Pages

Friday, May 11, 2012

ေခမာေထရီ

    “တရားေတာ္နာရန္ လာေရာက္ၾကကုန္ေသာ ရဟန္းမိန္းမအေပါင္းတုိ႔.......
    “ေခမာေထရီ နာမည္ဘဲြ႕ေခၚ တပည့္ေတာ္မသည္ ဤကမၻာမွ ျပန္၍ေရေသာ္ ကမၻာတစ္သိန္းထက္၌ ပဒုမုတၱရ ျမတ္စြာဘုရားပြင့္ေတာ္မူေသာအခါ ဟံသာ၀တီျပည္ႀကီး၀ယ္ ရတနာအေပါင္းတုိ႔ျဖင့္ ျပည့္စုံေပါမ်ား၍ ႀကီးစြာေသာစည္းစိမ္ခ်မ္းသာကုိ ရရွိသည့္ သူေဌးသမီးျဖစ္ရ၏။
    “တပည့္ေတာ္မသည္ ပဒုမုတၱရ ျမတ္စြာဘုရားအထံေတာ္၌ တရားေတာ္ကုိနာရ၍ သဒၵါၾကည္ၫုိေသာ စိတ္ျဖင့္ သရဏဂုံကုိ ေဆာက္တည္၏။ အမိအဖတုိ႔အားေတာင္းပန္ၿပီးလွ်င္ ျမတ္စြာဘုရားႏွင့္ သံဃာေတာ္အေပါင္းအား ခုနစ္ရက္ပတ္လုံး ဆြမ္းကပ္လွဴ လုပ္ေကၽြး၏။ ခုနစ္ရက္ေျမာက္ေန႔တြင္ ျမတ္စြာဘုရားသည္ ရဟန္းမိန္းမတစ္ပါးကို မဟာပညာဧတဒဂ္အရာ၌ ထားေတာ္မူသည္ကုိ သူေဌးသမီးျမင္ရကား ထုိအရွင္မကဲ့သုိ႔ ျဖစ္ရပါလုိေသာဟု ဆုေတာင္းေလသည္။
    “ပဒုမုတၱရျမတ္စြာဘုရားသည္ “ခ်စ္သမီး၊ သင္၏ ဆုေတာင္းျခင္း ျပည့္စုံလတၱံ။ သံဃာေတာ္ႏွင္တကြ ငါဘုရားအား ပူေဇာ္သကၠာရကုိ ျပဳေသာ ခ်စ္သမီး၏ ကုသုိလ္ကံေစတနာသည္ ႀကီးစြာေသာ မေရတြက္ မႏႈိင္းယွဥ္ႏုိင္ေသာ အက်ဳိးရွိ၏”ဟု မိန္႔ေတာ္မူၿပီးလွ်င္ ဤသို႔ ဗ်ာဒိတ္ေပးေတာ္မူေပသည္။
    “ခ်စ္သမီး၊ ဤကမၻာမွ တစ္သိန္းထက္၌ ၾသကၠာက မင္းမ်ဳိး၌ျဖစ္ေသာ၊ ေဂါတမ အမည္ရွိေသာ ျမတ္စြာဘုရားသည္ လူ႕ျပည္၌ျဖစ္လတၱံ႕။ ထုိ ေဂါတမျမတ္စြာဘုရား၏ တရားေတာ္တုိ႔၌ အေမြခံျဖစ္ေသာ၊ ဘုရင္ ရင္ႏွစ္သမီးျဖစ္ေသာ၊ တရားေတာ္သည္ ဖန္ဆင္းအပ္ေသာ မဟာပညာ ဧတဒဂ္သို႔ေရာက္ေသာ ေခမာ အမည္ရွိေသာ ရဟန္းမိန္းမ ျဖစ္လတၱံ႕။
    “တရားေတာ္နာ လာၾကကုန္ေသာ အရွင္မတုိ႔.......
    “တပည့္ေတာ္မသည္ ထုိကုသုိလ္ကံျဖင့္ စုေတသည္ ရွိေသာ္ တာ၀တႎသာ နတ္ျပည္၌ျဖစ္၏။ တာ၀တႎသာမွ စုေတျပန္ေသာ္ ယာမာနတ္ျပည္၌ျဖစ္၏။ ယာမာနတ္ျပည္မွ စုေတျပန္ေသာ္ တုသိတာနတ္ျပည္၌ျဖစ္၏။ တုသိတာနတ္ျပည္မွ စုေတျပန္ေသာ္ နိမၼာနရတိနတ္ျပည္၌ ျဖစ္ရ၏။ နိမၼာနရတိနတ္ျပည္မွ စုေတျပန္ေသာ္ ပရနိမၼိတ၀သ၀တီနတ္ျပည္၌ျဖစ္၏။ ထုိနတ္ျပည္တုိ႔၌ ျဖစ္ေသာအခါ ပဒုမုတၱရ ျမတ္စြာဘုရားအား ခုနစ္ရက္ ဆြမ္းကပ္လွဴဒါန္းျခင္း ကုသုိလ္ကံတုိ႔၏ အစြမ္းအားျဖင့္ နတ္မင္းႀကီးတုိ႔၏ အဂၢမေဟသီ နတ္မိဖုရားႀကီး ျဖစ္ရေလေတာ့သည္။
    ထုိနတ္ျပည္မွ စုေတလွ်င္ လူ႕ျပည္၌ စၾကာမင္း၏ အဂၢမေဟသီ မိဖုရားႀကီး အႀကိမ္မ်ားစြာျဖစ္ရ၏။ ဇမၺဴဒိပ္ တစ္ကၽြန္းလုံးကုိ အစုိးရေသာ ဧကရာဇ္မင္း၏ အဂၢမေဟသီမိဖုရားႀကီးသည္လည္း အႀကိမ္မ်ားစြာ ျဖစ္ရေလ၏။ ပဒုမုတၱရ ျမတ္စြာဘုရားလက္ထက္မွစ၍ ၀ိပႆီ ျမတ္စြာဘုရားပြင့္ေတာ္မူသည့္ တုိင္ေအာင္ လူ႕ျပည္၊ နတ္ျပည္တုိ႔၌ က်င္လည္၍ ခပ္သိမ္းေသာဘ၀၌ ခ်မ္းသာစြာ လူ႕စည္းစိမ္၊ နတ္စည္းစိမ္တုိ႔ကုိ ခံစား၍ေနခဲ့ရေပသည္။
    “ဤ ကမၻာမွ ျပန္၍ေရေသာ္ ကုိးဆယ့္တစ္ကမၻာ ထက္၌ ၀ိပႆီျမတ္စြာဘုရားပြင့္ေတာ္မူသည္။ ထုိ၀ိပႆီျမတ္စြာဘုရား၏သာသနာေတာ္၌ တပည့္ေတာ္မသည္ ရဟန္းမိန္းမျပဳ၍ ႏွစ္ေပါင္းရွစ္ေသာင္းကာလပတ္လုံး ျဗဟၼစရိယ အက်င့္ျမတ္ကုိက်င့္သုံး၍  က်မ္းဂန္ပိဋကတ္ကို သင္ၾကားကာ မ်ားေသာဗဟုသုတရွိ၏။ ပဋိစၥ သမုပၸါဒ္၌လည္း ေကာင္းစြာလိမၼာ ကၽြမ္းက်င္၏။ သစၥာေလးပါး၌ ရဲရင့္ျခင္းရွိ၏။ သိမ္ေမြ႕ေသာ အနက္အဓိပၸာယ္တုိ႔ကုိ ထုတ္ေဖာ္၍ ဆန္းၾကယ္ေသာ တရားစကားတုိ႔ကုိလည္းေဟာ၏။ ျမတ္စြာဘုရား၏ ဆုံးမၾသ၀ါဒကုိ ေကာင္းစြာလိုက္နာျပဳက်င့္၏။ ကမၼ႒ာန္း၌လည္း အားထုတ္လု႔ံလျပဳေပသည္။
    “တရားေတာ္နာ လာၾကကုန္ေသာ အရွင္မတုိ႔ ....
    “တပည့္ေတာ္မသည္ ထုိ ရဟန္းမိန္းမအျဖစ္မွ စုေတျပန္ေသာ္ တုသိတာနတ္ျပည္၌ ျဖစ္ေခ်သည္။ မ်ားေသာအေျခြအရံရွိသည့္အျပင္ လူ႔ျပည္၌ ျဗဟၼစရိယအက်င့္ျမတ္ကုိ က်င့္ေသာ ကံ၏အစြမ္းေၾကာင့္ တစ္ပါးနတ္သမီးတုိ႔ထက္ သာလြန္၍ စည္းစိမ္ခ်မ္းသာႀကီးမားလွေပသည္။
    “တပည့္ေတာ္မသည္ ရဟန္းမိန္းမျပဳ၍ ျမတ္ေသာအက်င့္ကုိ က်င့္ေသာေၾကာင့္ ျဖစ္ေလရာရာ ဘုံဘ၀၌ မ်ားေသာစည္းစိမ္ဥစၥာရွိသည္၊ ပညာရွိသည္၊ သီလရွိသည္၊ယဥ္ေက်းလိမၼာေသာ အေျခြအရံ ပရိတ္သတ္ရွိသည္။
    “ေမထုန္ေရွာင္လတ္ အက်င့္ျမတ္ကုိ က်င့္ေသာေၾကာင့္ တပည့္ေတာ္မသည္ အလုံးစုံေသာ စည္းစိမ္တုိ႔ကုိ အလုိရွိ၍ ေတာင့္တလွ်င္ရလြယ္၏။ ျဖစ္ေလရာဘ၀၌ တပည့္ေတာ္မ၏ လင္ေယာကၤ်ားသည္ တစ္စုံတစ္ရာမေထ့မဲ့ျမင္မျပဳ။ မခ်စ္ၾကင္မူ၍ ဆဲေရး႐ုိက္ပုတ္ မုန္းထားျခင္းကုိ မျပဳလုပ္။ လင္ေယာက္်ားသည္ အလြန္ခ်စ္ၾကင္ ျမတ္ႏုိး၏။ ဤကား “ေမထုန္ေရွာင္လတ္ ပဋိပတၱိ ျဗဟၼာစာရီ” အက်င့္၏ အစြမ္းသတၱိတည္း။”
    “တရားေတာ္နာၾကေသာ အုိ အရွင္မတုိ႔ .....
    “ဤ ဘဒၵကမၻာအတြင္း၌ ေကာဏာဂုံ ျမတ္စြာဘုရားပြင့္ေတာ္မူေသာအခါ တပည့္ေတာ္မသည္ ဗာရာဏသီျပည္၌ ၾကြယ္၀ျပည့္စုံေသာ သူၾကြယ္သမီးျဖစ္၍ ဓနဥၨနီပုေ႑းမ၊ သုေမဓာေထရီႏွင့္ တပည့္ေတာ္မသည္  မိတ္ေဆြသူငယ္ခ်င္းျဖစ္ၾက၏။ သူငယ္ခ်င္းမိတ္ေဆြသုံးဦးတုိ႔သည္ သံဃာေတာ္မ်ားေနထုိင္သီတင္းသုံးရန္ အာရာမ္ေက်ာင္းတုိက္ကုိလွဴ၍ သံဃိကေက်ာင္းကုိလည္း ေဆာက္လုပ္လွဴဒါန္းၾကေပသည္။
    “ထုိဘ၀မွ စုေတၾကသည္ရွိေသာ္ မိန္းမမိတ္ေဆြသုံးဦးတုိ႔သည္ တာ၀တႎသာနတ္ျပည္၌ ျဖစ္ၾက၏။ ထုိေနာက္ ဘဒၵကမၻာအတြင္း၌ ကႆပျမတ္စြာဘုရားပြင့္ေတာ္မူရာ၊ တပည့္ေတာ္မသည္ ျမတ္စြာဘုရား၏ ပစၥည္းေလးပါးဒါယကာျဖစ္ေသာ ကိကီမင္းႀကီး၏ သမီးေတာ္ျဖစ္လာခဲ့ေပ၏။
    “ကိကီမင္းႀကီးတြင္ သမီးခုနစ္ေယာက္ရွိရာ ေခမာေထရီအေလာင္းျဖစ္ေသာ သမဏီလည္းတစ္ေယာက္၊ ဥပၸလ၀ဏ္ အေလာင္းျဖစ္ေသာ သမဏဂုတၱာလည္းတစ္ေယာက္၊ပဋာစာရီအေလာင္းျဖစ္ေသာ ဘိကၡဳနီလည္းတစ္ေယာက္၊ ကု႑လေကသီ၏ အေလာင္းျဖစ္ေသာ ဘိကၡဳဒါယိကာမလည္းတစ္ေယာက္၊ ကီသာေဂါတမီ အေလာင္းျဖစ္ေသာ ဓမၼာလည္းတစ္ေယာက္၊ ဓမၼဒိႏၷာ၏ အေလာင္းျဖစ္ေသာ သုဓမၼာလည္းတစ္ေယာက္၊ ၀ိသာခါ၏ အေလာင္းျဖစ္ေသာ သဃၤဒါသီလည္း တစ္ေယာက္၊ စုစုေပါင္း ခုနစ္ေယာက္ျဖစ္ေပသည္။
    “အုိ အရွင္မတုိ႔၊ ထုိအခါ၀ယ္ တပည့္ေတာ္မသည္ သမီးေတာ္ အႀကီးဆုံး သမဏီျဖစ္ကာ၊ ကႆပျမတ္စြာဘုရား၏ တရားေတာ္ကုိနာရ၍ ဘိကၡဳနီျပဳခြင့္ရရန္ ခမည္းေတာ္မင္းႀကီးထံ ခြင့္ပန္ရာ၊ ခမည္းေတာ္ မယ္ေတာ္တုိ႔သည္ ခြင့္မျပဳခဲ့ၾကေခ်။ ထုိ႔ေၾကာင့္ တပည့္ေတာ္မသည္ လင္ေယာက္်ားမယူဘဲ နန္းေတာ္၌ပင္ “ကုမာရီျဗဟၼစရိသီလ”ကုိ ေစာင့္သုံးလ်က္ ႏွစ္ေပါင္းႏွစ္ေသာင္းပတ္လုံး ေပ်ာ္ေမြ႕စြာ ေနခဲ့ရ၏။
    “ကႆပ ျမတ္စြာဘုရားသည္ တစ္ရံေသာအခါ မဟာနိဒါနသုတ္ကုိ ေဟာေတာ္မူရာ၌ တပည့္ေတာ္မသည္ ထုိမဟာနိဒါနသုတ္ကုိ နာရ၍ ႏႈတ္ရေဆာင္ကာ သင္ယူခဲ့သည္။ ထုိဘ၀မွ စုေတခဲ့ရာ ထုိမဟာနိဒါနသုတ္ေဒသနာေတာ္ကုိ အရေဆာင္ေသာ ကုသုိလ္ေကာင္းမႈေၾကာင့္ တာ၀တႎသာ နတ္ျပည္သို႔ေရာက္၏။ ေနာက္ဆုံးျဖစ္ေသာ ယခုဘ၀၌မူ မဒၵတုိင္း၊ သာကလျပည္၀ယ္ မဒၵမင္းႀကီး၏ သမီးေတာ္ ျဖစ္လာ၏။
    “တပည့္ေတာ္မကုိ ဖြားျမင္ေသာခဏ၌ ျပည္သူအေပါင္းတုိ႔အား စဲြကပ္ေနႏွင့္ေသာ မေကာင္းေသာဥပါဒ္ေရာဂါတုိ႔သည္ ကင္းစြာစင္ၾကယ္ေလရကား “ေခမာ” ဟူေသာအမည္ကုိ မွည့္ေခၚၾကကုန္သည္။ ဇမၺဴရာဇ္ေရႊကုိ ခုနစ္ေထြေသာရတနာျဖင့္ စီလ်က္ ပန္းခ်ီပန္းပုတုိ႔ေရးထု၍ ထားဘိသကဲ့သို႔ လွပတင့္တယ္ ႐ႈခ်င္ဖြယ္ရွိလြန္းရကား ျမင္သမွ် ေယာက္်ား မိန္းမတုိ႔သည္ ႏွစ္ၿမိဳ႕ေလးျမတ္လ်က္၊ မရပ္တည္ႏုိင္ မူးမႈိင္ေတြေ၀ၾကရေလသည္။”
    အ႐ြယ္သုိ႔ေရာက္ေသာအခါ ရာဇၿဂိဳလ္ျပည္ကုိ အစုိးရေသာ ဗိမၺိသာရမင္းႏွင့္ ေဆာင္ႏွင္းသင့္ျမတ္ၾကသျဖင့္ အဂၢမေဟသီ ေဒ၀ီရတနာ၏ ခ်မ္းသာစည္းစိမ္ကုိ ခံစားရသတည္း။
    “ျမတ္စြာဘုရားသည္လည္း ေ၀ဠဳ၀န္ဥယ်ာဥ္၀ယ္ စံပယ္ေတာ္မူလာ၍ သုံးေလး၀ါတုိင္ေအာင္ပင္ တပည့္ေတာ္မသည္ ျမတ္စြာဘုရားအား သြားေရာက္ဖူးေမွ်ာ္ျခင္းမျပဳခဲ့ေပ။ အေၾကာင္းေသာ္ကား ဗုဒၶျမတ္စြာသည္ အဆင္းလွေသာသူတုိ႔၏ အဆင္း၌ အျပစ္ကုိ တင္ဖဲြ႔၍ ကဲ့ရဲ႕ေတာ္မူတတ္သည္ဟု ၾကားရကား တပည့္ေတာ္မအားလည္း အဆင္းလွျခင္း၌ အျပစ္ကုိရွာ၍ ကဲ့ရဲ႕ဘိရာသည္ဟု အဆင္းအရာ၌ ယစ္ေသာမာနျဖင့္ ျမတ္စြာဘုရားထံေတာ္သုိ႔ ဖူးေမွ်ာ္ျခင္းငွာမွ် မသြားသတည္း။”
    ထုိအခါ ဗိမၺိသာရမင္းႀကီးသည္ ဤသုိ႔ႀကံ၏။
    “ငါသည္ ျမတ္စြာဘုရားအား အသက္ဆံဖ်ားထား၍ ကုိးကြယ္လုပ္ေကၽြးေသာ ဥပါသကာျမတ္ျဖစ္သည္။ ငါကဲ့သို႔ေသာ မင္း၏မိဖုရားသည္ ျမတ္စြာဘုရားအား ဖူးျမင္ျခင္ငွာမွ် မသြားဘဲေနေသာ္ မေလ်ာ္ကန္ေပ။ အာဏာျဖင့္ ေစကလည္း ျပည္သူျပည္သားတုိ႔ ငါ့မိဖုရားအား ကဲ့ရဲ႕ၾကလိမ့္မည္။
    “ထုိ႔ေၾကာင့္ တစ္ခုေသာပရိယာယ္ျဖင့္သာ ျမတ္စြာဘုရား၏ထံေတာ္သုိ႔ ေရာက္ေစအံ့”ဟု စိတ္ကူး၍ ရတုကဗ်ာ လကၤာသီခ်င္းဖဲြ႕တတ္ကုန္ေသာ သူတုိ႔အား “ေ၀ဠဳ၀န္ ဥယ်ာဥ္၏ တင့္တယ္သာယာဟန္ကုိ သီကုံး၍ ႏွလုံးေမြ႕ေလ်ာ္ျခင္းရွိေအာင္ တပည့္ေတာ္မၾကားေလာက္ေသာေနရာ၌ သီဆုိၾကေလကုန္” ဟု ေစလႊတ္ေတာ္မူပါသည္။
    - အၾကင္သူသည္ ေမြ႕ေလ်ာ္ေပ်ာ္ဖြယ္ျဖစ္ေသာ ျမတ္စြာဘုရားေနေတာ္မူရာ ေ၀ေဠဳ၀န္ေက်ာင္းတုိက္ေတာ္ကုိ မျမင္ဖူးေခ်။ ထုိသူသည္ တာ၀တႎသာနတ္မ်ားစြာသုိ႔ ေပ်ာ္ပါးေမြ႕ေလ်ာ္ရာျဖစ္ေသာ နႏၵ၀န္ဥယ်ာဥ္ေတာ္ကုိ မျမင္ဖူးေသာသူ ဟူ၍ ငါတုိ႔ မွတ္ထင္ၾကကုန္၏။
    - အၾကင္သူသည္ လူအေပါင္းတုိ႔ ႏွစ္သက္ျမတ္ႏုိးရာ ျမတ္စြာဘုရားေက်ာင္းတုိက္ေတာ္ျဖစ္ေသာ ေ၀ေဠဳ၀န္ဥယ်ာဥ္ကုိပင္ ျမင္ဖူး၏။ ထုိသူသည္ တာ၀တႎသာ ဣႏၶာ သိၾကား နတ္မ်ားတုိ႔ ေပ်ာ္ပါးေမြ႕ေလ်ာ္ရာျဖစ္ေသာ နႏၵ၀န္ဥယ်ာဥ္ေတာ္ကုိ ျမင္ဖူးေသာသူဟူ၍ ငါတုိ႔မွတ္ထင္ၾကပါကုန္၏။
    - တာ၀တႎသာနတ္မ်ားစြာတုိ႔သည္ နႏၵ၀န္ဥယ်ာဥ္ကုိပင္ ပယ္ရွားစြန္႔ပစ္ခဲ့ၾက၍ လူတုိ႔ေနရာ ေျမျပင္သုိ႔ ဆင္းသက္လာၾကကာ၊ ေမြ႕ေလ်ာ္ေပ်ာ္ဖြယ္ရာျဖစ္ေသာ ေ၀ဠဳ၀န္ေက်ာင္းေတာ္ကုိ ဖူးေျမာ္ၾကကုန္လ်က္၊ အလြန္အံၾသၾကကုန္၍၊ ဖူးေမွ်ာ္ၾကည့္႐ႈျခင္း၌ ေရာင့္ရဲတင္းတိမ္မႈ မရွိ္ၾကကုန္။
    - ရာဇၿဂိဳလ္ ျပည္ႀကီးအရွင္ ဘုရင္မင္းျမတ္၏ ဘုန္းကံေၾကာင့္ျဖစ္ေသာ ျမတ္စြာဘုရား၏ သမၻာပါရမီ ဂုဏ္ေတာ္ တန္ခုိးေတာ္တုိ႔ျဖင့္ တန္ဆာဆင္ေသာ ေ၀ဠဳ၀န္ေက်ာင္းတုိက္ႀကီးကုိ ျမင္ရကုန္ေသာ လူအေပါင္းတုိ႔သည္ ႐ႈ၍မၿငီးႏုိင္ၾကေလကုန္။
    “တရားေတာ္ကုိ နာၾကကုန္ေသာ ဘိကၡဳနီအရွင္မတုိ႔ ......
    “တပည့္ေတာ္ ေခမာမင္းသမီးသည္ ေ၀ဠဳ၀န္ေက်ာင္းတုိက္ႀကီး၏ ျပည့္စုံတင့္တယ္ေမြ႕ေလ်ာ္ဖြယ္ရွိေသာ အေၾကာင္းအရာတုိ႔ျဖင့္ ဖဲြ႕ဆိုေသာ သီခ်င္း ကဗ်ာသံမ်ားကုိ ၾကားရ၍ တပည့္ေတာ္မ၏ နား၌ အလြန္သာယာလွပါေပသည္။ ႏွစ္သက္စြာျဖစ္ရပါသည္။
    “ထုိ႔ေၾကာင့္ ေ၀ဠဳ၀န္ဥယ်ာဥ္ေတာ္ကုိ ၾကည့္႐ႈလုိပါသည္။ ေပ်ာ္ရႊင္ကစားလုိေသာ စိတ္ျဖစ္ေပၚလာပါသည္။ ထုိအေၾကာင္းကုိ ဗိမၺိသာရမင္းႀကီးအား ေလွ်ာက္ၾကားေတာင္းပန္ေသာ္ မင္းႀကီးသည္ ဥယ်ာဥ္ေတာ္သုိ႔ အၿခံအရံမ်ားစြာ ၿခံရံေစလ်က္ ခြင့္ျပဳေတာ္မူရင္း ဤသို႔ မိန္႔ေတာ္မူလုိက္ေပသည္။
    “စည္းစိမ္ခ်မ္းသာႀကီးလွစြာေသာ ေခမာမိဖုရား၊ မ်ားစြာေသာ အၿခံအရံတုိ႔ျဖင့္ သြား၍ ေ၀ဠဳ၀န္ဥယ်ာဥ္ေတာ္ကုိ ၾကည့္္႐ႈေခ်ေလာ့။ ေ၀ဠဳ၀န္ဥယ်ာဥ္ေတာ္သည္ မ်က္စိအရသာရွိလွ၏။ အခါခပ္သိမ္းေသာ အသေရတုိ႔ျဖင့္ တင့္တယ္ထြန္းလင္း ေတာက္ပလ်က္ေန၏။ ျမတ္စြာဘုရား၏ ေရာင္ျခည္ေတာ္ ေျခာက္သြယ္တုိ႔ျဖင့္ တန္ဆာဆင္လ်က္ ေရာင္စုံျခယ္လွယ္ ပန္းစြယ္ပန္း႐ုံတုိ႔ျဖင့္ လြန္စြာတင့္တယ္ေပ၏။”
    “ျမတ္စြာဘုရားအေၾကာင္းကုိ ထည့္သြင္းေျပာဆုိလုိက္ေသာ္လည္း တပည့္ေတာ္မသည္ “အဆင္းကုိ အျပစ္တင္၍ ေဟာေတာ္မူတတ္ေသာ” ျမတ္စြာဘုရား ဆြမ္းခံၾကြသြားေတာ္မူ၍ ရာဇၿဂိဳလ္ၿမိဳ႕တြင္း၌ ရွိေနေတာ္မူေသာအခ်ိန္တြင္ ေ၀ဠဳ၀န္ဥယ်ာဥ္ေတာ္ကုိ ၾကည့္႐ႈရန္ ထြက္လာခဲ့ပါသည္။
    “ေ၀ဠဳ၀န္ဥယ်ာဥ္ေတာ္သုိ႔ ေရာက္ေသာအခါ ဆန္းၾကယ္စြာပြင့္ေနေသာ ပန္းအမ်ဳိးမ်ဳိးတုိ႔ကုိ ျမင္ရသည္။ ပန္းပြင့္တုိ႔အလယ္၌ ပ်ံကာ ၀ဲကာ ပန္း၀တ္ရည္ စုပ္သုံးၾကေသာ ပိတုန္းတို႔၏ေတာင္ဟုန္သံျဖင့္လည္းေကာင္း၊ အသံသာစြာ ျမည္တတ္ကုန္ေသာ ဥၾသငွက္တုိ႔၏ သီခ်င္းသံျဖင့္လည္းေကာင္း၊ တပည့္ေတာ္မ၏နား၌ အရသာရွိလွ၏။
    “ဥေဒါင္းငွက္အေပါင္းတုိ႔ ကျမဴးလ်က္ေနသည္ကုိ ျမင္ရသည္မွာလည္း မ်က္စိအရသာရွိလွပါသည္။ တိတ္ဆိတ္လွစြာ လူသံမၾကား၊ လူအမ်ားႏွင့္ ေရာျပြမ္း႐ႈပ္ရွက္မရွိ၊ ပကတိ သန္႔ရွင္းစင္ၾကယ္ ေမြ႕ေလ်ာ္ဖြယ္ေသာ စႀကႍလမ္းတုိ႔ကုိလည္းေကာင္း၊ ကုဋီ၊ မ႑ပ္၊ ဇရပ္၊ တန္ေဆာင္း၊ ေက်ာင္းငယ္ ေက်ာင္းလတ္ အရပ္ရပ္ေသာ ၾကည့္႐ႈဖြယ္တုိ႔ကုိလည္းေကာင္း၊ လွည့္လည္ကာၾကည့္႐ႈ၍ ႏွစ္သက္ၾကည္ႏူးေနမိေပသည္။
    “တပည့္ေတာ္မသည္ ဥယ်ာဥ္ေတာ္အႏွံ႔ လွည့္လည္၍ၾကည့္ေသာအခါ ၿငိမ္သက္စြာထုိင္ေနေသာ ရဟန္းတစ္ပါးကုိျမင္ရ၍ ဤသုိ႔ စိတ္အႀကံ ျဖစ္ပါသည္။”
    “ဤ ရဟန္းပ်ဳိေလးသည္ အဆင္းေတာ္လွပါဘိသနဲ႔။ အ႐ြယ္ေတာ္ကေလး ကလည္း အသက္ႏွစ္ဆယ္ အစိတ္သာ ပါတကား။ ဤကဲ့သုိ႔ အရြယ္အဆင္းျဖင့္ ျပည့္စုံေသာ ေယာက္်ားကေလးသည္ ငါးပါးအာ႐ုံကာမဂုဏ္၏ အရသာကုိ စြန္႔ပယ္လ်က္၊ ဦးေခါင္းကုိေျပာင္စြာရိတ္၍ ဖန္ရည္ဆုိးေသာသကၤန္းကုိ ၀တ္႐ုံကာ ေတာၿမဳိင္အတြင္း၌ မပ်င္းမရိ သတိမေဖာက္ တစ္ေယာက္ထီးတည္း ကမၼ႒ာန္းကုိ႐ႈ၊ ရဟန္းျပဳ၍ ေနႏုိင္ေပ၏တကား။
    လူဘ၀၌ လူတုိ႔မည္သည္မွာ လူတုိ႔ခ်မ္းသာ ကာမဂုဏ္အရသာကုိ ငယ္စြာအ႐ြယ္ကသာ ေကာင္းစြာခံစား ေပ်ာ္ပါးေမြ႕ေလ်ာ္၍ ေနာင္အခါအုိမင္းေသာအရြယ္ရွိမွ တရားကုိ က်င္ဖုိ႔ေကာင္းပါေပ၏တကား။
    “ထုိ႔ေနာက္ တပည့္ေတာ္မသည္ ျမတ္စြာဘုရား သီတင္းသုံးေတာ္မူေသာ ဂႏၶကုဋီတုိက္ တိတ္ဆိတ္ေနသျဖင့္ ျမတ္စြာဘုရားမရွိဟု ထင္ကာ မနီးမေ၀းမွ အသာေခ်ာင္းလ်က္ ငဲ့ေစာင္း၍ ၾကည့္ေသာအခါ တက္သစ္စေနမင္းကဲ့သို႔ ထြန္းလင္းသပၸါယ္၍ ေရာင္ျခည္သြယ္ျဖင့္ တင့္တယ္ေတာ္မူလွေသာ ျမတ္စြာဘုရားကုိ ျမင္ရပါသည္။ ျမတ္စြာဘုရားအပါးတြင္ ေခ်ာေမာလွပ၍ငယ္ရြယ္ေသာ မိန္းမပ်ဳိ တစ္ေယာက္သည္ ျမတ္စြာဘုရားအား ယပ္ေလခပ္၍ပူေဇာ္ေနေပသည္။
    “ယပ္ခပ္၍ေနေသာ မိန္းကေလးသည္ ေရႊအဆင္းကဲ့သို႔ ၀င္း၀င္း၀ါ၀ါေခ်ာလွစြာ၏။ ပဒုမၼာၾကာပန္းကဲ့သို႔ တင့္တယ္လွစြာေသာ မ်က္ႏွာ၊ မ်က္လုံး၊ မ်က္ခုံး၊ မ်က္စရွိ၏။ နီဖလံ ေရႊအဆင္းကဲ့သို႔ ျခင္းျခင္းနီေသာ ႏႈတ္ခမ္းကေလး၊ သင္းေခြပန္းငုံ စံပယ္ငုံအေသြးကဲ့သို႔ ျဖဴေဖြးသန္႔စင္ ႐ႈခ်င္ဖြယ္ရွိေသာ သြားကေလး၊ ယဥ္ေက်းသပ္ရပ္ ေလွ်ာက္ပတ္တင့္တယ္႐ႈခ်င္ဖြယ္ရွိေသာ နား႐ြက္ကေလး၊ ေရႊမု႐ုိးစည္မမ ကဲ့သုိ႔ ညီညာလုံးေျပအေနအထား ႏုထြားေျဖာင့္စင္းေသာ လည္တုိင္ကေလးျဖင့္ တင့္တယ္၍ မဆုံးေအာင္ လွပါေပသည္။
    “ထုိမိန္းကေလးသည္ သီးႏု သီးကင္းသဖြယ္ တင့္တယ္လွပစြာေသာ ရင္သားကေလး၊ ေရႊပြတ္လုံးအလယ္ကဲ့သုိ႔ ေသးသြယ္ႏဲြ႕ေနာင္း ၫြတ္ေျပာင္းေသာ ခါးကေလး၊ ေရႊငွက္ေပ်ာပင္ကဲ့သုိ႔ ေခ်ာေမာလွစြာေသာ ေပါင္ကေလး၊ ၫုိေရာင္စိမ္းဖန္႔ ႏူးညံ့လွစြာေသာ ထဘီကေလးကုိ ၀တ္ဆင္ကာ ၀င္း၀င္း၀ါ၀ါ၊ ႏူးညံ့စြာေသာ တဘက္ပ၀ါေလးကုိ ပခုံးထက္၌ စံပယ္တင္သုိင္းၿခဳံလ်က္ ၾကည့္႐ႈ၍မ၀ႏုိင္ ေအာင္ ေခ်ာလွ ႏုပ်ဳိစြာေသာ မိန္းကေလးသည္ တပည့္ေတာ္မ၏ မ်က္စိ၌ ၾကည့္၍ အရသာရွိလွေပသည္။”
    “ဤ ဘ၀တြင္ ဤမွ် ေခ်ာေမာလွေသာမိန္းကေလးကုိ တစ္ႀကိမ္တစ္ခါမွ မျမင္ဘူးေခ်။ လူတြင္မက နတ္ထက္ပင္ ေခ်ာေမာလွပသည္ဟု ဆုိခ်င္ပါေတာ့သည္။”
    “ တရားနာၾကေသာ အုိ... အရွင္မတုိ႔ ....
    “တပည့္ေတာ္မသည္ ထုိလွပေခ်ာေမာေသာ မိန္းကေလးကုိ ၾကည့္ေနစဥ္တြင္ မိန္ကေလးသည္ အဆင္းတစ္မ်ဳိး အသြင္ဆုိးလ်က္ အ႐ုိးအေၾကာ ေငါေငါေပၚထြက္ အဆင္းပ်က္၍ မ်က္စိ၊ နား၊ ႏွာ၊ ႐ုပ္၀ါခၽြတ္ယြင္း အုိမင္းျခင္းသို႔ ေရာက္သျဖင့္ ေဟာက္ေတာက္ခြက္တက္ နက္ေသာမ်က္တြင္း၊ က်ဳိးနင္းေသာသြားႏွင့္၊ ပါးေရတြန္႔လိပ္၊ ျဖဴေသာဆံပင္၊ ႐ႈခ်င္ဖြယ္မရွိ ပကတိမဟုတ္၊ တုန္လႈပ္ေဖာက္ျပန္၍သြား၏။”
    “ထုိမိန္းကေလး၏ တစ္ကုိယ္လုံးကုိ ႐ႈၾကည့္ေလေသာ္ ေစာေစာကျမင္ရေသာ အဆင္း႐ုပ္၀ါတုိ႔သည္ ဘာတစ္ခုမွ် မရွိေတာ့ၿပီ။ က်ဳိးေသာသြား၊ တြန္႔လိပ္ေသာပါး၊ မဲ့ခြက္ေသာႏႈတ္ခမ္း၊ ျဖဴေဖြးေသာ ဆံပင္၊ အသားမရွိေသာ အေရမွ်ျဖင့္၊ တဲြလ်ားက်ေနေသာရင္သား၊ အ႐ုိးအေၾကာေငါေငါေပၚထြက္ေသာခါး၊ ပ်က္ျပားခၽြတ္ယြင္း အုိမင္းေသာမိန္းမႀကီးျဖစ္၍ အလုံးစုံေသာ အဂၤါႀကီးငယ္တုိ႔တြင္ ႐ႈခ်င္ဖြယ္ တစ္စုံတစ္ခုမွ်မျမင္။ ၫြတ္ကုိင္းေသာကုိယ္ျဖင့္ တုန္လႈပ္၍ တုတ္ ေတာင္းေ၀ွးကုိ ကုိင္စဲြလ်က္ တဲြေခၚေသာ အေဖၚရွိမွ တုန္တုန္လႈပ္လႈပ္ ထ၍သြားႏုိင္သည္။”
    “ထုိသို႔ တုန္တုန္လႈပ္လႈပ္ ေတာင္ေ၀ွးကုိ စဲြကုိင္လ်က္ သြားရာမွ လဲက်သျဖင့္ မထႏုိင္ဘဲ တလူးလူးတလြန္႔လြန္႔ေနေသာ သူအုိမႀကီးကုိ တပည့္ေတာ္မျမင္ရ၍ ၾကက္သီးေမႊးၫွင္းထကာ ထိတ္လန္႔၍ လာပါသည္။” ထုိအခါ တပည့္ေတာ္မ၏ ထိတ္လန္႔ျခင္းကုိ သိေတာ္မူေသာ သယမၻဴထြတ္ထား ျမတ္စြာဘုရားသည္ ဤသို႔ ေဟာၾကားေတာ္မူပါသည္။
    “အဆင္း ႐ုပ္၀ါေခ်ာလွစြာေသာ သမီးေတာ္ ေခမာ ......
    “နာက်င္ဆင္းရဲတတ္စြာ ႐ြံရွာစက္ဆုပ္ဖြယ္ မတင့္တယ္ေသာ အ႐ုိးအေၾကာတုိ႔ျဖင့္ ဖဲြ႕ဆက္ စုိက္ေထာင္၍ ေဟာင္စပ္ၫွီပုပ္ စက္ဆုပ္႐ြံရွာဖြယ္ေသာ အပုပ္ရည္တုိ႔သည္ တစိစိ တစုိစုိ ယုိထြက္အန္စီးတတ္ေသာ ကုိယ္ေကာင္ႀကီးကုိ ၿဖီးလိမ္း၀တ္ဆင္တျပင္ျပင္ တသသ အလွစုံမက္ ႏွစ္သက္ျမတ္ႏုိးျခင္းသည္ ဆင္းရဲ႐ုံမွ်ေသာ အလုပ္ပုိျဖစ္သည္။ ဤကုိယ္ေကာင္ပုပ္၌ ဟုတ္တုိင္းမွန္ရာကုိ ေကာင္းစြာျမင္ေအာင္႐ႈေလ။”
    “ခ်စ္သမီး ေခမာ .....
    “တလြန္႔လြန္႔တလူးလူးေနေသာ သူအုိမႀကီး၏ ကုိယ္ကဲ့သို႔ ခ်စ္သမီး၏ ကုိယ္ထည္သည္လည္း ရင့္ေရာ္ယုိယြင္း အုိမင္းတတ္ေသာ သေဘာတရားပင္ျဖစ္သည္။ တလြန္႔လြန္႔တလူးလူးေနေသာ သူအုိမႀကီး၏ ကုိယ္သည္လည္း ခ်စ္သမီး၏ ကုိယ္ကဲ့သို႔ ယခင္အခါက အလြန္လွ၏။ ယခုအခါ၌ကား ၾကည့္၀ံ့စရာမရွိ။ ေၾကာက္မက္ဖြယ္ ထိတ္လန္႔ဖြယ္ ႐ြံရွာဖြယ္ ျဖစ္ေန၏။”
    “ဤ ကုိယ္၏ အတြင္းကုိလည္းေကာင္း၊ အပကုိလည္းေကာင္း အကုန္အစင္ ဟုတ္တုိင္းျမင္ေအာင္ ဆင္ျခင္ၾကည့္႐ႈ၍ ဤကုိယ္၌ ၿဖီးလိမ္း၀တ္ဆင္ တျပင္ျပင္ တသသ တၾကြၾကြ အလွစုံမက္ ႏွစ္သက္ျမတ္ႏုိး၍ မေနပါလင့္။ အ႐ုိး၊ အေၾကာ၊ အသား၊ အေရ တစ္စုတျခားေနေအာင္ ခဲြေ၀ၾကည့္႐ႈ အာ႐ုံျပဳ၍ အသုဘ သညာကုိ ျဖစ္ေစေလေလာ့။ ျမတ္ႏုိးခင္တြယ္ျခင္းကုိ စြန္႔ပစ္ေလေလာ့။ ခင္တြယ္ ျမတ္ႏုိးျခင္း လြတ္ကင္းလွ်င္ ေအးၿငိမ္းခ်မ္းသာ ၿငိမ္သက္စြာေသာ နိဗၺာန္သုိ႔ ေရာက္လတၱံ႔။
    “ပင့္ကူမွ်င္ကုိျပဳလုပ္ေသာ ပင့္ကူေကာင္သည္ မိမိျပဳလုပ္ေသာ ပင့္ကူမွ်င္ကုိ အစဥ္လုိက္၍ ေလွ်ာက္သြားသကဲ့သုိ႔ အၾကင္သူတုိ႔သည္ မိမိကုိယ္ကုိ ၿဖီးလိမ္း၀တ္ဆင္ တျပင္ျပင္ တသသ တၾကြၾကြေနေသာ အဆင္း႐ုပ္၀ါ တဏွာအျမင္ကုိ အစဥ္လုိက္၍ ေနၾကကုန္၏။ ၿဖီးလိမ္း၀တ္ဆင္ ျပင္၍ သ၍ ေနေသာ တဏွာအစဥ္ကုိ ပယ္ျဖတ္၍ တြယ္တြယ္တာတာ တဏွာမဖက္ ငဲ့ကြက္ျခင္း မရွိကုန္ေသာ ပညာရွိတုိ႔သည္ ကာမခ်မ္းသာကုိ ပယ္စြန္႔၍ ရဟန္းျပဳၾကကုန္၏။”
    “ခ်စ္သမီး ေခမာ၊ ငါဘုရား ေဟာၾကားေသာ တရားစကားကုိ ဆင္ျခင္ေလေလာ့”
    “တရားနာ ၾကကုန္ေသာ အုိ အရွင္မတုိ႔ ......
    “တပည့္ေတာ္မသည္ ျမတ္စြာဘုရားေဟာၾကားေသာ တရားစကားကုိ နားစုိက္၍ စဥ္းစားဆင္ျခင္လ်က္ ၾကည္လင္ခုိင္ခန္႔ တည္တံ့ေသာ စိတ္ျဖစ္၍လာပါသည္။ ထုိအခါ ျမတ္စြာဘုရားသည္ တပည့္ေတာ္မ၏ စိတ္ၿငိမ္္သက္ၾကည္လင္ေနျခင္းကုိ သိေတာ္မူသျဖင့္ မဟာနိဒါနသုတ္ကုိ ေဟာေတာ္မူ၏။
    “ထုိ မဟာနိဒါနသုတ္ကုိ တပည့္ေတာ္မသည္ ကႆပျမတ္စြာဘုရားလက္ထက္ေတာ္၌ ႏွစ္ေပါင္းႏွစ္ေသာင္းကာလပတ္လုံး အိမ္ေထာင္ မျပဳဘဲ “ကုမာရီ ျဗဟၼစရိယသီလ”ကုိ ေစာင့္သုံးစဥ္ အခါက ႏႈတ္ရေဆာင္ခဲ့ဖူးပါသည္။ ယခု ထုိ မဟာနိဒါနသုတ္ေတာ္ကုိ အမွတ္ရလာကာ ေရွးဘ၀ကုိ ျမင္လာပါသည္။ တပည့္ေတာ္မသည္ ထုိေနရာ၌ပင္ တည္ၿငိမ္ေသာစိတ္ရွိသည္ျဖစ္၍ နိဗၺာန္ကုိ ျမင္ေသာေၾကာင့္ ေသာတာပန္ျဖစ္ခဲ့ရပါသည္။
    ထုိအခါ တပည့္ေတာ္မသည္ ျမတ္စြာဘုရားေျခေတာ္ရင္းသို႔ ၀ပ္စင္းလ်က္ ဦးတုိက္ရွိခုိးကာ ဤသုိ႔၀န္ခ်ေတာင္းပန္ရေပသည္။
    “ခပ္သိမ္းဥႆုံ အလုံးစုံကုိ အကုန္အစင္ျမင္ေတာ္မူေသာ ျမတ္စြာဘုရား.....
    “တပည့္ေတာ္မ ေခမာသည္ ႐ုိေသျမတ္ႏုိးရွိခုိးပါ၏ ဘုရား၊ မဟာက႐ုဏာႀကီးက်ယ္စြာျဖင့္ သတၱ၀ါမ်ားကုိ သနားေတာ္မူတတ္ေသာျမတ္စြာဘုရား၊ အရွင္ဘုရားအား တပည့္ေတာ္မသည္ ႐ုိေသျမတ္ႏုိးရွိခုိးပါ၏။ သံသရာခရီးပင္လယ္ႀကီးမွ ကူးေျမာက္ေသာမူၿပီးေသာ ျမတ္စြာဘုရား၊ အရွင္ဘုရားအား တပည့္ေတာ္မ ေခမာသည္ ႐ုိေသစြာရွိခုိးပါ၏ဘုရား။ နိဗၺာန္ခ်မ္းသာမေသရာကုိ ေကာင္းစြာ ေပးသနားေတာ္မူေသာ အရွင္ဘုရား၊ တပည့္ေတာ္မသည္ ႐ုိေသျမတ္ႏုိး ရွိခုိးပါ၏ အရွင္ဘုရား။
    “ကာမရာဂမိုက္ေမွာင္က်၍ ယြင္းခြေဖာက္ျပား အထင္မွားလ်က္ အရွင္ဘုရားကုိ မျမင္လုိဘဲ ကုိယ္ကုိျပဳပင္တန္ဆာဆင္လ်က္ တျပင္ျပင္တသသ မိုက္ေမွာင္က်၍ေနေသာ အမုိက္မေခမာကုိ အရွင္ဘုရားသည္ လိမၼာသိျမင္ တရားထင္ေအာင္ ပုံသြင္ ဆန္းၾကယ္ နည္းဥပါယ္ျဖင့္ ခ်စ္ဖြယ္ ရြံဖြယ္ ႏွစ္သြယ္ ႏွစ္၀ ႐ုပ္ပုံျပ၍ ဆုံးမေတာ္မူတတ္ပါေပ၏။”
    “ဤသို႔ မ်ားပုံ ေက်းဇူးဂုဏ္ျဖင့္ ျပည့္စုံေသာမူေသာ ျမတ္စြာဘုရားကုိ မျမင္ရ၊ မဖူးရ၊ မေတြ႕ႀကဳံရေသာ အနႏၲသတၱ၀ါတုိ႔သည္ သံသရာ၀ဲၾသဃထဲ၌ ဆင္းရဲႀကီးစြာ ေဘးမ်ားစြာကုိ ေတြ႕ႀကဳံခံစား၍ ေနၾကရကုန္၏။ အမုိက္မ မိေခမာသည္ ျမတ္စြာဘုရားအနီးသားႏွင့္ မသြားေရာက္လုိ မျမင္လုိဘဲ ေရွာင္လႊဲပုန္းလွ်ဳိး ေနမိေသာ အျပစ္ကုိ ေတာင္းပန္စကားေလွ်ာက္ၾကားပါ၏ ျမတ္စြာဘုရား။
    “တရားေတာ္နာ လာၾကကုန္ေသာ အရွင္မတုိ႔ ....
    “တပည့္ေတာ္မသည္ မိမိမုိက္မွားေသာ အျပစ္ကုိ ေတာင္းပန္စကားေလွ်ာက္ၾကားေသာအခါ၀ယ္ ခ်ဳိသာေသာ အသံေတာ္ရွိေသာ ျမတ္စြာဘုရားသည္ ေအးၾကည္ ခ်မ္းျမေသာ အမတ ေရစင္ျဖင့္ သြန္းေလာင္း ဆြတ္ဖ်န္းေတာ္မူလ်က္ “ခ်စ္သမီး ေခမာ ..... ငါဘုရား ဆုံးမေသာ တရား၌ ေကာင္းစြာတည္၍ ေနေလေတာ့” ဟူ၍ မိန္႔ေတာ္မူပါသည္။
    “ထုိအခါ တပည့္ေတာ္မသည္ ျမတ္စြာဘုရားကုိ ရွိခုိးၿပီးလွ်င္ ဤသို႔ ေလွ်ာက္ထားျပန္ေပသည္။
    “ကိေလသာရန္ ေဘးတန္တန္ကုိ ေအာင္လံစုိက္ထူေတာ္မူေပေသာ ျမတ္စြာဘုရား၊ အရွင္ဘုရားသည္ စီမံဖန္ဆင္း၍ျပေတာ္မူေပေသာ ႐ုပ္ပုံျပ နည္းဥပါယ္သည္ အံ့ၾသဖြယ္ေကာင္းပါေပ၏။ ေတာကုိၾကည့္႐ႈလုိေသာ တပည့္ေတာ္မသည္ ေထြး႐ႈပ္တဏွာ ေတာလြတ္ရာမွ ျမတ္စြာဘုရားကုိ ျမင္ရေပ၏ ဘုရား။
    “တပည့္ေတာ္မသည္ ျမတ္စြာဘုရားအား ဤသို႔ေလွ်ာက္ၾကားၿပီးေနာက္ နန္းေတာ္သုိ႔ျပန္လာကာ “အရွင္မင္းႀကီး ........ ကၽြႏ္ုပ္သည္ အဆင္း႐ုပ္တရား၌ လြန္စြာၿငီးေငြ႕လွပါ၍ ျမတ္စြာဘုရားသာသနာေတာ္၌ ရဟန္းျပဳပါေတာ့အံ့”ဟူ၍ ဗိမၺိသာရမင္းႀကီးထံ ခြင့္ပန္ၾကားလ်င္ မင္းႀကီးသည္ လက္အုပ္ခ်ီတင္လ်က္ “သင္၏ ရဟန္းအျဖစ္သည္ ျပည့္စုံၿပီးေျမာက္ပါေစေလာ့” ဟု ဆုိကာ ခြင့္ျပဳလုိက္ေပသည္။
    “တရားေတာ္နာလာၾကကုန္ေသာ ဘိကၡဳနီ အရွင္မတုိ႔ .......
    “တပည့္ေတာ္မသည္ ရဟန္းျပဳ၍ လခဲြပမာဏ ဆယ့္ငါးရက္တုိင္ေရာက္ေသာေန႔၌ ဆီမီးေတာက္ျခင္းကုိလည္းေကာင္း၊ ဆီမီးၿငိမ္းျခင္းကုိလည္းေကာင္း၊ ျမင္၍ သံေ၀ဂစိတ္ျဖင့္ အလုံးစုံေသာ သခၤါရတရားတုိ႔ကုိ ၿငီးေငြ႕ေစလ်က္ ပဋိစၥသမုပၸါဒ္ အေၾကာင္းစပ္၍ တတ္သိလိမၼာ ေလးျဖာေယာဂ ကင္းပလြန္ေျမာက္ အရဟတၱဖုိလ္သို႔ ေရာက္ကာ “ဣဒၶိ၀ိဓ၊ ဒိဗၺေသာတ၊ ပရစိတၱ၀ိဇာနာန၊ ပုေဗၺနိ၀ါသာႏုႆတိ၊ ဒိဗၺစကၡဳ” ဟူေသာ အဘိညာဥ္ငါးပါး၊ အာသ၀ကၡယဥာဏ္ တည္းဟူေသာ ေလာကုတၱရာ အရဟတၱဖုိလ္စိတ္ကုိထည့္၍ အဘိညာဥ္ေျခာက္ပါး၊ အတၱ၊ ဓမၼ၊ နိ႐ုတၱိ၊ ပဋိပဒါဉာဏဒႆန၊ ဉာဏဒႆန၀ိသုဒၶိ ဟူေသာ ၀ိသုဒၶိခုနစ္ပါး၊ ကထာ၀တၳဳဆယ္ပါး၊ အဘိဓမၼာနည္းတုိ႔၌ ေကာင္းစြာေလ့လာကၽြမ္းက်င္၍ ျမတ္စြာဘုရား သာသနာေတာ္၌ ရဟႏၲာမိန္းမ ျဖစ္လာကာ နိဗၺာန္ကုိ မ်က္ေမွာက္ျပဳရေပသည္။
    “တရားေတာ္ကုိ နာယူၾကေသာ အုိ အရွင္မတုိ႔ ......
    “တပည့္ေတာ္မသည္ ရဟႏၲာအျဖစ္သုိ႔ေရာက္ၿပီးေနာက္ မၾကာမီတြင္ တစ္ခုေသာသစ္ပင္ရင္း၌ တည္ၾကည္ၿငိမ္သက္စြာေနစဥ္ ၀ႆ၀တၳီ မာရ္နတ္မုိက္သည္ တပည့္ေတာ္မထံေတာ္သို႔ ေရာက္လာကာ ဤသို႔ဆုိေပ၏။
    “ေခမာ မည္ေသာ ရဟန္းမကေလး .......
    “သင္သည္ ငယ္လွေသး၏။ အဆင္းလည္းလွ၏။ ရဟန္းမိန္းမျပဳ၍ မေနလင့္ဦး။ ငါသည္လည္း လုလင္ၿပဳိ႐ြယ္ ငယ္ေသးသည္ျဖစ္၍ သင္ႏွင့္အတူတကြ ပဲြလမ္းသဘင္ေပ်ာ္႐ႊင္လုိ၏။ ငါေခၚရာသုိ႔ ယခု လုိက္ခဲ့ပါေလာ့။ တူရိယာ ငါးပါးျဖင့္ ေပ်ာ္ေပ်ာ္ပါးပါး ကစားျမဴးထူးၾကကုန္အံ့။”
    “စင္စစ္ေသာ္ကား မာရ္နတ္သည္ ကာမဂုဏ္ျဖင့္ ေပ်ာ္ပါးလုိ၍ ဆုိလာသည္မဟုတ္၊ တပည့္ေတာ္မ ရဟႏၲာျဖစ္ျခင္းကုိ မသိေသး၍သာ အက်င့္သီလပ်က္ျပားေစရန္ ဆုိလာျခင္းျဖစ္ေပသည္။
    “သေဘာယုတ္မာ ဖ်က္ဆီးလာသည့္ မိစၧာသူႏုတ္ မာရ္နတ္ယုတ္၊”
    “ ကုိးဆယ့္ေျခာက္ဖ်ာ ေဘးေရာဂါျဖင့္ နာက်င္တတ္ထေသာ၊ ဖ႐ုိဖရဲ ေဖာက္လဲြ ေၾကမြ ပ်က္စီးတတ္လွေသာ ဤ ကုိယ္ေကာင္ပုပ္ျဖင့္ ငါသည္ စက္ဆုပ္လွ၏။ ႐ြံ႕ရွာလွ၏။ ပုထုဇဥ္မုိက္ အလြန္ႀကိဳက္ေသာ အမုိက္တဏွာ က်င့္ယုတ္မာကုိ ငါသည္မဂ္ေလးရပ္ျဖင့္ ပယ္ျဖတ္သုတ္သင္အပ္ေပၿပီ။
    “ကာမဂုဏ္တုိ႔သည္ အဖ်ား ခၽြန္ထက္လွေသာ လွံသြားႏွင့္တူကုန္၏။ ႐ုပ္နာမ္ခႏၶာတုိ႔သည္ အမဲသားစဥ္းခုတ္ေသာ စဥ္းတီတုံးႏွင့္တူကုန္၏။ သင္မာရ္နတ္သည္ အၾကင္ကာမဂုဏ္ျဖင့္ ေပ်ာ္ေမြ႕ျခင္းကုိဆုိလာ၏။ ထုိကာမဂုဏ္ေပ်ာ္ေမြ႕လုိျခင္းသည္ ယခုငါေထရီအား ေပ်ာ္ေမြ႕ျခင္း မရွိေတာ့ၿပီ။
    “တပည့္ေတာ္မသည္ တည္ၿငိမ္စြာ ဤသုိ႔ဆုိေသာအခါ မာရ္နတ္သည္ ၎အားေထရီမ သိေလၿပီဟု ႀကံကာေပ်ာက္ကြယ္သြားပါေတာ့သည္။
    တပည့္ေတာ္မသည္ ရဟႏၲာမ အျဖစ္သုိ႔ေရာက္ရွိၿပီးေနာက္ သာ၀တၳိျပည္ႏွင့္ သာေကတၿမိဳ႕အၾကားတြင္ ေတာရဏ၀တၳဳၿမိဳ႕၌ ေကာသလမင္းႀကီး ေမးေလွ်ာက္ေသာ သိမ္ေမြ႕ႏႈိက္ႏွဲ ခက္ခဲသည့္ ပုစၧာတုိ႔ကုိ ဟုတ္မွန္ရာေျဖၾကားလုိက္ပါသည္။ ထုိ႔ေနာက္ မင္းႀကီးသည္ ျမတ္စြာဘုရားသုိ႔ ခ်ဥ္းကပ္၍ ထုိပုစၧာကုိ ေမးေလွ်ာက္ျပန္ရာ ျမတ္စြာဘုရားသည္ တပည့္ေတာ္မ ေျဖခဲ့သည့္ အတုိင္းပင္ ေျဖၾကားေတာ္မူေပသည္။
    “ေကာသလမင္းႀကီးသည္ တပည့္ေတာ္မ အေျဖႏွင့္ ထပ္တူ ျမတ္စြာဘုရားေျဖေတာ္မူသည့္အတြက္ လြန္စြာ အံ့ၾသခ်ီးမြမ္း ရပါ၏။
    ထုိကဲ့သုိ႔ေသာ ဂုဏ္ကုိ ျမတ္စြာဘုရား ႏွစ္သက္ေတာ္မူ၍ တပည့္ေတာ္မအား “မဟာပညာ ဧတဒဂ္” အရာ၌ တင္ထားေတာ္မူေပ၏။
    “တရားေတာ္နာ လာေရာက္ၾကကုန္ေသာ အုိ အရွင္မတုိ႔........
    “ဥဒါန္းဂါထာတုိ႔ကုိ က်ဴးရင့္ကာ သာသနာေတာ္၌ ခ်မ္းသာစြာေနေသာ တပည့္ေတာ္မ ေခမာေထရီကုိ အတုလုိက္၍ ေနာင္ကာလ ဗုဒၶသာသနာေတာ္ကုိ ၾကည္ၫုိၾကကုန္ေသာ အမ်ဳိးေကာင္းသမီးတုိ႔သည္ တပည့္ေတာ္မကဲ့သို႔ အဆင္း ႐ုပ္သြင္ လွေစခ်င္၍ အလွကုိ ခင္မင္ျပဳျပင္၍ ေနရာမွ ေက်ာင္းေတာ္သုိ႔သြား၍ တရားေတာ္ကုိနာရေသာအခါ၊ သံေ၀ဂတရားရၾကၿပီး ရဟန္းမိန္းမ ျပဳၾကေစရန္ ရည္သန္လ်က္ တပည့္ေတာ္မ ပရိနိဗၺာန္ စံခါနီး၌ ေဟာၾကား၍ထားခဲ့ပါ၏။ အမ်ဳိးေကာင္းသမီးတုိ႔သည္ နည္းယူမွတ္သား လုိက္နာၾက၍ ရဟႏၲာမိန္းမ ျဖစ္ၾကပါေစကုန္သတည္း။

သတိ သံေ၀ဂတရား ရၾကပါေစျခင္း အက်ဳိးငွာရည္သန္၍ ေဖၚျပလုိက္ပါေပသည္။

(ဦးသိန္းဇံ ၏  အမ်ဳိးသမီး ရဟႏၱာမ်ား - မွ)

No comments: