတ္ခ်င္ေသးဘူး။ သားပူကလည္းေလာင္၊ သမီးပူကလည္းေလာင္၊ ပစၥည္းပူကလည္းေလာင္၊ အံမယ္ေလး-မီးေတြ၀ုိင္းၿပီးေလာင္ေနပါလား။ ဒီမီးေတြ ေလာင္ေနမွန္းလည္း မသိဘူး။ ေလာင္မွန္းသိရင္ လႊတ္ပစ္လုိက္ေပါ့။ လႊတ္ပစ္လုိက္ရင္ မေလာင္ေတာ့ဘူး။ ခင္ဗ်ားတုိ႔ကလည္း လႊတ္ကုိမလႊတ္ဘူး။ အေလာင္ခံမုိက္ေနၾကတယ္။ သူတုိ႔နဲ႔ေ၀းရင္ ေအးတယ္ဆုိတဲ့ သေဘာကုိမလာဘူး။ သူတုိ႔မခဲြႏုိင္ဘူးဆုိေတာ့ ဒါ ဆုပ္ထားတာပဲ။ ဒါေတြကုိ ခင္တြယ္လုိ႔ ဆုပ္ထားတာပဲ။ ဒါေတြ ဆုပ္ထားေတာ့ ေလာင္တာေပါ့။ သူတုိ႔အတြက္ ေန႔မအိပ္ရ၊ ညမအိပ္ရ၊ စိုးရိမ္ရ၊ ေၾကာင့္ၾကရ၊ အပူေတြ ၀မ္းထဲေလာင္ေနတာပဲ။ မီးေတြမုိ႔ လႊတ္ပစ္လုိက္ပါေတာ့လားဆုိေတာ့ ဘယ္ပစ္ႏုိင္ပါမလဲတဲ့။ မင္းတုိ႔ မုိက္ခ်က္ကေတာ့လြန္ေနၿပီ။ ဘုရားက သဗၺၫုတဥာဏ္ေတာ္ႀကီးနဲ႔ ဒီမီးေတြေလာင္မယ္၊ လႊတ္ပစ္လုိက္လုိ႔ ေျပာေပမယ့္ ခင္ဗ်ားတုိ႔က နားမေထာင္ဘူး။ အေသဆုပ္ထားတယ္။ ဘုရားေျပာတာကုိ ကန္႔လန္႔လုပ္တယ္။ ၿပီးေတာ့ ခင္ဗ်ားတုိ႔ကပဲ ဘုရားေျပာတာကုိ ကန္႔လန္႔လုပ္တယ္လုိ႔ ထင္ၾကေသးတယ္။ ဘုရားကအမွန္ေျပာတာ။ ခင္ဗ်ားတုိ႔ကသာ ကန္႔လန္႔လုပ္တာ။

    ခင္ဗ်ားတုိ႔ ဒီမီးေတြနဲ႔ ေလာင္ၿပီးေသတဲ့အခါ၊ အပါယ္သြား႐ုံပဲ ရွိေတာ့တယ္။ တခ်ဳိ႕မ်ား ေသခါနီးမွာ ၀ိညာဥ္မခ်ဳပ္ႏုိင္ဘဲ အေမာဆုိက္ေနတာေတာင္မွ၊ “သားသမီးေတြ၊ ပစၥည္းေတြ မခင္နဲ႔၊ မစဲြလမ္းနဲ႔၊ လႊတ္ပစ္လုိက္ပါ”လုိ႔ အနားကေျပာတာေတာင္မွ မၾကားခ်င္ေယာင္ေဆာင္ၿပီး လႊတ္မွာမဟုတ္ဘူး။ ခင္ဗ်ားတုိ႔ဟာ “မီး ကုိင္မိေနတာလဲ မသိဘူး၊ လႊတ္ပစ္ရင္ အေလာင္လြတ္မယ္ဆုိတာလည္း မသိဘူး” မလႊတ္ပဲ ေသရင္ အပါယ္သြားမယ္ဆုိတာလည္း မသိဘူး။” ဆုိေတာ့ မသိ သုံးမ်ဳိး လႊမ္းမုိးေနတယ္။ မသိ သုံးမ်ဳိးလႊမ္းေနတဲ့ ပုထုဇဥ္အကန္းေတြျဖစ္ေနတယ္။ မီးေလာင္ၿပီး ေသခ်င္းဆုိးနဲ႔ေသရင္ အပါယ္ေရာက္ေတာ့မွာပဲ၊ ဒီေတာ့ အကန္းလက္စ အမုိက္လက္စ သတ္ၾကပါေတာ့။ ၀ိပႆနာအလုပ္လုပ္ၿပီး မုိက္ကန္းမႈ လက္စသတ္ၾကပါေတာ့။ ဒီ သားသမီး ပစၥည္းေတြဟာ ကုိယ္မပုိင္တဲ့ အနတၱသေဘာေတြလုိ႔ ၀ိပႆနာဥာဏ္နဲ႔႐ႈေပးပါ။ ဒီလုိ႐ႈေပးလုိ႔ အမွန္တကယ္သိလာရင္ အဲဒါေတြကုိ မခင္ေတာ့ဘူး။ ဆုပ္မထားေတာ့ဘူး။ ဆုပ္မထားရင္ မပူမေလာင္ေတာ့ဘူး။ မခင္တြယ္တာက “တဏွာ”ခ်ဳပ္တာ၊ ဆုပ္မထားတာက “ဥပါဒါန္”ခ်ဳပ္တာ၊ အဲ - တဏွာဥပါဒါန္ခ်ဳပ္ရင္ အပါယ္ေလးပါးတံခါးပိတ္သြားတာပဲ။ အဲဒီေတာ့ ၀ိပႆနာအလုပ္မွတစ္ပါး ခင္ဗ်ားတုိ႔ွမွာ ကယ္မယ့္သူမရွိဘူးလုိ႔မွတ္၊ ၀ိပႆနာလုပ္လုိ႔ မဂ္ဥာဏ္ရသြားရင္ တဏွာ သမုဒယခ်ဳပ္တယ္။ သမုဒယခ်ဳပ္ရင္ ဒုကၡခ်ဳပ္သြားတာပဲ။ ဒုကၡခ်ဳပ္ရင္ နိဗၺာန္ ေရာက္ၿပီမွတ္။

မုိးကုတ္ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး ၏ ၾသ၀ါဒတရားမ်ား
(၁၃၂၀-ခုႏွစ္က ေယာဂီမ်ားအား ေဟာၾကားသည္)

No comments: