Pages

Friday, May 11, 2012

သံသရာလမ္း ခရီးအစဥ္

    သံသရာလမ္း၊ ခရီးၾကမ္း၌၊ ပင္ပန္းႀကီးစြာ၊ ေလွ်ာက္၍လာလည္း။
    ခႏၶာငါးပါး၊ ထုိတရားကုိ၊ ပုိင္းျခားတိတိ၊ နင္မသိလုိ႔။
    မခ်ိဟုိက္ႏြမ္း၊ အလြန္ပန္းခဲ့။
    စခန္းသင့္ရာ၊ နားလုိပါလည္း၊ ခြင့္ခါသူေတာင္း၊ မရေကာင္းတည့္။
    လမ္းေၾကာင္းအစဥ္၊ ဆုံးမျမင္သည္၊ သုံးအင္ဘ၀၊ ၀ဋ္ခင္းတည္း။ (ဆရာႀကီး ဦးၾကင္ေရႊ)

    သံသရာဟူသည္ ႐ုပ္နာမ္ခႏၶာ၊ အာယတန ဓာတ္တရားတုိ႔ အစဥ္အားျဖင့္ အၿမဲမျပတ္ ဆက္စပ္ျဖစ္ေပၚေနျခင္းကုိ သံသရာေခၚပါသည္။

    ခႏၶာနၪၥ ပဋိပါဋိ၊ ဓာတု အာယတနာနိစ၊ အေဗၺာစၧိႏၷံ
    ၀တၱမာေနာ သံသာေရာတိ ပ၀ုစၥတိ။ (ဓမၼသဂၤဏီပါဠိေတာ္)
    ခႏၶာနၪၥ၊ ခႏၶာတုိ႔၏လည္းေကာင္း။ အာယတနာနိစ၊ အာယတနတုိ႔၏လည္းေကာင္း။ ဓာတုနိစ၊ ဓာတ္တုိ႔၏လည္းေကာင္း။ ပဋိပါဋိ၊ အစဥ္အတုိင္း။ အေဗၺာစၧိႏၷံ၊ မျပတ္မလပ္။ ၀တၱမာေနာ၊ ျဖစ္ေနျခင္းကုိ။ သံသာေရာတိ၊ သံသရာဟူ၍။ ပ၀ုစၥတိ၊ ဆုိအပ္၏။
    ဤသုိ႔ ေဟာၾကားေတာ္မူေသာ ေဒသနာေတာ္ႏွင့္အညီ၊ ကံလွ်င္ ေရွးသြားရွိေသာ (တစ္နည္း) ေစတနာလွ်င္ ေရွးသြားရွိေသာ သံသရာ့လမ္းေၾကာင္းတြင္ ႐ုပ္ေကာင္၊ နာမ္ေကာင္၊ ခႏၶာေကာင္၊ ပရမတ္ေကာင္ ဓာတ္ေကာင္ ၀ိပါက္ေကာင္၊ အက်ဳိးေကာင္တုိ႔ ေလွ်ာက္ေနၾကသည္။
    မုခ်ဆတ္ဆတ္ ပရမတၳအေနမွာမူ၊ ၀ီထိစိတ္တလွည့္ ဘ၀င္စိတ္တစ္လွည့္ ဥပါဒ္, ဌီ, ဘင္ ခဏငယ္သုံးခ်က္အစဥ္ျဖင့္ သံသရာအစမွ ယေန႔က်ေအာင္ ဆက္စပ္ျဖစ္လာခဲ့၏။ အဘယ္ဘ၀ကမွ် ျပတ္သည္ ရပ္သည္မရွိ၊ နိဗၺာနဓာတ္ခ်ဥ္းကပ္မွသာ ရပ္ၾက ျပတ္ၾကမည္။
    မိမိတုိ႔ အဇၩတၱသႏၲာန္၌ ႐ုပ္နာမ္ဓမၼတုိ႔ အၿမဲတေစျဖစ္ေပၚေနသည္ေၾကာင့္ မိမိပင္လွ်င္ သံသရာျဖစ္ေၾကာင္း ေကာင္းစြာသိရာ၏။ သံသရာဟူသည္ကုိ အျခားေသာလြင္ျပင္ဌာနတုိ႔၌ ရွာေဖြရန္မဟုတ္။ ႐ုပ္နာမ္ခႏၶာတုိ႔ သြားရာလမ္းျဖစ္ေသာ ၀ီထိအစဥ္ကုိပင္ သံသရာေခၚရပါသည္။
    သံသရာလမ္း၀ယ္ သူေလွ်ာက္၊ ငါေလွ်ာက္၊ ပုဂၢိဳလ္သတၱ၀ါေလွ်ာက္၊ လူနတ္ျဗဟၼာသတၱ၀ါတုိ႔ေလွ်ာက္၊ ငရဲ၊ တိရစၧာန္၊ ၿပိတၱာ အသူရကာယ္ အပါယ္သတၱ၀ါတုိ႔ေလွ်ာက္ စသည္တုိ႔ ကား သမၼဳတိပညတ္အားျဖင့္ ေျပာဆုိျခင္းမ်ားသာျဖစ္၏။
    ပရမတ္ဉာဏ္ အျမင္မွန္ျဖင့္ ျဖည္ထြင္ၾကည့္ေသာ္ ငါမရွိ၊ သူမရွိ၊ ပုဂၢဳိလ္သတၱ၀ါမရွိ၊ အသက္လိပ္ျပာ အေကာင္အထည္ စသည္တုိ႔ တစ္ခုမွ်မရွိ။ ႐ုပ္နာမ္ႏွစ္ပါး (ခႏၶာငါးပါး) သေဘာတရားတုိ႔သာလွ်င္ တစ္ခုေပ်ာက္တစ္ခုေရာက္ အၿမဲဆက္စပ္ျဖစ္ပ်က္ေန၏။
    သံသရာလမ္းသည္ လမ္းေခ်ာလမ္းေကာင္း လမ္းမြန္မဟုတ္။ ထုိလမ္း ေလွ်က္လွမ္းရာ၀ယ္ သက္သက္သာသာ ခ်မ္းခ်မ္းေျမ့ေျမ့ ျပည့္ျပည့္၀၀ ေလွ်ာက္လွမ္းရသည္မဟုတ္။ ေဘးရန္အႏၲရာယ္အသြယ္သြယ္ ျပည့္လွ်မ္းေသာ လမ္းၾကမ္းႀကီးပါတည္း။ အုိေဘးဆုိး၊ နာေဘးဆုိး၊ ေသေဘးဆုိး အမ်ဳိးမ်ဳိးတုိ႔၏ တုိးျခင္းတုိက္ျခင္းကုိ ခံၾကရ၏။
    ရာဂ, ေဒါသ, ေမာဟ ဇာတိ, ဇရာ, မရဏ, ေသာက, ပရိေဒ၀, ဒုကၡ, ေဒါမနႆ, ဥပါယာသ တည္းဟူေသာ တစ္ဆယ့္တစ္သီးေသာ မီးအေပါင္းတုိ႔ တဟုန္းဟုန္းတဒီးဒီးေတာက္ေလာင္ေနေသာ လမ္းဆုိးလမ္းၾကမ္းႀကီးျဖစ္၏။ ထုိမီးလမ္းေၾကာင္းေပၚ၌ ပင္ပန္းႀကီးစြာ ေလွ်ာက္လွမ္းလာၾကရသည္ျဖစ္၍ သုခဟူ၍ ျမဴမွ်မရွိ၊ ဒုကၡအတိသာျဖစ္၏။
    ၆-ဒြါရ၊ ၆-တံခါး အာ႐ုံ ၆-ပါးႏွင့္ တုိက္တုိင္းတုိက္တုိင္း၊ ၀ိညာဏဓါတ္ ၆-ရပ္ တဖ်ပ္ဖ်ပ္ ျဖစ္ေပၚ၏။ တစ္နညး ၀ီထိ ၆-ပါးေပၚရ၏။ ၀ီထိတစ္ေခါက္လွ်င္ ေကာင္းက်ဳိးဆိုးက်ဳိးကုိ ေပးေစတတ္ေသာ ေဇာေစတနာ ၇-လုံးပါ၏။
    ထုိ ေဇာေစတနာတုိ႔သည္ပင္ ေလာဘမီး, ရာဂမီး, ထေတာက္လုိက္၊ ေဒါသမီး ေမာဟမီးထေတာက္လုိက္၊ ေသာကမီး ပရိေဒ၀မီးထေတာက္လုိက္၊ ဒုကၡ ေဒါမနႆမီး ထေတာက္လုိက္၊ ဥပါယာသ မီး ထေတာက္လုိက္ျဖင့္ မီး(၁၁)ပါးတုိ႔ အစဥ္ေတာက္ေလာင္ေန၏။
    မူလ ပကတူပ အေၾကာင္းအရင္းကား၊ ဇာတိမီးက စပါ၏။ ဇာတိေနာင္ ပ၀တၳိတစ္ဘ၀လုံး ဇရာမီးေလာင္၏။ (၉၆)ျဖာ ေရာဂါ ေ၀ဒနာႏွိပ္စက္ျခင္း၊ ဗ်ာဓိမီးေလာင္၏။ ယင္းတုိ႔အဆုံး မရဏမီးက လက္စတုံးေလာင္ၿမဳိက္၏။
    ထုိ မီး အေပါင္းသည္ သံသရာလမ္းေၾကာင္းတည္းဟူေသာ ၀ိညာဏဓာတ္ ၆-ရပ္ကုိမွီလွ်က္ အလွ်ံညီးညီး တဟုန္းဟုန္း တဒီးဒီးေလာင္ၿမိဳက္ေနျခင္းျဖစ္၏။ ခႏၶာေကာင္ကုိ ေလာင္ၿမဳိက္၏။ ပရမတ္ေကာင္ ဓါတ္ေကာင္ကုိ ေလာင္ၿမိဳက္၏။
    သမၼဳတိ ပညတ္အားျဖင့္၊ သူ႔ေလာင္, ငါ့ေလာင္ ပုဂၢိဳလ္ေလာင္, သတၱ၀ါေလာင္ဟု ဆုိရ၏။ ထုိ႔ေၾကာင့္ သံသရာလမ္းသည္ အင္မတန္ ေၾကာက္ဖြယ္ေသာ မီးလမ္းေၾကာင္းႀကီး ပါတည္း။
    သံသရာ့မီးလမ္းေၾကာင္း ေလွ်ာက္လွမ္းရသည္မွာ သက္သာကြက္ ေအးကြက္ တစ္ခ်က္မွ်မရွိ၊ ငုိတစ္ခါရယ္တစ္လွည့္ျဖင့္ ေလွ်ာက္ၾကရ၏။ ထုိ႔ေၾကာင့္ လူ႔ဘုံဘ၀ လူ႔ေလာကသည္ ဇာတ္ပဲြႏွင့္တမူတူ၏။ ဇာတ္ပဲြကရာတြင္ ပထမပုိင္း၌ ေသာခန္း၊ ရယ္ခန္း ေပ်ာ္ခန္း႐ႊင္ခန္းမ်ားျဖင့္ တအုန္းအုန္း တေသာေသာ ၿပံဳးၾကေပ်ာ္ၾက၏။ ေနာက္ပုိင္းေရာက္ေသာအခါ မင္းသားၾကည့္လည္း မ်က္ရည္စက္လက္, မင္းသမီးၾကည့္လည္းမ်က္ရည္စက္လက္ ငုိပဲြႏွင့္ ဇာတ္သိမ္းၾကရ၏။
    ထုိ႔အတူသာလွ်င္ သုဒၶါ၀ါသငါးဘုံကုိထား၍၊ က်န္သမွ် အျခားမည္သည့္ ဘုံဘ၀ ေရာက္ၾကရသည္ျဖစ္ေစ၊ ေရွ႕ပုိင္းတြင္ အဘယ္မွ်သာယာသည္ အဘယ္မွ် ခ်မ္းသာသည္ ဆုိရေစကာမူ၊ ေနာက္ဆုံး ငုိပဲြႏွင့္ စခန္းသိမ္းၾကရ၏။ ဇရာ, ဗ်ာဓိ, မရဏမီးတုိ႔က ဆက္လ်က္ေန၏။
    ဤ၌ ရင့္က်က္မႈဇရာသည္ပင္လွ်င္ ဗ်ာဓိဟုဆုိရ၏။ အသက္အ႐ြယ္ အေတာ္ရင့္ေရာ္လာေသာအခါ နာက်င္ကုိက္ခဲ၊ မထႏုိင္ မႂကြႏုိင္၊ မထုိင္ႏုိင္ မထႏုိင္၊ မေလွ်ာက္ႏုိင္ ဇရာႏွိပ္စက္ျခင္းေၾကာင့္ ညက္ညက္ေၾကရ၏။ ထုိဇရာသည္ပင္ ဗ်ာဓိျဖစ္သည္မွာ လြန္စြာထင္ရွား၏။ ဗ်ာဓိသည္ ဇရာ၏ အေႏၲာဂတအျဖစ္ သက္၀င္ေန၏။ ဇရာသည္ ဗ်ာဓိ၏ ကုိယ္စားလွယ္ဟု ဆုိရ၏။
    ထုိ႔ေၾကာင့္ ဇာတိေနာက္ျဖစ္ေပၚလာေသာ ပ၀တၱိတစ္ဘ၀လုံးသည္ ဇရာတရားခ်ည္း ျဖစ္၏။ စင္စစ္ဇရာသည္  မရဏ၏ အခ်က္ျပတရား၊ အလံျပတရားဟုလည္း ဆုိရ၏။ ဇရာ၏ အဆုံး၌ မရဏႏွင့္ လုံးလုံးေတြ႕ရသည္မွာ ဓမၼတာပါတည္း။ သတၱ၀ါတုိ႔၏ အဆုံးတစ္ေန႔သည္ ေသျခင္းသေဘာတရားမွ တစ္ပါး အျခားမရွိပါေခ်။
    သခၤ်ာ သေခ်ၤ မေရမတြက္ႏုိင္ေသာ အနမတဂၢသံသရာလမ္း ခရီးၾကမ္း၌ ပင္ပန္းႀကီးစြာ ေလွ်ာက္လွမ္းလာေသာ္လည္း မဂ္ဉာဏ္ဖုိလ္ဉာဏ္ ရရာရေၾကာင္း အားကုိးအားထားျပဳ ေလာက္သည့္ တရားေကာင္းတစ္ခုမွ် လက္ဆုပ္မိမိ တိတိက်က် မရမသိ အားမထုတ္ခဲ့ၾကေပ။ အကယ္၍ တစ္ခုေသာဘ၀က အားထုတ္ခဲ့ဘူးပါလွ်င္ ယခုလုိဘ၀၌ အရိယာအျဖစ္ ရပ္တည္ႏုိင္ၾကေပမည္။
    ခႏၶာငါးပါး၊ ထုိတရားကုိ၊ ပုိင္းျခားတိတိ၊ နင္မသိလုိ႔ ဆုိသည့္အတုိင္း ခႏၶာငါးပါးတရားကုိ ျပတ္ျပတ္သားသား ပုိင္းပုိင္းျခားျခားသိသူျဖစ္ခဲ့ပါမူ မဂ္ဉာဏ္ဖုိလ္ဉာဏ္ရ၍ အရိယာေတြ ျဖစ္ၾကမည္။
    အနည္းအားျဖင့္ မဂ္ဉာဏ္ဖုိလ္ဉာဏ္ရလုိ၍ က်င့္ေသာ မဂၢ ပဋိပၸႏၷပုဂၢိဳလ္အျဖစ္ ေရာက္ၿပီဆုိလွ်င္ မဂ္ဉာဏ္ဖုိလ္ဉာဏ္ကုိ အေႏွးႏွင့္အျမန္ အမွန္ရႏုိင္သူ ျဖစ္ပါလိမ့္မည္။
    သံသရာခရီးလမ္း ေလွ်ာက္လွမ္းခဲ့ၾကသည္မွာ အဘယ္မွ်ရွည္ၾကာခဲ့ၾကပါသနည္း။ - အဘယ္မွ် ခရီးေပါက္ခဲ့ၾကပါသနည္း။ လြန္ခဲ့ေသာ အနမတဂၢသံသရာမွ ေရတြက္၍ မကုန္ဆုံးႏုိင္ေသာ လြန္ခဲ့ၿပီး အတိတ္သံသရာလမ္းႀကီးကုိ ေလွ်ာက္လွမ္းခဲ့ၾကၿပီးျဖစ္၏။ ဆက္လက္ေလွ်ာက္လွမ္းရန္ အနာဂတ္သံသရာ မည္မွ်က်န္ပါသနည္း ဆုိကလည္း ဘယ္၍ဘယ္မွ် အမွန္းအတား ထားမရေအာင္ က်န္ေသး၏။ အနာဂတ္သံသရာ နိဗၺာန္ မေရာက္မခ်င္း ေလွ်ာက္လွမ္းရဦးမည္ျဖစ္၏။
    ယခုေရာက္ရွိေနသည္မွာ အလယ္တည့္တည့္ သံသရာ၌ျဖစ္၏။ ေနာက္ေနာင္ ဘ၀ေပါင္းမ်ားစြာ ေရာက္ရွိျငားလည္း ထုိဆုိက္ေရာက္ရာဘ၀သည္ သံသရာ၏ အလယ္တည့္တည့္ပင္ ဆုိရမည္ျဖစ္၏။
    သံသေရာ ပုဗၺေကာဋိ နပညာယတိ .. .. ၊ ဟု ေဟာေတာ္မူသည္ႏွင့္အညီ အႏၶပုထုဇဥ္ တစ္ေယာက္၏ သံသရာအစြန္းအၿမိတ္သည္ လုံး၀ထင္ေကာင္းသည္မရွိ။ အလြန္ေၾကာက္ မက္ဖြယ္ပါတည္း။
    ဘ၀ေပါင္းစုံ ဘုံေပါင္းစုံလည္း စုံခဲ့လွၿပီ။ သုဒၶါ၀ါသ ဘူးမရ ဆုိသည့္ အရိယာမြန္တုိ႔ စံေပ်ာ္ရာ သုဒၶါ၀ါသငါးဘုံကုိ ၾကဥ္ထား၍၊ မေရာက္ခဲ့ဘူး၊ မျဖစ္ခဲ့ဘူးေသာ ဘုံဟူသည္ မရွိေပ။ ယင္းသုိ႔ ဘ၀ေပါင္း ဘုံေပါင္းစုံခဲ့ပါေသာ္လည္း ခႏၶာငါးပါးတရားကုိ ပုိင္းျခားတိတိ မသိမျမင္ခဲ့ေသာေၾကာင့္ မခ်ိဟုိက္ႏြမ္း၊ အလြန္ပန္းခဲ့ၾကေလၿပီ။ ျဖစ္ေရာက္ရာဘ၀တုိင္း ဘယ္ေသာအခါကမွ် မခ်မ္းသာခဲ့ပါ။
    သံသရာေရးႏွင့္ ေတြးဆေသာ္ ေသသည္၏ အျခားမဲ့ ဂတိငါးပါး၊ အဘယ္ဂတိလားေရာက္ပါမည္နည္း၊ ေကာင္းေသဂတိလားပါမူ ေတာ္ေပစြ။ အကယ္၍ အပါယ္ဒုဂၢတိ လားခဲ့ေသာ္ ကုိယ္က်ဳိးနည္းရခ်ည့္ဟု စုိးရိမ္ေၾကာင့္ၾကမႈတုိ႔ျဖင့္ ရင္တြင္းတင္းက်ပ္ေန၏။ သံသရာအေရးႏွင့္ ေတြးေသာ္ စိတ္မေအးရပါ။ တရားစစ္ တရားမွန္မရ၊ အႏၶပုထုဇဥ္ဘ၀ႏွင့္ေနၾကရေသာ သတၱ၀ါမွန္က ဤအတူခ်ည္းျဖစ္၏။
    ေသေရး၊ ေနေရး ထုိႏွစ္ေရးတြင္ အႏၶပုထုဇဥ္လုိင္းက ေသေရးမေတြး၊ ေနေရးကုိသာ ေတြးသူမ်ားျဖစ္၏။ ေသေရးေတြးသူ အခ်ဳိ႕ရွိပါ၏။ ေသလွ်င္ အပါယ္ေလးပါးသုိ႔ မေတာ္တဆလားေလမလား၊ သုဂတိရပ္ထံေရာက္ေလမလား ေတြးတတ္၏။ ျပဳထားေသာ ကုသုိလ္ေကာင္းမႈေတြကေတာ့ မနည္းလွပါ။ အေတာ္လည္းစုံပါ၏။ သုိ႔ေသာ္ ထုိကုသိုလ္ျပဳထား ရွိထားေသာေၾကာင့္ သုဂတိရပ္ထံ အမွန္ေရာက္ရမည္ဟု မိမိကုိယ္ကုိ စိတ္မခ်ႏုိင္ျပန္ပါ။ ဤဘ၀မွ ထုိဘ၀အကူး အထူးစိတ္ခ်မထားႏုိင္ရကား အလြန္ပင္ပန္း ေမာဟုိက္ႏြမ္း၍ မခ်မ္းမသာျဖစ္ၾကရပါသည္။
    ဤမွ်တြင္မက လူဟူ၍ ျဖစ္ျပန္ေတာ့လည္း သမုဒၵရာ ၀မ္းတထြာ အူအဂၤါတုိက္ပဲြအတြက္ ေျပးရလႊားရ၊ ရွာရေဖြရ လုပ္ကုိင္ရ၏။ အပူမေရွာင္ အေအးမေရွာင္၊ ေကာင္းမေရွာင္၊ ဆုိးမေရွာင္ ျဖစ္သည့္နည္း၊ ရသည့္နည္းျဖင့္ အသက္ေမြးရ၏။
    ခုိး၀ွက္လုယက္၊ လိမ္လည္လွည့္ဖ်ား၊ တုိက္ခုိက္သတ္ျဖတ္၊ အကုသိုလ္ဒုစ႐ုိက္ ဒုရာဇီ၀မႈ အမ်ဳိးမ်ဳိးျဖင့္ အသက္ေမြးရန္ ရွာႀကံရျခင္းလွ်င္ အေၾကာင္းအရင္းရွိေသာ ပရိေယသန မူလက ဒုကၡေၾကာင့္ နည္းနည္းမွ် မခ်မ္းသာပါ။
    ထုိ႔ုျပင္ ေဆြေရး မ်ဳိးေရး၊ ကုိယ္ေရးကုိယ္တာ၊ သားေရး သမီးေရး၊ လင္ေရး မယားေရး၊ မိေရးဖေရး၊ ရပ္ေရး႐ြာေရး၊ အေရးေပါင္းစုံ အဖုံဖုံအ၀၀၊ ကိစၥအေထြေထြ ေန႔မအားညမအား၊ နင္လားငါလား စသည္အားျဖင့္ မိမိတုိ႔ရင္တြင္း၌ စူး၀င္ေနေသာ စိုးရိမ္မကင္းေၾကာင့္ၾကျခင္း ေျငာင့္အစင္းေပါင္း ေထာင္ေသာင္းမက မ်ားလွ၏။ သုိ႔ျဖစ္သည္ေၾကာင့္ မခ်ိဟုိက္ႏြမ္း၊ အလြန္ပန္းခဲ့ၾကေပၿပီ။
    သုိ႔ျဖစ္ျငားလည္း ဆင္းရဲသူျဖစ္ေစ၊ ခ်မ္းသာသူျဖစ္ေစ၊ ယခုလက္ရွိဘ၀မွ ေသခ်င္သူ စြန္႔ခ်င္သူ တစ္ဦးမွ်မရွိပါ။ မိမိတုိ႔ျဖစ္ရာဘ၀ ေရာက္ရာဘ၀ကုိ ႏွစ္သက္၏။ ခင္တြယ္၏။ ျမတ္ႏုိး၏။ မစြန္႔လုိ မခြါလုိေသာဘ၀တဏွာေၾကာင့္ မေသပါရေစႏွင့္ဦး ေနခြင့္ျပဳပါဟု သံသရာထံ ခြင့္ေတာင္းပန္၏။ မေနရပါ အခ်ိန္ေစ့လွ်င္ ေသၾကရသည္ခ်ည္းျဖစ္၏။
    စခန္းသင့္ရာ၊ နားလုိပါလည္း၊ ခြင့္ခါသူေတာင္း၊ မရေကာင္းတည့္ ဆုိသည့္အတုိင္း၊ လူ႔ဘုံလူ႔ဘ၀ေရာက္ခုိက္ လူ႔ဘ၀လူ႕စည္းစိမ္ သူေဌးသူႂကြယ္၊ ပေဒသရာဇ္ ဧကရာဇ္၊ စၾကာ၀ေတး မႏၶတ္စသည့္ စည္းစိမ္၊ နတ္ဘ၀ နတ္ဘုရင္ နတ္စည္းစိမ္၊ ျဗဟၼာဘ၀၊ ျဗဟၼာမင္း ျဗဟၼာစည္းစိမ္၊ တရွိန္ရွိန္တ၀င္း၀င္း တထိ္န္ထိန္တလင္းလင္း အခ်င္းခပ္သိမ္း စံစားေနရသျဖင့္ အလြန္စခန္းသင့္ေနပါသည္။ ထုိထုိဘ၀စည္းစိမ္ခ်မ္းသာတုိ႔ကုိ မစြန္႔ရက္ မစြန္႔လုိ၊ မခြါရက္ မခြြါလုိပါ။ သုိ႔ျဖစ္သည္ေၾကာင့္ မေသမေက်အၿမဲေနပါရေစ၊ သံသရာ့ထံ တုိးလွ်ဳိးေတာင္းပန္း အသနားခံပါေသာ္လည္း၊ တစ္ႀကိမ္တစ္ခါ တစ္ဘ၀ကမွ် ရခဲ့သည္မရွိ၊ စြန္႔ၾက ခြါၾကရ၏။
    လမ္းေၾကာင္းအစဥ္၊ ဆုံးမျမင္သည္၊ သုံးအင္ဘ၀၊ ၀ဋ္ခင္းတည္း။ ဟုဆုိခဲ့သည့္အတုိင္း သံသရာ့လမ္းေၾကာင္းအစဥ္သည္ ဥပါဒ္, ဌီ, ဘင္ သုံးအင္ခဏငယ္ အစဥ္ျဖင့္ အၿမဲဆက္စပ္ ျဖစ္ပ်က္ေနသည္ျဖစ္ရာ၊ ျပတ္သည္ရပ္သည္ နားသည္မရွိ၊ ဆုံးစမျမင္ သံသာခြင္၌ ျမဳပ္ခ်ည္တစ္ခါ ေပၚခ်ည္တစ္လွည့္ အေတာမသတ္ အေမ်ာမရပ္ က်င္လည္ေနေသာ လမ္းေၾကာင္း အစဥ္ပါတည္း။
    ကာမဘ၀၊ ႐ူပဘ၀၊ အ႐ူပဘ၀၊ ဘ၀သုံးအင္ ဘုံသုံးခြင္၊ ဘ၀သုံးထပ္ ဘုံသုံးရပ္။ ကမၼ၀ဋ္၊ ကိေလသာ၀ဋ္၊ ၀ိပါက၀ဋ္ ဟုဆုိအပ္ေသာ ၀ဋ္သုံးပါး၊ ထုိဘ၀သုံးပါး ၀ဋ္သုံးပါးတုိ႔ၾကား တ၀ဲလည္လည္ မရပ္မတည္ မ်က္စိလည္မေပ်ာက္ အစဥ္ေလွ်ာက္ေနသည္ျဖစ္၍ သံသရာတစ္ဖက္ကမ္း နိဗၺာန္နန္းသို႔ မလွမ္းမကပ္ႏုိင္ခဲ့ပါ။
    ႐ုပ္ဓမၼ နာမ္ဓမၼ ခႏၶာငါး၀၊ ပရမတ္သေဘာ ဓာတ္သေဘာတစ္ခုကုိမွ် ျပက္ျပက္ထင္ထင္ မျမင္မသိခဲ့ရကား၊ ၀ဋ္အႏြယ္ ႀကီးက်ယ္ရွည္လ်ား၊ (၁၁)ပါးေသာမီးတုိ႔ တညီးညီးတရွိန္ရွိန္ ေတာက္ေလာင္ေနေသာ သံသရာ့မီးပုံႀကီးအတြင္းမွ အၿပီးတုိင္မလြတ္ႏုိင္ မကၽြတ္ႏုိင္၊ မထြက္ေျမာက္ႏုိင္ျခင္း ျဖစ္ပါသည္။
(သတိသံေ၀ဂ ရ၍ တရားဘာ၀နာအလုပ္ ႀကိဳးစားမယုတ္ အားထုတ္ႏုိင္၍ သံသရာ၀ဋ္မွ လြတ္ေျမာက္ႏုိင္ၾကပါေစ။)

ပခုကၠဴ၀ိပႆနာသင္တန္း၊ အရည္စစ္စာတမ္း(ဒု)။

No comments: