Pages

Friday, May 11, 2012

ခႏၶာငါးပါး

    မသိတတ္ေသာ ႐ုပ္သေဘာႏွင့္ သိတတ္ေသာ နာမ္သေဘာ ထိုႏွစ္ပါး ေပါင္းစပ္သျဖင့္ ခႏၶာငါးရပ္ဟု ျဖစ္လာရပါသည္။
    မသိတတ္ေသာ ႐ုပ္တရားသည္ ႐ုပ္ေသး႐ုပ္ႏွင့္ တူ၏။ သိတတ္ေသာ နာမ္တရားသည္ ႀကိဳးႏွင့္တူ၏။ ႐ုပ္ေသး႐ုပ္သည္ ႀကိဳးတပ္၍ မလႈပ္က အမူအရာ ဗ်ာပါရ လုံး၀မျဖစ္ေပၚ၊ ႀကိဳးတပ္၍ လႈပ္မွသာ (၀ါ) ႀကိဳးႏွင့္ေပါင္းဆုံမိမွသာ၊ ကခုံ, ထုိင္, ထ လႈပ္ရွားမႈ သဘာ၀၊ အမူအရာဗ်ာပါရမ်ား ျဖစ္ေပၚလာရေပ၏။
    ထုိ႔အတူသာလွ်င္ သ၀ိညာဏကေခၚ သတၱ၀ါတုိ႔ သႏၲာန္၌ ႐ုပ္ေသး႐ုပ္ႏွင့္မျခား တမူ အလားတူေသာ ႐ုပ္တရား၊ ႀကိဳးႏွင့္မျခား တမူ အလားတူေသာ နာမ္တရား၊ ထုိႏွစ္ပါးေပါင္းဆုံမိသည္္ေၾကာင့္ ေျပာဆုိ, သြားလာ, ေရာင္း၀ယ္ေဖါက္ကား လႈပ္ရွားျခင္း စေသာ အမူအရာဗ်ာပါရေတြ ျဖစ္ေပၚရေပ၏။
ထုိ႔ေၾကာင့္.......
    “ရဇၨဳ ေယာဂါဒါ႐ု ယႏၲံ သ, ဗ်ာပါရံ၀ ခါယထိ၊
    ဧ၀ံသုညံ နာမ႐ူပံ အညမည သမာယုတံ” (သံယုတ္ပါဠိေတာ္)
    ရဇၨဳ ေယာဂါ၊ ႀကိဳးႏွင့္ ေပါင္းဆုံမိျခင္းေၾကာင့္။ ဒါ႐ုယႏၲံ၊ သစ္သား႐ုပ္ကေလးသည္။ သ, ဗ်ာပါရံ၀၊ သြားလာကခုန္ ဗ်ာပါရ ပုံေယာင္ေယာင္သည္။ ခါယတိ၊ ထင္ျမင္လာရေတာ့၏။ ဧ၀ံ၊ ဤအတူ။ သုညံ၊ သတၱ၀ါမဟုတ္၊ ဇီ၀မဟုတ္ေသာ။ နာမ႐ူပံ၊ နာမ္႐ုပ္တရား ထုိႏွစ္ပါးသည္။ အညမည၊ အခ်င္းခ်င္း။ သမာယုတံ၊ ေပါင္းဆုံမိျခင္းေၾကာင့္။ သ, ဗ်ာပါရံ၀၊ သြားလာပုံေဆာင္ ဗ်ာပါရ ပုံေယာင္ေယာင္သည္။ ခါယတိ၊ ထင္ျမင္လာရေပေတာ့၏။
    ဤသို႔ေဟာေတာ္မူအပ္ေသာ ေဒသနာအရ၊ ပုဂၢလ, သတၱ, အတၱ, ဇီ၀ စသည္အားျဖင့္ လုံးလုံးမရွိ၊ မသိတတ္ေသာ ႐ုပ္တရား။ သိတတ္ေသာ နာမ္တရား၊ ထုိႏွစ္ပါးေပါင္းဆုံမိသည္ေၾကာင့္။ ခႏၶာငါးပါး ဟူ၍ ျဖစ္ေပၚရေပ၏။
    ႐ုပ္နာမ္ႏွစ္ပါး မကဲြျပားကုန္သူ ပုထုဇဥ္တုိ႔သည္ အႏွစ္သာရ၊ အတၱမဖက္၊ အသက္မွ ကင္းဆိတ္ေသာ ႐ုပ္နာမ္ႏွစ္ပါး ခႏၶာငါးပါး၌ ........။
    အမွတ္အားျဖင့္ မွားျခင္း - သညာ ၀ိပၸလႅာသ။
    အသိအားျဖင့္ မွားျခင္း - စိတၱ ၀ိပၸလႅာသ။
    အယူအားျဖင့္ မွားျခင္း - ဒိ႒ိ ၀ိပၸလႅာသ။ ဤ ၀ိပၸလႅာသသုံးပါးျဖင့္ အၿမဲတေစ ေဖါက္ျပန္ေနၾကရကား၊ ေယာက္်ား, မိန္းမ, အသက္, ဇီ၀, ပုဂၢိဳလ္, သတၱ၀ါ, အေကာင္အထည္, အထည္ျဒပ္ သ႑ာန္ အမွန္ရွိ၏ဟု ထင္ျမင္ယူဆ လြဲမွားၾကကုန္၏။
    အမွန္ကုိ အမွားထင္၊ အမွားကုိ အမွန္ထင္လ်က္ ေဖါက္ျပန္တတ္ျခင္းသည္ပင္လ်င္ တစ္နည္းအားျဖင့္ မိစၧာဒိ႒ိအယူဟု ဆုိရပါသည္။ ထုိအယူ မျဖဴစင္ပါက အပါယ္ေဘးမွ စိတ္မေအးရပါ။

    ခႏၶာငါးပါး တရားကုိယ္တရားသား

    ခႏၶာငါးပါး တရားကိုယ္တရားသားသည္ ႐ုပ္, နာမ္ဟု ဆုိအပ္ေသာ စိတ္၊ ေစတသိက္၊ ႐ုပ္ ပရမတ္သုံးပါးကုိ သေဘာတူရာေပါင္း၍ ငါးပုံငါးစု ျပဳထားျခင္းျဖစ္၏။
    ႐ုပ္ (၂၈)ပါးက တစ္စုတစ္ပုံ။
    စိတ္ (၈၉)ပါးက တစ္စုတစ္ပုံ။
    ေစတသိက္တရား (၅၂)ပါးတြင္၊ ေ၀ဒနာေစတသိက္ႏွင့္ သညာေစတသိက္တုိ႔သည္ က်န္ေစတသိက္(၅၀)တုိ႔ႏွင့္ သေဘာလကၡဏာျခင္း မတူညီၾကေသာေၾကာင့္ -
    ေ၀ဒနာေစတသိက္ (၁)ပါးကုိ တစ္စုတစ္ပုံထား၏။
    သညာေစတသိက္ (၁)ပါးကုိ တစ္စုတစ္ပုံထား၏။
    က်န္ေသာ ေစတသိက္(၅၀)သည္ သေဘာလကၡဏာျခင္း တူညီသည္ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ -
    ထုိေစတသိက္ (၅၀)ကုိ တစ္စုတစ္ပုံထား၏။
ဤတြင္.......
    ၁။ ႐ုပ္ (၂၈)ပါး အစုအပုံသည္ ႐ူပကၡႏၶာ မည္၏။
    ၂။ စိတ္ (၈၉)ပါးအစုအပုံသည္ ၀ိညာဏကၡႏၶာ မည္၏။
    ၃။ ေ၀ဒနာေစတသိက္ (၁)ပါး အစုအပုံသည္ ေ၀ဒနာကၡႏၶာ မည္၏။
    ၄။ သညာေစတသိက္ (၁)ပါး အစုအပုံသည္ သညာကၡႏၶာ မည္၏။
    ၅။ ေ၀ဒနာ၊ သညာတုိ႔မွ ႂကြင္းေသာ ေစတသိက္(၅၀)အစုအပုံသည္ သခၤါရကၡႏၶာ မည္၏။

    ခႏၶာႏွစ္တန္

၁။    ႐ူပကၡႏၶာ ေခၚေသာ ႐ုပ္တရားသည္ အာ႐ုံကုိ မသိတတ္၊ ေဖါက္ျပန္တတ္ေသာ ႐ုပၸန လကၡဏာရွိ၏။ သီေတနာပိ ႐ုပၸတိ၊ ဥေဏွနာပိ ႐ုပၸတိဟူသည့္အတုိင္း အပူအေအးတည္းဟူေသာ ၀ိသဘာဂတုိ႔ႏွင့္ ေတြ႕လွ်င္ ေဖါက္ျပန္မည္သာျဖစ္၏။
၂။    ေ၀ဒနာကၡႏၶာသည္ အာ႐ုံ၏ အရသာကုိ ခံစားတတ္ေသာ ေ၀ဒယိတ လကၡဏာရွိ၏။ ေကာင္း၊ မေကာင္း၊ ႀကိဳက္၊ မႀကိဳက္ ဟူသည္မရွိ၊ အာ႐ုံတရားတုိ႔ႏွင့္ ေတြ႕ႀကဳံလွ်င္ ထုိအာ႐ုံတုိ႔၏ အရသာကုိ ခံစားမည္သာျဖစ္၏။
    (၁) အလုိရွိအပ္ေသာ ဣ႒ာ႐ုံ။
    (၂) အလုိမရွိအပ္ေသာ ဣ႒ာ႐ုံ။
    (၃) အလုိရွိသည္လည္းမဟုတ္ အလုိမရွိသည္လည္းမဟုတ္ေသာ ဣ႒ာ႐ုံမဇၩတၱာ႐ုံ။
    (၄) အလြန္႔အလြန္႔ အလုိရွိအပ္ေသာ အတိဣ႒ာ႐ုံ။ အာ႐ုံ (၆)ပါးစလုံး၌ ဤေလးမ်ဳိးရွိ၏။ မည္သည့္ အာ႐ုံႏွင့္ ေတြ႔ေတြ႔ ေ၀ဒနာကၡႏၶာက ခံစားမည္သာျဖစ္၏။
၃။    သညာကၡႏၶာသည္ အာ႐ုံကုိ မွတ္သားတတ္ေသာ သၪၹာနန လကၡဏာရွိ၏။ ေကာင္းမေကာင္းစသည္ကား သညာကၡႏၶာ၏ ကိစၥမဟုတ္၊ ျဖဴ, နီ, ျပာ, ၀ါ, လူ, ေခြး စသည္ျဖင့္ အာ႐ုံတစ္ခုႏွင့္ တစ္ခု မမွားရေအာင္ မွတ္သားျခင္းသည္သာ သညာကၡႏၶာ၏ ကိစၥျဖစ္ေတာ့၏။
၄။    သခၤါရကၡႏၶာသည္ ေစ့ေဆာ္တုိက္တြန္း ျပဳျပင္တတ္ေသာ ေစတယိတ လကၡဏာရွိ၏။ ေကာင္း, မေကာင္း၊ ႏွစ္သက္, မႏွစ္သက္သည္ သခၤါရကၡႏၶာ၏ တာ၀န္မဟုတ္၊ ျပဳေဆာင္႐ြက္ျခင္းသည္သာ သခၤါရကၡႏၶာ၏ တာ၀န္ျဖစ္ေတာ့၏။
၅။    ၀ိညာဏကၡႏၶာသည္ အာ႐ုံကုိ သိတတ္ေသာ အာရမဏ ၀ိဇာနန လကၡဏာရွိ၏။ ႏွစ္သက္မႈ, မႏွစ္သက္မႈသေဘာ လုံး၀မပါ။ အာ႐ုံကုိ သိရန္သည္သာ ၀ိညာဏကၡႏၶာ၏ ကိစၥျဖစ္၏။
    ယင္းသုိ႔ မိမိလကၡဏာ, မိမိသေဘာႏွင့္ ရွိၾကကုန္ေသာ ခႏၶာငါးပါးသည္ ပကတိအားျဖင့္ အလြန္သန္႔ရွင္းစင္ၾကယ္မႈ ရွိကုန္၏။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ပၪၥကၡႏၶာဟု ေခၚဆုိရ၏။ ၎ခႏၶာငါးပါးသည္ ကိေလသာ အာသေ၀ါ ကုန္ခန္းၿပီးေသာ ဘုရား, ရဟႏၲာ ကုိယ္ေတာ္ျမတ္တုိ႔၏ သႏၲာန္၌ျဖစ္၏။ အာ႐ုံဟူသမွ်တုိ႔၌ ျမင္ကာမွ်မတၱ၊ ၾကားကာမွ်မတၱ စသည္ျဖင့္ ဥပါဒါန္ အစဲြအလန္းမွ လုံး၀ကင္းရွင္းသည္ ျဖစ္ရကား ပၪၥကၡႏၶာဟု ေခၚဆုိရသည္။
    ပုထုဇဥ္ သတၱ၀ါတုိ႔ သႏၲာန္၌ျဖစ္ေသာ ခႏၶာသည္ အာ႐ုံအရပ္ရပ္တုိ႔၌ ေကာင္း, မေကာင္း၊ ႀကိဳက္, မႀကိဳက္၊ ႏွစ္သက္, မႏွစ္သက္ စသည္တုိ႔ျဖင့္ ဥပါဒန္အစဲြအလန္း ကပ္ၿငိသည္ျဖစ္ရကား၊ ပၪၥဳပါဒါနာကၡႏၶာ (တစ္နည္း) ပၪၥဥပါဒါနာကၡႏၶာဟု ေခၚဆုိရ၏။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ....
    “ခႏၶာႏွစ္တန္ေဟာခဲ့ျပန္၊ ေၾကာင္းဟန္ဘယ္သုိ႔နည္း ?
    ခႏၶာႏွစ္တန္ေဟာခဲ့ျပန္၊ ဥပါဒါန္ေၾကာင့္တည္း ......”ဟု ပုစၧာအေျဖႏွစ္ေထြေရာယွက္ ပညာရွိတုိ႔ မိန္႔ႁမြက္ကုန္၏။

ပခုကၠဴ ၀ိပႆနာသင္တန္း အရည္စစ္စာတမ္းမွ

No comments: